Dagens Media > Ekonomi

Thursday, 24 May, 08:00

Dagens Media - 18 maj 18 kl. 10:39

Annonsmöjligheter lanseras i Facebook Stories



Med USA, Mexiko och Brasilien som första marknader blir annonsmöjligheter tillgänligt i Facebook Stories – som idag har 150 miljoner dagliga användare..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Facebook Stories, USA, Brasilien

Dela artikeln

3 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Annonsmöjligheter, lanserasi , Facebook, Stories
Dagensanalys.se - 01 feb 18 kl. 06:43

Facebook tappar användare men tjänar ändå mer pengar

Facebook firar ett högre resultat än väntat, efter att delårsrapporten blev offentlig igår. Antalet användare ökar inte som tidigare men det gör inget för bolaget tjänar ändå mer pengar. Facebook har verkligen blivit en sann pengamaskin som Google, Microsoft och Apple.

Dagensanalys.se - 11 sep 17 kl. 10:31

Facebook vill hjälpa dig att träffa dina vänner, men vad mer?

Facebook har bekräftat att de just nu testar en ny funktion där de vill hjälpa användarna att träffa sina vänner i verkliga livet. Frågan är om det även öppnar upp för nya annonsmöjligheter? Facebook bekräftade i slutet av förra veckan att de håller på att testa en ny funktion med ett litet antal utvalda personer i Toronto och Nya Zeeland.

Dagensanalys.se - 24 okt 16 kl. 09:53

Facebook lanserar en stor annonskampanj för direktsändningar

Gör dig redo att se annonser och skapa dina egna med Facebook Live – överallt! I fredags släppte det sociala nätverket en ny annonskampanj för sin Livefunktionen (direktsändningar) som är anpassat för TV, online-annonser, skyltar, lokaltrafik och mer, vilket vi skrivit vi om här. Facebook Live är en viktig produkt för världens största sociala nätverk – det vänder sig till vanliga användare som nu kan direktsända med nya annonsmöjligheter.

Dagensanalys.se - 06 apr 18 kl. 11:25

Efter granskning godkänns Facebooks annonsmätningar av MRC

Annonsörer har länge efterfrågat tredjepartsvalideringar av Facebook mätningar. Nu så är det äntligen klart, efter en granskning av självaste MRC, att Facebook får godkänt för globala annonsvisningar (impressions) både på Facebook och Instagram. Processen tagit närmare ett år att genomföra.

Dagensanalys.se - 24 mar 17 kl. 12:31

Facebooks nya annonsmöjlighet: Kollektioner

Det senaste greppet i kampen om annonsörer är Facebooks nyligen lanserade ”kollektioner”. Ett företag kan enkelt lägga upp en hel kollektion, som sedan skräddarsys efter olika användartyper. Det kan vara svårt för ett företag att skapa många olika annonser riktade mot olika målgrupper.

Dagensanalys.se - 13 feb 17 kl. 12:27

Facebook vill få tillbaka annonsörernas förtroende: nu kan man betala bara videoklipp som visats

Vi har skrivit en hel del om de många felmätningar som Facebook under slutet av förra året erkänt ägt rum. Nu gör man allt för att få tillbaka förtroendet från annonsköparna – denna gång genom att låta sig bli undersökta av en oberoende mätorganisation och nya betalalternativ för videoköpare. Läs mer: Facebooks videovisningar är 94 procent lägre än tidigare trott Många inom annonsvärlden har krävt bättre mätmetoder, mer transparens och fler tredjepartsmätningar från Facebook.

Dagensanalys.se - 07 mar 17 kl. 13:31

7 utmaningar Snap måste överkomma för att konkurrera med Facebook

Sedan Snaps lyckade börsintroduktion i torsdags spekuleras det nu i om de på allvar kommer kunna konkurrera med Facebook. Experter menar att det finns ett flertal utmaningar som Snap måste överkomma för att kunna utmana den nuvarande regenten. Lär dig mer: Webinar – Allt du behöver veta om Snapchat!

Dagensanalys.se - 07 nov 17 kl. 09:48

Facebook Error igen – De betalar tillbaka för mobila videoannonser som man har betalat för men som inte har synts

Såpan kring Facebook och deras felaktiga statistik tycks aldrig ta slut. Nu har deras videoannonser spelats upp trots att de inte har varit synliga på skärmen. ”Noll procent viewability som annonsörerna har betalat för.

Dagensanalys.se - 21 nov 16 kl. 14:00

Annonsörernas ultimatum till Facebook – garantera oberoende mätningar eller stå inför globala åtgärder

Facebook har varit i ordentligt blåsväder på senare tid; inte bara kring sitt sätt att hantera nyheter. Många annonsörer känner sig missnöjda efter att det uppdagats att Facebook räknat grovt fel vid flera tillfällen när det gällt mängden annonsvisningar. Nu säger man till på skarpen.

Dagensanalys.se - 15 mar 17 kl. 12:16

Google och Facebook öppnar för 3:epartsmätningar – Svenska medier stänger dörren?

DEBATT: Från Peter Mackhé Chef KIA-index Den digitala marknadsföringen och reklamen i digitala kanaler fortsätter sin starka tillväxt och hälften av alla svenska medieinvesteringar kommer att vara digitala i år, Google och Facebook tar över hälften av dem. Det råder ingen tvekan om att de två stora amerikanska digitala drakarna tar över mediemarknaden och alla reklaminvesteringar världen över. Samtidigt är de ödmjuka och vill gärna bli granskade via 3:eparstsmätningar.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 16 timmar sedan

Filter om valet att publicera Palme-reportaget

Filters reportage säger sig peka ut Olof Palmes mördare – för Dagens Media berättar redaktör Mattias Göransson om vägen fram till publicering..

Dagens Media - 16 timmar sedan

Nya Carnegiebryggeriet gör öl på bajsvatten

Pu:rest - Sveriges första öl bryggd på renat avloppsvatten har premiär."Vi kunde inte motstå utmaningen", säger bryggmästare Chris Thurgeson på Nya Carnegiebryggeriet, som tagit fram ölen i samarbete med IVL Svenska miljöinstitutet..

Dagens Media - 18 timmar sedan

IQ väljer Perfect Fools

För knappt en månad sedan avslutade de samarbetet med Forsman & Bodenfors – nu står det klart att IQ väljer reklambyrån Perfect Fools som ny partner..

Dagens Media - 20 timmar sedan

Delägare lämnar Forsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors finanschef tvingas gå när byrån ska expandera internationellt..

Dagens Media - 22 timmar sedan

De kan vinna Årets Lokala Mediehus

Mittmedias Patrik Oksanen är en av de 15 nominerade i Dagens Medias tävling Årets Lokala Mediehus..

Dagens Media - 21 timmar sedan

MTG köper upp hela Zoomin.tv

MTG är nu helägare i videpublicisten Zoomin.tv genom förvärv av de återstående aktierna i bolaget som de sedan tidigare ägde till 51 procent..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Bonnier News tar över Wasp

Bonnier News Brand Studios chef Anna Arvidsson om förvärvet av contentbyrån: "Vår vision är att bli bäst i världen på kommersiell storytelling"..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Gemensam datapolicy för Sveriges publicister

Gemensam datapolicy ska göra det enklare och tydligare att följa GDPR. "Data kommer vara en betydande valuta framöver och det är därför viktigt att agera utifrån samma spelregler", säger Charlotte Thür, vd på IAB Sverige..

Dagens Media - 22 timmar sedan

Tre månader på Berghs som förändrar din karriär

Har du arbetat inom kommunikationsbranschen ett tag och känner att du vill utvecklas i din karriär? Nu har du chansen att under tre månader vidareutbilda dig mot en ny yrkesroll, baserad på din befintliga kompetens, genom Berghs Upgrade..

Dagens Media - 22 timmar sedan

Namntvist om Medborgerlig samling

Partipolitiska Medborgerlig samling och Borgerlig framtid ligger i varumärkesdispyt – om samma namn..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.