Nyteknik > Teknik

Sunday, 22 July, 06:32

Nyteknik - 18 maj 18 kl. 16:20

5 produkter som kan göra modeindustrin mer hållbar



Årets Copenhagen Fashion Summit kryllade av idéer och innovationer för en mer hållbar modeindustri. Här är fem av dem..
Läs mer på Nyteknik
Läs mer om:
Copenhagen Fashion Summit

Dela artikeln

9 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: 5 produktersom kan , göra, modeindustrin, mer, hållbar
SR - 29 okt 14 kl. 07:14

Allt mer forskning kring farorna med nanopartiklar

Det läggs allt mer forskningspengar på att reda ut farligheten hos nanopartiklar, pyttesmå partiklar av olika ämnen som finns i allt fler produkter – från solkrämer till kylskåp och väggfärg..

IDG - 27 jan 12 kl. 06:30

Apple allt mer populärt bland företag

Enligt en ny rapport fortsätter Apples produkter att bli allt mer populära bland företag..

HBL - 14 dec 13 kl. 05:25

Gamla hudkrämer säljs på nätet

En av världens största nätbutiker för kosmetika säljer produkter som inte är trygga att använda. Butiken, med huvudkontor i Hongkong, marknadsför sig även till finländska konsumenter."Våra produkter är till 100 procent äkta och färska.

YLE - 21 maj 16 kl. 12:17

Finländska företag behöver mer mod




Finländska företag behöver mer mod De medelstora företagen kan vara i nyckelposition för att få Finland på fötter, men de är för försiktiga. Många har valt att ta tag i problemet. Helkama är ett företag som gjort det.

YLE - 13 maj 15 kl. 12:58

Finländarna köper mer rättvisemärkt

Försäljningen av rättvisemärkta produkter ökade i fjol, meddelar Fairtrade Finland. År 2014 köpte finländarna rättvisemärkta produkter för 162,3 miljoner euro vilket är 3,5 procent mer än året innan. Det här är ett tecken på att kunderna uppskattar produkternas ursprung allt mer, säger Janne Sivonen, verksamhetsledare för Fairtrade Finland.

Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 10:12

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen i de norska och svenska mediehusen, däribland Aftonbladet och Omni och senare i år SvD, i en ny koncernövergripande organisation. Målet är att skapa högklassiga produkter och plattformar som stärker konkurrenskraften och tryggar framtiden för koncernens digitala publikationer. – För att kunna bedriva oberoende, undersökande journalistik med bibehållen integritet i en digital värld krävs en förenad och samstämmig insats i alla våra olika varumärken, säger Rolv Erik Ryssdal, CEO, Schibsted Media Group. Den nya organisationen, Schibsted Product and Tech Publishing, ska skapa nästa generation av produkter, verktyg och plattformar för att stödja produktionen av framtidens journalistik. – Vi är övertygade om att vi kan stärka vår konkurrensförmåga gentemot större teknikföretag och säkerställa en bärkraftig framtid för våra mediehus. I dag tar vi ett viktigt steg i den riktningen genom att skapa en av de största produkt- och teknikorganisationerna i Europa, som samtidigt är en av de få som ägnar sig åt den viktiga uppgiften att arbeta för fri press och oberoende journalistik, säger Rolv Erik Ryssdal. Det nyligen inrättade samarbetet mellan mediehusen i den nya organisationen har redan resulterat i en ny, delad produktserie för digitala nyhetsredaktioner. Schibsted Publishing Platform är en enhetlig plattform för att utforma, distribuera och skapa affärsmöjligheter för innehåll. Omni, Aftenposten och Svenska Dagbladet använder redan plattformens verktyg för innehållsproduktion och Aftonbladet, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad och Fædrelandsvennen följer efter under de närmaste månaderna. – Att vi nu rustar för att verkligen ta strid med de amerikanska plattformsjättarna känns stort. Vi tar kommandot och vi är väldigt modiga. Vi utvecklar inte samma saker på olika håll utan vi lägger tillsammans kraft på de utvecklingsdelar som vi alla har nytta av. Med all den kraft och alla möjligheter det innebär så är jag säker på att vi kommer att ge Facebook en rejäl match, säger Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén. Den nya organisationen kommer att sysselsätta hundratals experter inom alla områden som rör produkt, teknik och användarupplevelse. Organisationen kommer också att ansvara för slutanvändarnas upplevelse av Schibsteds sidor och appar, såväl som för forskning och utveckling av nästa generations produkter och upplevelser. – Det blir roligt att samlas i en organisation för att definiera framtiden för digitala medier och utgivning. När vi matchar den enastående räckvidd som våra mediehus har med starkare teknikerteam och ökade resurser, så kan vi utveckla unika produkter och hjälpa våra mediehus att konkurrera med webbens giganter om användarupplevelser, affärsmöjligheter och distribution, säger Terje Seljeseth, Chief Product Officer, Schibsted Media Group. Parallellt med implementeringen av Schibsted Publishing Platform utvecklar Schibsted Product and Tech nu en ny annonseringsplattform tillsammans med mediehusen och marknadsplatserna. I samarbete med AppNexus, världens ledande oberoende annonsteknologiska företag, utvecklas Schibsted Advertising Platform för att hjälpa utgivarna att kartlägga nya affärsmöjligheter och få mer effektiv intjäning på sin innehållsproduktion. Såväl Schibstedföretagen i Norge som Polaris Media Group flyttar över till Schibsted Advertising Platform.

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen i de norska och svenska mediehusen, däribland Aftonbladet och Omni och senare i år SvD, i en ny koncernövergripande organisation. Målet är att skapa högklassiga produkter och plattformar som stärker konkurrenskraften och tryggar framtiden för koncernens digitala publikationer.
– För att kunna bedriva oberoende, undersökande journalistik med bibehållen integritet i en digital värld krävs en förenad och samstämmig insats i alla våra olika varumärken, säger Rolv Erik Ryssdal, CEO, Schibsted Media Group.

YLE - 13 maj 14 kl. 08:48

Stora prisskillnader mellan matbutikernas egna produkter

Lidls egna matvaror är de billigaste på marknaden medan Keskos Pirkka-produkter är dyrast. Yles jämförelse av matkorgar visar att ett dyrare pris ofta betyder bättre kvalitet i form av inhemska varor, också när det gäller mataffärernas egna produkter. Det är den tyska livsmedelskedjan Lidl som gäller om man vill handla så billigt som möjligt.

DrivaEget - 26 apr 17 kl. 07:06

“Bra produkter säljer sig själva”

 Försäljning  Monica Hagberg Andersson gick från jobbet som postkassörska till att sälja japanska sågar på Grönyte-Konsult AB. Bra produkter var skälet till att hon sedan ville ta över företaget. De gör säljet enkelt, menar hon.

Uppsalanyheter.se - 25 nov 17 kl. 23:15

Uppsalas mest eftersökta produkter under "Black Friday"

Årets "Black Friday" är större och mer omfattande än någonsin och flera affärskedjor slår försäljningsrekord, de produkter som efterfrågats mest av uppsalaborna är teknikprodukter. Här är listan med de tio mest efterfrågade artiklarna i Uppsala. Årets "Black Friday" är större och mer omfattande än någonsin och flera affärskedjor slår försäljningsrekord, de produkter som efterfrågats mest av uppsalaborna är teknikprodukter.

Kristianstadsbladet - 30 maj 14 kl. 05:35

Fler kalorier i fettsnåla produkter


Fettsnåla produkter är inte alltid nyttigare och mer kalorisnåla. Enligt forskare som studerat utbudet på brittiska stormarknader innehåller en av tio fettsnåla varor samma mängd eller fler kalorier än originalet.Huvudsakligen beror det på tillsatt socker, enligt studien som presenteras på den pågående europeiska fetmakongressen i Bulgarien.

Fler nyheter från Nyteknik

Nyteknik - Igår: 16:53

Ryskt rymdcenter utreds av säkerhetstjänst

Misstankar i Ryssland om spionage från väst på hypersoniska vapen..

Nyteknik - Igår: 14:37

Mp vill utreda klimatkostnader

Miljöpartiets språkrör skriver på DN Debatt att Sverige behöver en nationell utredning av klimatförändringarnas ekonomiska konsekvenser..

Nyteknik - Igår: 15:47

Hackare stal över en miljon sjukjournaler

Hackare har stulit sjukvårdsjournaler för en och en halv miljon personer i en massiv it-attack..

Nyteknik - Igår: 12:52

Hej arbetsgivare, når du rätt beslutsfattare?

Kampen om kompetens är stenhård i ingenjörs- och teknikbranschen. Vartenda företag med ambitioner söker de vassaste hjärnorna till de hetaste projekten. Utan kompetens, ingen framgång.

Nyteknik - Igår: 13:30

Svenskarna duktiga på återvinning

I fjol lämnade varje person i Sverige in 64 kilo förpackningar och tidningar till återvinning..

Nyteknik - Igår: 12:45

Se lyxinsidan på världens största luftskepp

Världens största flygfarkost är Airlander 10. Och i framtiden ska lyxtörstande turister kunna ta en tur med luftskeppet. – Vi erbjuder något som gör resan till en upplevelse, säger Stephen McGlenman, vd för HAV..

Nyteknik - Igår: 11:30

Här är roboten som kan ta sig fram överallt

En räddare i nöden som inte stoppas av någon terräng. Roboten Rstar kan klättra, krypa och rulla för att ta sig fram..

Nyteknik - Igår: 10:48

SMHI:s besked – naturen hjälper inte till

En lite svalare söndag kan göra att klass 2-varningar plockas bort – sedan fortsätter värmeböljan. – Vi ser inget slut på detta, säger Lisa Frost, meteorolog på SMHI..

Nyteknik - Igår: 10:34

Vattenfall om torkan: ”Det är en ganska pressad situation"

Det ovanligt varma och torra sommarvädret efter den kalla vintern trycker upp elpriserna. – Det är en ganska pressad situation, säger den statliga kraftjätten Vattenfalls vd Magnus Hall i samband med en delårsrapport..

Nyteknik - Igår: 10:14

Damberg kritisk till Telias köp av Bonnier Broadcasting

Telia, med staten som största ägare, köper Bonnier Broadcasting, med TV4, C More och finländska MTV för 9,2 miljarder kronor. Närings- och innovationsminister Mikael Damberg är kritisk till förvärvet..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.