Dagens Media > Ekonomi

Monday, 23 July, 17:23

Liknande nyheter

Taggar: många , såg, Eurovision-finalen
Expressen - 13 maj 16 kl. 02:58

Hela startlistan för Eurovision-finalen

Efter två svettiga semifinaler är det äntligen dags, på lördag går Eurovision-finalen av stapeln i Stockholm. Favoriten Ryssland och Sergeu Lazarev går ut som nummer 18, ett nummer som vunnit fyra gånger tidigare..

Posh24 - 11 feb 15 kl. 12:55

Australien direktkvalificerade till Eurovision-finalen!

Årets stora Eurovision-skräll är här! Rent geografiskt borde det vara omöjligt men Australien är nu direktkvalificerade till finalen i Eurovision Song Contest.

Anledningen till den stora skrällen är att Eurovision fyller 60 år och har som tema att "bygga broar" och därför sträcker ut handen till Australien.

Helsingborgs Dagblad - 20 maj 13 kl. 09:38

3,4 miljoner såg Eurovision-finalen

Det var en storpublik som följde finalen i Eurovision Song Contest, men SVT snuvades på tittarrekordet. 3 418 000 såg tävlingen på lördagskvällen i SVT, uppger Resumé. Det är den bästa tittarsiffran i svensk tv för evenemanget på sex år, men några hundra tusen tittare färre än när tävlingen senast arrangerades i Sverige, 2000.

Sydsvenskan - 16 maj 16 kl. 09:27

Storpublik såg Eurovision-finalen

– 3 684 000. Såg många tittare såg finalen i Eurovision Song Contest i lördags, enligt preliminära uppgifter från mätföretaget MMS, uppger Expressen. Det är drygt 300 000 fler än som följde finalen senast den gick i Sverige, 2013 i Malmö..

Sydöstran - 16 maj 16 kl. 09:26

Storpublik såg Eurovision-finalen

3 684 000. Såg många tittare såg finalen i Eurovision Song Contest i lördags, enligt preliminära uppgifter från mätföretaget MMS, uppger Expressen. Det är drygt 300 000 fler än som följde finalen senast den gick i Sverige, 2013 i Malmö.

Trelleborgs Allehanda - 16 maj 16 kl. 09:26

Storpublik såg Eurovision-finalen

3 684 000. Såg många tittare såg finalen i Eurovision Song Contest i lördags, enligt preliminära uppgifter från mätföretaget MMS, uppger Expressen. Det är drygt 300 000 fler än som följde finalen senast den gick i Sverige, 2013 i Malmö.

YA - 16 maj 16 kl. 09:26

Storpublik såg Eurovision-finalen

3 684 000. Såg många tittare såg finalen i Eurovision Song Contest i lördags, enligt preliminära uppgifter från mätföretaget MMS, uppger Expressen. Det är drygt 300 000 fler än som följde finalen senast den gick i Sverige, 2013 i Malmö.

Blekinge Läns tidning - 16 maj 16 kl. 09:26

Storpublik såg Eurovision-finalen

3 684 000. Såg många tittare såg finalen i Eurovision Song Contest i lördags, enligt preliminära uppgifter från mätföretaget MMS, uppger Expressen. Det är drygt 300 000 fler än som följde finalen senast den gick i Sverige, 2013 i Malmö.

Kristianstadsbladet - 16 maj 16 kl. 09:26

Storpublik såg Eurovision-finalen

3 684 000. Såg många tittare såg finalen i Eurovision Song Contest i lördags, enligt preliminära uppgifter från mätföretaget MMS, uppger Expressen. Det är drygt 300 000 fler än som följde finalen senast den gick i Sverige, 2013 i Malmö.

SvD - 16 maj 16 kl. 09:32

Storpublik såg Eurovision-finalen

3 684 000. Såg många tittare såg finalen i Eurovision Song Contest i lördags, enligt preliminära uppgifter från mätföretaget MMS, uppger Expressen. Det är drygt 300 000 fler än som följde finalen senast den gick i Sverige, 2013 i Malmö..

Barometern - 16 maj 16 kl. 09:26

Storpublik såg Eurovision-finalen

3 684 000. Såg många tittare såg finalen i Eurovision Song Contest i lördags, enligt preliminära uppgifter från mätföretaget MMS, uppger Expressen. Det är drygt 300 000 fler än som följde finalen senast den gick i Sverige, 2013 i Malmö.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 3 timmar sedan

Bauer Media i allians med Mad Men Media

Radioaktören växlar upp inför augusti, då de nya radiolicenserna träder i kraft. "Genom partnerskapet stärker vi vår position ytterligare på den svenska radiomarknaden", säger Bauer Media-vd:n Staffan Rosell..

Dagens Media - 3 timmar sedan

Burberry brände kläder för över 300 miljoner

Lyxvarumärket eldade upp artiklar för miljoner – så att de inte skulle hamna hos oauktoriserade återförsäljare..

Dagens Media - 4 timmar sedan

Selecta väljer Chiffer

I sin satsning på sin innehållsmarknadsföring i digitala kanaler teamar Selecta upp med contentbyrån Chiffer..

Dagens Media - 5 timmar sedan

Family Guy gör Metoo-avsnitt

Den amerikanska serien tar tag i karaktären Quagmires problematiska förhållande till kvinnor..

Dagens Media - 7 timmar sedan

Sex trender att ha koll på inför hösten

PODD. ”Under 15” sammanfattar säsongen med att trendspana inför höstens uppstart..

Dagens Media - 8 timmar sedan

Splayone blir Europride-partner

HBTQ-personer som Harris Lukeman, Samuel Berggren, Louise Lillrud och Jakob "Detvarmindag" Andersson delar i Splayones kampanj "Därför går jag", sina egna berättelser om varför det är viktigt att delta i Europride-paraden..

Dagens Media - 8 timmar sedan

Splayone blir Euopride-partner

I kampanjen "Därför går jag" berättar influencers som Harris Lukeman, Samuel Berggren, Louise Lillrud och Youtubeprofilen Jakob "Detvarmindag" Andersson med egna historier varför det är viktigt att delta i paraden..

Dagens Media - 9 timmar sedan

Casten Almqvist: "Affären är som att hälla raketbränsle i vår befintliga strategi"

Bonnier Broadcastings vd var beredd på de politiska utspel som affären mellan Telia och Bonnier givit upphov till. Själv ser han sammanslagningen som ett ansvarstagande mot finska och svenska medborgare..

Dagens Media - 20 jul 18 kl. 14:00

Så tycker mediebyråerna om jätteaffären

Om TV4 blir en del av Telia innebär det att annonsörerna kan bli mycket mer träffsäkra i sin kommunikation, menar Dentsu Aegis kommersiella chef John Aleman..

Dagens Media - 20 jul 18 kl. 10:51

TV4: "Ingen enskild aktieägare kan gå in och styra verksamheten"

Bonnier Broadcastings vd Casten Almqvist kommenterar statens ägande i Telia, och säger att han känner sig "helt trygg" med framtiden inom telekombolaget. Inga nedskärningar är enligt vd:n på gång, och han litar på att den nya ägaren kommer att värna om den oberoende journalistiken..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.