Dagens Media > Ekonomi

Tuesday, 16 October, 05:19

Dagens Media - 26 apr 18 kl. 11:14

Lykos reklam starkast på Youtube första kvartalet



Lyko toppar listan över de reklamfilmer som gått bäst på Youtube i Sverige under första kvartalet..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Youtube, Sverige

Dela artikeln

36 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Lykos, reklam, starkast, Youtubeförsta kvartalet
Dagensanalys.se - 14 mar 18 kl. 13:11

Två nya funktioner för reklam på YouTube

Igår meddelade Google att de lanserar två nya funktioner för reklam på YouTube. Det är dels funktionen search intent, som innebär att YouTube-annonser kan baseras på Googlesökningar, och dels TruView for Action ads som innebär att en videoannons på YouTube nu kan ackompanjeras av en tydligare call to action. Redan i januari 2017 gjorde Google det möjligt att använda sig av inloggade Googleanvändares data för att leverera riktade annonser på YouTube.

DI - 20 jul 15 kl. 08:59

Många vill köra reklam på Youtube

Antalet annonsörer som gör reklam via Youtube har ökat med 40 procent på ett år. Bakom den starka tillväxten återfinns en önskan från större bolag att nå millennial-konsumenter (ålder 18-34) , skriver Financial Times..

IDG - 09 apr 15 kl. 08:33

Snart kan du betala för att slippa reklam på Youtube


Youtube planerar en betaltjänst som låter användarna se filmer utan reklam, bekräftade Google i natt..

Dagens Media - 27 jan 14 kl. 08:28

Över miljonen har sett Volvos Zlatan-reklam på Youtube

Hittills har Volvos reklamfilm med fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic fått över en miljon visningar på Youtube..

Hela Gotland - 24 mar 17 kl. 17:17

Svenska Spel stänger ner reklam på Youtube

Spelbolaget har stängt ner sin reklam efter att det uppmärksammats att de visats i samband med extremisters filmer..

Dagensanalys.se - 24 aug 18 kl. 13:29

Ny studie bevisar att tv-reklam har bästa effekt

En serie studier gjorda av forskaren Karen Nelson-Field vid universitetet i Adelaide visar att tv-reklam har betydligt bättre effekt än reklam på såväl Facebook som YouTube. Detta gäller oavsett om reklamen ses på en tv-skärm, datorskärm eller mobil, och gäller för såväl korta som långa tidsspann. Karen och hennes team ställde även reklameffekten i relation till priset, och resultatet riskerar att ställa hela reklambranschen på huvudet.

Dagensanalys.se - 22 mar 17 kl. 12:31

Billigare och bättre med reklam i TV än Sociala medier

En ny studie från brittiska Channel 4 visar att reklam på YouTube och Facebook är dyrare och har samtidigt lägre effekt än reklam i ”Video-On-Demand”-tjänster. Studien genomfördes på 48 personer i åldrarna 16-44 år som totalt fick titta på 100 timmar film på Video On Demand (VOD) och sociala medier. Man använde ögontracking samt mätte svettningar på huden för att undersöka hur mycket reklam som observerades, samt vilket intryck reklamen hade på tittarna.

Dagensanalys.se - 11 jul 18 kl. 09:01

Google lanserar återigen nya annonsformat och en ny analystjänst för Youtube

Annonsformatet Responsive Search Ads använder maskininlärning och analysverktyget för Youtube underlättar mätning av KPI:er. Googgle lanserar även nya annonsformat för att driva konverteringar och besök till butik. I hjärtat av alla nya lanseringar finner vi maskininlärning, något som Google satsar på till max.

Metro - 01 feb 11 kl. 15:15

Googles reklam för Egypten på Youtube

Trots avrådan från resor till Egypten dyker det upp reklam på Youtube-klipp från protester i landet..

Metro - 07 aug 14 kl. 14:13

Så enkelt slipper du reklam på Youtube

Den störningsfria upplevelsen är bara fem klick bort..

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 13 timmar sedan

First class Magazine väljer DG Media

Allerägda DG Media får uppdraget att sköta First Class Magazines annonsförsäljning digitalt och i tryck..

Dagens Media - 14 timmar sedan

Kry anklagas för att ha knyckt redaktionell artikel

UPPDATERAD. Psykologtidningens chefredaktör blev förbannad när han hittade sin egen artikel i en annons för Kry. Vårdappen å andra sidan, hävdar att det rör sig om en miss i kommunikationen..

Dagens Media - 14 timmar sedan

Kry anklagas för att ha knyckt redaktionell artikel till annons

UPPDATERAS. Psykologtidningens chefredaktör blev förbannad när han hittade sin egen artikel som annons för Kry. Vårdappen å andra sidan, hävdar att det rör sig om en miss i kommunikationen..

Dagens Media - 14 timmar sedan

Kry knyckte redaktionell artikel till annons

Psykologtidningens chefredaktör hittade sin egen artikel som annons i tidningen..

Dagens Media - 15 timmar sedan

DB Media först ut med digital kommersiell radio

DB Media är en av tre aktörer som går i bräschen när det gäller digital kommersiell radio i Sverige. Sammanlagt 15 kanaler ska tändas från och med 2019. ”Lyssnarna kommer inte att bli digitala om inte vi blir det först”, säger Daniel Bengtzzon, som är vd på DB Media..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Netflix ökar rejält i mobilen

Streamingjätten gör rekordtillväxt i mobilen under tredje kvartalet..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Netflix växer så det knakar

Streamingjätten gör rekordtillväxt i mobilen under det tredje kvartalet..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Emma Blom: "Annonsörerna jobbar one size fits all i opersonliga medier"

BLOGG. En hel del tyder på att räckviddsmedier som tv och utomhus fortfarande går starkt. Även om jag inte säger att det är helt verkningslöst, vill jag prata trend, skriver Emma Blom..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Twitter granskas av irländsk dataskyddsmyndighet

Plattformsjätten misstänks för datainsamling som strider mot GDPR..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Michael Saliba: “Linkedin trodde att jag var ett virus”

PODD. "Under 15" träffar influencern Michael Saliba som som slog igenom på Linkedin genom sitt koncept #LinkedinSalibaChallenge..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.