Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 12 December, 16:21

Dagensanalys.se - 22 mar 18 kl. 16:10

Marknadsförare är trogna till Facebook tillsvidare



I en tidigare artikel skrev vi om anklagelserna mot Cambridge Analytica och Facebook och hur de stal information från cirka 50 miljoner Facebookanvändare. Följden av denna skandal är att flera tjänstemän från både USA och Europa vill ha mer information om de 1,4 miljarder personer som använder sig av Facebook, och marknadsförare vill detsamma. Om du inte har läst om skandalen så rekommenderar jag att du gör så här (. ). Marknadsförare är nu som många andra oroliga över hur mycket information Facebook har på sina användare, men de är också ifrågasättande varför Facebook inte delar med sig av sina insikter och data. Marknadsföringsföretag vill alltså fortsätta använda sociala media jätten men vill ha en del av kakan för att kunna bättre fokusera sitt materi
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Facebook, Cambridge Analytica, Facebookanvändare, USA, Europa, Periscope

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Marknadsförareär , trognatill , Facebook, tillsvidare
Dagensanalys.se - 01 feb 18 kl. 11:45

Digitala marknadsförare är riktigt dåliga på att använda sin data

Idag är det min födelsedag, det har Facebook varit spara att kapitalisera på genom att skapa engagemang i nätverket – interaktioner leder till visningar och som i sin tur ger annonsaffärer för FB. Men nästan alla företag som har mina personuppgifter och har missat detta gyllene tillfälle att ge mig ett personligt erbjudande. Facebook har verkligen lyckats med koststycket att få alla att gratulera varandra på födelsedagen.

Dagensanalys.se - 05 aug 17 kl. 19:38

Salesforce senaste rapport visar hur marknadsförare blir framgångsrika med sociala medier

Salesforce senaste rapport “State of Marketing”, som bland annat fokuserat på trender inom sociala medier visar att företag måste ha en marknadsstrategi för sociala medier och att det är av stor vikt att strategin integreras med övriga kanaler, framförallt kundtjänst, för att bli framgångsrik. Varumärken måste finnas tillgängliga i sociala medier Sociala medier är en integrerad del av den moderna kundresan som ofta börjar med ett inlägg på Facebook, följt av e-postmarknadsföring och till slut köp på en e-handelssajt för att sedan eventuellt ta kontakt med kundtjänst via Twitter eller Facebook. En marknadsföringsstrategi för sociala medier är inte längre bara bra att ha utan ett måste för alla varumärken som vill interagera framgångsrikt under hela kundres

Dagensanalys.se - 24 jan 17 kl. 16:32

Marknadsförare kräver oberoende revision av Facebooks siffror

Över 40 procent av marknadsförare i en undersökning kräver att Facebook måste tillåta oberoende revisioner av sina mättal. Det är amerikanska undersökningsbolaget Advertiser Perceptions som frågat marknadsförare om deras syn på annonsering i Facebook. Det var förra året som debatten blommade upp på allvar efter att Facebook vid tre olika tillfällen fick medge att de levererat fel mättal till annonsörer.

Dagensanalys.se - 24 aug 17 kl. 10:01

Sex teknikplattformar som digitala marknadsförare ska ha koll på

Som digital marknadsförare är det minst lika viktigt att ha koll på ny teknik som det är att veta hur man bäst når sin målgrupp. Här är sex viktiga teknikplattformar att ha koll på. Microsoft Hololens
Just nu pågår det ett mindre krig bland teknikjättar i att vara först med att klä oss i brillor som innehåller AR (Augmented Reality).

Dagensanalys.se - 18 okt 16 kl. 12:13

Detta bör varje marknadsförare veta – så mäter de stora sociala plattformarna videovisningar

Det har ju numera i stort sett blivit nödvändigt för en seriös annonskampanj att satsa på sociala medier, och på senare tid så har videons möjligheter och betydelse för reklamen också ökat stort. Men det finns en fråga som alla marknadsförare borde ha koll på – hur mäter man egentligen den digitala videoreklamens räckvidd? Vad är det man betalar för?

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:05

5000 digitala marknadsförare i London: Adobe Summit 2017

Adobe Summit är som en rock’n roll konsert för digitala marknadsförare där alla introduceras i snabb fart med musik i hög volym med coola presentationer, varvat med samtal med stora etablerade företag som berättar om hur de använder det digitala för att skapa en bättre kundupplevelse. Man kastar fram cheferna från Adobe som rockstjärnor de berättar om den digitala revolutionen och lyfter fram alla som jobbar med digital marknadsföring som hjältar som är delaktiga i att transformera marknaden med digitala verktyg kombinerat med data och analys. ”Temat för årets Adobe Summit- Make Experience Business” Digitala transformationen sker här och nu allt finns tillgängligt med direkt access och nya produkter och tjänster växer fram i rekordfart tack vare den digitala rev

Dagensanalys.se - 30 aug 17 kl. 10:55

Det här måste marknadsförare veta om Generation Z

Generation Z är är födda från mitten av 90-talet och framåt. De är uppväxta med smarta telefoner och trådlöst internet, och vill du som marknadsförare kommunicera med dem kommer här 9 saker du måste ha koll på. Medan många företag fortfarande kämpar med att förstå hur Generation Y (Millennials) ska passa in på arbetsmarknaden, håller Generation Z på att växa upp och bli köpstarka konsumenter.

Dagensanalys.se - 14 jun 16 kl. 09:01

Är din marknadsföring på Facebook lönsam?

När Social Media Examiner frågade marknadsförare om deras marknadsföring på Facebook är effektiv fick de blandade svar. Som du kan se i ovan graf ansåg 36 procent att deras insatser var effektiva samtidigt som 35 procent osäkra och 14 procent tycker att de kastar pengarna i sjön när de annonserar på Facebook. Det här är siffror som Facebook bör ta på allra största allvar för när hypen om nätverket dött ut ännu mer kommer sanningarna fram och den här sanningen är inte bra.

Dagensanalys.se - 11 feb 17 kl. 03:20

Video: Professorn avslöjar hur marknadsförare får oss att köpa mer

I den här videon får vi lyssna på en expert som berättar hur marknadsförare och annonsörer får oss att spendera mer pengar. Allt från impulsköp till hur man får trogna köpare. Mark Fenton-O’Creevy som är Professor i Organisational Behaviour på Open University Business School delar med sig av sina insikter i nedan video.

Dagensanalys.se - 10 okt 16 kl. 17:00

Ett knippe lärdomar för marknadsförare från Hillary Clintons presidentvalskampanj

Det amerikanska presidentvalet är kanske den mest digitala kampanjen i landets historia, och det finns många lärdomar att dra från detta även för marknadsförare. Nedan presenterar vi sex stycken sådana tips som kan vara värda att tänka på. Tipsen kommer från en panel av Clintons kampanjstabsansvariga, och som sedan sammanfattats av tidskriften AdWeek – länken finns här.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

TV4 slår rekord i antal tittare

När MMS redovisar siffrorna för november visar de att TV4 når en tittarandel på 26 procent (15-64 år) vilket är den högst siffran på 20 år. ”Så här långt i år har TV4 Play ökat med omkring 30 procent i spenderad tid – och C More växer mer än så. Den tillväxten är också helt nödvändig då det linjära tv-tittandet har gått ner med 7,7 procent i målgruppen 15-64 år så här långt i år, trots de stora sportevenemangen vinter-OS och fotbolls-VM”, skriver Arefalk på TV4..

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

73% av alla ehandlare missar fördelarna med psykologiskt prissättning

Psykologisk prissättning – att sätta ett pris som slutar på :99 istället för :00 – kan göra stor skillnad när det gäller att maximera nätförsäljningen av varor och abonnemang. Överraskande nog missar över 70 procent av ehandlare idag att använda den prissättningsmodellen och förlorar därmed miljoner i omsättning, säger Stripe. ”Att psykologisk prissättning fungerar för dagligvaror vet vi ju sedan decennier.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Nu öppnar Amazon Web Services sina svenska serverhallar

Idag under en presskonferens på Amazon Web Services (AWS) Stockholmskontor avslöjades att de tre datacenter som de byggt i Eskilstuna, Katrineholm och Västerås nu står klara, och de menar att de kommer fortsätta expandera i Sverige och Norden. Det var mycket hysch-hysch kring dagens presskonferens och vi på Dagens Analys fick, liksom flera andra svenska medier, en förhandsvarning om presskonferensen redan i måndags. Den förhandsinformation som gavs var att två stora nyheter skulle avslöjas, och många spekulerade i om det äntligen var dags för Amazons officiella intåg i Sverige.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Mätningen som vill frälsa poddvärlden med korrekt data

Bakom mätningen RAD har flera större podcast-bolag anslutit sig. Tanken är att hitta en öppen standard som vem som helst kan använda. Först och främst handlar det här om USA.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Pushnotiser fungerar riktigt bra om du gör det rätt

Innan du drar igång en strategi för att aktivera push-notiser måste du ha koll på din relation med konsumenten. Att integreras med konsumentens upplevda hemma-miljö kan vara känsligt. Helt plötsligt dyker du upp med ett erbjudande i webbläsarfönstret utan att konsumenten befinner sig på dina sidor.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Konsumenter ratar reviews som är mer än 3 månader gamla

När det kommer till reviews/recensioner så är det en färskvara. Över 40 procent säger att de bara tittar på recensioner som är från högst två veckor tillbaka. Hela 85 procent säger att recensioner som är 3 månader gamla är förlegade och irrelevanta, enligt en kartläggning som genomförts i USA bland 1.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Facebook testar annonser i sin sök

Facebooks agenda är att klämma in annonser i samtliga vrån på Facebook. Senast är nu deras egna sökmotor. Annonser i sökresultaten testas nu på några marknader.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Sociala medier nu förbi tidningar som nyhetskälla – tv är störst

I Trump-styrda USA har sociala medier seglat förbi tidningar som den största källan för nyheter. Bakom upptäckten finner vi Pew Research som kartlagt hur många som läser nyheter på sociala medier versus papperstidningar. Enligt resultatet är det 20 procent som läser på sociala medier och bara 16 procent i tidningar.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Hubspot har numera en fond som riktas till ”Customer-First Startups”

Över 270 miljoner kronor ska delas ut till företag som vill förbättra och utveckla kundupplevelser som placerar kunden i första rum. Lyssna också: Intervju med internationella marknadschefen för Hubspot Här kan du läsa deras pressmeddelande och få information om du kan söka: HubSpot announced today the launch of HubSpot Ventures, a $30 million fund that aims to bolster and expand the impact of startups focused not just on growing bigger, but on growing better. Through the venture fund, HubSpot will seek out companies that take the long-view on success by putting their customers first, investing in an inclusive company culture and delivering highly differentiated products.

Dagensanalys.se - Igår: 15:45

OutSystems fortsätter sin satsning i Norden och rekryterar svenskt

OutSystems har anställt två för att stärka sin roll som den ledande low-code aktören även i Sverige. Jörgen Simon med en bakgrund som bland annat Partner Director Nordic hos Alteryx, SDL plc och Qliktech samt Business Director för TietoEnator Healthcare i Nederländerna är sedan i början av hösten ny nordisk chef för ”Channel and Alliances”. Och han säger såhär om sin nya tjänst hos OutSystems: – Jag valde att börja på OutSystems for att det är ett av de få europeiska high-tech företagen som expanderar stenhårt på marknaden och den snabba tillväxtfas som vi befinner oss i passar mig perfekt.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.