Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 16 July, 02:46

Dagensanalys.se - 22 mar 18 kl. 16:10

Marknadsförare är trogna till Facebook tillsvidare



I en tidigare artikel skrev vi om anklagelserna mot Cambridge Analytica och Facebook och hur de stal information från cirka 50 miljoner Facebookanvändare. Följden av denna skandal är att flera tjänstemän från både USA och Europa vill ha mer information om de 1,4 miljarder personer som använder sig av Facebook, och marknadsförare vill detsamma. Om du inte har läst om skandalen så rekommenderar jag att du gör så här (. ). Marknadsförare är nu som många andra oroliga över hur mycket information Facebook har på sina användare, men de är också ifrågasättande varför Facebook inte delar med sig av sina insikter och data. Marknadsföringsföretag vill alltså fortsätta använda sociala media jätten men vill ha en del av kakan för att kunna bättre fokusera sitt materi
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Facebook, Cambridge Analytica, Facebookanvändare, USA, Europa, Periscope

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Marknadsförareär , trognatill , Facebook, tillsvidare
Dagensanalys.se - 01 feb 18 kl. 11:45

Digitala marknadsförare är riktigt dåliga på att använda sin data

Idag är det min födelsedag, det har Facebook varit spara att kapitalisera på genom att skapa engagemang i nätverket – interaktioner leder till visningar och som i sin tur ger annonsaffärer för FB. Men nästan alla företag som har mina personuppgifter och har missat detta gyllene tillfälle att ge mig ett personligt erbjudande. Facebook har verkligen lyckats med koststycket att få alla att gratulera varandra på födelsedagen.

Dagensanalys.se - 05 aug 17 kl. 19:38

Salesforce senaste rapport visar hur marknadsförare blir framgångsrika med sociala medier

Salesforce senaste rapport “State of Marketing”, som bland annat fokuserat på trender inom sociala medier visar att företag måste ha en marknadsstrategi för sociala medier och att det är av stor vikt att strategin integreras med övriga kanaler, framförallt kundtjänst, för att bli framgångsrik. Varumärken måste finnas tillgängliga i sociala medier Sociala medier är en integrerad del av den moderna kundresan som ofta börjar med ett inlägg på Facebook, följt av e-postmarknadsföring och till slut köp på en e-handelssajt för att sedan eventuellt ta kontakt med kundtjänst via Twitter eller Facebook. En marknadsföringsstrategi för sociala medier är inte längre bara bra att ha utan ett måste för alla varumärken som vill interagera framgångsrikt under hela kundres

Dagensanalys.se - 24 jan 17 kl. 16:32

Marknadsförare kräver oberoende revision av Facebooks siffror

Över 40 procent av marknadsförare i en undersökning kräver att Facebook måste tillåta oberoende revisioner av sina mättal. Det är amerikanska undersökningsbolaget Advertiser Perceptions som frågat marknadsförare om deras syn på annonsering i Facebook. Det var förra året som debatten blommade upp på allvar efter att Facebook vid tre olika tillfällen fick medge att de levererat fel mättal till annonsörer.

Dagensanalys.se - 24 aug 17 kl. 10:01

Sex teknikplattformar som digitala marknadsförare ska ha koll på

Som digital marknadsförare är det minst lika viktigt att ha koll på ny teknik som det är att veta hur man bäst når sin målgrupp. Här är sex viktiga teknikplattformar att ha koll på. Microsoft Hololens
Just nu pågår det ett mindre krig bland teknikjättar i att vara först med att klä oss i brillor som innehåller AR (Augmented Reality).

Dagensanalys.se - 18 okt 16 kl. 12:13

Detta bör varje marknadsförare veta – så mäter de stora sociala plattformarna videovisningar

Det har ju numera i stort sett blivit nödvändigt för en seriös annonskampanj att satsa på sociala medier, och på senare tid så har videons möjligheter och betydelse för reklamen också ökat stort. Men det finns en fråga som alla marknadsförare borde ha koll på – hur mäter man egentligen den digitala videoreklamens räckvidd? Vad är det man betalar för?

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:05

5000 digitala marknadsförare i London: Adobe Summit 2017

Adobe Summit är som en rock’n roll konsert för digitala marknadsförare där alla introduceras i snabb fart med musik i hög volym med coola presentationer, varvat med samtal med stora etablerade företag som berättar om hur de använder det digitala för att skapa en bättre kundupplevelse. Man kastar fram cheferna från Adobe som rockstjärnor de berättar om den digitala revolutionen och lyfter fram alla som jobbar med digital marknadsföring som hjältar som är delaktiga i att transformera marknaden med digitala verktyg kombinerat med data och analys. ”Temat för årets Adobe Summit- Make Experience Business” Digitala transformationen sker här och nu allt finns tillgängligt med direkt access och nya produkter och tjänster växer fram i rekordfart tack vare den digitala rev

Dagensanalys.se - 30 aug 17 kl. 10:55

Det här måste marknadsförare veta om Generation Z

Generation Z är är födda från mitten av 90-talet och framåt. De är uppväxta med smarta telefoner och trådlöst internet, och vill du som marknadsförare kommunicera med dem kommer här 9 saker du måste ha koll på. Medan många företag fortfarande kämpar med att förstå hur Generation Y (Millennials) ska passa in på arbetsmarknaden, håller Generation Z på att växa upp och bli köpstarka konsumenter.

Dagensanalys.se - 14 jun 16 kl. 09:01

Är din marknadsföring på Facebook lönsam?

När Social Media Examiner frågade marknadsförare om deras marknadsföring på Facebook är effektiv fick de blandade svar. Som du kan se i ovan graf ansåg 36 procent att deras insatser var effektiva samtidigt som 35 procent osäkra och 14 procent tycker att de kastar pengarna i sjön när de annonserar på Facebook. Det här är siffror som Facebook bör ta på allra största allvar för när hypen om nätverket dött ut ännu mer kommer sanningarna fram och den här sanningen är inte bra.

Dagensanalys.se - 11 feb 17 kl. 03:20

Video: Professorn avslöjar hur marknadsförare får oss att köpa mer

I den här videon får vi lyssna på en expert som berättar hur marknadsförare och annonsörer får oss att spendera mer pengar. Allt från impulsköp till hur man får trogna köpare. Mark Fenton-O’Creevy som är Professor i Organisational Behaviour på Open University Business School delar med sig av sina insikter i nedan video.

Dagensanalys.se - 10 okt 16 kl. 17:00

Ett knippe lärdomar för marknadsförare från Hillary Clintons presidentvalskampanj

Det amerikanska presidentvalet är kanske den mest digitala kampanjen i landets historia, och det finns många lärdomar att dra från detta även för marknadsförare. Nedan presenterar vi sex stycken sådana tips som kan vara värda att tänka på. Tipsen kommer från en panel av Clintons kampanjstabsansvariga, och som sedan sammanfattats av tidskriften AdWeek – länken finns här.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Så här ska du informera om cookies på din webb

Post- och telestyrelsen (PTS) har tagit fram vägledning för hur man ska informera om cookies som man använder på sin webbplats. – Vi har bedömt att det är fel tidpunkt för allmänna råd, säger Anna Montelius, jurist på PTS nätsäkerhetsavdelning. Remissinsatser har haft invändningar mot förslaget, samtidigt som nya regler om dataskydd och personlig integritet införs, nu närmast dataskyddsförordningen som trädde i kraft den 25 maj.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:18

Youtube känner sig hotad av Twitch

Youtube har börjat stänga ned konton som driver trafik till Twitch. Youtube har sedan långt tillbaka förbjudit marknadsföring av innehåll på Twitch på sin plattform, men det är först nu som man har börjat agera på allvar mot saken. Flera Youtubers har nu uttryckt frustration kring saken, däribland Surny, Linus Tech Tips och Aztrosizt, skriver Polygon..

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:13

Här är veckans hetaste nyheter

Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev så får du varje fredag veckans hetaste nyheter, som du kan se i den här artikeln. Att prenumerera är helt gratis och du gör det i högra kolumnen. Du kan även klicka här för att börja prenumerera.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:05

Smart verktyg från Microsoft – en digital whiteboard

Microsoft har tagit fram ett riktigt coolt program för att låta teams jobba tillsammans på en digital Whiteboard. I nedan klipp kan du se hur Microsoft Whiteboard fungerar:  .

Dagensanalys.se - I förrgår: 09:38

Företag satsar på Sök, Sociala medier och Video

Allt fler företag väljer att investera sin marknadsbudget på Sök, Video och Sociala medier. Nu har det kommit ut en rapport som visar hur företag prioriterar alla marknadskanaler och plattformar. Mycket intressant läsning för dig som planerar höstens aktiviteter.

Dagensanalys.se - I förrgår: 09:08

Kim Kardashian tjänar 4,5 miljoner på Instagram men lillasyster tjänar ännu mer

För ett sponsrat inlägg som Kim Kardashian gör på Instagram tjänar hon 4,5 miljoner kronor. Men lillasyster Kylie tjänar ännu mer. Det var redan för tre år sedan som Kylie tjänade 4,5 miljoner kronor när hon publicerade ett inlägg för Diclegis, ett piller för illamående.

Dagensanalys.se - 12 jul 18 kl. 10:40

Tre saker att göra på kontoret i sommar

Sitter du där själv i hela kontorslandskapet? Har du tråkigt? Här är då tre saker du kan hyssa med.

Dagensanalys.se - 12 jul 18 kl. 09:45

Verto Analytics tar in nytt kapital för att köpa företag och underhålla sin affär

Onlineanalysföretaget Verto Analytics har tagit in ytterligare 117 miljoner kronor till sitt bolag för att fortsätta sin tillväxt och även köpa upp företag. Investerare inkluderar Conor Venture Partners, Open Ocean Capital och Finnish Industry Investment. ”The new round will equip us with capital for deals and investments that will ultimately help launch new services, improve customer operations, and penetrate new segments where Verto’s cross-platform audience measurement data is needed.

Dagensanalys.se - 12 jul 18 kl. 09:14

Nielsen fortsätter att ha enorma mätproblem – i Australien

Landet Down Under fortsätter att ha stora problem med Nielsens onlinemätningar. Det är så att siffrorna öka i galen takt och ingen vet varför. Enligt Nielsen är det för att sajterna har blivit bättre på att tagga upp sitt innehåll.

Dagensanalys.se - 12 jul 18 kl. 09:03

Så här fungerar annonsformatet Promoted Trend Spotlight på Twitter

Twitter tänker klämma ut så mycket som möjligt ur sin plattform och användare och lanserar därför ett nytt annonsformat – Promoted Trend Spotlight. Så här fungerar det: Med andra ord syns annonserna när du går in på trendande ämnen (tidigare Explorer) och därigenom också flyttar ned allt organiskt innehåll. “We are continuing to explore new ways to enhance our takeover offerings and give brands more high-impact opportunities to drive conversation and brand awareness on our platform,” kommenterar Twitter till tidningen Techcrunch.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.