Dagens Media > Ekonomi

Thursday, 26 April, 01:41

Dagens Media - 15 dec 17 kl. 07:51

"Reklam har aldrig varit viktigare"



DEBATT. Den 6 december öppnade inlämningsperioden för bidragen till Guldägget, en tävling som reklambyråerna lägger ner hundratals (obetalda) timmar på för att vinna. Snart kommer konsultbolagen helt ta över tävlingen, skriver HiQ:s Erik Ridman..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Debatt, Guldägget, HiQ, Erik Ridman

Dela artikeln

219 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Reklamhar , aldrigvarit , viktigare
Nyheter 24 - 01 okt 13 kl. 14:08

Statsminister Özz Nûjen: "Våra politiker har slutat att drömma"Om ÖzzSå spelas Statsminister Özz NûjenOm huruvida det är viktigt med politisk humorOm nyheter ? och kärleken till text-teveOm reklam

STOCKHOLM. Det var inte direkt länge sen som ungefär hela Sverige pratade om succén "Dålig stämning". Och Özz Nûjen är snart tillbaka igen med nya föreställningen "Statsminister Özz Nûjen".?

Dagensanalys.se - 19 apr 16 kl. 11:05

Stora Annonsördagen 2016 – för alla som arbetar med reklam och marknadsföring

Du har väl bokat biljetter till Stora Annonsördagen den 28 april på Grand Hotel. Programledare för dagen är Frida Boisen författare till boken Digital Succé. Du bjuds på en heldags inspiration med flera vassa talare som exempelvis Ben Williams, Communications Manager på Adblock Plus, Björn Ulvaeus från ABBA och Tomas Franzén koncernchefen för Bonnier och många, många fler… Här har ni alla talare för dagen: ADBLOCKERS – NÄR BLEV KONSUMENTEN VÅR FIENDE?

Alliansfritt Sverige - 31 jan 12 kl. 14:00

Skolor lägger allt mer pengar på reklam


NOTIS. Det här verkar ju sunt. SVT:Gymnasieskolor lägger allt mer pengar på reklam.

YLE - 14 maj 14 kl. 07:00

Kia Svaetichin: Revolutionen är inte viktigare än friheten

Äntligen får kubanerna tillgång till internet. Staten har lättat på restriktionerna. Men det kostar en halv månadslön att vara uppkopplad en timme.

YLE - 22 sep 15 kl. 16:33

Sexismen lever och mår bra i media och reklam

Kvinnor porträtteras fortfarande väldigt annorlunda än män i medier och reklam, trots att vi tror oss leva i ett relativt jämställt samhälle, säger den svenska genusvetaren, genusfotografen och journalisten Tomas Gunnarsson. Problemet är större än vi inser. - Kvinnor porträtteras fortfarande väldigt mjukt, som omsorgsfulla föräldrar - samtidigt som de ska behaga med sitt utseende, och fokusera på att vara smala, snygga och sexiga.

Dagens PS - 02 okt 17 kl. 10:56

DagensPS nyhetstjänst har aldrig varit viktigare

Sveriges sista morgontidning har satt betallås på dörren. Ytterligare en anledning att läsa DagensPS varje dag. Dagstidningen Skånska Dagbladet har nu hoppat på betaltåget som går genom Mediesverige och blir därmed sista morgontidning med flerdagarsutgivning att ta betalt för sitt innehåll på nätet, konstaterar branschtidningen Medievärlden.

Kristianstadsbladet - 1 timme sedan

Joaquin Phoenix: ”Ser aldrig mina filmer”

Joaquin Phoenix har hyllats för rollen i "You were never really here". Men själv har han inte sett filmen. ”Jag ser aldrig någon av de filmer jag är med i”, säger han och berättar att han smiter ut bakvägen på galavisningarna..

YA - 24 maj 12 kl. 06:31

Inte bättre utan reklam

Allting går att sälja med mördande reklam. Även mögliga skolor. Eller?

Nyheter 24 - 18 sep 13 kl. 11:37

Klädföretaget fälldes för könsdiskriminerande reklam ? mot mänKriterier för fällande dom

. Klädföretaget, byPM, valde att göra en satirisk motreklam som en reaktion mot klädjättenI juni anmäldes byPM till Reklamombudsmannen (RO) för könsdiskriminerande reklamFälls för könsdiskrimineringOch i går kom beslutet om att reklamen fälls med motiveringen: "I ett jämställt Sverige borde det vara precis lika förnedrade med en sådan reklam, oavsett ett kön /../ Det hade aldrig tillåts om det var en kvinna på bilden.

Nyheter 24 - 30 nov 99 kl. 00:00

Du kan aldrig gissa vilka som får synas i reklamen

Jo, du kan gissa vilka som brukar synas i reklamen. Om du lagt märke till att reklampelare oftast pryds av vita och smala personer finns nu statistiken som bekräftar det. Enligt en ny undersökningen var 94 procent av personerna i reklam smala, 85 procent var vita och endast 0,15 procent hade en synlig funktionsnedsättning.

Alliansfritt Sverige - 28 nov 11 kl. 19:00

..och nu blir det reklam

SÄLJIGT. Vi har alltid velat bli rika på att driva en regimkritisk blogg, med en affärsplan enligt det så kallade kalsongvätteteoremet:Skriv att Alliansen suger???Rika som trollÄnnu så länge har det inte gått särskilt bra, men nu ska vi försöka oss på

Bannerutbyte

Digital

Saknar du pengar för annonsering men gör något behjärtansvärt?

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 9 timmar sedan

Leif GW Persson: "Man ska akta sig för att vara med i reklam"

Leif GW Persson delade under Ad day med sig av högt och lågt ifrån sin karriär – och sina framtidsutsikter. Att ha blivit ett varumärke och en folkkär profil tänker han inte så mycket på. "Det är kul fram till selfie nummer tio," konstaterar Leif GW Persson..

Dagens Media - 11 timmar sedan

Här är de nominerade i Cannes Young Lions

Nord DDB, Round & Round och Juno public relations – här är kreatörparen som tävlar om att få representera Sverige i Cannes..

Dagens Media - 11 timmar sedan

Nytt nummer ute – så ser framtidens sponsring ut

Här är innehållet i det senaste numret av Dagens Media, nummer 8..

Dagens Media - 14 timmar sedan

"Kunderna börjar bli reklambyråernas egna konkurrenter"

Anna Romson och Magnus Engström från Berghs talade under Ad day om vad marknadsavdelningar kan göra för att kapa banden med reklambyråerna – och istället skapa en egen kreativ marknadsavdelning..

Dagens Media - 17 timmar sedan

Sluta jaga förlorade fall

GUIDE: ”Ställ dig frågan om det verkligen går att rädda alla kunder”..

Dagens Media - 14 timmar sedan

Magnus Uggla om reklampremiären: "Tjänstepension är en bra grej"

AMF släpper mockumentär om sanningen bakom Magnus Ugglas hitlåt ”Kung för en dag”. Samarbetet är den 64-åriga popikonens första reklamgig..

Dagens Media - 14 timmar sedan

Magnus Uggla: "Tjänstepension är en bra grej"

AMF släpper mockumentär om sanningen bakom Magnus Ugglas hitlåt ”Kung för en dag”, som i och med samarbetet gör sin reklampremiär..

Dagens Media - 15 timmar sedan

Daisy Grace kampanjar med Samsung

Daisy Grace plåtar sommarkampanjen "Mediterranean Breeze" med nya Samsungtelefonen..

Dagens Media - 15 timmar sedan

Aller Media Köper Narva

Förvärvet ska stärka Allers nordiska byrånätverk Ahead Group, och Anders Rask blir styrelseordförande i bolaget..

Dagens Media - 18 timmar sedan

Försvarsmaktens nya kampanj provocerar

"Vi vill väcka uppmärksamhet och nyfikenhet genom att leka med vad vi bedömer är medvetna könsstereotyper", säger marknadschefen Robert Forss om nya kampanjen "Många har många frågor".

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.