Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 15 December, 18:11

Dagensanalys.se - 14 dec 17 kl. 22:15

Facebook börjar med 6-sekunders pre-roll-annonser



Facebook börjar förlora sin ‘edge’ och istället bara apar efter andra. Senaste draget är 6-sekunder pre-roll-annonser på Watch. Vem vill ha det? Facebook behöver öka intäkterna på sin Watch-satsning och det tänker man nu alltså göra med pre-roll-annonser, det vill säga reklam som du får se innan klippet börjar. Hela 6-sekunder måste du genomlida innan du får se det du faktiskt kom dit för att titta på.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Watch, Facebook

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebookbörjar med , 6-sekunders, pre-roll-annonser
Dagensanalys.se - 23 apr 18 kl. 16:11

Facebook hatade pre-roll videoannonser i sitt flöde

Facebook stod emot att sälja pre-roll-videoannonser under flera år, annonser som kör igång innan du får se videon du klickade på. De tyckte att människor faktiskt inte gillar dem och de förstör användarupplevelsen och att folk att skippar att se hela videon. Problemet är att annonsörer älskar pre-roll-videoannonser då man tar över den video som alla vill se med en annons, och de har inte gillat något av de andra format som Facebook har föreslagit istället, som exempelvis annonser som körs i mitten av ett videoklipp eller i slutet.

Dagensanalys.se - 02 aug 16 kl. 10:50

Nu testar Facebook annonser i Facebook Live

Facebook Live har blivit ett allt mer viktigt sätt att kommunicera i det sociala nätverket då algoritmerna ger livesändningarna en högre ranking för att visas i det sociala nätverket. Nu när Facebook har fått igång användandet av Facebook Live börjar de givetvis att testa olika annonsformat så att de kan kapitalisera på användarna. Facebook har börjat köra tester av mid-roll videoannonser i deras live videosändningar tillsammans med deras främsta publiceringspartners, bekräftade Facebook under måndagen.

Dagensanalys.se - 09 mar 17 kl. 12:31

Twitter ger TV-lika garantier för annonser

När du tidigare köpte TV-annonsering fick du en garanti på att en viss målgrupp skulle se annonsen. I digitala kanaler har den typen av garanti saknats, fram till nu. Twitter bekräftade nyligen att de i nära samarbete med Dentsu Aegis Network har utarbetat en annons med tillhörande garantier baserade på oberoende mätningar.

Dagensanalys.se - 11 okt 17 kl. 16:36

Publicister flyr från Facebook Live och flyttar in i Twitter live video

Inne kan ha missat Facebook Live hypen för ett tag sedan, algoritmerna gjorde så att all som man sände live fick 5-10 gånger så många visningar som andra inlägg. Men nu har Facebook så klart normaliserat detta och det är många gånger svårare att nå fram via Facebook Live. Twitter är nu helt plötsligt heta när det gäller live video Bloomberg Media, med livenyheter, sport och underhållningsprogram samt inklusive BuzzFeed, Vox Media’s The Verge och WNBA har hoppat på Twitter tåget.

Dagensanalys.se - 13 feb 18 kl. 10:28

Facebook skulle lansera annonsrapporter förra året – men vi väntar fortfarande på dem

För att adressera annonsörernas problem med transparens i det sociala nätverket bestämde Facebook förra året att det skulle ge alla annonsörer rapporter om var deras annonser visade sig och vilka möjliga annonsytor som fanns i nätverket. Många företag som lägger sina annonser hos Facebook väntar fortfarande på på sina utlovade rapporter. Förra året sa Facebook att de skulle ge alla annonsörer rapporter som visade alla webbplatser, appar, direktartiklar och inhemska Facebook-videor som deras annonser kan visas när de annonserar i det sociala nätverket.

Dagensanalys.se - 18 aug 17 kl. 12:45

Välj att bara annonsera i pågående videoklipp på Facebook

I början av året lanserade Facebook ”mitt-i-video”-annonser, men då som en del i ett paket med ”pre-roll”- ”mid-roll”- och ”stand-alone”-videoannonser. Nu går det att välja att enbart köpa mid-roll annonsering, och på så sätt öka effektiviteten i annonsen. Förändringen kommer i samband med att Facebook introducerar sin ”Watch-tab”, fliken där du kan hitta exklusivt Facebook-material i syfte att konkurrera med Hulu, YouTube och Netflix.

Dagensanalys.se - 27 maj 16 kl. 08:19

Facebook jobbar på videoannonser med inbyggd köpfunktion

Facebook lanserade för en liten tid sedan sin ”Canvas” som är ett sätt att göra annonserna mer interaktiva. Nu arbetar de på en funktion där man skall kunna länka till köp direkt i videoannonser. Med andra ord kommer du enkelt att kunna köpa produkter kopplade till kommersiella aktörer via video.

Dagensanalys.se - 09 jan 18 kl. 10:06

Bedöm videoannonser efter kontext och inte bara tid

I ett blogginlägg menar Facebook att det inte går att jämföra videoannonser enbart på hur länge annonsen setts av användare, utan även kontexten måste tas i beaktande. Användarbeteendet skiljer sig nämligen åt beroende på var annonsen syns, men det finns frågor kring Facebooks argument. Det var i förra veckan som Facebook publicerade ett blogginlägg innehållandes en uppsättning grafer som visar genomsnittlig tid som användare tittar på videoannonser beroende på var annonsen syns.

Dagensanalys.se - 18 okt 16 kl. 12:13

Detta bör varje marknadsförare veta – så mäter de stora sociala plattformarna videovisningar

Det har ju numera i stort sett blivit nödvändigt för en seriös annonskampanj att satsa på sociala medier, och på senare tid så har videons möjligheter och betydelse för reklamen också ökat stort. Men det finns en fråga som alla marknadsförare borde ha koll på – hur mäter man egentligen den digitala videoreklamens räckvidd? Vad är det man betalar för?

Dagensanalys.se - 14 jul 16 kl. 13:30

Sommarskola med Burt: Videoannonser och intressanta KPI:er som du ska ha koll på

Video tar fortsatt upp mer av vår tid. Amerikanska studier förutspår att vi det här året kommer titta på video runt en timme varje dag och för ett par veckor sedan sa en högt uppsatt chef på Facebook att Facebook bara kommer bestå av video inom fem år. Vi producerar och producerar … ibland kan jag uppleva att strategin saknas eller att brandingen inte är tydlig.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - Igår: 13:56

Allt fler väljer streaming för hemmet

Aptiten för streamingtjänster hos de nordiska konsumenterna fortsätter att öka. Idag abonnerar 5,3 miljoner hushåll i Norden på minst en betald streamingtjänst (SVOD). Och allt fler hushåll skaffar ytterligare abonnemang, fenomenet som kallas ”stacking”.

Dagensanalys.se - Igår: 14:04

”Nästa år går AI-revolutionen in i nästa fas”

Nästa år går AI-revolutionen in i nästa fas och växer samman med IoT. Smarta analyser med digitala tvillingar ger nya insikter för företag. Dessutom tar blockkedjan fart på allvar, siar Christian Pedersen från IFS.

Dagensanalys.se - Igår: 13:53

28-årig svensk blir ny Global Head of Marketing på Autobutler

Online marknadsplatsen för bilreparationer, Autobutler, tillsätter Dino Denic som Global Head of Marketing. På kort tid har den 28-årige Denic markerat sig inom den europeiska verkstadsbranschen som expert inom digital marknadsföring och han har nu tillsatts som Global Head of Marketing på Autobutler, för att digitalisera den analoga verkstadsbranschen i hela Europa. Han styr nu marknadsföringen i fem länder – Sverige, Danmark, Tyskland, England och Frankrike.

Dagensanalys.se - Igår: 00:13

YouTube Rewind 2018 är mest ogillad någonsin

Det årliga videoklippet som lyfter fram utmärkande händelser på Youtube har blivit det mest ogillade. Hela 10 miljoner ogilla har klippet i skrivande stund. Kanske för att några av de mest populära klippen eller kreatörerna inte fick vara med?

Dagensanalys.se - Igår: 23:59

Undersökningsföretaget YouGov köper Portent.IO

Undersökningsföretaget YouGov har i dagarna köpt upp företaget Portent.IO för att komma åt deras system och funktioner för att mäta TV, sociala medier och effekterna av marknadsinsatser. Portent.

Dagensanalys.se - Igår: 23:47

Smarta klockan slår igenom nästa år i USA

Trend eller inte så förutspås den smarta klockan pryda var persons handled under nästa år. Kan vara för att du inte behöver ha med dig mobilen hela tiden eller att du hela tiden har koll på hälsan. Oavsett så är det en helt ny pryl som digitala marknadsförare måste börja ta på allvar.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:01

Nordiska företag satsar mer på röststyrning och AI i sin marknadsföring än företag i USA och Storbritannien

Salesforce publicerar idag sin årliga rapport State of Marketing som ger oss en bild över de senaste trenderna inom marknadsföring. Det framkommer att nordiska företag använder AI och röststyrning i sin marknadsföring i större utsträckning än i USA och Storbritannien. Vidare framkommer det att företag fortsatt vill utforska AI till att förutspå vilka produkter och tjänster som konsumenten vill ha, samtidigt som integritetsfrågor och förtroende står högt på agendan globalt.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:55

Knowit köper upp bolag inom digital marknadsföring

Knowit är inte kända för förvärv, men idag gör de ett uppköp inom digital marketing och datadriven analys. Det är Stockholmsbaserade företaget All Rise, som blir en ny del av Knowit Experience. Samtidigt passar Knowit Experience på att titulera sig den största digitala byrån i Norden med nu över 600 anställda, skriver MKSE.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:52

Finalisterna klara för Årets Marknadschef 2018

Nu står det klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018. Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6:e februari på Fotografiska. Finalister Årets Marknadschef 2018
Emma Stjernlöf, ADIDAS
Emelie Mannheimer, TENGBOM
Marie Wedin, COOP
Per Carleö, VOLVO CARS Finalister Årets Framtidslöfte 2018
Karin Bjerde, KOGNITY
Madeleine Lindgren, BISNODE
Siduri Poli, CHANGERS HUB
Sabia Wizander, KRY ”En riktig förmån att få ta del av alla gedigna underlag och fantastiska prestationer,” säger Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm och jurymedlem i Årets Marknadschef och Årets Framtidslöfte.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:37

Flera väntade och en del oväntade trender på IABs årliga trendseminarium

I tisdags genomförde IAB Sverige för sjunde gången sitt trendseminarium ”8 Minutes” där 12 talare får åtta minuter på sig att dela med sig av sina trendspaningar. Årets event bjöd på en hel del väntade trender, och några oväntade spaningar. Till årets event kom närmare 500 personer, och ytterligare 180 stod på väntelistan.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.