Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 26 September, 13:30

Dagensanalys.se - 14 dec 17 kl. 22:15

Facebook börjar med 6-sekunders pre-roll-annonser



Facebook börjar förlora sin ‘edge’ och istället bara apar efter andra. Senaste draget är 6-sekunder pre-roll-annonser på Watch. Vem vill ha det? Facebook behöver öka intäkterna på sin Watch-satsning och det tänker man nu alltså göra med pre-roll-annonser, det vill säga reklam som du får se innan klippet börjar. Hela 6-sekunder måste du genomlida innan du får se det du faktiskt kom dit för att titta på.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Watch, Facebook

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebookbörjar med , 6-sekunders, pre-roll-annonser
Dagensanalys.se - 23 apr 18 kl. 16:11

Facebook hatade pre-roll videoannonser i sitt flöde

Facebook stod emot att sälja pre-roll-videoannonser under flera år, annonser som kör igång innan du får se videon du klickade på. De tyckte att människor faktiskt inte gillar dem och de förstör användarupplevelsen och att folk att skippar att se hela videon. Problemet är att annonsörer älskar pre-roll-videoannonser då man tar över den video som alla vill se med en annons, och de har inte gillat något av de andra format som Facebook har föreslagit istället, som exempelvis annonser som körs i mitten av ett videoklipp eller i slutet.

Dagensanalys.se - 02 aug 16 kl. 10:50

Nu testar Facebook annonser i Facebook Live

Facebook Live har blivit ett allt mer viktigt sätt att kommunicera i det sociala nätverket då algoritmerna ger livesändningarna en högre ranking för att visas i det sociala nätverket. Nu när Facebook har fått igång användandet av Facebook Live börjar de givetvis att testa olika annonsformat så att de kan kapitalisera på användarna. Facebook har börjat köra tester av mid-roll videoannonser i deras live videosändningar tillsammans med deras främsta publiceringspartners, bekräftade Facebook under måndagen.

Dagensanalys.se - 09 mar 17 kl. 12:31

Twitter ger TV-lika garantier för annonser

När du tidigare köpte TV-annonsering fick du en garanti på att en viss målgrupp skulle se annonsen. I digitala kanaler har den typen av garanti saknats, fram till nu. Twitter bekräftade nyligen att de i nära samarbete med Dentsu Aegis Network har utarbetat en annons med tillhörande garantier baserade på oberoende mätningar.

Dagensanalys.se - 11 okt 17 kl. 16:36

Publicister flyr från Facebook Live och flyttar in i Twitter live video

Inne kan ha missat Facebook Live hypen för ett tag sedan, algoritmerna gjorde så att all som man sände live fick 5-10 gånger så många visningar som andra inlägg. Men nu har Facebook så klart normaliserat detta och det är många gånger svårare att nå fram via Facebook Live. Twitter är nu helt plötsligt heta när det gäller live video Bloomberg Media, med livenyheter, sport och underhållningsprogram samt inklusive BuzzFeed, Vox Media’s The Verge och WNBA har hoppat på Twitter tåget.

Dagensanalys.se - 13 feb 18 kl. 10:28

Facebook skulle lansera annonsrapporter förra året – men vi väntar fortfarande på dem

För att adressera annonsörernas problem med transparens i det sociala nätverket bestämde Facebook förra året att det skulle ge alla annonsörer rapporter om var deras annonser visade sig och vilka möjliga annonsytor som fanns i nätverket. Många företag som lägger sina annonser hos Facebook väntar fortfarande på på sina utlovade rapporter. Förra året sa Facebook att de skulle ge alla annonsörer rapporter som visade alla webbplatser, appar, direktartiklar och inhemska Facebook-videor som deras annonser kan visas när de annonserar i det sociala nätverket.

Dagensanalys.se - 18 aug 17 kl. 12:45

Välj att bara annonsera i pågående videoklipp på Facebook

I början av året lanserade Facebook ”mitt-i-video”-annonser, men då som en del i ett paket med ”pre-roll”- ”mid-roll”- och ”stand-alone”-videoannonser. Nu går det att välja att enbart köpa mid-roll annonsering, och på så sätt öka effektiviteten i annonsen. Förändringen kommer i samband med att Facebook introducerar sin ”Watch-tab”, fliken där du kan hitta exklusivt Facebook-material i syfte att konkurrera med Hulu, YouTube och Netflix.

Dagensanalys.se - 27 maj 16 kl. 08:19

Facebook jobbar på videoannonser med inbyggd köpfunktion

Facebook lanserade för en liten tid sedan sin ”Canvas” som är ett sätt att göra annonserna mer interaktiva. Nu arbetar de på en funktion där man skall kunna länka till köp direkt i videoannonser. Med andra ord kommer du enkelt att kunna köpa produkter kopplade till kommersiella aktörer via video.

Dagensanalys.se - 09 jan 18 kl. 10:06

Bedöm videoannonser efter kontext och inte bara tid

I ett blogginlägg menar Facebook att det inte går att jämföra videoannonser enbart på hur länge annonsen setts av användare, utan även kontexten måste tas i beaktande. Användarbeteendet skiljer sig nämligen åt beroende på var annonsen syns, men det finns frågor kring Facebooks argument. Det var i förra veckan som Facebook publicerade ett blogginlägg innehållandes en uppsättning grafer som visar genomsnittlig tid som användare tittar på videoannonser beroende på var annonsen syns.

Dagensanalys.se - 18 okt 16 kl. 12:13

Detta bör varje marknadsförare veta – så mäter de stora sociala plattformarna videovisningar

Det har ju numera i stort sett blivit nödvändigt för en seriös annonskampanj att satsa på sociala medier, och på senare tid så har videons möjligheter och betydelse för reklamen också ökat stort. Men det finns en fråga som alla marknadsförare borde ha koll på – hur mäter man egentligen den digitala videoreklamens räckvidd? Vad är det man betalar för?

Dagensanalys.se - 14 jul 16 kl. 13:30

Sommarskola med Burt: Videoannonser och intressanta KPI:er som du ska ha koll på

Video tar fortsatt upp mer av vår tid. Amerikanska studier förutspår att vi det här året kommer titta på video runt en timme varje dag och för ett par veckor sedan sa en högt uppsatt chef på Facebook att Facebook bara kommer bestå av video inom fem år. Vi producerar och producerar … ibland kan jag uppleva att strategin saknas eller att brandingen inte är tydlig.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Google Sök har släppt en massa nyheter

Google Sök fyllde nyligen 20 år och det firades med en massa nyheter som alla digitala marknadsförare bör ha koll på. Vissa av nedan nyheter kommer att rullas ut närmaste tiden och andra handlar mer om riktningen som Google tar sin Sök. Det genomgående temat är artificiell intelligens (AI).

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Så här många dagar måste du jobba för att kunna köpa en iPhone XS

Hur många dagar måste du jobba för att ha råd med en iPhone XS? Hur många dagar måste en iPhone-fan som bor i Luxemburg, USA eller Filippinerna jobba för att ha råd med dygripen? Picodis analysavdelning bestämde sig för att se hur många dagar svenskar och medborgare från andra länder behöver jobba för att kunna ha råd med nymodigheten från Apple.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Snap och Amazon gör en Instagram

Nu ska du kunna köpa det du tar bild på eller ser på Snap via Amazon. Så som Insta nu gjort med deras shoppingfunktioner, typ. Att eCommerce är där alla vill vara är ingen hemlighet.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Microsoft, SAP och Adobe samarbetar om öppen kunddata

I måndags berättade jätteföretagen om sitt nya samarbete inom Open Data Initiative, under konferensen Microsoft Ignite. Vad det hela handlar om är möjligheten att dela data med varandra. All data kommer att delas mellan företagen i Microsoft Azure.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Knight tar rollen som CD på The Amazing Society

I början på året anslöt Christina Knight till The Amazing Society som styrelseledamot och sedan augusti träder hon även in operativt i rollen som Creative Director. – Jag har haft förmånen att följa byråns utveckling från styrelserummet och i viss mån även från golvet, säger Christina. Här finns redan ett mycket starkt erbjudande vad gäller media och digital kompetens under ett tak, parat med ett engagerat socialt ansvarstagande, helt i linje med min egen värdegrund.

Dagensanalys.se - Igår: 16:11

LinkedIn ska nu integreras med Office och jag får rysningar

Sedan Microsoft köpte LinkedIn tänkte jag ”nu är det kört för linkan! eftersom det mesta som jätten rör vid blir på något sätt förstört. Se bara på Skype.

Dagensanalys.se - Igår: 16:04

Salesforce och Apple i strategiskt partnerskap

Salesforce ingår ett strategiskt partneravtal med Apple med målet att möjliggöra kraftfulla nya mobilapplikationer och kundupplevelser för företagsanvändare. Partnerskapet i sig kommer i huvudsak att innebära följande: Utbildningsstöd och bättre karriärmöjligheter för utvecklare genom nytt innehåll från Apple på Trailhead, Salesforces kostnadsfria utbildningsplattform. Introduktionen av världens första Trailhead-app, först på iOS.

Dagensanalys.se - Igår: 15:50

Globala investeringar i digital marknadsföring snart över 100 miljarder dollar

Investeringarna i digital marknadsföring växer och når snart 100 miljarder dollar-gränsen, det visar en ny undersökning från företaget Moore Stephens. I USA och Storbritannien ökade de digitala investeringarna med hela 44 procent förra året till 52 miljarder dollar. Enligt undersökning beror ökningen till stor del på att företag satsar mer internt.

Dagensanalys.se - Igår: 14:56

Pinterest lanserar Shop the Look Pins till alla företagare

Nu kan alla företag tagga sina produkter på Pinterest med Shop the Look Pins. Pinterest har över 250 miljoner månatliga användare. Nu kan vem som helst börja tagga upp sina produkter inom ”fashion and home decor Pins”.

Dagensanalys.se - Igår: 14:30

Netflix är en favorit bland millennials

Netflix toppar YouGovs BrandIndex-lista över varumärken med högst word of mouth-värde bland unga. Drygt var tredje person i åldern 18-34 år som har sett eller hört något positivt om varumärket har i samtal, online eller via sociala medier pratat om Netflix. Ett annat varumärke de unga också pratar mycket om är den mobila betaltjänsten Swish, som ligger på listans andraplats.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.