Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 17 January, 23:05

Dagensanalys.se - 14 dec 17 kl. 22:15

Facebook börjar med 6-sekunders pre-roll-annonser



Facebook börjar förlora sin ‘edge’ och istället bara apar efter andra. Senaste draget är 6-sekunder pre-roll-annonser på Watch. Vem vill ha det? Facebook behöver öka intäkterna på sin Watch-satsning och det tänker man nu alltså göra med pre-roll-annonser, det vill säga reklam som du får se innan klippet börjar. Hela 6-sekunder måste du genomlida innan du får se det du faktiskt kom dit för att titta på.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Watch, Facebook

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebookbörjar med , 6-sekunders, pre-roll-annonser
Dagensanalys.se - 02 aug 16 kl. 10:50

Nu testar Facebook annonser i Facebook Live

Facebook Live har blivit ett allt mer viktigt sätt att kommunicera i det sociala nätverket då algoritmerna ger livesändningarna en högre ranking för att visas i det sociala nätverket. Nu när Facebook har fått igång användandet av Facebook Live börjar de givetvis att testa olika annonsformat så att de kan kapitalisera på användarna. Facebook har börjat köra tester av mid-roll videoannonser i deras live videosändningar tillsammans med deras främsta publiceringspartners, bekräftade Facebook under måndagen.

Dagensanalys.se - 09 mar 17 kl. 12:31

Twitter ger TV-lika garantier för annonser

När du tidigare köpte TV-annonsering fick du en garanti på att en viss målgrupp skulle se annonsen. I digitala kanaler har den typen av garanti saknats, fram till nu. Twitter bekräftade nyligen att de i nära samarbete med Dentsu Aegis Network har utarbetat en annons med tillhörande garantier baserade på oberoende mätningar.

Dagensanalys.se - 11 okt 17 kl. 16:36

Publicister flyr från Facebook Live och flyttar in i Twitter live video

Inne kan ha missat Facebook Live hypen för ett tag sedan, algoritmerna gjorde så att all som man sände live fick 5-10 gånger så många visningar som andra inlägg. Men nu har Facebook så klart normaliserat detta och det är många gånger svårare att nå fram via Facebook Live. Twitter är nu helt plötsligt heta när det gäller live video Bloomberg Media, med livenyheter, sport och underhållningsprogram samt inklusive BuzzFeed, Vox Media’s The Verge och WNBA har hoppat på Twitter tåget.

Dagensanalys.se - 18 aug 17 kl. 12:45

Välj att bara annonsera i pågående videoklipp på Facebook

I början av året lanserade Facebook ”mitt-i-video”-annonser, men då som en del i ett paket med ”pre-roll”- ”mid-roll”- och ”stand-alone”-videoannonser. Nu går det att välja att enbart köpa mid-roll annonsering, och på så sätt öka effektiviteten i annonsen. Förändringen kommer i samband med att Facebook introducerar sin ”Watch-tab”, fliken där du kan hitta exklusivt Facebook-material i syfte att konkurrera med Hulu, YouTube och Netflix.

Dagensanalys.se - 27 maj 16 kl. 08:19

Facebook jobbar på videoannonser med inbyggd köpfunktion

Facebook lanserade för en liten tid sedan sin ”Canvas” som är ett sätt att göra annonserna mer interaktiva. Nu arbetar de på en funktion där man skall kunna länka till köp direkt i videoannonser. Med andra ord kommer du enkelt att kunna köpa produkter kopplade till kommersiella aktörer via video.

Dagensanalys.se - 09 jan 18 kl. 10:06

Bedöm videoannonser efter kontext och inte bara tid

I ett blogginlägg menar Facebook att det inte går att jämföra videoannonser enbart på hur länge annonsen setts av användare, utan även kontexten måste tas i beaktande. Användarbeteendet skiljer sig nämligen åt beroende på var annonsen syns, men det finns frågor kring Facebooks argument. Det var i förra veckan som Facebook publicerade ett blogginlägg innehållandes en uppsättning grafer som visar genomsnittlig tid som användare tittar på videoannonser beroende på var annonsen syns.

Dagensanalys.se - 18 okt 16 kl. 12:13

Detta bör varje marknadsförare veta – så mäter de stora sociala plattformarna videovisningar

Det har ju numera i stort sett blivit nödvändigt för en seriös annonskampanj att satsa på sociala medier, och på senare tid så har videons möjligheter och betydelse för reklamen också ökat stort. Men det finns en fråga som alla marknadsförare borde ha koll på – hur mäter man egentligen den digitala videoreklamens räckvidd? Vad är det man betalar för?

Dagensanalys.se - 14 jul 16 kl. 13:30

Sommarskola med Burt: Videoannonser och intressanta KPI:er som du ska ha koll på

Video tar fortsatt upp mer av vår tid. Amerikanska studier förutspår att vi det här året kommer titta på video runt en timme varje dag och för ett par veckor sedan sa en högt uppsatt chef på Facebook att Facebook bara kommer bestå av video inom fem år. Vi producerar och producerar … ibland kan jag uppleva att strategin saknas eller att brandingen inte är tydlig.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Google lägger egna kablar

För att fortsätta vara konkurrenskraftiga och ha höga hastigheter i sina molntjänster planerar Google nu att lägga inte mindre än tre helt egna undervattensdatakablar som ska binda ihop kustområden från Stilla havet till Nordsjön skriver Wall Street Journal. Enligt uppgifter från nyhetssajten Breakit ska de nya kablarna vara på plats redan under nästa år och beräknas kosta flera hundra miljoner dollar..

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Modebolagen toppar listan över e-handlare som har flest följare på Instagram

Som nätbutik är det viktigt att ha stor synlighet i sociala medier, och då är givetvis Instagram en av de stora ställena att synas på. Sajten ehandel.se har listat de 50 nätbutiker som har flest följare på Instagram, och föga förvånande innehas alla fem topplaceringar av modeföretag.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Facebook ska rensa upp Messengerappen

Facebook Messenger har under årens lopp fått allt fler funktioner. Det har medfört att användarna tycker det är rörigt och svårt att hitta rätt funktioner. Nu lovar Facebook att rensa upp och förenkla appen skriver chefen för Messenger David Marcus i ett blogginlägg.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Utvecklingen av OTT-tjänster drivs på av frustrerade konsumenter

Ooyala har släppt sin årliga rapport State of Broadcasting Industry 2018 som kartlägger utmaningarna innehållsproducenter och leverantörer möter när de vill behålla och öka antalet tittare, i ett allt mer fragmenterat medielandskap. Rapporten, som baseras på data och analys från Ooyala såväl som forskning utförd av andra organisationer, fördjupar sig i konsumenternas frustration när de navigerar sig fram i en värld som kan upplevas ha för många valmöjligheter. Forskning visar att tittare omfamnar videoinnehåll när som helst, oavsett vilken enhet de använder för stunden.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Nyhetsmedierna är i kris nu när Facebook gör om algoritmerna

En otroligt viktig trafikkälla för alla nyhetsmedier är Facebook, då många personer har flyttat sin nyhetsbevakning till sociala medier. Nu när Facebook gör om algoritmerna (troligtvis för att engagemanget sjunker pga mer annonser och och nyhetsmedier som slåss om utrymmet) så nu skall man istället prioritera inlägg från människor och inte företag och publicister. Detta ställer till det för de nyhetsmedier och företag som har förlitat sig på Facebook för sin trafik.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Snart får varje kändis sin egen TV-kanal

Har du en favoitkändis som du följer på exempelvis Facebook, Instagram eller Twitter och YouTube. Då ska du kolla in IAm, ett företag som skapar unika appar för kändisar som samlar alla deras sociala mediakanaler i ett. Deras nästa projekt: att skapa exklusiva tv-kanaler för kändisar såsom Neil Patrick Harris, Terrell Owens och Bobby Farrelly.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

YouTube stramar år reglerna kring annonsering på nätverket

2017 var ett tufft år för YouTube som såg flera annonsörer lämna nätverket i samband med skandaler kring reklam som placerades i videor som uppmuntrade till våld och terror. Sedan dess har de vidtagit flera steg för att trygga annonsörernas säkerhet, och igår kom ytterligare åtstramningar som ytterligare ska skydda varumärken, men som gör det svårare för små aktörer att tjäna pengar. Det var igår som Neal Mohan, produktchef på Google, tillsammans med affärschefen Robert Kyncl och vice VD för display, video och analys Paul Muret presenterade de nya regler och initiativ som från och med nu gäller på YouTube.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Så här ska reklambyråer nå framgång 2018

Det går inte att förneka att 2017 var ett tufft år för reklambranschen. Flera stora bolag backade och diskussionerna har gått heta kring såväl annonsfusk och varumärkessäkerhet, som transparens och effekt av digital marknadsföring. Men det går ändå att finna två tydliga trender, och kombinationen av dessa kan komma att bli ett kraftfullt framgångsrecept för byråerna under 2018.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

SWEDMA rekryterar ny vd

Malin kommer att leda SWEDMAs förändrings- och utvecklingsresa där fokus ligger på den datadrivna transformationen av marknadsföringen. SWEDMAs nya vision är att vara ”vägledande i den datadrivna transformationen av marknadsföringen”, vilket betyder att tyngdpunkten flyttas från direkt till datadriven kommunikation. Denna nya vision innebär en översyn av SWEDMAs tre ben: opinion, rådgivning och engagemang.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Cision lanserar ”Communications Cloud”

Cision lanserar Communications Cloud i Sverige. En kommunikationslösningen som ska effektivisera mediebevakningen och förbättra analysen. Cision lanserar i dag Cision Communications Cloud i Sverige med syftet att bättre koppla samman kommunikatörer och marknadsförare med influencers och kunder på en gemensam plattform.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.