Dagensanalys.se > Ekonomi

Sunday, 16 December, 07:35

Dagensanalys.se - 14 dec 17 kl. 11:05

Över 60 procent av alla videovisningar kommer att visas på mobila enheter under 2018



Över 58% av alla videovisningar sågs på mobila enheter under tredje kvartalet 2017, enligt rapporten Q3 2017 Global Video Index som idag publicerats av Ooyala, en ledande leverantör av mjukvaror och tjänster som förenklar komplexiteten i att producera, streama och tjäna pengar på video. Det är sjätte kvartalet i rad som mobila enheter representerar mer än 50% av alla påbörjade videovisningar, en ökning om 11,9% jämfört med tredje kvartalet 2016. Ooyala förutspår dessutom att över 60% av alla videovisningar kommer att vara på mobila enheter under första halvåret av 2018. Rapporten visar att mobila enheter även står för en allt större andel av tittandet på långa videoformat. Jämfört med tredje kvartalet 2016 ökade tittandet på långa videoformat med 77% i smar
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Q3, Global Video Index, Ooyala, Allt, Ooyalas, Jim, ’neill, Analyst, NFL, Kina, Mobila, Europa, Afrika, EMEA, Nordamerika, Asien, Stillahavsregionen, APAC, Latinamerika

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Över 60 procent av alla videovisningarkommer att , visas, på mobila enheter under 2018

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - Igår: 13:56

Allt fler väljer streaming för hemmet

Aptiten för streamingtjänster hos de nordiska konsumenterna fortsätter att öka. Idag abonnerar 5,3 miljoner hushåll i Norden på minst en betald streamingtjänst (SVOD). Och allt fler hushåll skaffar ytterligare abonnemang, fenomenet som kallas ”stacking”.

Dagensanalys.se - Igår: 14:04

”Nästa år går AI-revolutionen in i nästa fas”

Nästa år går AI-revolutionen in i nästa fas och växer samman med IoT. Smarta analyser med digitala tvillingar ger nya insikter för företag. Dessutom tar blockkedjan fart på allvar, siar Christian Pedersen från IFS.

Dagensanalys.se - Igår: 13:53

28-årig svensk blir ny Global Head of Marketing på Autobutler

Online marknadsplatsen för bilreparationer, Autobutler, tillsätter Dino Denic som Global Head of Marketing. På kort tid har den 28-årige Denic markerat sig inom den europeiska verkstadsbranschen som expert inom digital marknadsföring och han har nu tillsatts som Global Head of Marketing på Autobutler, för att digitalisera den analoga verkstadsbranschen i hela Europa. Han styr nu marknadsföringen i fem länder – Sverige, Danmark, Tyskland, England och Frankrike.

Dagensanalys.se - I förrgår: 00:13

YouTube Rewind 2018 är mest ogillad någonsin

Det årliga videoklippet som lyfter fram utmärkande händelser på Youtube har blivit det mest ogillade. Hela 10 miljoner ogilla har klippet i skrivande stund. Kanske för att några av de mest populära klippen eller kreatörerna inte fick vara med?

Dagensanalys.se - I förrgår: 23:59

Undersökningsföretaget YouGov köper Portent.IO

Undersökningsföretaget YouGov har i dagarna köpt upp företaget Portent.IO för att komma åt deras system och funktioner för att mäta TV, sociala medier och effekterna av marknadsinsatser. Portent.

Dagensanalys.se - I förrgår: 23:47

Smarta klockan slår igenom nästa år i USA

Trend eller inte så förutspås den smarta klockan pryda var persons handled under nästa år. Kan vara för att du inte behöver ha med dig mobilen hela tiden eller att du hela tiden har koll på hälsan. Oavsett så är det en helt ny pryl som digitala marknadsförare måste börja ta på allvar.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:01

Nordiska företag satsar mer på röststyrning och AI i sin marknadsföring än företag i USA och Storbritannien

Salesforce publicerar idag sin årliga rapport State of Marketing som ger oss en bild över de senaste trenderna inom marknadsföring. Det framkommer att nordiska företag använder AI och röststyrning i sin marknadsföring i större utsträckning än i USA och Storbritannien. Vidare framkommer det att företag fortsatt vill utforska AI till att förutspå vilka produkter och tjänster som konsumenten vill ha, samtidigt som integritetsfrågor och förtroende står högt på agendan globalt.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:55

Knowit köper upp bolag inom digital marknadsföring

Knowit är inte kända för förvärv, men idag gör de ett uppköp inom digital marketing och datadriven analys. Det är Stockholmsbaserade företaget All Rise, som blir en ny del av Knowit Experience. Samtidigt passar Knowit Experience på att titulera sig den största digitala byrån i Norden med nu över 600 anställda, skriver MKSE.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:52

Finalisterna klara för Årets Marknadschef 2018

Nu står det klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018. Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6:e februari på Fotografiska. Finalister Årets Marknadschef 2018
Emma Stjernlöf, ADIDAS
Emelie Mannheimer, TENGBOM
Marie Wedin, COOP
Per Carleö, VOLVO CARS Finalister Årets Framtidslöfte 2018
Karin Bjerde, KOGNITY
Madeleine Lindgren, BISNODE
Siduri Poli, CHANGERS HUB
Sabia Wizander, KRY ”En riktig förmån att få ta del av alla gedigna underlag och fantastiska prestationer,” säger Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm och jurymedlem i Årets Marknadschef och Årets Framtidslöfte.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:37

Flera väntade och en del oväntade trender på IABs årliga trendseminarium

I tisdags genomförde IAB Sverige för sjunde gången sitt trendseminarium ”8 Minutes” där 12 talare får åtta minuter på sig att dela med sig av sina trendspaningar. Årets event bjöd på en hel del väntade trender, och några oväntade spaningar. Till årets event kom närmare 500 personer, och ytterligare 180 stod på väntelistan.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.