Dagens Media > Ekonomi

Sunday, 23 September, 10:30

Dagens Media - 14 dec 17 kl. 09:27

5 sätt att förbättra dina programmatiska köp



TIPS OCH INSPIRATION. Curamandos programmatic-expert Niklas Nikolaidis ger sina fem bästa tips för att lyckas med programmatic..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
TIPS OCH INSPIRATION, Niklas Nikolaidis

Dela artikeln

117 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: 5 sättatt , förbättradina , programmatiska, köp
Dagensanalys.se - 22 dec 16 kl. 10:00

5 enkla tips: Så här kan du förbättra dina kampanjer

Här är fem tips på hur programmatiska annonser med artificiell intelligens kan hjälpa dagens marknadsförare att öka ROI genom att förbättra effektiviteten och optimera utfallet. Bra tips för alla marknadsförare som jobbar med programmatiska annonser eller som är på väg att börja. Här är fem enkla tips: 1.

Dagensanalys.se - 26 aug 16 kl. 11:00

”Wrappers” – ny teknik för programmatiska annonser ska korta laddningstiderna

Wrappers kommer är på väg att bli nästa stora trend, skriver bland annat branschtidningen AdAge. Under onsdagen började mediejätten Time Inc. använda sig av det nya annonsformatet för rubrikannonser, som ska korta laddningstiderna och snabba på annonsauktionerna.

Dagensanalys.se - 24 nov 16 kl. 15:26

MMS onlinevideovaluta först i världen med programmatiska köp

Sedan oktober i år har MMS onlinevideovaluta även redovisat programmatiska köp. Under perioden 1 oktober till 15 november köptes 14 procent av alla reklamkontakter programmatiskt. MTG är det mediehus som sålt flest av de programmatiska reklamkontakterna.

Dagensanalys.se - 18 maj 17 kl. 13:45

IAB lanserar standard för programmatiska annonser

Att ha gemensamma standarder för hur olika annonser och kampanjer mäts är något som länge efterfrågats. Nu kan IAB äntligen lansera sitt färdiga dokument för hur programmatiska annonser kan och bör mätas. Efter en remissrunda är nu IABs standard för att hantera programmatiska annonser färdig.

Dagensanalys.se - 08 feb 18 kl. 15:09

Nollavgift för att programmatiska köp hos PubMatic

Med en förenklad prismodell vill PubMatics förstärka sin position och bli marknadens bästa SSP för digitala investeringar PubMatic, den publicistfokuserade säljplattformen för programmatiska köp av digitalt annonsutrymme (Sell-Side Platform SSP), meddelar idag att man inte tar ut några avgifter från annonsörer (varumärken, mediebyråer DSP:er) för transaktioner på plattformen. Detta är det senaste initiativet från företaget att undanröja oklarheter på marknaden och ge tydligare insyn i prismodeller, och göra det enklare för publicister och annonsörer att utnyttja det snabbt växande programmatiska ekosystemet. När varumärken flyttar mer av sina digitala annonsinvesteringar till automatiserade köpkanaler, blir behovet av transparens i kedjan större än någonsin.

Dagensanalys.se - 02 feb 16 kl. 07:30

Hemnet erbjuder programmatiska annonsköp

Hemmet har etablerat ett samarbete med PubMatic för att kunna leverera programmatisk reklam, de kommer att hantera deras stationära och mobila annonsering. Hemnet erbjuder nu programmatisk annonsering eftersom det svarar för en betydande del av köpen från annonsörer och mediebyråer. Hemmet har valt att arbeta exklusivt med PubMatic, Hemnet och PubMatic kommenterar ”Vi bestämde oss för att utöka vår programmatiska annonsverksamhet eftersom många av våra kunder har uttryckt ett intresse för dessa lösningar, och tekniken är mogen.

Dagensanalys.se - 07 apr 17 kl. 15:29

Aller media satsar på programmatiska printköp för att locka annonsörer

I veckan genomfördes det första programmatiska printköpet av Aller media tillsammans
med mediebyrån Vizeum och deras programmatiska desk Amnet. De första annonserna kommer i
mitten av maj i Aller medias tidningar Hemmets Veckotidning och ELLE mat & vin följt av Året Runt, Allas, Allers, Matmagasinet och Femina. – På Aller media har vi synsättet att programmatic bara är ett annat sätt att köpa digital media och prisbilden ska spegla vår prislista.

Dagensanalys.se - 02 nov 17 kl. 12:04

Hur gör man programmatiska budgivningar mer jämlika?

Förra veckan bjöd företaget PubMatic in till en halvdagsutbildning där de bland annat pratade om Auction Dynamics, det vill säga hur auktioner i programmatiska sammanhang fungerar, och hur de tänker för att göra dessa auktioner mer jämlika och transparenta. Varje gång en användare går in på en sida där det finns reklamplatser auktioneras dessa platser ut bland annonsörer. Det innebär att varje sekund sker tusentals, om inte miljontals, olika auktioner för programmatiska annonser.

Dagensanalys.se - 20 maj 16 kl. 16:00

Programmatiska annonser i Sverige har köpts för 730 miljoner kronor

IRM – svenska Institutet för Reklam- och Mediestatistik, har just kommit ut med sin rapport kring programmatisk handel. Det visar sig bland annat att hela 17 procent av investeringarna av den totala omsättningen inom TV- och displayreklam är just programmatisk. Köpen av programmatiska annonser – förenklat uttryckt automatiserad, ”smart” reklam som riktar sig rätt personer –  har ökat med imponerande 134 procent sedan 2014 till 2015, som alltså är året för rapporten.

Dagensanalys.se - 03 aug 16 kl. 14:07

Nytt samarbete ska ge marknadsförare möjligheten att rikta programmatiska annonser på lokal nivå

MediaMath har tillsammans med Factual lanserat en ny tjänst som ska ge annonsörer möjligheten att med deras mobilbaserade annonskampanjer nå ut till  konsumenter på ”hyperlokal” nivå. Man ska helt enkelt kunna nå ut till människor beroende på var de befinner sig för tillfället. Platsdata från våra smartphones ska kunna användas av annonsörer för att effektivisera sina programmatiska annonsköp, och på bästa sätt kunna nå ut till rätt konsumenter på rätt plats.

Dagensanalys.se - 29 jun 16 kl. 15:06

LinkedIn lanserar programmatiska annonser

Jobbnätverket LinkedIn ska följa upp sin tidigare framgång med sponsrat innehåll, och ska nu erbjuda annonsörer möjligheten att köpa programmatiska display-annonser. Man kommer nu att kunna köpa annonser via en öppen auktion, eller via LinkedIns egna ”Private Auctions”. Publiksegmenten kan komma från tredje- och förstapartsdat, och kan användas tillsammans med LinkedIns egna targeting-data kring sådant som mängden besökare på LinkedIns hemsida.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - Igår: 08:00

Vill sälja shots med hjälp av "Dunderhonung"

HELGLÄSNING. Biodlare, gymgrossist – och nu en barkedja med shots som specialitet. Bamseförlaget får inte ha begreppet "Dunderhonung" i fred..

Dagens Media - Igår: 14:41

Narva gör satsning på hållbarhet

Hållbarhetsfrågan blir allt mer på agendan bland de svenska storbolagen. För att möta efterfrågan bland kunderna lanserar Narva ett nytt samarbete med hållbarhetsverktyget Position Green..

Dagens Media - Igår: 13:54

De kan bli Årets förnyare

Finalisterna i årets omgång av Meg Award är klara. Svenska Dagbladet, Aftonbladet och Ekot har chans att vinna..

Dagens Media - Igår: 13:09

MKTG rekryterar tre

Under den senaste månaden har tre nya konsulter anslutit till Dentsu Aegis-ägda MKTG med erfarenhet från bland annat PS Communication, Coca-Cola och Occasion..

Dagens Media - Igår: 11:30

Dan Panas till Mindmakers PR

Discoverys före detta kommunikationsdirektör går över till byråsidan. "Passar mig som handen i handsken", säger Dan Panas till Dagens Media..

Dagens Media - Igår: 11:02

IQ skapar fejkade bakfyllor i ny kampanj

3D-printad bakishjälm ska få studenter att festa smartare..

Dagens Media - Igår: 10:40

Här är alla bilder från Huddle

Spana in alla bilder från Mindshares inspirationsdag..

Dagens Media - I förrgår: 09:33

Amazon nu tredje största annonsplattformen i USA

Amazon intar tredjeplatsen i jakten på de digitala annonspengarna i USA, enligt eMarketer..

Dagens Media - I förrgår: 08:26

The Telegraph når tre miljoner tonåringar via Snapchat

Tidningen investerar stort på Snapchat, vilket verkar ha gett resultat..

Dagens Media - I förrgår: 07:59

Botar i biroll på det politiska Twitter

DEL 2 AV 3. Politiska höger-tweets sprids mer systematiskt än vänster-tweets, men renodlade bot-konton spelar ändå en biroll i valrörelsen..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.