Dagens Media > Ekonomi

Wednesday, 19 December, 02:32

Dagens Media - 14 dec 17 kl. 09:27

5 sätt att förbättra dina programmatiska köp



TIPS OCH INSPIRATION. Curamandos programmatic-expert Niklas Nikolaidis ger sina fem bästa tips för att lyckas med programmatic..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
TIPS OCH INSPIRATION, Niklas Nikolaidis

Dela artikeln

117 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: 5 sättatt , förbättradina , programmatiska, köp
Dagensanalys.se - 22 dec 16 kl. 10:00

5 enkla tips: Så här kan du förbättra dina kampanjer

Här är fem tips på hur programmatiska annonser med artificiell intelligens kan hjälpa dagens marknadsförare att öka ROI genom att förbättra effektiviteten och optimera utfallet. Bra tips för alla marknadsförare som jobbar med programmatiska annonser eller som är på väg att börja. Här är fem enkla tips: 1.

Dagensanalys.se - 26 aug 16 kl. 11:00

”Wrappers” – ny teknik för programmatiska annonser ska korta laddningstiderna

Wrappers kommer är på väg att bli nästa stora trend, skriver bland annat branschtidningen AdAge. Under onsdagen började mediejätten Time Inc. använda sig av det nya annonsformatet för rubrikannonser, som ska korta laddningstiderna och snabba på annonsauktionerna.

Dagensanalys.se - 24 nov 16 kl. 15:26

MMS onlinevideovaluta först i världen med programmatiska köp

Sedan oktober i år har MMS onlinevideovaluta även redovisat programmatiska köp. Under perioden 1 oktober till 15 november köptes 14 procent av alla reklamkontakter programmatiskt. MTG är det mediehus som sålt flest av de programmatiska reklamkontakterna.

Dagensanalys.se - 18 maj 17 kl. 13:45

IAB lanserar standard för programmatiska annonser

Att ha gemensamma standarder för hur olika annonser och kampanjer mäts är något som länge efterfrågats. Nu kan IAB äntligen lansera sitt färdiga dokument för hur programmatiska annonser kan och bör mätas. Efter en remissrunda är nu IABs standard för att hantera programmatiska annonser färdig.

Dagensanalys.se - 08 feb 18 kl. 15:09

Nollavgift för att programmatiska köp hos PubMatic

Med en förenklad prismodell vill PubMatics förstärka sin position och bli marknadens bästa SSP för digitala investeringar PubMatic, den publicistfokuserade säljplattformen för programmatiska köp av digitalt annonsutrymme (Sell-Side Platform SSP), meddelar idag att man inte tar ut några avgifter från annonsörer (varumärken, mediebyråer DSP:er) för transaktioner på plattformen. Detta är det senaste initiativet från företaget att undanröja oklarheter på marknaden och ge tydligare insyn i prismodeller, och göra det enklare för publicister och annonsörer att utnyttja det snabbt växande programmatiska ekosystemet. När varumärken flyttar mer av sina digitala annonsinvesteringar till automatiserade köpkanaler, blir behovet av transparens i kedjan större än någonsin.

Dagensanalys.se - 27 nov 18 kl. 14:51

Orvesto målgrupper finns nu för programmatiska köp

Idag lanserar Kantar Sifo i samarbete med Nordic Data Resources ORVESTO målgrupper för programmatiska köp hos AdForm. – Det är en perfekt match. Vi är marknadsledande kvalitetsdataleverantör för digitala köp i Norden och Kantar Sifo är världsledande inom researchbaserad media och konsumentinsikt.

Dagensanalys.se - 02 feb 16 kl. 07:30

Hemnet erbjuder programmatiska annonsköp

Hemmet har etablerat ett samarbete med PubMatic för att kunna leverera programmatisk reklam, de kommer att hantera deras stationära och mobila annonsering. Hemnet erbjuder nu programmatisk annonsering eftersom det svarar för en betydande del av köpen från annonsörer och mediebyråer. Hemmet har valt att arbeta exklusivt med PubMatic, Hemnet och PubMatic kommenterar ”Vi bestämde oss för att utöka vår programmatiska annonsverksamhet eftersom många av våra kunder har uttryckt ett intresse för dessa lösningar, och tekniken är mogen.

Dagensanalys.se - 07 apr 17 kl. 15:29

Aller media satsar på programmatiska printköp för att locka annonsörer

I veckan genomfördes det första programmatiska printköpet av Aller media tillsammans
med mediebyrån Vizeum och deras programmatiska desk Amnet. De första annonserna kommer i
mitten av maj i Aller medias tidningar Hemmets Veckotidning och ELLE mat & vin följt av Året Runt, Allas, Allers, Matmagasinet och Femina. – På Aller media har vi synsättet att programmatic bara är ett annat sätt att köpa digital media och prisbilden ska spegla vår prislista.

Dagensanalys.se - 02 nov 17 kl. 12:04

Hur gör man programmatiska budgivningar mer jämlika?

Förra veckan bjöd företaget PubMatic in till en halvdagsutbildning där de bland annat pratade om Auction Dynamics, det vill säga hur auktioner i programmatiska sammanhang fungerar, och hur de tänker för att göra dessa auktioner mer jämlika och transparenta. Varje gång en användare går in på en sida där det finns reklamplatser auktioneras dessa platser ut bland annonsörer. Det innebär att varje sekund sker tusentals, om inte miljontals, olika auktioner för programmatiska annonser.

Dagensanalys.se - 20 maj 16 kl. 16:00

Programmatiska annonser i Sverige har köpts för 730 miljoner kronor

IRM – svenska Institutet för Reklam- och Mediestatistik, har just kommit ut med sin rapport kring programmatisk handel. Det visar sig bland annat att hela 17 procent av investeringarna av den totala omsättningen inom TV- och displayreklam är just programmatisk. Köpen av programmatiska annonser – förenklat uttryckt automatiserad, ”smart” reklam som riktar sig rätt personer –  har ökat med imponerande 134 procent sedan 2014 till 2015, som alltså är året för rapporten.

Dagensanalys.se - 03 aug 16 kl. 14:07

Nytt samarbete ska ge marknadsförare möjligheten att rikta programmatiska annonser på lokal nivå

MediaMath har tillsammans med Factual lanserat en ny tjänst som ska ge annonsörer möjligheten att med deras mobilbaserade annonskampanjer nå ut till  konsumenter på ”hyperlokal” nivå. Man ska helt enkelt kunna nå ut till människor beroende på var de befinner sig för tillfället. Platsdata från våra smartphones ska kunna användas av annonsörer för att effektivisera sina programmatiska annonsköp, och på bästa sätt kunna nå ut till rätt konsumenter på rätt plats.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 10 timmar sedan

De kan köpa Mittmedia

Både Bonnier och norska mediekoncernen Polaris har lämnat bud på Mittmedia. Det skriver Resumé..

Dagens Media - 11 timmar sedan

Det kan du vinna på att ta hjälp av en chatbot

En chatbot kan ge extra intäkter. Nu är det dags för svenska retailbolag att omfamna chatbotens möjligheter..

Dagens Media - 12 timmar sedan

Så många såg "Svenska hjältar"

Under måndagen sändes galan "Svenska hjältar" – här är tittarsiffrorna..

Dagens Media - 13 timmar sedan

Här är årets mest omnämnda varumärken

Volvo, Socialdemokraterna och Twitter toppar listorna över de med mest omnämningar..

Dagens Media - 15 timmar sedan

Här är Joachim Nordlinds nya jobb

Lämnade Mediacom för att bli vd för start up-bolaget Figital market group..

Dagens Media - 17 timmar sedan

Springtime och Intellecta går samman

Springtime-Intellecta blir byråernas nya gemensamma namn..

Dagens Media - 17 timmar sedan

Han är Live nations nya kommersiella direktör

Blir ansvarig för Live nations nordiska partnerverksamhet..

Dagens Media - 18 timmar sedan

Postnord får kritik för reklamartikel

En nativeartikel från Postnord publicerad på Expressens sajt är för lik en redaktionell artikel, det menar Konsumentverket..

Dagens Media - 18 timmar sedan

SVT letar copywriter

SVT är på jakt efter en copywriter som kan skriva för flera olika kanaler och plattformar..

Dagens Media - Igår: 14:15

TV4 tar bara betalt för avslutade annonser

Tar bara betalt för annonser som rullat från början till slut..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.