Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 22 October, 07:34

Dagensanalys.se - 17 nov 17 kl. 14:30

Facebook laddar Watch med 47 basketmatcher



Gillar du basket? Är du medlem på Facebook? Om du svarar ja på båda dessa frågor så har du tur för det är precis vad det blir – basket på Facebook Watch. Watch är Facebooks egna tv-satsning där man håller på och laddar med innehåll. Bland annat kommer man att visa den amerikanska versionen av Skam och underhållning med Bill Murray.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Watch, Facebook, Facebook Watch, Facebooks, Skam, Bill Murray

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebook, laddar, Watchmed 47 , basketmatcher
Dagensanalys.se - 10 aug 17 kl. 20:07

Facebook lanserar Watch

När Facebook gör sitt intåg på tv-marknaden går det under namnet Watch. Här kommer man att samla både det ena och andra som tittare lockas av. Det blir klassiska kategorier som resor, sport och matlagning.

Dagensanalys.se - 04 dec 17 kl. 11:06

Nu blir det mer reklam på Facebook

Facebook har sedan länge fyllt alla sina reklamplatser, och för att få in mer pengar måste de skapa nya ytor. Då de nyligen lanserat sin videotjänst Watch, erbjuder den just ett sådant ställe där ny reklam kan synas. Där tar Facebook nu efter YouTube och börjar köra reklam innan du får se filmklippet.

Dagensanalys.se - 02 sep 16 kl. 13:00

Facebook prioriterar annonser vars mobilsidor laddar snabbast

Techjätten verkar ha tröttnat. Nu vill man att företagens och annonsörernas mobila sidor ska ha kortare laddningstider, för att på så sätt få användarna att stanna en längre tid på sidan efter att ha klickat på en annons. Sedan tidigare denna vecka så har Facebook börjat ”förladda” annonser som inte ens blivit klickade på.

Dagensanalys.se - 18 apr 17 kl. 21:09

Dags för popcorn och Jolt – Nu börjar Facebook F8

Varje år kallar Facebook till F8, sin utvecklarkonferens. Där får du veta hur Facebook tänker om sin tjänst och vad vi får se i framtiden. 4.

Dagensanalys.se - 07 jun 17 kl. 04:00

Allt fler publicister överger Facebook Instant Articles

Facebook lanserade ju för något år sedan Instant Articles, en tjänst som gör att mobilbaserade artiklar länkade via Facebook laddar snabbare – mot att publicisten betalar en del av annonsintäkterna. Nu visar det sig att en växande skara stora publicister hoppar av samarbetet. Det är inte vilka namn som helst; The Wall Street Journal, ESPN, Bloomberg Media, CBS News, NPR, Financial Times och Vice News är några av de riktigt stora publicisterna som inte längre vill använda Facebook Instant Articles, skriver MKSE.

Dagensanalys.se - 24 jun 16 kl. 16:59

Nu tänker Youtube på allvar ta upp konkurrensen med Facebook live

Facebook laddar med kändisar, nya funktioner och prioriterade nyhetsflöden med sina livesändningar. Youtube har fattat att Facebook menar allvar och tänker inte sitta på sidlinjen och titta på. Youtube vill övertyga användarna att istället använda deras livesändning, i den vanliga appen.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Facebook vill visa att annonser leder till köp genom attribution

Att visa var köpen kommer ifrån är inte alltid lätt på nätet, trots all data. Det vill nu Facebook råda bot på genom att lansera en helt egen lösning för attribution. Här kan du läsa hur du kommer igång.

Dagensanalys.se - 18 aug 17 kl. 12:45

Välj att bara annonsera i pågående videoklipp på Facebook

I början av året lanserade Facebook ”mitt-i-video”-annonser, men då som en del i ett paket med ”pre-roll”- ”mid-roll”- och ”stand-alone”-videoannonser. Nu går det att välja att enbart köpa mid-roll annonsering, och på så sätt öka effektiviteten i annonsen. Förändringen kommer i samband med att Facebook introducerar sin ”Watch-tab”, fliken där du kan hitta exklusivt Facebook-material i syfte att konkurrera med Hulu, YouTube och Netflix.

Dagensanalys.se - 14 dec 17 kl. 22:15

Facebook börjar med 6-sekunders pre-roll-annonser

Facebook börjar förlora sin ‘edge’ och istället bara apar efter andra. Senaste draget är 6-sekunder pre-roll-annonser på Watch. Vem vill ha det?

Dagensanalys.se - 30 aug 18 kl. 07:55

I september är det dags för Facebook Watch i Sverige

Om bara någon vecka eller två är det dags för Facebook Watch att öppna sina dörrar till Sverige. Här kommer annonsörer kunna rikta sina videoannonser till Facebooks användare på ett lika effektivt sätt som de idag kan på Youtube, eller till och med ännu mer granulärt. Det var förra året som Watch lanserades i USA.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Youtube minskar tiden för vad som räknas som engagemang

Youtube håller på och trimmar in sina annonserbjudanden. Vem gynnas av detta? Youtube såklart.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Facebook vill visa att annonser leder till köp genom attribution

Att visa var köpen kommer ifrån är inte alltid lätt på nätet, trots all data. Det vill nu Facebook råda bot på genom att lansera en helt egen lösning för attribution. Här kan du läsa hur du kommer igång.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Tobii lanserar bärbar ögontracking

Om du någon gång tänkt – om jag bara kunde ta med mig min ögontracking – så kan du det nu med Tobiis lansering av Pro Nano. Enligt dem själva är Tobii Pro Nano världens minsta Eye Tracker. Du pluggar in den i din dators USB, kalibrerar lite och voila så är du redo för att spåra var du eller dina kunder tittar på skärmen i 60 Hz.

Dagensanalys.se - 19 okt 18 kl. 03:50

Nu kan du titta och samtidigt fortsätta scrolla på Youtube

Det tog sin tid men nu är äntligen funktionen här som gör det lättare för oss som vill titta och ändå fortsätta scrolla på Youtube – multitasking. Var är nästa klipp? Samtidigt som du kollar på det första.

Dagensanalys.se - 19 okt 18 kl. 03:44

Youtube sänker priset för TV-reklam

Youtube vill visa att TV-reklam inte behöver kosta skjortan genom att själva lansera just reklam i TV-rutan. Idén är inte ny utan har diskuterats av Youtube flera gånger. Men nu har alltså Google, som ju äger Youtube, stridit till verket och lanserat möjligheten för annonsörer att kunna nå tittare endast i TV-rutan.

Dagensanalys.se - 19 okt 18 kl. 03:34

Här är alla vinnare av Sveriges Bästa Marknadschef 2018

Nu är alla vinnare korade. Här är listan över Sveriges Bästa Marknadschef 2018. APOTEK: Sofia Modig, Apotea
FÖRSÄKRINGAR Emma Brandt Johansson, Trygg Hansa
BANK: Fanny Wallér, Länsförsäkringar
HEMELEKTRONIK: Johan Järnliden, Elgiganten
KLÄDER: Patrik Nygren-Bonnier, Åhléns
LIVSSTIL: Patrik Grabenbauer, Willy
SNABBMAT: Tobias Karlsson, Max
BILAR: Tom Hedström, Audi
OPTIKER: Michel Grimborg, Synsam
RESEARRANGÖR: Anna Laestadius, TUI
DRIVMEDEL: Johan Backman, Circle K
TELEKOM: Linda Wetterborg, Telenor
BYGGVARUHUS: Johan Saxne, Bauhaus
ONLINESPEL: Jörgen Sparredal, Bet 365
SPORTHANDEL: Linda Beigler, XXL Den som tog hem guldet var Michael Grimborg från Synsam som är utsedd till Sveriges bä

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 15:44

Ny våg av produkter ser till att hela familjen blir reklamfri

En fjärdedel av alla svenskar använder en reklamblockerare. Nu ska fler företag sko sig på att allt fler svenskar väljer att blockera reklamen. Ett av dessa är AdGuard Home som ser till att hela familjen blir reklamfri, hela tiden.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 15:17

”Alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå” PostNord diskuterar teknisk utveckling

PostNord vill vara det mest framträdande logistikföretaget inom teknisk utveckling. De blandar stabilitet med det lite lätt rebelliska. ”Vi började med konsumenttelefoner och alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå!

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 13:47

Zound Industries väljer MediaCom

Zound väljer att inleda ett samarbete med MediaCom i Stockholm som sträcker sig från lokala marknadsstrategier på flera marknader till medieplanering & köp. -Zound har gett oss förtroendet att bli deras nya partner och vi kan inte vara stoltare! De är ett superspännande och framgångsrikt företag med stora planer för framtiden.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 13:54

IoT når brytpunkten

Det är 2018 och flera av oss har redan omfamnat idén om att prata till en smart högtalare i våra hem. Alexa från Amazon eller Google Assistant hjälper oss med vardagliga saker som att skapa inköpslistor, tända lampan i hallen och mer. IT-utvecklingen hjälper oss framåt och får oss att omfamna helt nya beteenden, som när vi började använda robotdammsugare för att automatisera städningen av våra hem.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.