Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 18 January, 01:12

Dagensanalys.se - 17 nov 17 kl. 14:30

Facebook laddar Watch med 47 basketmatcher



Gillar du basket? Är du medlem på Facebook? Om du svarar ja på båda dessa frågor så har du tur för det är precis vad det blir – basket på Facebook Watch. Watch är Facebooks egna tv-satsning där man håller på och laddar med innehåll. Bland annat kommer man att visa den amerikanska versionen av Skam och underhållning med Bill Murray.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Watch, Facebook, Facebook Watch, Facebooks, Skam, Bill Murray

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebook, laddar, Watchmed 47 , basketmatcher
Dagensanalys.se - 10 aug 17 kl. 20:07

Facebook lanserar Watch

När Facebook gör sitt intåg på tv-marknaden går det under namnet Watch. Här kommer man att samla både det ena och andra som tittare lockas av. Det blir klassiska kategorier som resor, sport och matlagning.

Dagensanalys.se - 04 dec 17 kl. 11:06

Nu blir det mer reklam på Facebook

Facebook har sedan länge fyllt alla sina reklamplatser, och för att få in mer pengar måste de skapa nya ytor. Då de nyligen lanserat sin videotjänst Watch, erbjuder den just ett sådant ställe där ny reklam kan synas. Där tar Facebook nu efter YouTube och börjar köra reklam innan du får se filmklippet.

Dagensanalys.se - 02 sep 16 kl. 13:00

Facebook prioriterar annonser vars mobilsidor laddar snabbast

Techjätten verkar ha tröttnat. Nu vill man att företagens och annonsörernas mobila sidor ska ha kortare laddningstider, för att på så sätt få användarna att stanna en längre tid på sidan efter att ha klickat på en annons. Sedan tidigare denna vecka så har Facebook börjat ”förladda” annonser som inte ens blivit klickade på.

Dagensanalys.se - 18 apr 17 kl. 21:09

Dags för popcorn och Jolt – Nu börjar Facebook F8

Varje år kallar Facebook till F8, sin utvecklarkonferens. Där får du veta hur Facebook tänker om sin tjänst och vad vi får se i framtiden. 4.

Dagensanalys.se - 07 jun 17 kl. 04:00

Allt fler publicister överger Facebook Instant Articles

Facebook lanserade ju för något år sedan Instant Articles, en tjänst som gör att mobilbaserade artiklar länkade via Facebook laddar snabbare – mot att publicisten betalar en del av annonsintäkterna. Nu visar det sig att en växande skara stora publicister hoppar av samarbetet. Det är inte vilka namn som helst; The Wall Street Journal, ESPN, Bloomberg Media, CBS News, NPR, Financial Times och Vice News är några av de riktigt stora publicisterna som inte längre vill använda Facebook Instant Articles, skriver MKSE.

Dagensanalys.se - 24 jun 16 kl. 16:59

Nu tänker Youtube på allvar ta upp konkurrensen med Facebook live

Facebook laddar med kändisar, nya funktioner och prioriterade nyhetsflöden med sina livesändningar. Youtube har fattat att Facebook menar allvar och tänker inte sitta på sidlinjen och titta på. Youtube vill övertyga användarna att istället använda deras livesändning, i den vanliga appen.

Dagensanalys.se - 18 aug 17 kl. 12:45

Välj att bara annonsera i pågående videoklipp på Facebook

I början av året lanserade Facebook ”mitt-i-video”-annonser, men då som en del i ett paket med ”pre-roll”- ”mid-roll”- och ”stand-alone”-videoannonser. Nu går det att välja att enbart köpa mid-roll annonsering, och på så sätt öka effektiviteten i annonsen. Förändringen kommer i samband med att Facebook introducerar sin ”Watch-tab”, fliken där du kan hitta exklusivt Facebook-material i syfte att konkurrera med Hulu, YouTube och Netflix.

Dagensanalys.se - 14 dec 17 kl. 22:15

Facebook börjar med 6-sekunders pre-roll-annonser

Facebook börjar förlora sin ‘edge’ och istället bara apar efter andra. Senaste draget är 6-sekunder pre-roll-annonser på Watch. Vem vill ha det?

Dagensanalys.se - 14 nov 17 kl. 15:30

Stjärnan från Ghostbusters ska lyfta Facebook Watch

Facebook fortsätter att satsa på rörlig bild. Deras nya Netflix-konkurrent som går under namnet Watch har nyligen startat ett samarbete med stjärnan från Ghostbusters. Bill Murray och hans bror Brian Doyle-Murray kommer att tillsammans skapa en serie som ska locka tittare till Facebook Watch.

YLE - 13 aug 14 kl. 04:15

Protestvåg mot Facebook

Många protesterar på nätet mot Facebooks krav att få tillgång till privata uppgifter på mobila apparater. Facebook kräver att de som vill fortsätta att använda bolagets mobilapp nu också laddar ner bolagets Messengerapp. Den ber om tillgång till ägarens bilder, ljudfiler och personuppgifter.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Google lägger egna kablar

För att fortsätta vara konkurrenskraftiga och ha höga hastigheter i sina molntjänster planerar Google nu att lägga inte mindre än tre helt egna undervattensdatakablar som ska binda ihop kustområden från Stilla havet till Nordsjön skriver Wall Street Journal. Enligt uppgifter från nyhetssajten Breakit ska de nya kablarna vara på plats redan under nästa år och beräknas kosta flera hundra miljoner dollar..

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Modebolagen toppar listan över e-handlare som har flest följare på Instagram

Som nätbutik är det viktigt att ha stor synlighet i sociala medier, och då är givetvis Instagram en av de stora ställena att synas på. Sajten ehandel.se har listat de 50 nätbutiker som har flest följare på Instagram, och föga förvånande innehas alla fem topplaceringar av modeföretag.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Facebook ska rensa upp Messengerappen

Facebook Messenger har under årens lopp fått allt fler funktioner. Det har medfört att användarna tycker det är rörigt och svårt att hitta rätt funktioner. Nu lovar Facebook att rensa upp och förenkla appen skriver chefen för Messenger David Marcus i ett blogginlägg.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Utvecklingen av OTT-tjänster drivs på av frustrerade konsumenter

Ooyala har släppt sin årliga rapport State of Broadcasting Industry 2018 som kartlägger utmaningarna innehållsproducenter och leverantörer möter när de vill behålla och öka antalet tittare, i ett allt mer fragmenterat medielandskap. Rapporten, som baseras på data och analys från Ooyala såväl som forskning utförd av andra organisationer, fördjupar sig i konsumenternas frustration när de navigerar sig fram i en värld som kan upplevas ha för många valmöjligheter. Forskning visar att tittare omfamnar videoinnehåll när som helst, oavsett vilken enhet de använder för stunden.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Nyhetsmedierna är i kris nu när Facebook gör om algoritmerna

En otroligt viktig trafikkälla för alla nyhetsmedier är Facebook, då många personer har flyttat sin nyhetsbevakning till sociala medier. Nu när Facebook gör om algoritmerna (troligtvis för att engagemanget sjunker pga mer annonser och och nyhetsmedier som slåss om utrymmet) så nu skall man istället prioritera inlägg från människor och inte företag och publicister. Detta ställer till det för de nyhetsmedier och företag som har förlitat sig på Facebook för sin trafik.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Snart får varje kändis sin egen TV-kanal

Har du en favoitkändis som du följer på exempelvis Facebook, Instagram eller Twitter och YouTube. Då ska du kolla in IAm, ett företag som skapar unika appar för kändisar som samlar alla deras sociala mediakanaler i ett. Deras nästa projekt: att skapa exklusiva tv-kanaler för kändisar såsom Neil Patrick Harris, Terrell Owens och Bobby Farrelly.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

YouTube stramar år reglerna kring annonsering på nätverket

2017 var ett tufft år för YouTube som såg flera annonsörer lämna nätverket i samband med skandaler kring reklam som placerades i videor som uppmuntrade till våld och terror. Sedan dess har de vidtagit flera steg för att trygga annonsörernas säkerhet, och igår kom ytterligare åtstramningar som ytterligare ska skydda varumärken, men som gör det svårare för små aktörer att tjäna pengar. Det var igår som Neal Mohan, produktchef på Google, tillsammans med affärschefen Robert Kyncl och vice VD för display, video och analys Paul Muret presenterade de nya regler och initiativ som från och med nu gäller på YouTube.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Så här ska reklambyråer nå framgång 2018

Det går inte att förneka att 2017 var ett tufft år för reklambranschen. Flera stora bolag backade och diskussionerna har gått heta kring såväl annonsfusk och varumärkessäkerhet, som transparens och effekt av digital marknadsföring. Men det går ändå att finna två tydliga trender, och kombinationen av dessa kan komma att bli ett kraftfullt framgångsrecept för byråerna under 2018.

Dagensanalys.se - 15 timmar sedan

SWEDMA rekryterar ny vd

Malin kommer att leda SWEDMAs förändrings- och utvecklingsresa där fokus ligger på den datadrivna transformationen av marknadsföringen. SWEDMAs nya vision är att vara ”vägledande i den datadrivna transformationen av marknadsföringen”, vilket betyder att tyngdpunkten flyttas från direkt till datadriven kommunikation. Denna nya vision innebär en översyn av SWEDMAs tre ben: opinion, rådgivning och engagemang.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Cision lanserar ”Communications Cloud”

Cision lanserar Communications Cloud i Sverige. En kommunikationslösningen som ska effektivisera mediebevakningen och förbättra analysen. Cision lanserar i dag Cision Communications Cloud i Sverige med syftet att bättre koppla samman kommunikatörer och marknadsförare med influencers och kunder på en gemensam plattform.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.