Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 16 December, 10:09

Dagensanalys.se - 07 nov 17 kl. 09:25

P&G – världens största annonsör ryter till – de har kapat 20 procent av sina digitala annonser i år



Mellan januari och augusti 2017 kapade P&G sina digitala annonsplatser med 20 procent jämfört med året innan, visar en ny rapport. I juli, när Procter & Gamble rapporterade sin kvartalsvinst, sa de att trots att de har tagit bort 140 miljoner dollar från sin annonsbudget hade det ingen negativ inverkan på tillväxten. Företaget drog avsevärt ned antalet webbplatser som de annonserade på mellan januari och maj 2017. I januari stod P&G-chefens Marc Pritchard på barrikaderna om den digitala annonsbranschens bristande insyn och trasiga försörjningskedja, och han har efter det fortsatt att vara en stor förespråkare för bättre digitala annonsupplevelser.
Enligt en ny rapport från MediaRadar har P&G kapat sina digitala annonser med 20 procent och har därmed annonserat på klar
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Procter, Marc Pritchard, MediaRadar, YouTube, Transparency, Fraud, Brand Safety, Todd Krizelman, USA

Dela artikeln

2 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: P&Gvärldens största , annonsör, rytertill de har , kapat, 20 procent av sina digitala annonser i år
Nyteknik - 03 maj 17 kl. 07:21

KO: Nätjättar måste ta ansvar dåliga annonsörer

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor..

Dagensanalys.se - 27 jun 17 kl. 19:53

Frågan är inte om utan när vi ser ett alt-dn.se

När allt fler nyhetssajter låser in sina artiklar är det bara en tidsfråga innan piraterna slår till och skapar alt-dn.se som slår ut redaktionernas tappra försök att tjäna pengar. Enligt piraterna ska allt på nätet vara gratis.

Dagensanalys.se - 23 aug 17 kl. 11:01

P&G är trött på dåliga annonsplaceringar och botar

När Proctor & Gamle ryter till stannar branschen och lyssnar. Jätten är trött på att betala för onlineannonser som inte visats eller hanterats enligt gällande standarder och där botar ersatts av konsumenter. Proctor and Gamle har en annonsbudget om 90 miljarder kronor per år.

News55 - 22 feb 16 kl. 13:02

Så skyddar du dig mot bedragare

Guiden, ”Skydda dig mot bedragare”, som går att ladda ner eller läsa direkt på nätet kostnadsfritt, lär ut hur man som konsument kan bli vilseledd och hur man ska agera om man tror att man blir lurad. Den har framtagits av Internetstiftelsen i Sverige, i samarbete med polisen.       LÄS MER: Så känner du igen en bluffaktura I dag anmäls tre gånger så många bedrägeribrott som för femton år sedan, står det i guiden.

Sydsvenskan - 03 maj 17 kl. 04:38

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. – Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

SmålandsPosten - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

YA - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

Trelleborgs Allehanda - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

Kristianstadsbladet - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

Helsingborgs Dagblad - 03 maj 17 kl. 04:38

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. – Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Kosing ska konkurrera ut Trisslotten som belöningsverktyg

De senaste åren har allt fler i undersökningsbranschen uppmärksammat att svarsfrekvenserna minskat, något som även vi skrivit om. Allt fler har därför börjat ge ut incentives/belöningar till deltagarna, men det är jobbigt att administrera och är svårt att göra vid mycket korta undersökningar. Nu kommer dock ett nytt verktyg som avser råda bot på problemet.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

MMS: Julkalendern slår rekord på onlinevideo

Uppladdningen inför julafton har börjat och årets julkalender Jakten på tidskristallen visas på SVT 1, Barnkanalen samt SVT Play. Årets premiär av julkalendern sågs av 2,7 miljoner personer, vilka hade sett på någon av tv-sändningarna 1 december. Detta är 85 000 färre tittare jämfört med förra årets premiär av julkalendern Selmas saga.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Snapchat låter användarna få skapa egna filter

Igår meddelande Snapchat att de öppnar upp sin AR-plattform för alla. Det innebär att du kan skapa dina egna AR-filter för Snapchat, dock är vissa funktioner fortfarande förbehållna företagen. I syfte att öka engagemanget bland användarna och skapa fler filter som de kan interagera med öppnar Snapchat nu upp sin AR-plattform för alla att leka med.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Branschönskningar till tomten är helt bortkastade för han lyssnar inte

En av Resumes bloggare, Daniel Collin, har lämnat sina branschönskningar till tomten. Helt vettiga tankar men problemet är att han inte vill lyssna, för då måste han släppa biran och börja jobba. Tweet, tweet och tweet … oj, vad jag tycker till om händelser i branschen utan någon effekt.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Nytt verktyg identifierar subliminala ansiktsuttryck

Företaget Human, som utvecklar teknik för att tolka undermedvetna känslomässiga egenskaper och förutspår mänskligt beteende, har lanserat ett verktyg som kan läsa konsumenternas subliminala ansiktsuttryck och reaktioner på produkter och kampanjer i realtid. Med termen subliminal perception avses fenomenet att en individs tankar, beteenden eller känslor påverkas av stimuli som inte uppfattas på en medveten nivå. Den omedvetna registreringen av stimuli kallas för subliminal perception.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Social Media Coordinator till Outnorth AB

Är du en vass digital kommunikatör som har ett intresse för outdoor och utomhusträning? Då kan det här vara en tjänst för dig! Outnorth AB stärker upp sitt team och söker efter en Social Media Coordinator.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Så tycker användarna om reklamblockerare

Företaget Statista genomförde nyligen en stor undersökning i USA för att ta reda på vad internetanvändarnas inställning till reklam och reklamblockerare är. Resultaten är delvis väntade, och delvis förvånande. Statista fick omkring 1000 svar på sin undersökning om hur användare uppfattar reklam och reklamblockerare.

Dagensanalys.se - Igår: 10:01

Mailchimp automatiserar välkomstmail

Den enormt populära mailutskicksmotorn Mailchimp satsar allt mer på automatisering. Senaste funktionen som rullas ut tar hand om välkomstmail till nya prenumeranter av exempelvis e-postbaserade nyhetsbrev. ”MailChimp’s automations are like a second brain for your business.

Dagensanalys.se - Igår: 09:19

Apple lanserar analystjänst för poddar

Nu är Apples analystjänst för alla poddägare igång som listar sina poddar hos Apple. Tjänsten är fortfarande i beta, men fungerar som ska, enligt Apple. Du kan spåra unika enheter och se statistik för playback.

Dagensanalys.se - Igår: 08:31

Slut på könsstereotyp reklam i England

Tidigare i år gjorde Advertising Standards Authority (ASA) en genomgång som visade att könsstereotyp reklam begränsar möjligheter och önskemål hos såväl barn och unga som hos vuxna. Därför lanseras nu en ny regel som förbjuder reklam som baseras på skadliga könsstereotyper. Det är organisationen Committees of Advertising Practicies (CAP) som tagit fram förslaget till den nya regeln som kommer att införas i deras UK Advertising Code under 2018.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.