Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 17 July, 21:17

Dagensanalys.se - 07 nov 17 kl. 09:25

P&G – världens största annonsör ryter till – de har kapat 20 procent av sina digitala annonser i år



Mellan januari och augusti 2017 kapade P&G sina digitala annonsplatser med 20 procent jämfört med året innan, visar en ny rapport. I juli, när Procter & Gamble rapporterade sin kvartalsvinst, sa de att trots att de har tagit bort 140 miljoner dollar från sin annonsbudget hade det ingen negativ inverkan på tillväxten. Företaget drog avsevärt ned antalet webbplatser som de annonserade på mellan januari och maj 2017. I januari stod P&G-chefens Marc Pritchard på barrikaderna om den digitala annonsbranschens bristande insyn och trasiga försörjningskedja, och han har efter det fortsatt att vara en stor förespråkare för bättre digitala annonsupplevelser.
Enligt en ny rapport från MediaRadar har P&G kapat sina digitala annonser med 20 procent och har därmed annonserat på klar
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Procter, Marc Pritchard, MediaRadar, YouTube, Transparency, Fraud, Brand Safety, Todd Krizelman, USA

Dela artikeln

2 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: P&Gvärldens största , annonsör, rytertill de har , kapat, 20 procent av sina digitala annonser i år
Nyteknik - 03 maj 17 kl. 07:21

KO: Nätjättar måste ta ansvar dåliga annonsörer

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor..

Dagensanalys.se - 31 jan 18 kl. 12:01

Hela 39 procent av alla digitala annonser är bortkastade

Ad tech-företaget Meetrics presenterar för första gången, i ett pressmeddelande, svenska siffror för den digitala mediemarknaden i sin Viewability Benchmark-rapport. Resultaten visar att 39 procent av annonserna är bortkastade då de aldrig ses. Den första Viewability Benchmark-rapporten, där siffror utgår från mätningar online under det senaste kvartalet visar att endast 61 procent av alla bannerannonser är synliga och når användaren.

Dagensanalys.se - 27 jun 17 kl. 19:53

Frågan är inte om utan när vi ser ett alt-dn.se

När allt fler nyhetssajter låser in sina artiklar är det bara en tidsfråga innan piraterna slår till och skapar alt-dn.se som slår ut redaktionernas tappra försök att tjäna pengar. Enligt piraterna ska allt på nätet vara gratis.

Dagensanalys.se - 23 aug 17 kl. 11:01

P&G är trött på dåliga annonsplaceringar och botar

När Proctor & Gamle ryter till stannar branschen och lyssnar. Jätten är trött på att betala för onlineannonser som inte visats eller hanterats enligt gällande standarder och där botar ersatts av konsumenter. Proctor and Gamle har en annonsbudget om 90 miljarder kronor per år.

News55 - 22 feb 16 kl. 13:02

Så skyddar du dig mot bedragare

Guiden, ”Skydda dig mot bedragare”, som går att ladda ner eller läsa direkt på nätet kostnadsfritt, lär ut hur man som konsument kan bli vilseledd och hur man ska agera om man tror att man blir lurad. Den har framtagits av Internetstiftelsen i Sverige, i samarbete med polisen.       LÄS MER: Så känner du igen en bluffaktura I dag anmäls tre gånger så många bedrägeribrott som för femton år sedan, står det i guiden.

Expressen - 14 jul 18 kl. 17:00

Lisebergs varning – efter biljettbluffen på Facebook

En annons om fribiljetter på Liseberg har cirkulerat på sociala medier den senaste tiden.Men annonsen kommer inte från Lisebergs själva – i stället rör det sig om en regelrätt bluff.Nu uppmanar Liseberg människor till försiktighet på sociala medier.

Sydsvenskan - 03 maj 17 kl. 04:38

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. – Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

SmålandsPosten - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

YA - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

Trelleborgs Allehanda - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Världscyklisten Peter Sagan blir omcyklad av en äldre dam på elcykel

Den mångfaldiga världsmästaren i cykling, Peter Sagan, anses av världen vara en av de största. Nu lånar han ut sitt namn till cykeltillverkaren Specialized för att bli slagen av en äldre dam på elcykel. “We’re excited to introduce on the Tour de France this unusual product demo featuring two unlikely competitors.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Netflix tappar men vad är alternativet?

Rubriker över hela världen dissar Netflix och lyfter fram tappet på börsen. Man talar om flera miljarder som bolaget förlorat i börsvärde. Men finns det ett annat konsumentvänligare alternativ?

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Schibsted redovisar kraftigt vinstfall

Schibsted, som bland annat äger Aftonbladet och Svenska Dagbladet, redovisar ett vinstfall för årets andra kvartal. Vinsten före skatt föll till 593 miljoner norska kronor för årets andra kvartal. Under samma period 2017 låg vinsten på 1 735 miljoner kronor.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Consid lanserar podd med digitala influencers för att locka unga

Företaget Consid tar till podcasts som kanal för att nå ut till unga. För att krydda budskapet och locka fler lyssnare har man intervjuat flera influencers. Consid vill locka unga till att bli mer intresserade av IT, management och digital marknadsföring.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Hej då Skype Recorder och välkommen Skype Recording

Skype har äntligen förstått att deras tjänst används även av Podcasts för att genomföra poddar på distans. Nu bygger man in funktionen. Genom att låta dig spela in konversationer i Skype kan du, precis så som med tjänsten Skype Recorder, spela in podcasts på distans.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Accenture djupdyker i Big Data med köpet av Kogentix

Att data är viktigt har bland andra konsultföretaget Accenture accepterat som nu köper upp det ena företaget efter det andra. Senast att nu krypa in i Accentures stora famn är Kogentix som big-data-lösningar som Hadoop, Spark och Python. The deal will strengthen Accenture’s Applied Intelligence data engineering business.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Giganten som ska börja avlyssna sina butiker

Giganten Walmart har fått okej på ett patent som gör det möjligt för dem att avlyssna sina butiker. Allt från kassorna till samtalen mellan kunderna vid köttdisken. Med ljud ska Walmart kunna analysera hur många påsar som används vid kassan, vad kassören säger till kunden, vad kunderna säger till varandra framför köttdisken, hur många varor som köptes och mycket mer.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Openbook lovar att vara gratis utan annonsering eller spårning

Ännu ett nätverk vill utmana Facebook. Den här gången är det tjänsten Openbook som vill skapa en plattform fri från annonsering och spårning. Bakom initiativet finner vi några säkerhetskillar.

Dagensanalys.se - Igår: 19:20

VM lyfte TV än en gång när världens samlades runt bollplanen

Att det krävs stora event för att visa på TV-mediets styrka visade återigen fotbolls-vm. Vilket annat media kan vid ett givet tillfälle samla över 160 miljoner tittare. Bakom siffrorna är franska Mediametrie som sammanställt tv-tittande från runt om i världen.

Dagensanalys.se - Igår: 20:16

En av Sveriges mest erfarna medieforskare: ”Det är inte läsningen som dör ut, det är läsvanorna som förändras”

”Risken är liten för att läsningen i Sverige ska dö ut. Studier påpekar på att äldre människor läser mer böcker än tidigare, medelålders fortsätter med stabila vanor och de yngsta lär sig att samla in den information de behöver och vill ha. Det är istället informationskällorna som förändras.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.