Dagensanalys.se > Ekonomi

Sunday, 21 October, 14:02

Dagensanalys.se - 07 nov 17 kl. 09:25

P&G – världens största annonsör ryter till – de har kapat 20 procent av sina digitala annonser i år



Mellan januari och augusti 2017 kapade P&G sina digitala annonsplatser med 20 procent jämfört med året innan, visar en ny rapport. I juli, när Procter & Gamble rapporterade sin kvartalsvinst, sa de att trots att de har tagit bort 140 miljoner dollar från sin annonsbudget hade det ingen negativ inverkan på tillväxten. Företaget drog avsevärt ned antalet webbplatser som de annonserade på mellan januari och maj 2017. I januari stod P&G-chefens Marc Pritchard på barrikaderna om den digitala annonsbranschens bristande insyn och trasiga försörjningskedja, och han har efter det fortsatt att vara en stor förespråkare för bättre digitala annonsupplevelser.
Enligt en ny rapport från MediaRadar har P&G kapat sina digitala annonser med 20 procent och har därmed annonserat på klar
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Procter, Marc Pritchard, MediaRadar, YouTube, Transparency, Fraud, Brand Safety, Todd Krizelman, USA

Dela artikeln

2 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: P&Gvärldens största , annonsör, rytertill de har , kapat, 20 procent av sina digitala annonser i år
Nyteknik - 03 maj 17 kl. 07:21

KO: Nätjättar måste ta ansvar dåliga annonsörer

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor..

Dagensanalys.se - 31 jan 18 kl. 12:01

Hela 39 procent av alla digitala annonser är bortkastade

Ad tech-företaget Meetrics presenterar för första gången, i ett pressmeddelande, svenska siffror för den digitala mediemarknaden i sin Viewability Benchmark-rapport. Resultaten visar att 39 procent av annonserna är bortkastade då de aldrig ses. Den första Viewability Benchmark-rapporten, där siffror utgår från mätningar online under det senaste kvartalet visar att endast 61 procent av alla bannerannonser är synliga och når användaren.

Dagensanalys.se - 27 jun 17 kl. 19:53

Frågan är inte om utan när vi ser ett alt-dn.se

När allt fler nyhetssajter låser in sina artiklar är det bara en tidsfråga innan piraterna slår till och skapar alt-dn.se som slår ut redaktionernas tappra försök att tjäna pengar. Enligt piraterna ska allt på nätet vara gratis.

Dagensanalys.se - 23 aug 17 kl. 11:01

P&G är trött på dåliga annonsplaceringar och botar

När Proctor & Gamle ryter till stannar branschen och lyssnar. Jätten är trött på att betala för onlineannonser som inte visats eller hanterats enligt gällande standarder och där botar ersatts av konsumenter. Proctor and Gamle har en annonsbudget om 90 miljarder kronor per år.

News55 - 22 feb 16 kl. 13:02

Så skyddar du dig mot bedragare

Guiden, ”Skydda dig mot bedragare”, som går att ladda ner eller läsa direkt på nätet kostnadsfritt, lär ut hur man som konsument kan bli vilseledd och hur man ska agera om man tror att man blir lurad. Den har framtagits av Internetstiftelsen i Sverige, i samarbete med polisen.       LÄS MER: Så känner du igen en bluffaktura I dag anmäls tre gånger så många bedrägeribrott som för femton år sedan, står det i guiden.

Expressen - 14 jul 18 kl. 17:00

Lisebergs varning – efter biljettbluffen på Facebook

En annons om fribiljetter på Liseberg har cirkulerat på sociala medier den senaste tiden.Men annonsen kommer inte från Lisebergs själva – i stället rör det sig om en regelrätt bluff.Nu uppmanar Liseberg människor till försiktighet på sociala medier.

Sydsvenskan - 03 maj 17 kl. 04:38

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. – Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

SmålandsPosten - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

YA - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

Trelleborgs Allehanda - 03 maj 17 kl. 04:39

KO: Nätjättar måste ta ansvar

Konsumentombudsmannen (KO) ryter till mot Facebook och Google. Hon anser att konsumenter via annonser på nätet fastnar i abonnemangsfällor. - Facebook och Google bör ta ett större ansvar för de annonsörer som de släpper fram.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:50

Nu kan du titta och samtidigt fortsätta scrolla på Youtube

Det tog sin tid men nu är äntligen funktionen här som gör det lättare för oss som vill titta och ändå fortsätta scrolla på Youtube – multitasking. Var är nästa klipp? Samtidigt som du kollar på det första.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:44

Youtube sänker priset för TV-reklam

Youtube vill visa att TV-reklam inte behöver kosta skjortan genom att själva lansera just reklam i TV-rutan. Idén är inte ny utan har diskuterats av Youtube flera gånger. Men nu har alltså Google, som ju äger Youtube, stridit till verket och lanserat möjligheten för annonsörer att kunna nå tittare endast i TV-rutan.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:34

Här är alla vinnare av Sveriges Bästa Marknadschef 2018

Nu är alla vinnare korade. Här är listan över Sveriges Bästa Marknadschef 2018. APOTEK: Sofia Modig, Apotea
FÖRSÄKRINGAR Emma Brandt Johansson, Trygg Hansa
BANK: Fanny Wallér, Länsförsäkringar
HEMELEKTRONIK: Johan Järnliden, Elgiganten
KLÄDER: Patrik Nygren-Bonnier, Åhléns
LIVSSTIL: Patrik Grabenbauer, Willy
SNABBMAT: Tobias Karlsson, Max
BILAR: Tom Hedström, Audi
OPTIKER: Michel Grimborg, Synsam
RESEARRANGÖR: Anna Laestadius, TUI
DRIVMEDEL: Johan Backman, Circle K
TELEKOM: Linda Wetterborg, Telenor
BYGGVARUHUS: Johan Saxne, Bauhaus
ONLINESPEL: Jörgen Sparredal, Bet 365
SPORTHANDEL: Linda Beigler, XXL Den som tog hem guldet var Michael Grimborg från Synsam som är utsedd till Sveriges bä

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:44

Ny våg av produkter ser till att hela familjen blir reklamfri

En fjärdedel av alla svenskar använder en reklamblockerare. Nu ska fler företag sko sig på att allt fler svenskar väljer att blockera reklamen. Ett av dessa är AdGuard Home som ser till att hela familjen blir reklamfri, hela tiden.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:17

”Alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå” PostNord diskuterar teknisk utveckling

PostNord vill vara det mest framträdande logistikföretaget inom teknisk utveckling. De blandar stabilitet med det lite lätt rebelliska. ”Vi började med konsumenttelefoner och alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå!

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 13:47

Zound Industries väljer MediaCom

Zound väljer att inleda ett samarbete med MediaCom i Stockholm som sträcker sig från lokala marknadsstrategier på flera marknader till medieplanering & köp. -Zound har gett oss förtroendet att bli deras nya partner och vi kan inte vara stoltare! De är ett superspännande och framgångsrikt företag med stora planer för framtiden.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 13:54

IoT når brytpunkten

Det är 2018 och flera av oss har redan omfamnat idén om att prata till en smart högtalare i våra hem. Alexa från Amazon eller Google Assistant hjälper oss med vardagliga saker som att skapa inköpslistor, tända lampan i hallen och mer. IT-utvecklingen hjälper oss framåt och får oss att omfamna helt nya beteenden, som när vi började använda robotdammsugare för att automatisera städningen av våra hem.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 11:42

Passa på att besöka AWS Pop-up loft i Stockholm

I måndags slogs dörrarna upp till Amazon Web Services (AWS) pop-up loft för startups och teknikföretag. Jag fick chansen att sitta ner med Eric Morales, Senior Manager Startup and VC business på AWS för att prata om vad de gör och vad syftet med loftet är. Att göra pop-up loft på detta sätt är något som AWS gjort länge och man har även två permanenta loft, ett i San Francisco och ett i New York.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 05:15

Facebook visste om att deras siffror var uppblåsta

Facebook kände till långt innan det uppdagades att deras statistik för videovisningar var fel, avslöjar dokument som lämnats in till rätten. Det är tidningen TheVerge som skriver att Facebook fortsatte leverera felaktig statistik, om antalet videovisningar, till annonsörer ett helt år efter att det först togs upp. Statistiken fick annonsörer att tro att användare på Facebook spenderade mer tid på att titta på video hos Facebook än någon annan plattform.

Dagensanalys.se - 17 okt 18 kl. 18:39

WARC har studerat den perfekta mediemixen

Globala marknadsföringsförbundet WARC har studerat den perfekta mediemixen och kommit fram till att desto större budget desto mer tv. I sin databas har WARC 840 olike case studies, mellan åren 2009 och 2017, som de studerat för att ta reda på hur mycket som allokeras till vad. Några intressanta fakta är: Framgångsrika varumärken spenderar i snitt 69 procent av sin budget på en kombination av tv och digitalt.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.