Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 21 November, 07:28

Dagensanalys.se - 23 okt 17 kl. 16:57

Snapchat satsar på programmatisk annonshandel



Snapchat planerar att ta in fler programmatiska annonser efter att ha kämpat med att få in tillräckligt med med annonser. Snapchat planerar att injicera mer programmatiska annonser i Snapchat shows. Annonsörer kan redan köpa Snap Ads programmatiskt genom företagets annonshanterare, vilket ger annonsörer möjlighet att köra annonser inom Snapchat-program. Snapchat har varit tveksamma att sälja annonser programmatiskt. De skall ha kommenterat att ”dessa drog ned annonsintäkterna dramatiskt” vilket nu har lett till att Snapchat nu öppnar dörrarna för de programmatiska dörrarna ännu mer för att få in fler annonser så att de genererar större intäkter totalt sett.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Snapchat, Snap Ads, Videology, Snaps, Snap, NBCUniversal, Viacom

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Snapchat, satsar, programmatisk, annonshandel
Dagensanalys.se - 06 feb 17 kl. 11:00

Snapchat satsar på nyheter i Norge

Det är inte bara Facebook som vill vara världens nyhetskanal. Den snart börsnoterade sociala fotoappen Snapchat jobbar också mot att bli ett globalt nätverk för nyheter – bland annat genom att nu öppna en lokal Discover-kanal i vårt grannland Norge, tillsammans med tidningen VG. VG kommer nu att publicera nyhetsuppdateringar i Discoverkanalen varje måndag klockan sju på morgonen, och får nu alltså en egen kanal tillsammans med bland andra amerikanska New York Times och brittiska Sky News.

Dagensanalys.se - 15 feb 17 kl. 14:57

Nu kommer den första annonskampanjen från ett svenskt företag på Snapchat

Snapchat har under början av detta år öppnat upp för svenska företag som vill annonsera i den populära sociala fotoappen. Först ut är nu Glossybox, som gjorde en kampanj under Alla hjärtans Dag och använde sig av Snapchats geofilter. Geogiltren är ett smart sätt som begränsar olika typer av filter (de där roliga dekalerna och färgerna man kan applicera på sitt foto) till olika geografiska platser.

Dagensanalys.se - 24 maj 17 kl. 13:31

Instagram kopierar Snapchat (igen) och inför sökbara Stories

Bara två månader efter att Snapchat lanserade möjligheten att söka efter stories baserat på plats, hashtag etc, så inför Instagram samma funktion. Dock skiljer sig de två lite åt. På Instagram har du länge kunnat bygga din egen Story, men nu blir det möjligt att söka bland alla stories baserat på plats eller hashtag.

Dagensanalys.se - 02 mar 16 kl. 17:08

Snapchat lika stora som Facebook- på video

Snapchat satsar. Nu kan man, med sina åtta miljarder videovisningar, närma sig Facebooks siffror på samma område. Samtidigt bygger man ut sin annonsavdelning, bland annat genom att anställa före detta Facebookanställda.

Dagensanalys.se - 27 dec 16 kl. 13:14

Så kan Snapchat (och andra) använda sig av sitt nya AR-köp

Vi skrev nyligen om Snapchats köp av Cimagine Media, något som tros visa att den sociala fotoappen tror på AR-teknologin. Men hur kommer  man kunna använda sig av Förstärkt Verklighet inom annonsering? Läs mer: Snapchat satsar på förstärkt verklighet Egentligen är det hela en smart lösning på ett vanligt problem – kan en ny soffa fungera i det hörnet?

Dagensanalys.se - 09 nov 17 kl. 10:35

intäkterna för Snapchat rasar

Wall Street skriver ned Snapchat då deras intäkter för Q3 var en stor besvikelse, aktien föll så mycket som 20 procent i tisdags när de släppte deras kvartalsrapport. Under tredje kvartalet minskade intäkterna för Snapchat med drygt 15 procent, de backade från 280 miljoner dollar till 237 miljoner dollar. De presenterade sina resultatet för tredje kvartalet under tisdag, deras tredje resultatrapport, de två första gick inte heller så bra.

Dagensanalys.se - 27 sep 17 kl. 12:01

Life of Svea satsar på programmatisk handel

Modern Women Media som ägs av Peter Scheffer Group satsar vill bygga Sveriges största räckviddspaket online mot kvinnor i åldersspannet 20-45 år och erbjuder automatiserad annonsering och programmatisk handel tillsammans med PubMatic. I Life of Svea ingår sajter som Familjeliv, Allt för föräldrar, Min Bebis och Familjepaketet, som skall bli ett digitalt mediehus med fullservice inom digitala medielösningar för varumärken som som vill nå familjen. – För vårt programmatiska erbjudande har vi valt att ingå ett partnerskap med PubMatic, då vi ser att PubMatics erbjudande av expertis, service och support kan stötta oss både operativt och strategiskt.

Dagensanalys.se - 21 jun 16 kl. 22:03

Sverige kan bli kung på programmatisk video enligt ny rapport

Programmatisk video ökar snabbt världen över och förväntas nästintill dubblas till år 2018. Trots det kvarstår stora utmaningar i att skapa tillväxt. I en rapport från MTM på uppdrag av Ooyala undersöks faktorer för tillväxt inom programmatisk video på marknaderna USA, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och Sverige.

Dagensanalys.se - 14 jun 17 kl. 20:15

Sverige är snabbast växande i Norden för programmatisk video

Sverige är ledande på marknaden i Norden för programmatisk video med en fortsatt stark tillväxt på 161% fram till 2020. Det visar en ny undersökning från det globala analysföretaget IHS Markit, på uppdrag av SpotX. Samtidigt fortsätter marknaden för programmatisk videoannonseringen att växa i de nordiska grannländerna och i Europa.

Dagensanalys.se - 27 jun 17 kl. 14:53

Sverige är snabbast växande i Norden för programmatisk video

Sverige är ledande på marknaden i Norden för programmatisk video med en fortsatt stark tillväxt på 161% fram till 2020. Samtidigt fortsätter marknaden för programmatisk videoannonseringen att växa i de nordiska grannländerna och i Europa. Det visar en ny undersökning från det globala analysföretaget IHS Markit, på uppdrag av SpotX.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Med stor förväntan stängde jag av min reklamblockerare

Jag hatar verkligen annonser som inte har någon koll på vad jag gillar. De ödslar inte bara bort min tid utan också annonsörens pengar. Det var ändå med stor förväntan som jag stängde av min reklamblockerare, för tänk om de äntligen lyssnat på mig.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

”Vi förlorar vår integritet online”

Från personliga fotografier som vårdslöst sprids omkring på Facebook till ”buggar” på webben som bevakar våra köpvanor, så exponerar Internet vårt privata oss för allmänheten mer än någon annan teknologi i historien, skriver Företagsvärlden i denna krönika. Tidningen Företagsvärlden som ges ut av förlaget Ultimedia AB har skrivit en krönika om vår integritet online. Läskig när man tänker på hur stor del av våra liv är online.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Sveriges mest rekommenderade varumärken 2017

YouGov har i BrandIndex tittat närmare på vilka företag och varumärken som är bra på att skapa ambassadörer, det vill säga nöjda kunder som rekommenderar dem och deras varumärke.   Det är den mobila betaltjänsten Swish som är det mest rekommenderade varumärket 2017 med ett värde på 73,5 poäng. Det är ett långt försprång till andraplatsens Nokian (66,5) som är tätt följd av ännu en däckproducent, Michelin (66,3).

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

United Screens firar milstolpen ”100 miljoner kronor”

Fyra år efter starten har nu United Screens passerat 100 miljoner kronor i omsättning. Omsättningsökningen är tack vare ett ökat tittande i United Screens premiumnätverk och en stark tillströmning av kunder som flyttar sina reklaminvesteringar till online video från linjär-TV, skriver United Screens i ett pressmeddelande. – Detta är tack vare ett stort tittande och en hög räckvidd på de kanaler som ingår i vårt premiumnätverk, samt många annonsörer och byråer verkar ha omplacerat sina reklaminvesteringar från linjär-TV till online video.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Outfox är numera Google Cloud Partner

Outfox gillar Google och Google gillar verkligen Outfox. Därför har de båda tagit ännu ett steg närmare varandra. Så här skriver Outfox på sin webbplats: To help marketers solve these challenges, Outfox is proud to announce that we have teamed up with the Google Cloud team as a Google Cloud Partner.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Nordea får ny press-chef

Det är Afroditi Kellberg som tidigare jobbat på Dagens Industri som får rollen som press-chef på Nordea. – Afroditi har en lång och gedigen erfarenhet av svensk media genom sina tidigare jobb. Men hon är inte bara journalist utan också utbildad till civilekonom på Handelshögskolan i Stockholm.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

IAB lanserar riktlinjer för transparens, och anställer samtidigt ny chef för derad Data Center of Excellence

IAB Europe lanserade nyligen helt nya riktlinjer för transparens, något som allt fler efterfrågar. Arbetsgruppen har fokuserat på vilka frågor en annonsör bör ställa till sin leverantör för att få korrekt och användbar data. Detta blirextra viktigt när nu mer än hälften av all annonsering sker programmatiskt, något som många menar försämrat transparensen i branschen.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Ny funktion från AudienceProject gör det enklare att följa annonskampanjer

Det kan ibland vara lika mycket jobb att sätta upp en annonskampanj som att ta fram en rapport för sagda kampanj. Därför har AudienceProject en ny funktion som genom en integrering med Google DoubleClick for Publishera automatiskt kan generera rapporter för dina kampanjer över flera plattformar. Om du som publicist sliter med att få fram aktuell och korrekt data från dina olika sidor kan den nya funktionen från AudienceProject verkligen vara något för dig.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Chatt-appar leder till träffar IRL

Trodde du att folk ersätter riktiga möten med chatt-appar och smartphones? En nyligen genomförd undersökning av Facebook visar motsatsen. Facebook har genomfört en undersökning med anledning av 25-årsfirandet av det första textmeddelandet.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

A/B-testa bild och rubrik – du kan öka läsning, öppning och konvertering med 500%

Jag har gjort ett enkelt A/B-test denna månad på en artikel som jag skrev ihop lite snabbt och publicerade. Artikeln var riktigt bra (tycker jag själv) men nästan ingen läste den. Så jag la en roligare bild och en vassare rubrik och ökningen av antal läsare på den återpublicerade artikeln veckan efter var över 500 procent bättre än samma artikel som jag publicerade veckan innan.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.