Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 22 September, 21:46

Dagensanalys.se - 10 okt 17 kl. 09:31

Reklam på fler enheter ger bättre varumärkesigenkänning



En studie i England har just bevisat något som vi trodde var sant, att om du ser samma reklam på olika enheter kommer du ihåg varumärket bättre. Faktum är att du kommer ihåg det dubbelt så bra som om du bara ser reklamen på en enhet. Vanligtvis känner konsumenter igen ett varumärke 12 % bättre om de sett en annons på en enhet. För de konsumenter som sett samma reklam på två olika enheter var dock igenkänningen 21 % högre, det vill säga nästan dubbelt så bra. Motsvarande effekt kunde även observeras för de varumärken som ligger ”top-of-mind” för konsumenten där reklam från en enhet gjorde att varumärket låg top-of-mind i 7 % av fallet, och med reklam från flera enheter var effekten 11% Det innebär att det nu finns belägg för att det lönar sig att inte l
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
England, Snapchat

Dela artikeln

2 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Reklam, fler, enheterger bättre , varumärkesigenkänning
Dagensanalys.se - 31 mar 17 kl. 13:31

Mobile First börjar bli Mobile Only visar ny studie

Företaget ComScore publicerade nyligen sin senaste rapport om internetanvändning, och det är tydligt att mobilen är det vanligaste, och i allt större utsträckning, det enda sättet att använda internet för många användare. Studien “2017 US Cross-Platform Future in Focus” visar att hela 69 % av den digitala mediakonsumtionen nu sker via mobilen. För bara tre år sedan utgjorde mobilanvändningen bara 52 %, så det är en kraftig ökning som skett de senaste åren, i synnerhet med tanke på att antalet minuter som spenderas på internet ökat med över 35 % under samma period.

Dagensanalys.se - 23 nov 17 kl. 11:30

3 sätt att fånga konsumenternas korta uppmärksamhet

Konsumenter idag har ett uppmärksamhetsspann på ca 2,5 sekunder när de scrollar på Facebook, och det gäller bara om de är på desktop. På mobilen sjunker uppmärksamheten till 1,7 sekunder, och det är ännu lägre för de yngre generationerna, som dessutom i högre utsträckning använder telefonerna. Men det går att fånga uppmärksamheten och öka varumärkeskännedomen även på denna korta tid.

Dagensanalys.se - 20 sep 17 kl. 09:31

Svårigheterna med att mäta beteende på nätet

Förra veckan bjöd Facebook in till en heldag under parollen ”The science behind marketing”. Representanter från såväl Facebook som olika partnerföretag delgav såväl resultat av studier som tanker kring hur vi egentligen mäter effekter av våra kampanjer, och hur väl dessa mätvärden stämmer överens med verkligheten. Facebook har under många år samlat in enorma mängder data kring såväl konsumentbeteenden som vad för typ av annonser som fungerar bra och vad som inte alls fungerar.

Dagensanalys.se - 19 jun 18 kl. 11:01

Ny mätmetod för influencers, men se upp med köpta siffror

Nu lanserar influencerplattformen Buzzoole tillsammans med undersökningsföretaget Nielsen en ny mätmetod för influencermarknadsföring. Den nya mätningen ska ge marknadsförare motsvarande information som övriga annonskampanjer. Samtidigt går Unilevers marknadschef ut och tar tydligare ställning mot köpta siffror bland influencers.

Dagensanalys.se - 09 mar 18 kl. 15:08

YouTube lär ut hur man använder olika videolängder effektivt

Under konferensen South By SouthWest (SXSF) som just nu pågår lägger YouTube ner mycket tid och kraft på att lära ut hur man effektivt jobbar med de olika längder av annonsvideo som finns på plattformen. När 6 sekunders, 15 sekunders och längre annonsformat blivit standardiserat är det även dags att fundera på hur man använder formaten för att skapa en sammanhängande berättelse och när de olika formaten lämpar sig bäst. YouTube tar flera av sina annonsörer till hjälp för att visa hur man på bästa sätt kan jobba med de olika formaten.

Dagensanalys.se - 28 apr 17 kl. 09:31

Comscore gör sina synlighetsmätningar tillgängliga gratis

Comscore meddelade tidigare i veckan att de till sommaren kommer göra mätningar av annonsers synlighet tillgängliga helt gratis genom en självservice-funktion, ett initiativ som applåderas av IAB. Comscore menar att synlighet är grundläggande för att kunna mäta hur lyckad en annons är. Inte för att synligheten är målet med annonsen, utan för att du ska kunna mäta andra saker som är viktiga för din annons.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - Igår: 15:19

Amazon nu tredje största annonsplattformen

Annonsörer i USA kommer att investera nära 5 miljarder dollar i Amazon, enligt eMarketer. Amazon fångar med andra ord 4,1 procent av annonsinvesteringarna i USA. I jämförelse med Facebook och Google är Amazon numera den tredje största annonsplattformen.

Dagensanalys.se - Igår: 14:49

All of us startar en Diversity Panel tillsammans med The Amazing Society

All of us startar en Diversity Panel tillsammans med The Amazing Society för att inte cementera stereotyper och fördomar. – Panelen är en viktig komponent i vår process för etiskt kvalitetssäkerställande och hjälper oss att ta nästa steg i vårt arbete att driva en förändring av de budskap och bilder reklambranschen producerar, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society. Under tre månader ska sex personer från nätverket All of us granska och komma med feedback på processen.

Dagensanalys.se - Igår: 14:43

Leeads ska nu börja erbjuda mätningar av kampanjeffekten

Leeads, som också äger Ocast – som listar magiska räckvidder – ska i ett samarbete med Brand Metrics erbjuda brand-liftmätningar för alla typer av kampanjer, även programmatiskt för de sajter som ingår i deras nätverk. Ocast har vi skrivit om flera gånger om på Dagensanalys.se vad det gäller räckviddstalen för de sajter som listas.

Dagensanalys.se - Igår: 14:16

Box och Oracle NetSuite utökar sin integration

Box och Oracle NetSuite har utökat sin integration med NetSuite för att göra det ännu enklare att arbeta snabbare och mer koordinerat samt säkrare med deras uppkopplad innehåll i bägge systemen. Integrationen ger ett nytt lager av synlighet och kontroll för administratörer genom: · Förbättrad folder- och behörighetsmappning plus en ny kapslad mappstruktur som ger ett mer flexibelt och intuitivt sätt att hantera behörigheter på mapporganisationsstrukturen. · Frihet från root parent-mappar ger möjlighet att associera en befintlig Box-mapp med en NetSuite-post.

Dagensanalys.se - Igår: 08:26

Öppna kontorslandskap inverkar negativt på kommunikationen

En stor studie som genomförts av forskare på Harvard Business School visar att ett öppet kontorslandskap faktiskt minskar mänskliga interaktioner och istället ökar den digitala kommunikationen mellan medarbetarna. Med andra ord precis tvärtom mot vad öppna kontorslandskap använts för. För flera år sedan började företag införa öppna kontorslandskap som ett sätt att öka interaktionen mellan medarbetarna och se till att alla visste vad som hände på företaget.

Dagensanalys.se - I förrgår: 16:53

Texten är det som dina kunder läser och fattar sina beslut på

Efter mycket arbete med att komma på och paketera era produkter ska allt till slut publiceras någonstans. Så vad händer då? Någon på kontoret får slänga ihop en text och sen ska den bara ut, och fort ska det gå.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:03

”Apple lyckas lura alla med sin prissättningsmagi”

Om du går in i svindyr butik för att köpa lite kläder så upplevs den där t-shirten för 900 kronor inte så dyr om den hänger bredvid en kostym för 20.000 kronor. Men om du skulle gå in på H&M och ser en T-shirt för 900 kronor skulle du tro att någon prismärkt den fel.

Dagensanalys.se - I förrgår: 14:36

WhatsApp vill in på svenska företagsmarknaden

WhatsApp Business Solution släpps i dagarna i Sverige. WhatsApp Business låter företag använda chatappen för att kommunicera med sina kunder och klienter. Ett exempel är hur ett flygbolag, efter att kunden gett sitt medgivande, skicka en flygbiljett, kan bekräfta en platsbokning, en ändrad gate eller förseningar på avresedagen med tvåvägsdialog i realtid över WhatsApp.

Dagensanalys.se - I förrgår: 14:31

Salesforce lanserar röststyrd CRM

Salesforce har lanserat Einstein Voice vilken gör det möjligt att tala till Salesforce istället för att klicka. ”Vi är mitt i ett otroligt teknikskifte där rösten fundamentalt ändrar sättet vi arbetar på,” säger Peter Harris, medgrundare och CTO på Salesforce. ”Einstein Voice är bara början på en helt ny era för Salesforces kunder och kommer resultera i nya nivåer av produktivitet samtidigt som röstteknologin omdefinierar hela kundupplevelsen.

Dagensanalys.se - I förrgår: 01:31

Så här spelar du Angry Birds med Magic Leap

Ett av världens mest hajpade bolag heter Magic Leap. Efter flera år av utveckling och miljarder dollar har man nu släppt sitt första riktig spel – Angry birds i super-AR. Augmented Reality eller förstärkt verklighet använder objekt runt omkring dig och adderar ett datalager.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.