Dagensanalys.se > Ekonomi

Sunday, 23 September, 05:12

Dagensanalys.se - 19 sep 17 kl. 15:20

Konsumenter ändrar sina köpbeteenden online minst en gång i veckan



Mer än hälften (55 procent) av alla konsumenter, som regelbundet handlar online, ändrar sina köpbeteenden minst en gång i veckan visar en studie som publicerats idag av Rocket Fuel. För varumärken som annonserar online innebär detta ytterligare en utmaning eftersom de befinner sig i en marknad där deras målgrupp är fragmenterad och konsumenternas uppmärksamhet är liten. Annonsörer måste hitta nya tillvägagångssätt för att nå sina konsumenter, anser Rocket Fuel, under de olika stegen i köpresan och även identifiera om de ens är på humör för att genomföra ett köp. Det visar sig nämligen att hela två av tre (64 procent) onlinekonsumenter säger: “Hur jag reagerar på en annons eller ett erbjudande beror på vilket humör jag är på”. Utan rätt teknik för
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Rocket Fuel, Johansson, Internets, Fuels, Storbritannien, USA, Australien, Qualtrics

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Konsumenter, ändrarsina , köpbeteenden, onlineminst en , gångi veckan
Dagensanalys.se - 17 feb 17 kl. 14:35

Ny rapport avslöjar konsumenters digitala köpbeteenden

Generation X gjorde fler digitala köp de senaste 12 månaderna än någon annan åldersgrupp. Undersökningen visar också att Baby Boomers, som ofta uppfattas som traditionella, shoppar lika ofta online som Millennials. Dessutom är Baby Boomers mer benägna att spendera mer per köp än vad de yngre konsumenterna är.

Dagensanalys.se - 26 jan 16 kl. 11:31

Segmentera marknadsföringen baserat på digitala trender och nya köpbeteenden

I fredags presenterade TNS-Sifo resultatet av den globala undersökningen ”Connected Life”. Som en del i arbetet segmenterades de intervjuade personerna efter två skalor: Hur van personen var vid att navigera i den digitala världen, och i vilken utsträckning personen ansågs vara socialt engagerad. Denna information kan visa sig oerhört värdefull för marknadsförare i framtagandet av välriktade kampanjer.

Ekonomistas - 30 jan 14 kl. 05:55

På vilken typ av konsumenter fungerar finanspolitiska stimulanser?

Jag har tidigare skrivit på Ekonomistas om den akademiska debatt som pågår mellan de som anser att finansiella stimulanser är bra och effektiva och de som hävdar att de inte fungerar. I en ny studie av Jonathan A. Parker verkar det som att båda sidor, på sätt och vis, har rätt.

Dagensanalys.se - 26 mar 18 kl. 12:30

Svalt intresse för smarta högtalare och självkörande bilar bland svenska konsumenter, visar undersökning från Accenture

Intresset för röststyrda digitala assistenter för hemmet ökar snabbt globalt och utmanar nu smartphones som den främsta produkten för hemunderhållning och onlineköp, enligt Accentures nya undersökning Digital Consumer Survey 2018. I Sverige har dock intresset för dessa produkter hittills varit svalt, men med den pågående lanseringen väntas intresset öka snabbt. För en riktigt stor spridning krävs dock även tjänster på svenska.

Dagensanalys.se - 09 maj 17 kl. 17:43

Norrmännen snabbast på att köpa skor online

För att lyckas inom e-handel behövs förståelse för konsumentbeteende genom hela köpprocessen.  Ett av de viktigaste nyckeltalen att ta i beaktning är tid: Hur lång tid tar det för kunder att genomföra ett köp? Är det en fråga om minuter, timmar eller hela dagar?

Dagensanalys.se - 28 aug 17 kl. 11:01

Mer än hälften av tiden online spenderas med fem appar

När comScore nyligen publicerade sina rapport ‘2017 US Mobile App Report’ stod det klart att konsumenterna spenderar mer tid i mobilen än desktop och det är fem appar som får över hälften av all tid online. Alla vill vi vara top-of-mind för konsumenter och alla vill vi ligga högst upp på nedladdningslistan över appar. Men jättarnas kraft är idag så stor att de fullkomligt kör över alla andra.

Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 11:40

Allt fler använder mobilen när de handlar online

Allt fler invånare i de Nordiska länderna använder mobilen för att handla online, och de som shoppar online tenderar att växla mellan olika enheter. Dessa är några av huvuddragen från Audience Projects nya studie om e-handel. E-handel i Norden har nått en hög och stadig nivå med 89 procent av shopping online.

Dagensanalys.se - 09 feb 16 kl. 17:41

84 procent av alla konsumenter är beredda att vidta åtgärder mot missriktad irrelevant kommunikation

Konsumenter i Europa översvämmas av irrelevant kommunikation och skräpmejl från olika leverantörer. Majoriteten, 84 procent, är redo att vidta åtgärder avslöjar en ny undersökning som sponsrats av Ricoh Europe. 80 procent är också villiga att bidra med personlig information för att säkerställa att kommunikationen blir riktad och relevant.

Dagensanalys.se - 27 jan 16 kl. 13:24

TV-tittande online når nya höjder

Strömmande TV-tjänster växer så det knakar i Sverige och under fjärde kvartalet 2015 uppmättes den högsta siffran någonsin. I genomsnitt tittade vi då drygt 36 minuter per dag på online-TV. Bakom ökningen ligger stark tillväxt för framförallt amerikanska tjänster som Netflix och Youtube.

Dagensanalys.se - 17 feb 16 kl. 09:05

Forbes 7 Online Marketing Trender som kommer att dominera 2016

Online industrin är både komplex och föränderlig, men spännande för alla som jobbar inom digital marknadsföring. Varje år kommer nya hårdvaror, nya programvaror, nya företag och nya användarinställningar som dikterar en mängd genomgripande förändringar som skall bli antagna eller ignoreras av företagen över hela världen. Forbes har sammanställt deras 7 hetaste trender för 2016 1.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 3 minuter sedan

Adobe köper Marketo för nära 40 miljarder kronor

Molnbaserade B2B-företaget Marketo har köpts upp av Adobe för nära 40 miljarder kronor. Nu ska Adobe på allvar ta upp fighten med Oracle och Microsoft. Köpet av Marketo är Adobes största köp av ett bolag någonsin.

Dagensanalys.se - 15 minuter sedan

Varumärket Lego har bäst rykte i Europa enligt RepTrak Report

Lego toppar rankingen om vilka varumärken som har bäst rykte inom EU. Tvåan lär nog förvåna dig och vi ser ingen svensk på topp tio. Här är rankingen: 1.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Sidor på Facebook kan nu gå med i grupper

Facebook har i dagarna gjort det möjligt för sidor att kunna gå med i grupper. Om du har en sida som du driver kanske du vill att den ska få ta del av gruppaktiviteter i en grupp som relaterar till din sidas innehåll, eller så vill du bara marknadsföra din sida i en grupp genom att delta i diskussioner. Här är avslöjandet att det numera är möjligt att ha sidor som gruppmedlemmar: Handy… Facebook is now letting Pages join Groups h/t @MariSmith pic.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Topdog lyfter Svedea med SEO

Idag springer de flesta företag i panik från bannerannonsering mot native och content marketing. Men få är medvetna om att bra innehåll faller platt utan lika bra SEO. ”Det här är native på speed,” säger Topdogs Christian Rudolf.

Dagensanalys.se - Igår: 15:19

Amazon nu tredje största annonsplattformen

Annonsörer i USA kommer att investera nära 5 miljarder dollar i Amazon, enligt eMarketer. Amazon fångar med andra ord 4,1 procent av annonsinvesteringarna i USA. I jämförelse med Facebook och Google är Amazon numera den tredje största annonsplattformen.

Dagensanalys.se - Igår: 14:49

All of us startar en Diversity Panel tillsammans med The Amazing Society

All of us startar en Diversity Panel tillsammans med The Amazing Society för att inte cementera stereotyper och fördomar. – Panelen är en viktig komponent i vår process för etiskt kvalitetssäkerställande och hjälper oss att ta nästa steg i vårt arbete att driva en förändring av de budskap och bilder reklambranschen producerar, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society. Under tre månader ska sex personer från nätverket All of us granska och komma med feedback på processen.

Dagensanalys.se - Igår: 14:43

Leeads ska nu börja erbjuda mätningar av kampanjeffekten

Leeads, som också äger Ocast – som listar magiska räckvidder – ska i ett samarbete med Brand Metrics erbjuda brand-liftmätningar för alla typer av kampanjer, även programmatiskt för de sajter som ingår i deras nätverk. Ocast har vi skrivit om flera gånger om på Dagensanalys.se vad det gäller räckviddstalen för de sajter som listas.

Dagensanalys.se - Igår: 14:16

Box och Oracle NetSuite utökar sin integration

Box och Oracle NetSuite har utökat sin integration med NetSuite för att göra det ännu enklare att arbeta snabbare och mer koordinerat samt säkrare med deras uppkopplad innehåll i bägge systemen. Integrationen ger ett nytt lager av synlighet och kontroll för administratörer genom: · Förbättrad folder- och behörighetsmappning plus en ny kapslad mappstruktur som ger ett mer flexibelt och intuitivt sätt att hantera behörigheter på mapporganisationsstrukturen. · Frihet från root parent-mappar ger möjlighet att associera en befintlig Box-mapp med en NetSuite-post.

Dagensanalys.se - Igår: 08:26

Öppna kontorslandskap inverkar negativt på kommunikationen

En stor studie som genomförts av forskare på Harvard Business School visar att ett öppet kontorslandskap faktiskt minskar mänskliga interaktioner och istället ökar den digitala kommunikationen mellan medarbetarna. Med andra ord precis tvärtom mot vad öppna kontorslandskap använts för. För flera år sedan började företag införa öppna kontorslandskap som ett sätt att öka interaktionen mellan medarbetarna och se till att alla visste vad som hände på företaget.

Dagensanalys.se - I förrgår: 16:53

Texten är det som dina kunder läser och fattar sina beslut på

Efter mycket arbete med att komma på och paketera era produkter ska allt till slut publiceras någonstans. Så vad händer då? Någon på kontoret får slänga ihop en text och sen ska den bara ut, och fort ska det gå.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.