Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 16 July, 06:55

Dagensanalys.se - 19 sep 17 kl. 15:20

Konsumenter ändrar sina köpbeteenden online minst en gång i veckan



Mer än hälften (55 procent) av alla konsumenter, som regelbundet handlar online, ändrar sina köpbeteenden minst en gång i veckan visar en studie som publicerats idag av Rocket Fuel. För varumärken som annonserar online innebär detta ytterligare en utmaning eftersom de befinner sig i en marknad där deras målgrupp är fragmenterad och konsumenternas uppmärksamhet är liten. Annonsörer måste hitta nya tillvägagångssätt för att nå sina konsumenter, anser Rocket Fuel, under de olika stegen i köpresan och även identifiera om de ens är på humör för att genomföra ett köp. Det visar sig nämligen att hela två av tre (64 procent) onlinekonsumenter säger: “Hur jag reagerar på en annons eller ett erbjudande beror på vilket humör jag är på”. Utan rätt teknik för
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Rocket Fuel, Johansson, Internets, Fuels, Storbritannien, USA, Australien, Qualtrics

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Konsumenter, ändrarsina , köpbeteenden, onlineminst en , gångi veckan
Dagensanalys.se - 17 feb 17 kl. 14:35

Ny rapport avslöjar konsumenters digitala köpbeteenden

Generation X gjorde fler digitala köp de senaste 12 månaderna än någon annan åldersgrupp. Undersökningen visar också att Baby Boomers, som ofta uppfattas som traditionella, shoppar lika ofta online som Millennials. Dessutom är Baby Boomers mer benägna att spendera mer per köp än vad de yngre konsumenterna är.

Dagensanalys.se - 26 jan 16 kl. 11:31

Segmentera marknadsföringen baserat på digitala trender och nya köpbeteenden

I fredags presenterade TNS-Sifo resultatet av den globala undersökningen ”Connected Life”. Som en del i arbetet segmenterades de intervjuade personerna efter två skalor: Hur van personen var vid att navigera i den digitala världen, och i vilken utsträckning personen ansågs vara socialt engagerad. Denna information kan visa sig oerhört värdefull för marknadsförare i framtagandet av välriktade kampanjer.

Ekonomistas - 30 jan 14 kl. 05:55

På vilken typ av konsumenter fungerar finanspolitiska stimulanser?

Jag har tidigare skrivit på Ekonomistas om den akademiska debatt som pågår mellan de som anser att finansiella stimulanser är bra och effektiva och de som hävdar att de inte fungerar. I en ny studie av Jonathan A. Parker verkar det som att båda sidor, på sätt och vis, har rätt.

Dagensanalys.se - 26 mar 18 kl. 12:30

Svalt intresse för smarta högtalare och självkörande bilar bland svenska konsumenter, visar undersökning från Accenture

Intresset för röststyrda digitala assistenter för hemmet ökar snabbt globalt och utmanar nu smartphones som den främsta produkten för hemunderhållning och onlineköp, enligt Accentures nya undersökning Digital Consumer Survey 2018. I Sverige har dock intresset för dessa produkter hittills varit svalt, men med den pågående lanseringen väntas intresset öka snabbt. För en riktigt stor spridning krävs dock även tjänster på svenska.

Dagensanalys.se - 09 maj 17 kl. 17:43

Norrmännen snabbast på att köpa skor online

För att lyckas inom e-handel behövs förståelse för konsumentbeteende genom hela köpprocessen.  Ett av de viktigaste nyckeltalen att ta i beaktning är tid: Hur lång tid tar det för kunder att genomföra ett köp? Är det en fråga om minuter, timmar eller hela dagar?

Dagensanalys.se - 28 aug 17 kl. 11:01

Mer än hälften av tiden online spenderas med fem appar

När comScore nyligen publicerade sina rapport ‘2017 US Mobile App Report’ stod det klart att konsumenterna spenderar mer tid i mobilen än desktop och det är fem appar som får över hälften av all tid online. Alla vill vi vara top-of-mind för konsumenter och alla vill vi ligga högst upp på nedladdningslistan över appar. Men jättarnas kraft är idag så stor att de fullkomligt kör över alla andra.

Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 11:40

Allt fler använder mobilen när de handlar online

Allt fler invånare i de Nordiska länderna använder mobilen för att handla online, och de som shoppar online tenderar att växla mellan olika enheter. Dessa är några av huvuddragen från Audience Projects nya studie om e-handel. E-handel i Norden har nått en hög och stadig nivå med 89 procent av shopping online.

Dagensanalys.se - 09 feb 16 kl. 17:41

84 procent av alla konsumenter är beredda att vidta åtgärder mot missriktad irrelevant kommunikation

Konsumenter i Europa översvämmas av irrelevant kommunikation och skräpmejl från olika leverantörer. Majoriteten, 84 procent, är redo att vidta åtgärder avslöjar en ny undersökning som sponsrats av Ricoh Europe. 80 procent är också villiga att bidra med personlig information för att säkerställa att kommunikationen blir riktad och relevant.

Dagensanalys.se - 27 jan 16 kl. 13:24

TV-tittande online når nya höjder

Strömmande TV-tjänster växer så det knakar i Sverige och under fjärde kvartalet 2015 uppmättes den högsta siffran någonsin. I genomsnitt tittade vi då drygt 36 minuter per dag på online-TV. Bakom ökningen ligger stark tillväxt för framförallt amerikanska tjänster som Netflix och Youtube.

Dagensanalys.se - 17 feb 16 kl. 09:05

Forbes 7 Online Marketing Trender som kommer att dominera 2016

Online industrin är både komplex och föränderlig, men spännande för alla som jobbar inom digital marknadsföring. Varje år kommer nya hårdvaror, nya programvaror, nya företag och nya användarinställningar som dikterar en mängd genomgripande förändringar som skall bli antagna eller ignoreras av företagen över hela världen. Forbes har sammanställt deras 7 hetaste trender för 2016 1.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Så här ska du informera om cookies på din webb

Post- och telestyrelsen (PTS) har tagit fram vägledning för hur man ska informera om cookies som man använder på sin webbplats. – Vi har bedömt att det är fel tidpunkt för allmänna råd, säger Anna Montelius, jurist på PTS nätsäkerhetsavdelning. Remissinsatser har haft invändningar mot förslaget, samtidigt som nya regler om dataskydd och personlig integritet införs, nu närmast dataskyddsförordningen som trädde i kraft den 25 maj.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:18

Youtube känner sig hotad av Twitch

Youtube har börjat stänga ned konton som driver trafik till Twitch. Youtube har sedan långt tillbaka förbjudit marknadsföring av innehåll på Twitch på sin plattform, men det är först nu som man har börjat agera på allvar mot saken. Flera Youtubers har nu uttryckt frustration kring saken, däribland Surny, Linus Tech Tips och Aztrosizt, skriver Polygon..

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:13

Här är veckans hetaste nyheter

Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev så får du varje fredag veckans hetaste nyheter, som du kan se i den här artikeln. Att prenumerera är helt gratis och du gör det i högra kolumnen. Du kan även klicka här för att börja prenumerera.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:05

Smart verktyg från Microsoft – en digital whiteboard

Microsoft har tagit fram ett riktigt coolt program för att låta teams jobba tillsammans på en digital Whiteboard. I nedan klipp kan du se hur Microsoft Whiteboard fungerar:  .

Dagensanalys.se - I förrgår: 09:38

Företag satsar på Sök, Sociala medier och Video

Allt fler företag väljer att investera sin marknadsbudget på Sök, Video och Sociala medier. Nu har det kommit ut en rapport som visar hur företag prioriterar alla marknadskanaler och plattformar. Mycket intressant läsning för dig som planerar höstens aktiviteter.

Dagensanalys.se - I förrgår: 09:08

Kim Kardashian tjänar 4,5 miljoner på Instagram men lillasyster tjänar ännu mer

För ett sponsrat inlägg som Kim Kardashian gör på Instagram tjänar hon 4,5 miljoner kronor. Men lillasyster Kylie tjänar ännu mer. Det var redan för tre år sedan som Kylie tjänade 4,5 miljoner kronor när hon publicerade ett inlägg för Diclegis, ett piller för illamående.

Dagensanalys.se - 12 jul 18 kl. 10:40

Tre saker att göra på kontoret i sommar

Sitter du där själv i hela kontorslandskapet? Har du tråkigt? Här är då tre saker du kan hyssa med.

Dagensanalys.se - 12 jul 18 kl. 09:45

Verto Analytics tar in nytt kapital för att köpa företag och underhålla sin affär

Onlineanalysföretaget Verto Analytics har tagit in ytterligare 117 miljoner kronor till sitt bolag för att fortsätta sin tillväxt och även köpa upp företag. Investerare inkluderar Conor Venture Partners, Open Ocean Capital och Finnish Industry Investment. ”The new round will equip us with capital for deals and investments that will ultimately help launch new services, improve customer operations, and penetrate new segments where Verto’s cross-platform audience measurement data is needed.

Dagensanalys.se - 12 jul 18 kl. 09:14

Nielsen fortsätter att ha enorma mätproblem – i Australien

Landet Down Under fortsätter att ha stora problem med Nielsens onlinemätningar. Det är så att siffrorna öka i galen takt och ingen vet varför. Enligt Nielsen är det för att sajterna har blivit bättre på att tagga upp sitt innehåll.

Dagensanalys.se - 12 jul 18 kl. 09:03

Så här fungerar annonsformatet Promoted Trend Spotlight på Twitter

Twitter tänker klämma ut så mycket som möjligt ur sin plattform och användare och lanserar därför ett nytt annonsformat – Promoted Trend Spotlight. Så här fungerar det: Med andra ord syns annonserna när du går in på trendande ämnen (tidigare Explorer) och därigenom också flyttar ned allt organiskt innehåll. “We are continuing to explore new ways to enhance our takeover offerings and give brands more high-impact opportunities to drive conversation and brand awareness on our platform,” kommenterar Twitter till tidningen Techcrunch.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.