Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 12 December, 16:13

Dagensanalys.se - 19 sep 17 kl. 15:20

Konsumenter ändrar sina köpbeteenden online minst en gång i veckan



Mer än hälften (55 procent) av alla konsumenter, som regelbundet handlar online, ändrar sina köpbeteenden minst en gång i veckan visar en studie som publicerats idag av Rocket Fuel. För varumärken som annonserar online innebär detta ytterligare en utmaning eftersom de befinner sig i en marknad där deras målgrupp är fragmenterad och konsumenternas uppmärksamhet är liten. Annonsörer måste hitta nya tillvägagångssätt för att nå sina konsumenter, anser Rocket Fuel, under de olika stegen i köpresan och även identifiera om de ens är på humör för att genomföra ett köp. Det visar sig nämligen att hela två av tre (64 procent) onlinekonsumenter säger: “Hur jag reagerar på en annons eller ett erbjudande beror på vilket humör jag är på”. Utan rätt teknik för
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Rocket Fuel, Johansson, Internets, Fuels, Storbritannien, USA, Australien, Qualtrics

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Konsumenter, ändrarsina , köpbeteenden, onlineminst en , gångi veckan
Dagensanalys.se - 26 jan 16 kl. 11:31

Segmentera marknadsföringen baserat på digitala trender och nya köpbeteenden

I fredags presenterade TNS-Sifo resultatet av den globala undersökningen ”Connected Life”. Som en del i arbetet segmenterades de intervjuade personerna efter två skalor: Hur van personen var vid att navigera i den digitala världen, och i vilken utsträckning personen ansågs vara socialt engagerad. Denna information kan visa sig oerhört värdefull för marknadsförare i framtagandet av välriktade kampanjer.

Dagensanalys.se - 17 feb 17 kl. 14:35

Ny rapport avslöjar konsumenters digitala köpbeteenden

Generation X gjorde fler digitala köp de senaste 12 månaderna än någon annan åldersgrupp. Undersökningen visar också att Baby Boomers, som ofta uppfattas som traditionella, shoppar lika ofta online som Millennials. Dessutom är Baby Boomers mer benägna att spendera mer per köp än vad de yngre konsumenterna är.

Ekonomistas - 30 jan 14 kl. 05:55

På vilken typ av konsumenter fungerar finanspolitiska stimulanser?

Jag har tidigare skrivit på Ekonomistas om den akademiska debatt som pågår mellan de som anser att finansiella stimulanser är bra och effektiva och de som hävdar att de inte fungerar. I en ny studie av Jonathan A. Parker verkar det som att båda sidor, på sätt och vis, har rätt.

Dagensanalys.se - 26 mar 18 kl. 12:30

Svalt intresse för smarta högtalare och självkörande bilar bland svenska konsumenter, visar undersökning från Accenture

Intresset för röststyrda digitala assistenter för hemmet ökar snabbt globalt och utmanar nu smartphones som den främsta produkten för hemunderhållning och onlineköp, enligt Accentures nya undersökning Digital Consumer Survey 2018. I Sverige har dock intresset för dessa produkter hittills varit svalt, men med den pågående lanseringen väntas intresset öka snabbt. För en riktigt stor spridning krävs dock även tjänster på svenska.

Dagensanalys.se - 09 maj 17 kl. 17:43

Norrmännen snabbast på att köpa skor online

För att lyckas inom e-handel behövs förståelse för konsumentbeteende genom hela köpprocessen.  Ett av de viktigaste nyckeltalen att ta i beaktning är tid: Hur lång tid tar det för kunder att genomföra ett köp? Är det en fråga om minuter, timmar eller hela dagar?

Dagensanalys.se - 28 aug 17 kl. 11:01

Mer än hälften av tiden online spenderas med fem appar

När comScore nyligen publicerade sina rapport ‘2017 US Mobile App Report’ stod det klart att konsumenterna spenderar mer tid i mobilen än desktop och det är fem appar som får över hälften av all tid online. Alla vill vi vara top-of-mind för konsumenter och alla vill vi ligga högst upp på nedladdningslistan över appar. Men jättarnas kraft är idag så stor att de fullkomligt kör över alla andra.

Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 11:40

Allt fler använder mobilen när de handlar online

Allt fler invånare i de Nordiska länderna använder mobilen för att handla online, och de som shoppar online tenderar att växla mellan olika enheter. Dessa är några av huvuddragen från Audience Projects nya studie om e-handel. E-handel i Norden har nått en hög och stadig nivå med 89 procent av shopping online.

Dagensanalys.se - 27 jan 16 kl. 13:24

TV-tittande online når nya höjder

Strömmande TV-tjänster växer så det knakar i Sverige och under fjärde kvartalet 2015 uppmättes den högsta siffran någonsin. I genomsnitt tittade vi då drygt 36 minuter per dag på online-TV. Bakom ökningen ligger stark tillväxt för framförallt amerikanska tjänster som Netflix och Youtube.

Dagensanalys.se - 09 feb 16 kl. 17:41

84 procent av alla konsumenter är beredda att vidta åtgärder mot missriktad irrelevant kommunikation

Konsumenter i Europa översvämmas av irrelevant kommunikation och skräpmejl från olika leverantörer. Majoriteten, 84 procent, är redo att vidta åtgärder avslöjar en ny undersökning som sponsrats av Ricoh Europe. 80 procent är också villiga att bidra med personlig information för att säkerställa att kommunikationen blir riktad och relevant.

Dagensanalys.se - 17 feb 16 kl. 09:05

Forbes 7 Online Marketing Trender som kommer att dominera 2016

Online industrin är både komplex och föränderlig, men spännande för alla som jobbar inom digital marknadsföring. Varje år kommer nya hårdvaror, nya programvaror, nya företag och nya användarinställningar som dikterar en mängd genomgripande förändringar som skall bli antagna eller ignoreras av företagen över hela världen. Forbes har sammanställt deras 7 hetaste trender för 2016 1.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

TV4 slår rekord i antal tittare

När MMS redovisar siffrorna för november visar de att TV4 når en tittarandel på 26 procent (15-64 år) vilket är den högst siffran på 20 år. ”Så här långt i år har TV4 Play ökat med omkring 30 procent i spenderad tid – och C More växer mer än så. Den tillväxten är också helt nödvändig då det linjära tv-tittandet har gått ner med 7,7 procent i målgruppen 15-64 år så här långt i år, trots de stora sportevenemangen vinter-OS och fotbolls-VM”, skriver Arefalk på TV4..

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

73% av alla ehandlare missar fördelarna med psykologiskt prissättning

Psykologisk prissättning – att sätta ett pris som slutar på :99 istället för :00 – kan göra stor skillnad när det gäller att maximera nätförsäljningen av varor och abonnemang. Överraskande nog missar över 70 procent av ehandlare idag att använda den prissättningsmodellen och förlorar därmed miljoner i omsättning, säger Stripe. ”Att psykologisk prissättning fungerar för dagligvaror vet vi ju sedan decennier.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Nu öppnar Amazon Web Services sina svenska serverhallar

Idag under en presskonferens på Amazon Web Services (AWS) Stockholmskontor avslöjades att de tre datacenter som de byggt i Eskilstuna, Katrineholm och Västerås nu står klara, och de menar att de kommer fortsätta expandera i Sverige och Norden. Det var mycket hysch-hysch kring dagens presskonferens och vi på Dagens Analys fick, liksom flera andra svenska medier, en förhandsvarning om presskonferensen redan i måndags. Den förhandsinformation som gavs var att två stora nyheter skulle avslöjas, och många spekulerade i om det äntligen var dags för Amazons officiella intåg i Sverige.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Mätningen som vill frälsa poddvärlden med korrekt data

Bakom mätningen RAD har flera större podcast-bolag anslutit sig. Tanken är att hitta en öppen standard som vem som helst kan använda. Först och främst handlar det här om USA.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Pushnotiser fungerar riktigt bra om du gör det rätt

Innan du drar igång en strategi för att aktivera push-notiser måste du ha koll på din relation med konsumenten. Att integreras med konsumentens upplevda hemma-miljö kan vara känsligt. Helt plötsligt dyker du upp med ett erbjudande i webbläsarfönstret utan att konsumenten befinner sig på dina sidor.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Konsumenter ratar reviews som är mer än 3 månader gamla

När det kommer till reviews/recensioner så är det en färskvara. Över 40 procent säger att de bara tittar på recensioner som är från högst två veckor tillbaka. Hela 85 procent säger att recensioner som är 3 månader gamla är förlegade och irrelevanta, enligt en kartläggning som genomförts i USA bland 1.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Facebook testar annonser i sin sök

Facebooks agenda är att klämma in annonser i samtliga vrån på Facebook. Senast är nu deras egna sökmotor. Annonser i sökresultaten testas nu på några marknader.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Sociala medier nu förbi tidningar som nyhetskälla – tv är störst

I Trump-styrda USA har sociala medier seglat förbi tidningar som den största källan för nyheter. Bakom upptäckten finner vi Pew Research som kartlagt hur många som läser nyheter på sociala medier versus papperstidningar. Enligt resultatet är det 20 procent som läser på sociala medier och bara 16 procent i tidningar.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Hubspot har numera en fond som riktas till ”Customer-First Startups”

Över 270 miljoner kronor ska delas ut till företag som vill förbättra och utveckla kundupplevelser som placerar kunden i första rum. Lyssna också: Intervju med internationella marknadschefen för Hubspot Här kan du läsa deras pressmeddelande och få information om du kan söka: HubSpot announced today the launch of HubSpot Ventures, a $30 million fund that aims to bolster and expand the impact of startups focused not just on growing bigger, but on growing better. Through the venture fund, HubSpot will seek out companies that take the long-view on success by putting their customers first, investing in an inclusive company culture and delivering highly differentiated products.

Dagensanalys.se - Igår: 15:45

OutSystems fortsätter sin satsning i Norden och rekryterar svenskt

OutSystems har anställt två för att stärka sin roll som den ledande low-code aktören även i Sverige. Jörgen Simon med en bakgrund som bland annat Partner Director Nordic hos Alteryx, SDL plc och Qliktech samt Business Director för TietoEnator Healthcare i Nederländerna är sedan i början av hösten ny nordisk chef för ”Channel and Alliances”. Och han säger såhär om sin nya tjänst hos OutSystems: – Jag valde att börja på OutSystems for att det är ett av de få europeiska high-tech företagen som expanderar stenhårt på marknaden och den snabba tillväxtfas som vi befinner oss i passar mig perfekt.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.