Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 21 June, 23:49

Dagensanalys.se - 31 aug 17 kl. 15:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform för att öka transparensen



Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer. Syftet med plattformen är att effektivisera arbetet och processen för mediebyråerna genom tillgång till sökbar och korrekt information från publicister vad gäller priser, erbjudanden, format, kontaktpersoner med mera. Mediebyråerna kommer även kunna bygga in byråspecifika funktioner separat. – Behovet av reviderade siffror och transparens har aldrig varit större.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Mediebyråer, Ocast, Information Platform, MIP, Sveriges Mediebyråer, Staffan Slörner, SMB-MIP, Mediebyråers Medieinformationsplattform, Tobias Eidem, KIA, Eric Gisaeus, Hyper Valley, Stockholm, StockholmMediaWeek, Eidem

Dela artikeln

19 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Sveriges Mediebyråer, lanserar, medieinformationsplattformför att , öka, transparensen
Dagens Media - 10 maj 17 kl. 15:08

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform

Sveriges Mediebyråer lanserar ny tjänst ihop med Ocast – Media Information Platform, MIP. "Främst gör vi det för att spara tid för byråerna", säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer..

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform – väljer Ocast som partner

Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). En plattform som konkurrerar med KIA-index från Sveriges Annnsörer. Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer.

Dagens Media - 10 maj 17 kl. 15:08

Sveriges Mediebyråer lanserar medieplattform

Lanserar ny tjänst med Ocast – Media Information Platform. "Gör det för att spara tid för byråerna", säger vd Staffan Slörner..

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 17:16

”Nej, det är inte en konkurrent till KIA-index utan ett verktyg för mediebyråer”

Här svarar Tobias Eidem på våra frågor om Sveriges Mediebyråers medieinformationsplattform, MIP. Enligt honom är plattformen ingen konkurrent till hans tidigare uppdragsgivare, KIA-index. Är MIP en konkurrent till KIA-index?

Dagensanalys.se - 18 aug 16 kl. 15:21

KIA-index lanserar demografidata

KIA-index skapar nu en ny standard för en gemensam sociodemografisk valuta på nätet. Satsningen görs i samarbete med danska AudienceProject som nyligen prisades för sin målgruppsbaserade mätplattform. AudienceProject kommer nu tillsammans med KIA-index börja klä på alla de stora kommersiella webbplatserna i Sverige som listas på KIA-index med ny efterlängtad data som kön, ålder, utbildning, inkomst, hushållsstorlek och antal barn i hushållet.

Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Dagens Media - 26 jun 17 kl. 15:09

Mediebyråerna om techjättarnas nya spelregler

Här ger fem tungviktare på landets mediebyråer sin syn på de nya initiativen från Google och Apple. "Varje gång Google lanserar något så får man en klump i magen", säger Robin Leijonhufvud, digitalchef på Mindshare..

Resume - 26 jun 14 kl. 09:58

Bonnier News lanserar RTB-börs

Bonnier News lanserar onlineannonsering på auktionsbasis.Tidningarna i satsningen är Dagens Industri, Expressen, Dagens Nyheter och Sydsvenskan.Annonsörer och mediebyråer kan därmed köpa Bonnier News annonslager på den öppna RTB-börsen..

Dagensanalys.se - 01 mar 17 kl. 13:01

Youtube-killarna som lanserar ett eget verktyg för att mäta Influencer Marketing

Fejzullah Gasi och Mustafa Alfredji som har över 120,000 följare på sina Youtube-kanaler lanserar idag ett mätverktyg tillsammans med kompisen Ali Alfredji. TubeView mäter i realtid hur effektiva kampanjer med Influencer Marketing egentligen är. Vi passade på att intervjua killarna som har storslagna planer.

Dagens Media - 06 mar 14 kl. 17:01

Sveas tupp besöker mediebyråer

Svea lanserar nya annonspaketet Svea Prio med en tupp-kupp hos medierbyråerna..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Här är tidningarna som satsar på emotionell targeting

Demografi eller surfbeteenden i all ära, men nu tänker flera tidningar satsa på targeting baserat på variabler inom emotionell/attityd. Tidningarna som kraftsamlar för att locka annonsörer med nya targeting-alternativ är The Sunday Times, The Times & The Sun publisher och News UK har etablerat en ny plattform som de döpt till News IQ. Plattformen ska göra det möjligt för annonsörer att nå ut till sina tänkta målgrupper baserat på deras emotionella status och attityder till deras produkter och tjänster.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

YouTube utmanar Spotify och Instagram utmanar YouTube

Det är hela havet stormar i den social medievärlden. Tidigare i veckan lanserade YouTube sin Spotify-utmanare YouTube Music, och igår kom Instagram med sin nya app som tillåter filmklipp på upp till 60 minuter. Videoplattformen blir en musiktjänst, och bildplattformen fokuserar på video.

Dagensanalys.se - Igår: 21:52

Kantar får supersamarbete med kinesiska Alibaba

Researchbolaget Kantar har ett nytt samarbete med kinesiska Alibaba för att bygga en ny insight-plattform som ska användas av marknadsförare i Kina. Alibaba gör det möjligt för plattformen att ta in data från dera 500 miljoner kinesiska kunder och Kantar slänger in sina metoder och verktyg för att skapa en plattform med fokus på ”insight-to-activation”. ”Our partnership with Alibaba is unique in the market place today.

Dagensanalys.se - Igår: 21:46

Fram med spargrisen för nu ska SurveyMonkey ut på börsen

SurveyMonkey som grundades år 1999 har gått från klarhet till klarhet utan att rucka för mycket på sin affärsmodell. Tänk att ett företag som använder en apa i sin logga kunde bli en av världens största undersökningsverktyg. Det är ägarbolaget SVMK som börjat skissa på en börsintroduktion.

Dagensanalys.se - Igår: 21:36

Först Oprah och nu Sesame när Apple storsatsar på tv

Apple fortsätter att ösa pengar på sin tv-satsning. Först ut var ett flerårigt avtal med självaste Oprah. Nu har Apple signat en deal med Sesame Street.

Dagensanalys.se - Igår: 21:29

Instagram når milstolpen 1 miljard användare

Instagram har nu nått den enorma milstolpen att ha en miljard månatliga användare. Instagram är stjärnan som ökar snabbast. Snapchat ökade med 2,13 procent under första kvartalet till 191 miljoner användare per månad.

Dagensanalys.se - Igår: 16:35

Byt jobb ofta så lär du dig mer och tjänar dessutom bättre

Att vänta på guldklockan är något som numera hör till en svunnen tid. Nu visar det sig snarare att om du byter jobb ofta så lär du dig mer, blir snabbare på att ta till dig saker och kan dessutom vara med attraktiv för en arbetsgivare än den som stannat på samma företag länge. För den som nyter jobb med ca tre års mellanrum är utväxlingen som störst.

Dagensanalys.se - Igår: 16:25

Domänen Amazon.se verkar ha sålts för 6 miljoner kr av kvinna i Sverige

Det kan inte ha undgått något att ehandelsjätten Amazon nu är på väg till Sverige. En stötesten har dock varit att domänen amazon.se ägs av reklambyrån Amazon AB, med en 60-årig kvinna som ägare.

Dagensanalys.se - Igår: 16:26

MMS redovisar onlineprogram med flest tittare i olika målgrupper

MMS lanserade i maj förfinade målgrupper för reklam och nu finns det även målgruppsdata för program och klipp online. Rapporten visar Ex on the beach lockade yngre tittare medan Zlatan lockade äldre. Målgrupperna för program och klipp är synkroniserade med reklamen och MMS onlinevaluta blir än mer komplett i och med att man nu kan följa och analysera tittarsiffror i relevanta målgrupper.

Dagensanalys.se - Igår: 12:24

Confirmit och Imperium ska förhindra survey-fraud

Det blir allt svårare att förhindra survey-fraud för undersökningsföretagen. Allt fler skapar dubbla eller trippla konton för att komma åt incentives. Något som nu Confirmit och Imperium ska ändra på.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.