Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 15 December, 16:41

Dagensanalys.se - 31 aug 17 kl. 15:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform för att öka transparensen



Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer. Syftet med plattformen är att effektivisera arbetet och processen för mediebyråerna genom tillgång till sökbar och korrekt information från publicister vad gäller priser, erbjudanden, format, kontaktpersoner med mera. Mediebyråerna kommer även kunna bygga in byråspecifika funktioner separat. – Behovet av reviderade siffror och transparens har aldrig varit större.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Mediebyråer, Ocast, Information Platform, MIP, Sveriges Mediebyråer, Staffan Slörner, SMB-MIP, Mediebyråers Medieinformationsplattform, Tobias Eidem, KIA, Eric Gisaeus, Hyper Valley, Stockholm, StockholmMediaWeek, Eidem

Dela artikeln

19 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Sveriges Mediebyråer, lanserar, medieinformationsplattformför att , öka, transparensen
Dagens Media - 10 maj 17 kl. 15:08

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform

Sveriges Mediebyråer lanserar ny tjänst ihop med Ocast – Media Information Platform, MIP. "Främst gör vi det för att spara tid för byråerna", säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer..

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform – väljer Ocast som partner

Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). En plattform som konkurrerar med KIA-index från Sveriges Annnsörer. Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer.

Dagens Media - 10 maj 17 kl. 15:08

Sveriges Mediebyråer lanserar medieplattform

Lanserar ny tjänst med Ocast – Media Information Platform. "Gör det för att spara tid för byråerna", säger vd Staffan Slörner..

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 17:16

”Nej, det är inte en konkurrent till KIA-index utan ett verktyg för mediebyråer”

Här svarar Tobias Eidem på våra frågor om Sveriges Mediebyråers medieinformationsplattform, MIP. Enligt honom är plattformen ingen konkurrent till hans tidigare uppdragsgivare, KIA-index. Är MIP en konkurrent till KIA-index?

Dagensanalys.se - 18 aug 16 kl. 15:21

KIA-index lanserar demografidata

KIA-index skapar nu en ny standard för en gemensam sociodemografisk valuta på nätet. Satsningen görs i samarbete med danska AudienceProject som nyligen prisades för sin målgruppsbaserade mätplattform. AudienceProject kommer nu tillsammans med KIA-index börja klä på alla de stora kommersiella webbplatserna i Sverige som listas på KIA-index med ny efterlängtad data som kön, ålder, utbildning, inkomst, hushållsstorlek och antal barn i hushållet.

Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Dagens Media - 26 jun 17 kl. 15:09

Mediebyråerna om techjättarnas nya spelregler

Här ger fem tungviktare på landets mediebyråer sin syn på de nya initiativen från Google och Apple. "Varje gång Google lanserar något så får man en klump i magen", säger Robin Leijonhufvud, digitalchef på Mindshare..

Resume - 26 jun 14 kl. 09:58

Bonnier News lanserar RTB-börs

Bonnier News lanserar onlineannonsering på auktionsbasis.Tidningarna i satsningen är Dagens Industri, Expressen, Dagens Nyheter och Sydsvenskan.Annonsörer och mediebyråer kan därmed köpa Bonnier News annonslager på den öppna RTB-börsen..

Dagensanalys.se - 01 mar 17 kl. 13:01

Youtube-killarna som lanserar ett eget verktyg för att mäta Influencer Marketing

Fejzullah Gasi och Mustafa Alfredji som har över 120,000 följare på sina Youtube-kanaler lanserar idag ett mätverktyg tillsammans med kompisen Ali Alfredji. TubeView mäter i realtid hur effektiva kampanjer med Influencer Marketing egentligen är. Vi passade på att intervjua killarna som har storslagna planer.

Dagens Media - 06 mar 14 kl. 17:01

Sveas tupp besöker mediebyråer

Svea lanserar nya annonspaketet Svea Prio med en tupp-kupp hos medierbyråerna..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - Igår: 13:56

Allt fler väljer streaming för hemmet

Aptiten för streamingtjänster hos de nordiska konsumenterna fortsätter att öka. Idag abonnerar 5,3 miljoner hushåll i Norden på minst en betald streamingtjänst (SVOD). Och allt fler hushåll skaffar ytterligare abonnemang, fenomenet som kallas ”stacking”.

Dagensanalys.se - Igår: 14:04

”Nästa år går AI-revolutionen in i nästa fas”

Nästa år går AI-revolutionen in i nästa fas och växer samman med IoT. Smarta analyser med digitala tvillingar ger nya insikter för företag. Dessutom tar blockkedjan fart på allvar, siar Christian Pedersen från IFS.

Dagensanalys.se - Igår: 13:53

28-årig svensk blir ny Global Head of Marketing på Autobutler

Online marknadsplatsen för bilreparationer, Autobutler, tillsätter Dino Denic som Global Head of Marketing. På kort tid har den 28-årige Denic markerat sig inom den europeiska verkstadsbranschen som expert inom digital marknadsföring och han har nu tillsatts som Global Head of Marketing på Autobutler, för att digitalisera den analoga verkstadsbranschen i hela Europa. Han styr nu marknadsföringen i fem länder – Sverige, Danmark, Tyskland, England och Frankrike.

Dagensanalys.se - Igår: 00:13

YouTube Rewind 2018 är mest ogillad någonsin

Det årliga videoklippet som lyfter fram utmärkande händelser på Youtube har blivit det mest ogillade. Hela 10 miljoner ogilla har klippet i skrivande stund. Kanske för att några av de mest populära klippen eller kreatörerna inte fick vara med?

Dagensanalys.se - Igår: 23:59

Undersökningsföretaget YouGov köper Portent.IO

Undersökningsföretaget YouGov har i dagarna köpt upp företaget Portent.IO för att komma åt deras system och funktioner för att mäta TV, sociala medier och effekterna av marknadsinsatser. Portent.

Dagensanalys.se - Igår: 23:47

Smarta klockan slår igenom nästa år i USA

Trend eller inte så förutspås den smarta klockan pryda var persons handled under nästa år. Kan vara för att du inte behöver ha med dig mobilen hela tiden eller att du hela tiden har koll på hälsan. Oavsett så är det en helt ny pryl som digitala marknadsförare måste börja ta på allvar.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:01

Nordiska företag satsar mer på röststyrning och AI i sin marknadsföring än företag i USA och Storbritannien

Salesforce publicerar idag sin årliga rapport State of Marketing som ger oss en bild över de senaste trenderna inom marknadsföring. Det framkommer att nordiska företag använder AI och röststyrning i sin marknadsföring i större utsträckning än i USA och Storbritannien. Vidare framkommer det att företag fortsatt vill utforska AI till att förutspå vilka produkter och tjänster som konsumenten vill ha, samtidigt som integritetsfrågor och förtroende står högt på agendan globalt.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:55

Knowit köper upp bolag inom digital marknadsföring

Knowit är inte kända för förvärv, men idag gör de ett uppköp inom digital marketing och datadriven analys. Det är Stockholmsbaserade företaget All Rise, som blir en ny del av Knowit Experience. Samtidigt passar Knowit Experience på att titulera sig den största digitala byrån i Norden med nu över 600 anställda, skriver MKSE.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:52

Finalisterna klara för Årets Marknadschef 2018

Nu står det klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018. Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6:e februari på Fotografiska. Finalister Årets Marknadschef 2018
Emma Stjernlöf, ADIDAS
Emelie Mannheimer, TENGBOM
Marie Wedin, COOP
Per Carleö, VOLVO CARS Finalister Årets Framtidslöfte 2018
Karin Bjerde, KOGNITY
Madeleine Lindgren, BISNODE
Siduri Poli, CHANGERS HUB
Sabia Wizander, KRY ”En riktig förmån att få ta del av alla gedigna underlag och fantastiska prestationer,” säger Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm och jurymedlem i Årets Marknadschef och Årets Framtidslöfte.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:37

Flera väntade och en del oväntade trender på IABs årliga trendseminarium

I tisdags genomförde IAB Sverige för sjunde gången sitt trendseminarium ”8 Minutes” där 12 talare får åtta minuter på sig att dela med sig av sina trendspaningar. Årets event bjöd på en hel del väntade trender, och några oväntade spaningar. Till årets event kom närmare 500 personer, och ytterligare 180 stod på väntelistan.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.