Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 17 January, 16:09

Dagensanalys.se - 31 aug 17 kl. 15:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform för att öka transparensen



Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer. Syftet med plattformen är att effektivisera arbetet och processen för mediebyråerna genom tillgång till sökbar och korrekt information från publicister vad gäller priser, erbjudanden, format, kontaktpersoner med mera. Mediebyråerna kommer även kunna bygga in byråspecifika funktioner separat. – Behovet av reviderade siffror och transparens har aldrig varit större.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Mediebyråer, Ocast, Information Platform, MIP, Sveriges Mediebyråer, Staffan Slörner, SMB-MIP, Mediebyråers Medieinformationsplattform, Tobias Eidem, KIA, Eric Gisaeus, Hyper Valley, Stockholm, StockholmMediaWeek, Eidem

Dela artikeln

19 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Sveriges Mediebyråer, lanserar, medieinformationsplattformför att , öka, transparensen
Dagens Media - 10 maj 17 kl. 15:08

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform

Sveriges Mediebyråer lanserar ny tjänst ihop med Ocast – Media Information Platform, MIP. "Främst gör vi det för att spara tid för byråerna", säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer..

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform – väljer Ocast som partner

Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). En plattform som konkurrerar med KIA-index från Sveriges Annnsörer. Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer.

Dagens Media - 10 maj 17 kl. 15:08

Sveriges Mediebyråer lanserar medieplattform

Lanserar ny tjänst med Ocast – Media Information Platform. "Gör det för att spara tid för byråerna", säger vd Staffan Slörner..

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 17:16

”Nej, det är inte en konkurrent till KIA-index utan ett verktyg för mediebyråer”

Här svarar Tobias Eidem på våra frågor om Sveriges Mediebyråers medieinformationsplattform, MIP. Enligt honom är plattformen ingen konkurrent till hans tidigare uppdragsgivare, KIA-index. Är MIP en konkurrent till KIA-index?

Dagensanalys.se - 18 aug 16 kl. 15:21

KIA-index lanserar demografidata

KIA-index skapar nu en ny standard för en gemensam sociodemografisk valuta på nätet. Satsningen görs i samarbete med danska AudienceProject som nyligen prisades för sin målgruppsbaserade mätplattform. AudienceProject kommer nu tillsammans med KIA-index börja klä på alla de stora kommersiella webbplatserna i Sverige som listas på KIA-index med ny efterlängtad data som kön, ålder, utbildning, inkomst, hushållsstorlek och antal barn i hushållet.

Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Dagens Media - 26 jun 17 kl. 15:09

Mediebyråerna om techjättarnas nya spelregler

Här ger fem tungviktare på landets mediebyråer sin syn på de nya initiativen från Google och Apple. "Varje gång Google lanserar något så får man en klump i magen", säger Robin Leijonhufvud, digitalchef på Mindshare..

Resume - 26 jun 14 kl. 09:58

Bonnier News lanserar RTB-börs

Bonnier News lanserar onlineannonsering på auktionsbasis.Tidningarna i satsningen är Dagens Industri, Expressen, Dagens Nyheter och Sydsvenskan.Annonsörer och mediebyråer kan därmed köpa Bonnier News annonslager på den öppna RTB-börsen..

Dagensanalys.se - 01 mar 17 kl. 13:01

Youtube-killarna som lanserar ett eget verktyg för att mäta Influencer Marketing

Fejzullah Gasi och Mustafa Alfredji som har över 120,000 följare på sina Youtube-kanaler lanserar idag ett mätverktyg tillsammans med kompisen Ali Alfredji. TubeView mäter i realtid hur effektiva kampanjer med Influencer Marketing egentligen är. Vi passade på att intervjua killarna som har storslagna planer.

Dagens Media - 06 mar 14 kl. 17:01

Sveas tupp besöker mediebyråer

Svea lanserar nya annonspaketet Svea Prio med en tupp-kupp hos medierbyråerna..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Modebolagen toppar listan över e-handlare som har flest följare på Instagram

Som nätbutik är det viktigt att ha stor synlighet i sociala medier, och då är givetvis Instagram en av de stora ställena att synas på. Sajten ehandel.se har listat de 50 nätbutiker som har flest följare på Instagram, och föga förvånande innehas alla fem topplaceringar av modeföretag.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Facebook ska rensa upp Messengerappen

Facebook Messenger har under årens lopp fått allt fler funktioner. Det har medfört att användarna tycker det är rörigt och svårt att hitta rätt funktioner. Nu lovar Facebook att rensa upp och förenkla appen skriver chefen för Messenger David Marcus i ett blogginlägg.

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Utvecklingen av OTT-tjänster drivs på av frustrerade konsumenter

Ooyala har släppt sin årliga rapport State of Broadcasting Industry 2018 som kartlägger utmaningarna innehållsproducenter och leverantörer möter när de vill behålla och öka antalet tittare, i ett allt mer fragmenterat medielandskap. Rapporten, som baseras på data och analys från Ooyala såväl som forskning utförd av andra organisationer, fördjupar sig i konsumenternas frustration när de navigerar sig fram i en värld som kan upplevas ha för många valmöjligheter. Forskning visar att tittare omfamnar videoinnehåll när som helst, oavsett vilken enhet de använder för stunden.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Nyhetsmedierna är i kris nu när Facebook gör om algoritmerna

En otroligt viktig trafikkälla för alla nyhetsmedier är Facebook, då många personer har flyttat sin nyhetsbevakning till sociala medier. Nu när Facebook gör om algoritmerna (troligtvis för att engagemanget sjunker pga mer annonser och och nyhetsmedier som slåss om utrymmet) så nu skall man istället prioritera inlägg från människor och inte företag och publicister. Detta ställer till det för de nyhetsmedier och företag som har förlitat sig på Facebook för sin trafik.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Snart får varje kändis sin egen TV-kanal

Har du en favoitkändis som du följer på exempelvis Facebook, Instagram eller Twitter och YouTube. Då ska du kolla in IAm, ett företag som skapar unika appar för kändisar som samlar alla deras sociala mediakanaler i ett. Deras nästa projekt: att skapa exklusiva tv-kanaler för kändisar såsom Neil Patrick Harris, Terrell Owens och Bobby Farrelly.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

YouTube stramar år reglerna kring annonsering på nätverket

2017 var ett tufft år för YouTube som såg flera annonsörer lämna nätverket i samband med skandaler kring reklam som placerades i videor som uppmuntrade till våld och terror. Sedan dess har de vidtagit flera steg för att trygga annonsörernas säkerhet, och igår kom ytterligare åtstramningar som ytterligare ska skydda varumärken, men som gör det svårare för små aktörer att tjäna pengar. Det var igår som Neal Mohan, produktchef på Google, tillsammans med affärschefen Robert Kyncl och vice VD för display, video och analys Paul Muret presenterade de nya regler och initiativ som från och med nu gäller på YouTube.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Så här ska reklambyråer nå framgång 2018

Det går inte att förneka att 2017 var ett tufft år för reklambranschen. Flera stora bolag backade och diskussionerna har gått heta kring såväl annonsfusk och varumärkessäkerhet, som transparens och effekt av digital marknadsföring. Men det går ändå att finna två tydliga trender, och kombinationen av dessa kan komma att bli ett kraftfullt framgångsrecept för byråerna under 2018.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

SWEDMA rekryterar ny vd

Malin kommer att leda SWEDMAs förändrings- och utvecklingsresa där fokus ligger på den datadrivna transformationen av marknadsföringen. SWEDMAs nya vision är att vara ”vägledande i den datadrivna transformationen av marknadsföringen”, vilket betyder att tyngdpunkten flyttas från direkt till datadriven kommunikation. Denna nya vision innebär en översyn av SWEDMAs tre ben: opinion, rådgivning och engagemang.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Cision lanserar ”Communications Cloud”

Cision lanserar Communications Cloud i Sverige. En kommunikationslösningen som ska effektivisera mediebevakningen och förbättra analysen. Cision lanserar i dag Cision Communications Cloud i Sverige med syftet att bättre koppla samman kommunikatörer och marknadsförare med influencers och kunder på en gemensam plattform.

Dagensanalys.se - Igår: 13:10

Snart kan du skaffa bilförsäkring genom att chatta med en bot på Facebook Messenger

Facebook-användare i USA kan redan nu ladda upp en bild av sin registreringsskylt svara på några frågor och få ett förslag på en bilförsäkring på några minuter. Facebook fortsätter att driva på utvecklingen och uppdatera sin Messenger-tjänst till alla användare och företag. Insurify använder virtuella agenter för bilförsäkringar har under förra året lanserat den första försäkringsjämförelsetjänsten i Messenger.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.