Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 26 September, 12:25

Dagensanalys.se - 31 aug 17 kl. 15:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform för att öka transparensen



Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer. Syftet med plattformen är att effektivisera arbetet och processen för mediebyråerna genom tillgång till sökbar och korrekt information från publicister vad gäller priser, erbjudanden, format, kontaktpersoner med mera. Mediebyråerna kommer även kunna bygga in byråspecifika funktioner separat. – Behovet av reviderade siffror och transparens har aldrig varit större.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Mediebyråer, Ocast, Information Platform, MIP, Sveriges Mediebyråer, Staffan Slörner, SMB-MIP, Mediebyråers Medieinformationsplattform, Tobias Eidem, KIA, Eric Gisaeus, Hyper Valley, Stockholm, StockholmMediaWeek, Eidem

Dela artikeln

19 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Sveriges Mediebyråer, lanserar, medieinformationsplattformför att , öka, transparensen
Dagens Media - 10 maj 17 kl. 15:08

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform

Sveriges Mediebyråer lanserar ny tjänst ihop med Ocast – Media Information Platform, MIP. "Främst gör vi det för att spara tid för byråerna", säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer..

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform – väljer Ocast som partner

Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). En plattform som konkurrerar med KIA-index från Sveriges Annnsörer. Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer.

Dagens Media - 10 maj 17 kl. 15:08

Sveriges Mediebyråer lanserar medieplattform

Lanserar ny tjänst med Ocast – Media Information Platform. "Gör det för att spara tid för byråerna", säger vd Staffan Slörner..

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 17:16

”Nej, det är inte en konkurrent till KIA-index utan ett verktyg för mediebyråer”

Här svarar Tobias Eidem på våra frågor om Sveriges Mediebyråers medieinformationsplattform, MIP. Enligt honom är plattformen ingen konkurrent till hans tidigare uppdragsgivare, KIA-index. Är MIP en konkurrent till KIA-index?

Dagensanalys.se - 18 aug 16 kl. 15:21

KIA-index lanserar demografidata

KIA-index skapar nu en ny standard för en gemensam sociodemografisk valuta på nätet. Satsningen görs i samarbete med danska AudienceProject som nyligen prisades för sin målgruppsbaserade mätplattform. AudienceProject kommer nu tillsammans med KIA-index börja klä på alla de stora kommersiella webbplatserna i Sverige som listas på KIA-index med ny efterlängtad data som kön, ålder, utbildning, inkomst, hushållsstorlek och antal barn i hushållet.

Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Dagens Media - 26 jun 17 kl. 15:09

Mediebyråerna om techjättarnas nya spelregler

Här ger fem tungviktare på landets mediebyråer sin syn på de nya initiativen från Google och Apple. "Varje gång Google lanserar något så får man en klump i magen", säger Robin Leijonhufvud, digitalchef på Mindshare..

Resume - 26 jun 14 kl. 09:58

Bonnier News lanserar RTB-börs

Bonnier News lanserar onlineannonsering på auktionsbasis.Tidningarna i satsningen är Dagens Industri, Expressen, Dagens Nyheter och Sydsvenskan.Annonsörer och mediebyråer kan därmed köpa Bonnier News annonslager på den öppna RTB-börsen..

Dagensanalys.se - 01 mar 17 kl. 13:01

Youtube-killarna som lanserar ett eget verktyg för att mäta Influencer Marketing

Fejzullah Gasi och Mustafa Alfredji som har över 120,000 följare på sina Youtube-kanaler lanserar idag ett mätverktyg tillsammans med kompisen Ali Alfredji. TubeView mäter i realtid hur effektiva kampanjer med Influencer Marketing egentligen är. Vi passade på att intervjua killarna som har storslagna planer.

Dagens Media - 06 mar 14 kl. 17:01

Sveas tupp besöker mediebyråer

Svea lanserar nya annonspaketet Svea Prio med en tupp-kupp hos medierbyråerna..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Google Sök har släppt en massa nyheter

Google Sök fyllde nyligen 20 år och det firades med en massa nyheter som alla digitala marknadsförare bör ha koll på. Vissa av nedan nyheter kommer att rullas ut närmaste tiden och andra handlar mer om riktningen som Google tar sin Sök. Det genomgående temat är artificiell intelligens (AI).

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Så här många dagar måste du jobba för att kunna köpa en iPhone XS

Hur många dagar måste du jobba för att ha råd med en iPhone XS? Hur många dagar måste en iPhone-fan som bor i Luxemburg, USA eller Filippinerna jobba för att ha råd med dygripen? Picodis analysavdelning bestämde sig för att se hur många dagar svenskar och medborgare från andra länder behöver jobba för att kunna ha råd med nymodigheten från Apple.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Snap och Amazon gör en Instagram

Nu ska du kunna köpa det du tar bild på eller ser på Snap via Amazon. Så som Insta nu gjort med deras shoppingfunktioner, typ. Att eCommerce är där alla vill vara är ingen hemlighet.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Microsoft, SAP och Adobe samarbetar om öppen kunddata

I måndags berättade jätteföretagen om sitt nya samarbete inom Open Data Initiative, under konferensen Microsoft Ignite. Vad det hela handlar om är möjligheten att dela data med varandra. All data kommer att delas mellan företagen i Microsoft Azure.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Knight tar rollen som CD på The Amazing Society

I början på året anslöt Christina Knight till The Amazing Society som styrelseledamot och sedan augusti träder hon även in operativt i rollen som Creative Director. – Jag har haft förmånen att följa byråns utveckling från styrelserummet och i viss mån även från golvet, säger Christina. Här finns redan ett mycket starkt erbjudande vad gäller media och digital kompetens under ett tak, parat med ett engagerat socialt ansvarstagande, helt i linje med min egen värdegrund.

Dagensanalys.se - Igår: 16:11

LinkedIn ska nu integreras med Office och jag får rysningar

Sedan Microsoft köpte LinkedIn tänkte jag ”nu är det kört för linkan! eftersom det mesta som jätten rör vid blir på något sätt förstört. Se bara på Skype.

Dagensanalys.se - Igår: 16:04

Salesforce och Apple i strategiskt partnerskap

Salesforce ingår ett strategiskt partneravtal med Apple med målet att möjliggöra kraftfulla nya mobilapplikationer och kundupplevelser för företagsanvändare. Partnerskapet i sig kommer i huvudsak att innebära följande: Utbildningsstöd och bättre karriärmöjligheter för utvecklare genom nytt innehåll från Apple på Trailhead, Salesforces kostnadsfria utbildningsplattform. Introduktionen av världens första Trailhead-app, först på iOS.

Dagensanalys.se - Igår: 15:50

Globala investeringar i digital marknadsföring snart över 100 miljarder dollar

Investeringarna i digital marknadsföring växer och når snart 100 miljarder dollar-gränsen, det visar en ny undersökning från företaget Moore Stephens. I USA och Storbritannien ökade de digitala investeringarna med hela 44 procent förra året till 52 miljarder dollar. Enligt undersökning beror ökningen till stor del på att företag satsar mer internt.

Dagensanalys.se - Igår: 14:56

Pinterest lanserar Shop the Look Pins till alla företagare

Nu kan alla företag tagga sina produkter på Pinterest med Shop the Look Pins. Pinterest har över 250 miljoner månatliga användare. Nu kan vem som helst börja tagga upp sina produkter inom ”fashion and home decor Pins”.

Dagensanalys.se - Igår: 14:30

Netflix är en favorit bland millennials

Netflix toppar YouGovs BrandIndex-lista över varumärken med högst word of mouth-värde bland unga. Drygt var tredje person i åldern 18-34 år som har sett eller hört något positivt om varumärket har i samtal, online eller via sociala medier pratat om Netflix. Ett annat varumärke de unga också pratar mycket om är den mobila betaltjänsten Swish, som ligger på listans andraplats.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.