Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 23 August, 06:17

Dagensanalys.se - 19 jun 17 kl. 21:40

George Carlin: Advertising and bullshit



En mycket rolig sketch med George Carlin om reklam som har setts av över en miljon likasinnade på Youtube. Måste ses!
Bonusvideo om hur vi förändrar vårt språk för att göra det mjukare, bort från sanningen..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Carlin, George Carlin, Youtube

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: George, Carlin, Advertising, and, bullshit
Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 10:12

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen i de norska och svenska mediehusen, däribland Aftonbladet och Omni och senare i år SvD, i en ny koncernövergripande organisation. Målet är att skapa högklassiga produkter och plattformar som stärker konkurrenskraften och tryggar framtiden för koncernens digitala publikationer. – För att kunna bedriva oberoende, undersökande journalistik med bibehållen integritet i en digital värld krävs en förenad och samstämmig insats i alla våra olika varumärken, säger Rolv Erik Ryssdal, CEO, Schibsted Media Group. Den nya organisationen, Schibsted Product and Tech Publishing, ska skapa nästa generation av produkter, verktyg och plattformar för att stödja produktionen av framtidens journalistik. – Vi är övertygade om att vi kan stärka vår konkurrensförmåga gentemot större teknikföretag och säkerställa en bärkraftig framtid för våra mediehus. I dag tar vi ett viktigt steg i den riktningen genom att skapa en av de största produkt- och teknikorganisationerna i Europa, som samtidigt är en av de få som ägnar sig åt den viktiga uppgiften att arbeta för fri press och oberoende journalistik, säger Rolv Erik Ryssdal. Det nyligen inrättade samarbetet mellan mediehusen i den nya organisationen har redan resulterat i en ny, delad produktserie för digitala nyhetsredaktioner. Schibsted Publishing Platform är en enhetlig plattform för att utforma, distribuera och skapa affärsmöjligheter för innehåll. Omni, Aftenposten och Svenska Dagbladet använder redan plattformens verktyg för innehållsproduktion och Aftonbladet, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad och Fædrelandsvennen följer efter under de närmaste månaderna. – Att vi nu rustar för att verkligen ta strid med de amerikanska plattformsjättarna känns stort. Vi tar kommandot och vi är väldigt modiga. Vi utvecklar inte samma saker på olika håll utan vi lägger tillsammans kraft på de utvecklingsdelar som vi alla har nytta av. Med all den kraft och alla möjligheter det innebär så är jag säker på att vi kommer att ge Facebook en rejäl match, säger Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén. Den nya organisationen kommer att sysselsätta hundratals experter inom alla områden som rör produkt, teknik och användarupplevelse. Organisationen kommer också att ansvara för slutanvändarnas upplevelse av Schibsteds sidor och appar, såväl som för forskning och utveckling av nästa generations produkter och upplevelser. – Det blir roligt att samlas i en organisation för att definiera framtiden för digitala medier och utgivning. När vi matchar den enastående räckvidd som våra mediehus har med starkare teknikerteam och ökade resurser, så kan vi utveckla unika produkter och hjälpa våra mediehus att konkurrera med webbens giganter om användarupplevelser, affärsmöjligheter och distribution, säger Terje Seljeseth, Chief Product Officer, Schibsted Media Group. Parallellt med implementeringen av Schibsted Publishing Platform utvecklar Schibsted Product and Tech nu en ny annonseringsplattform tillsammans med mediehusen och marknadsplatserna. I samarbete med AppNexus, världens ledande oberoende annonsteknologiska företag, utvecklas Schibsted Advertising Platform för att hjälpa utgivarna att kartlägga nya affärsmöjligheter och få mer effektiv intjäning på sin innehållsproduktion. Såväl Schibstedföretagen i Norge som Polaris Media Group flyttar över till Schibsted Advertising Platform.

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen i de norska och svenska mediehusen, däribland Aftonbladet och Omni och senare i år SvD, i en ny koncernövergripande organisation. Målet är att skapa högklassiga produkter och plattformar som stärker konkurrenskraften och tryggar framtiden för koncernens digitala publikationer.
– För att kunna bedriva oberoende, undersökande journalistik med bibehållen integritet i en digital värld krävs en förenad och samstämmig insats i alla våra olika varumärken, säger Rolv Erik Ryssdal, CEO, Schibsted Media Group.

PI - 25 feb 11 kl. 09:48

George W Bush skulle mördas ? saudier gripen i Texas

MORDKOMPLOTT Khalid Ali Aldawsari, 20 år, kom till USA på studentvisum 2008 från Saudiarabien. I onsdags greps han av FBI, misstänkt för att planerat ett attentat och mörda den förre presidenten George W Bush. Han greps sedan han köpt kemikalier och utrustning som misstänks ha varit avsedda för en hemmagjord bomb.

The Local - 19 dec 14 kl. 15:36

Sweden seeks ban on foreign beer advertising

Two powerful Swedish lobby groups have turned to the European Commission to try and get a complete ban on alcohol advertising on television, after it emerged some channels were dodging the ban by being registered abroad..

Resume - 28 aug 13 kl. 10:03

Acne byter vd ? Jesper Andén tar över

Resumé kan berätta att Acne Advertising har bytt vd från Elin Bäckman till Jesper Andén. Han tog över formellt per den 20 augusti..

Dagensanalys.se - 23 feb 16 kl. 13:15

Vill du engagera dina kunder och stärka varumärket – Native Advertising är modellen

Marknadsförare letar alltid efter nya och innovativa sätt att skapa engagemang som i slutändan skall generera affärer. Ett av de bästa sätten att få tid med besökarna för att stärka varumärket och skapa engagemang är Native Advertising, denna annonsform fortsätter att öka i popularitet. Vad är Native Advertising, varför skall man satsa på det, hur lyckas man?

Dagensanalys.se - 23 nov 16 kl. 14:49

ELLE och adidas-kampanj prisbelönt vid Native Advertising Awards

När Native Advertising Awards 2016 delades ut i Berlin, belönades ELLE och adidas gemensamma nordiska kampanj ”adidas runners x ELLE” med utmärkelsen ”Best Use of influencers”. Native Advertising Awards hyllar de bästa native-kampanjerna runt om i världen och delades i år ut för första gången. Kategorin ”Best Use of Influencer” ges till den kampanj som har nått bäst matchning mellan ett varumärke och influencers samt uppnått stor förtjänad synlighet.

Helsingborgs Dagblad - 06 apr 13 kl. 14:50

"Porgy and Bess" får nytt liv på vita duken

George och Ira Gershwins opera "Porgy and Bess" ska filmatiseras. Producenterna Mike Medavoy och Bobby Geisler arbetar med en ny och uppdaterad version av operan från 1935, skriver Variety. Bröderna Gershwins släkting Marc George Gershwin är övertygad om att Mike Medavoy kommer att kunna göra en bra film av verket.

Sydsvenskan - 05 apr 14 kl. 11:53

BILDEXTRA: George W Bush bild av Putin

En bister Vladimir Putin har fått mycket uppmärksamhet, då den tidigare George W Bush på lördagen visar upp sina 24 porträtt av världens ledare. 
På presidentbiblioteket i Dallas visas i dag presidentens porträtt av bland andra Vladimir Putin, Tony Blair och Dalai Lama.
Att den tidigare presidenten målar är ingen nyhet.

Helsingborgs Dagblad - 01 okt 14 kl. 12:21

Charlotte Carlin jobbar bäst med stora ytor

Konstnären, projektledaren och designern Charlotte Carlin har en dröm om att ta sig in bakom kulisserna på ett OS någon gång..

Västerbottens Folkblad - 15 maj 15 kl. 09:00

[PLUS] Cornelia Carlin byter stil på kläderna varje månad

Gubbe, 60-talsbrutta och seriefigur. Förändringar är ingenting som Cornelia Carlin räds när det....

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Jätten Knowit blir bästis med Litium

Knowit har tecknat partneravtal med Litium på koncernnivå. Knowit levererar tjänster genom tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Knowit Experience är en digital fullservicebyrå med stor kunskap och erfarenhet inom onlineutveckling och e-commerce.

Dagensanalys.se - 15 timmar sedan

Dan går från KIT till SvD

Nu förstärks videoteamet på SvD med Dan Eliasson, som närmast kommer från KIT. Dan Eliasson har de senaste två åren arbetat som främst videoreporter på KIT, men han har även jobbat som skrivande reporter. Han har också producerat allt från animerade explainers och nyhetsklipp till reportage och studioproduktioner.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Det här vill unga ha på sin arbetsplats

Vad letar egentligen unga efter hos en framtida arbetsgivare? Den frågan ville företaget Transcom få svar på, och tillsammans med undersökningsföretaget Gfk Norm genomförde de därför en undersökning bland över 1000 unga mellan 18-30 år. Resultatet visar att dagens unga är betydligt mer digitala även när det kommer till att söka jobb.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Två är bättre än en enligt unga

I en undersökning från Nielsen konstateras att unga tycker det är bättre med två än en, i alla fall när det kommer till streaming- och meddelandeappar. I en nyligen utgiven rapport från undersökningsföretaget Nielsen konstateras att unga mellan 18-34 år gärna använder flera olika appar för att komma åt samma typ av tjänster. Resultatet ligger i linje med vad som tidigare konstaterats om ungas ovilja att vara ett varumärke troget, men att de använder olika tjänster samtidigt var oväntat.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

4 saker som du måste ha koll på om du skall jobba med social influencers

Har du en närvaro på sociala medier har du säkert upptäckt att vissa personer tar otroligt stor plats, företag har inte en chans att mäta sig mot dem. Dessa starka röster i sociala medier kallas (om du inte visste om det) Social Influencers. Vissa av dessa personer får astronomiska summor för ett fåtal inlägg, man kan minst sagt säga att det just nu sker ett maktskifte i mediebranschen där traditionella medier förlorar mark till de amerikanska drakarna Facebook och Google.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Ny seriebok skildrar näthat och sexism

Idag lanserar Statens medieråd och Kartago ett nytt sätt att berätta om flickors och kvinnors utsatthet på nätet i form av en seriebok. Några av Sveriges mest kända serietecknare och författare delar med sig av sina berättelser om näthat – och sina strategier för att hantera det. Serieboken med titeln Ordet är fritt – men behöver du säga allt du tänker?

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Allt du behöver veta om röststyrning

Alexa, Ok Google, Cortana, Siri, Bixby, alla är de röstaktiverade AI som användare kunnat interagera med under några år. Nu börjar dock funktionaliteten bli så bra att det är dags för företag och marknadsförare att ta klivet in på arenan. Om bara två år bedöms fler än 67 miljoner röststyrda enheter finnas i amerikanska hem, och de kommer kunna göra allt fler saker också.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

AR utvecklas snabbt och vissa företag tar täten

Utvecklingen av Augmented Realiy (AR) har gjort en del stora framsteg det senaste året. Inom kort bedöms en stor del av alla användare interagera med AR, så det är hög tid för företag och marknadsförare att hoppa på tåget. Apple har varit tydliga med att AR är nästa stora grej i teknikvärlden, och de jobbar hårt på att få ut AR till alla iPhone- och iPad-användare.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Microsofts AI allt bättre på att förstå vad som sägs

Microsoft har länge jobbat med att utveckla AI som kan förstå vad som sägs i en konversation. I deras senaste försök uppvisades en felmarginal på endast 5,1 %, det lägsta som någonsin uppmätts i branschen. Enligt Xuedong Huang, tekniker på Microsoft, är det en ny milstolpe i utvecklandet av språkförståelse hos datorer.

Dagensanalys.se - Igår: 15:44

Infograf: 5 faktorer om Viewability – Google förklarar

Lär dig allt om Viewability .

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.