Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 28 May, 03:26

Dagensanalys.se - 19 jun 17 kl. 21:40

George Carlin: Advertising and bullshit



En mycket rolig sketch med George Carlin om reklam som har setts av över en miljon likasinnade på Youtube. Måste ses!
Bonusvideo om hur vi förändrar vårt språk för att göra det mjukare, bort från sanningen..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Carlin, George Carlin, Youtube

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: George, Carlin, Advertising, and, bullshit
Dagensanalys.se - 08 maj 18 kl. 10:30

Whats the future of advertising

Vi ställde Vijayanta Gupta från Adobe mot väggen på Adobe Summit och frågande honom två snabba frågor om framtidens annonsering… What do you see in the future of advertising? Advertisers starts to understand that they need to build trust from the users, you have av value exchange that if the user is charing data you need to use it in a good way based on trust. We’ll se an emerging problem from advertisers that mainly put their effort into sales and conversion, they need to focus on story telling type in their communication and advertising instead of fast sales.

Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 10:12

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen i de norska och svenska mediehusen, däribland Aftonbladet och Omni och senare i år SvD, i en ny koncernövergripande organisation. Målet är att skapa högklassiga produkter och plattformar som stärker konkurrenskraften och tryggar framtiden för koncernens digitala publikationer. – För att kunna bedriva oberoende, undersökande journalistik med bibehållen integritet i en digital värld krävs en förenad och samstämmig insats i alla våra olika varumärken, säger Rolv Erik Ryssdal, CEO, Schibsted Media Group. Den nya organisationen, Schibsted Product and Tech Publishing, ska skapa nästa generation av produkter, verktyg och plattformar för att stödja produktionen av framtidens journalistik. – Vi är övertygade om att vi kan stärka vår konkurrensförmåga gentemot större teknikföretag och säkerställa en bärkraftig framtid för våra mediehus. I dag tar vi ett viktigt steg i den riktningen genom att skapa en av de största produkt- och teknikorganisationerna i Europa, som samtidigt är en av de få som ägnar sig åt den viktiga uppgiften att arbeta för fri press och oberoende journalistik, säger Rolv Erik Ryssdal. Det nyligen inrättade samarbetet mellan mediehusen i den nya organisationen har redan resulterat i en ny, delad produktserie för digitala nyhetsredaktioner. Schibsted Publishing Platform är en enhetlig plattform för att utforma, distribuera och skapa affärsmöjligheter för innehåll. Omni, Aftenposten och Svenska Dagbladet använder redan plattformens verktyg för innehållsproduktion och Aftonbladet, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad och Fædrelandsvennen följer efter under de närmaste månaderna. – Att vi nu rustar för att verkligen ta strid med de amerikanska plattformsjättarna känns stort. Vi tar kommandot och vi är väldigt modiga. Vi utvecklar inte samma saker på olika håll utan vi lägger tillsammans kraft på de utvecklingsdelar som vi alla har nytta av. Med all den kraft och alla möjligheter det innebär så är jag säker på att vi kommer att ge Facebook en rejäl match, säger Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén. Den nya organisationen kommer att sysselsätta hundratals experter inom alla områden som rör produkt, teknik och användarupplevelse. Organisationen kommer också att ansvara för slutanvändarnas upplevelse av Schibsteds sidor och appar, såväl som för forskning och utveckling av nästa generations produkter och upplevelser. – Det blir roligt att samlas i en organisation för att definiera framtiden för digitala medier och utgivning. När vi matchar den enastående räckvidd som våra mediehus har med starkare teknikerteam och ökade resurser, så kan vi utveckla unika produkter och hjälpa våra mediehus att konkurrera med webbens giganter om användarupplevelser, affärsmöjligheter och distribution, säger Terje Seljeseth, Chief Product Officer, Schibsted Media Group. Parallellt med implementeringen av Schibsted Publishing Platform utvecklar Schibsted Product and Tech nu en ny annonseringsplattform tillsammans med mediehusen och marknadsplatserna. I samarbete med AppNexus, världens ledande oberoende annonsteknologiska företag, utvecklas Schibsted Advertising Platform för att hjälpa utgivarna att kartlägga nya affärsmöjligheter och få mer effektiv intjäning på sin innehållsproduktion. Såväl Schibstedföretagen i Norge som Polaris Media Group flyttar över till Schibsted Advertising Platform.

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen i de norska och svenska mediehusen, däribland Aftonbladet och Omni och senare i år SvD, i en ny koncernövergripande organisation. Målet är att skapa högklassiga produkter och plattformar som stärker konkurrenskraften och tryggar framtiden för koncernens digitala publikationer.
– För att kunna bedriva oberoende, undersökande journalistik med bibehållen integritet i en digital värld krävs en förenad och samstämmig insats i alla våra olika varumärken, säger Rolv Erik Ryssdal, CEO, Schibsted Media Group.

PI - 25 feb 11 kl. 09:48

George W Bush skulle mördas ? saudier gripen i Texas

MORDKOMPLOTT Khalid Ali Aldawsari, 20 år, kom till USA på studentvisum 2008 från Saudiarabien. I onsdags greps han av FBI, misstänkt för att planerat ett attentat och mörda den förre presidenten George W Bush. Han greps sedan han köpt kemikalier och utrustning som misstänks ha varit avsedda för en hemmagjord bomb.

Uppsalanyheter.se - 12 sep 17 kl. 00:12

George Eric & Me. A Personal Collection - Fotoutställning av Pattie Boyd

Fotografen och tidigare modellen Pattie Boyd som varit gift med George Harrison och senare även Eric Clapton ställer ut sina bilder på Uppsala Konsert & Kongress. Hennes privata bilder från livet med George Harrison och The Beatles samt Eric Clapton kan beskådas fram till och med den 18 oktober. Fotografen och tidigare modellen Pattie Boyd som varit gift med George Harrison och senare även Eric Clapton ställer ut sina bilder på Uppsala Konsert & Kongress.

The Local - 19 dec 14 kl. 15:36

Sweden seeks ban on foreign beer advertising

Two powerful Swedish lobby groups have turned to the European Commission to try and get a complete ban on alcohol advertising on television, after it emerged some channels were dodging the ban by being registered abroad..

Resume - 28 aug 13 kl. 10:03

Acne byter vd ? Jesper Andén tar över

Resumé kan berätta att Acne Advertising har bytt vd från Elin Bäckman till Jesper Andén. Han tog över formellt per den 20 augusti..

Helsingborgs Dagblad - 06 apr 13 kl. 14:50

"Porgy and Bess" får nytt liv på vita duken

George och Ira Gershwins opera "Porgy and Bess" ska filmatiseras. Producenterna Mike Medavoy och Bobby Geisler arbetar med en ny och uppdaterad version av operan från 1935, skriver Variety. Bröderna Gershwins släkting Marc George Gershwin är övertygad om att Mike Medavoy kommer att kunna göra en bra film av verket.

Sydsvenskan - 05 apr 14 kl. 11:53

BILDEXTRA: George W Bush bild av Putin

En bister Vladimir Putin har fått mycket uppmärksamhet, då den tidigare George W Bush på lördagen visar upp sina 24 porträtt av världens ledare. 
På presidentbiblioteket i Dallas visas i dag presidentens porträtt av bland andra Vladimir Putin, Tony Blair och Dalai Lama.
Att den tidigare presidenten målar är ingen nyhet.

Dagensanalys.se - 23 feb 16 kl. 13:15

Vill du engagera dina kunder och stärka varumärket – Native Advertising är modellen

Marknadsförare letar alltid efter nya och innovativa sätt att skapa engagemang som i slutändan skall generera affärer. Ett av de bästa sätten att få tid med besökarna för att stärka varumärket och skapa engagemang är Native Advertising, denna annonsform fortsätter att öka i popularitet. Vad är Native Advertising, varför skall man satsa på det, hur lyckas man?

Dagensanalys.se - 23 nov 16 kl. 14:49

ELLE och adidas-kampanj prisbelönt vid Native Advertising Awards

När Native Advertising Awards 2016 delades ut i Berlin, belönades ELLE och adidas gemensamma nordiska kampanj ”adidas runners x ELLE” med utmärkelsen ”Best Use of influencers”. Native Advertising Awards hyllar de bästa native-kampanjerna runt om i världen och delades i år ut för första gången. Kategorin ”Best Use of Influencer” ges till den kampanj som har nått bäst matchning mellan ett varumärke och influencers samt uppnått stor förtjänad synlighet.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

IKEA lanserar Hip Höp i USA

IKEA lanserar Swedish Hip Höp i USA med en ny kampanj för deras Music Lab. Rolig reklam från IKEA som handlar om Hip Höp. Bakom kampanjen finner vi IKEA Music Lab.

Dagensanalys.se - I förrgår: 20:49

Så här kommer du att köpa skor i framtiden

Skotillverkaren Ecco inleder pilotprojekt där kunden ska få individanpassade skor 3D-utskrivna direkt i butik. Gå in i en Ecco-butik, mät och analysera allt som har med din fot och gångstil att göra och lämna affären med ett par skor som är helt anpassade för dig. Det är idén med Eccos innovationsprojekt Quant-U som visades upp under Dassault Systèmes 3DExperience-event i Stockholm.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:01

Oath lanserar content-studion RYOT Studio i Sverige

Oath lanserar content-studion RYOT Studio i Sverige, resten av Skandinavien samt i Holland. RYOT kommer att ha sin Norden-bas i Köpenhamn, som en del av Oath. Redan nu samlar de befintliga kompetenser som research/planning samt influencer marketing, mediepartnerskap och Native, som tidigare var känt som GoViral och därefter som Be On, med RYOT Studios expertiser inom creative tech.

Dagensanalys.se - I förrgår: 11:54

Endast 8 medlemsstater är redo för GDPR

En rapport från EU visar att endast åtta av EU:s medlemsstater har fått sina nationella GDPR-dokument på plats. Bland de åtta medlemsstaterna finns givetvis Tyskland och Storbrittanien med, men även Sverige, Österrike, Kroatien, Irland, Holland och Slovakien. EU hotar med grova sanktioner mot de medlemsstater som nu släpar efter.

Dagensanalys.se - I förrgår: 11:55

Telia vill köpa Bonnier Broadcasting

Telia ligger i slutförhandlingar om att köpa upp Bonnier Broadcasting. Bakom scoopet är  Resumé som ingår i Bonnier. Enligt källor till Resumé har förhandlingarna pågått sedan förra hösten.

Dagensanalys.se - I förrgår: 11:01

Publicis lanserar egen ai-plattform

Publicis Groupe har tagit fram och lanserat Marcel, en global ai-plattform som ska effektivisera mellan alla företag i gruppen. Tanken är att ai-plattformen ska synka ihop alla 80.000 resurser som jobbar för Publicis Groupe.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:34

Accenture tar hem programmatic och börjar konkurrera med mediebyråer

Accenture har lanserat Accenture Interactive Programmatic Services, en inhouse-byrå som ska köpa och sälja. Med inhouse-byrån tar Accenture ett gigantiskt kliv in på mediemarknaden och börjar konkurrera med mediebyråerna. Tanken är att kunna hjälpa marknadsförare att få mer kontroll över både data och teknologi.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:04

Personalisering och mobilanpassat innehåll är avgörande, avslöjar ny rapport från Ooyala

Ooyalas senaste rapport State of the Media Industry 2018 är en väckarklocka för medieföretag som ännu inte anammat en datadriven affärsmodell med mobilen i centrum. “Konsumenterna förflyttar sig i allt snabbare takt till digitala och sociala plattformar och förväntar sig ha tillgång till allt innehåll, oavsett tid på dygnet eller var de befinner sig”, säger Belsasar Lepe, grundare och CTO på Ooyala. “Medieföretag kämpar i motvind för att hålla jämna steg med sina konsumenter och data är nyckeln till att hitta nya sätt att engagera och behålla dem.

Dagensanalys.se - I förrgår: 09:27

Tillbaka från IAB Interact 2018

Under gårdagen befann jag mig i Milano för att ta del av IAB Interact 2018. Temat för konferensen var “Disrupt, Adapt, Reinvent” vilket känns mer aktuellt nu än någonsin. Det blev en hel del diskussioner om GDPR, både på och av den stora scenen.

Dagensanalys.se - 24 maj 18 kl. 21:13

Podden: ”Så här kan Google och Facebook förlora till lokala medier”

I detta avsnitt av podden Destination Digital diskuterar jag med Emil Pawlowski från analysföretaget Gemius om mätningar, JIC:ar och hur lokala mediemarknader kan stå emot globala jättar som Facebook och Google. Här lyssnar du på podden Destination Digital: https://www.dagensanalys.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.