Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 20 March, 06:46

Dagensanalys.se - 25 jan 17 kl. 16:41

Snapchats satsning på TV fortsätter – nu säljer man annonser enligt Nielsens TV-standard



Vi har skrivit om det tidigare – Snapchats växande försök att satsa på bli en ny, digital TV-kanal. Detta handlar inte minst om att få tillgång till mer annonsintäkter och nu säljer man även annonser enligt Nielsens TV-standard. Snap (som är Snapchats moderbolag) avslöjade nämligen nyligen att man börjat ett samarbete med Nielsens digitala avdelning, mobile Digital Ad Ratings (mDAR). Nu ska företag kunna köpa annonser baserade på publiksegment som ålder och kön, i enlighet med ett system som också används för Nielsens TV-relaterade erbjudanden. Läs mer: Snapchats riktade annonser ska baseras på vad konsumenterna köper utanför appen Detta ska ses i ljuset av Snaps satsningar på TV-branschen, som kontrakten skrivna med TV-kanalerna NBC och MTV och det mer nyliga k
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
TV, Nielsens TV, Snapchats, Nielsens, Digital Ad Ratings, mDAR, Detta, Snaps, NBC, MTV, Turner Broadcasting, Dagensanalys, Facebook

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Snapchats, satsningpå TV fortsätter nu , säljerman , annonser, enligt Nielsens TV-standard
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near ''Snapchats|satsning|säljer|annonser') LIMIT 0,11 OPTION field_weights=(h' at line 1