Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 12 December, 07:17

Dagensanalys.se - 25 jan 17 kl. 16:41

Snapchats satsning på TV fortsätter – nu säljer man annonser enligt Nielsens TV-standard



Vi har skrivit om det tidigare – Snapchats växande försök att satsa på bli en ny, digital TV-kanal. Detta handlar inte minst om att få tillgång till mer annonsintäkter och nu säljer man även annonser enligt Nielsens TV-standard. Snap (som är Snapchats moderbolag) avslöjade nämligen nyligen att man börjat ett samarbete med Nielsens digitala avdelning, mobile Digital Ad Ratings (mDAR). Nu ska företag kunna köpa annonser baserade på publiksegment som ålder och kön, i enlighet med ett system som också används för Nielsens TV-relaterade erbjudanden. Läs mer: Snapchats riktade annonser ska baseras på vad konsumenterna köper utanför appen Detta ska ses i ljuset av Snaps satsningar på TV-branschen, som kontrakten skrivna med TV-kanalerna NBC och MTV och det mer nyliga k
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
TV, Nielsens TV, Snapchats, Nielsens, Digital Ad Ratings, mDAR, Detta, Snaps, NBC, MTV, Turner Broadcasting, Dagensanalys, Facebook

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Snapchats, satsningpå TV fortsätter nu , säljerman , annonser, enligt Nielsens TV-standard
DN - 19 feb 18 kl. 09:30

Snapchats vd säljer aktier för 400 miljoner

Snapchats vd Evan Spiegel har aldrig sålt några aktier i sitt företag förut. Men nu har han sålt aktier till ett värde av 400 miljoner kronor, skriver Recode..

Dagensanalys.se - 08 mar 18 kl. 10:13

Under Armour skapar Snapchat annonser på 5 sekunder

Från virtuella slamdunks till interaktiva mobilspel skapar Under Armor snabbt olika annonser på Snapchat. Alla stora företag testar hela tiden nya annonsformat. Under Armor jobbar hårt på att ligga i framkant av utvecklingen och använder den Snapchat för att testa olika digitala kampanjer.

Dagensanalys.se - 02 maj 16 kl. 11:28

Snapchats första kampanj med köp i annonser

Snapchat, fortfarande det stora ”heta” inom sociala medier, har experimenterat på sistone med interaktiv reklam. Nu öppnar man för direkta köp via annonser, i och med man låter make-up företaget Lancome och butikskedjan Target köra interaktiva annonser med köpfunktion. Denna annonskampanj körs på magasinet Cosmopolitans Discover-kanal.

Dagensanalys.se - 16 maj 17 kl. 08:30

Snapchat lanserar AR-annonser

Den senaste kvartalsrapporten för Snap, företaget bakom Snapchat, visade på en förlust på 2,2 miljarder dollar och aktien rasade med 24%. Kanske kan Snapchats nya AR-annonser få dem på banan igen? Med Snapchats nya AR-annonser kan marknadsförare betala så att användaren kan se bilder eller ord i sin omvärld.

Dagensanalys.se - 30 aug 16 kl. 11:00

Trots tidigare uttalanden – nu lanserar Snapchat beteendestyrda annonser

Evan Spiegel, Snapchats VD, har tidigare uttalat sig skeptisk till vad han kallat ”creepy” annonser som minns vad vi klickat på för två veckor sedan. Men nu kommer Snapchat ut med något som närmar sig just detta – beteendestyrda annonser. Det är en av de ekonomiansvariga cheferna på Snapchat, Clement Xue, som kommit ut med nyheten i samband med en rapport från analysföretaget eMarketer.

Dagensanalys.se - 16 nov 16 kl. 15:00

Snapchat kommer få bättre riktade annonser

Den sociala fotoappen Snapchat har nyligen skrivit på ett avtal med Foursquare, som specialiserar sig inom geografiska rekommendationer och geodata. Det nya avtalet innebär att Snapchat nu kan få ut mer data från sina geofilter, som i sin tur kan användas av marknadsförare för mer lokalt riktade annonser. Geofilters är färgglada filter som kan läggas på foton och videoklipp i snapchat, och som kan vara unika beroende på vart användaren befinner sig.

Dagensanalys.se - 11 aug 16 kl. 17:18

Nu blir det ännu fler annonser i Snapchat

Snapchat ökar mängden annonser som visas i användarnas flöden, bara några månader efter att man lanserat sin annonstjänst ”Snap Partners” i juni. Annonserna som visas mellan de foton och videos som användarna skickar mellan varandra verkar nu bli allt fler, rapporterar bland annat AdWeek. Läs mer: Snapchat vill anpassa annonserna efter dina foton Annonserna skulle ursprungligen dyka upp tre gånger per dag – morgon, eftermiddag och kväll – dyker nu upp oftare.

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 16:05

Snapchats annonser ska snart bli ännu bättre med direktlänkar och ”auto-fill”

Snapchats kommer att börsnoteras om bara några månader, och man verkar göra allt man kan för att visa annonsörer att Snap Ads är en god annonsplattform. Nu kommer uppgifter om att man testar nya funktioner, som riktar in sig på bland annat E-handel. Det är Adweek som skriver om två nya funktioner som håller att testas av den sociala fotoappen.

Dagensanalys.se - 11 jan 18 kl. 18:01

Nu vet vi varför det är svårt att få ROI på annonser i Snapchat

Snapchat fick tidigt mycket uppmärksamhet för att ha lyckats locka till sig dagens unga, som i allt större utsträckning började lämna Facebook för att leta nya sociala plattformar. Snart kom dessutom allt fler annonsörer som ville nå denna grupp som i övriga sammanhang är svåra att kommunicera med. Trots flera försök är det dock få som lyckats bra med att få lönsamhet i sina investeringar, men en ny rapport kanske kan förklara varför.

Dagensanalys.se - 21 feb 17 kl. 14:00

Snapchats ”Spectacles” ska nu säljas online

Vi har skrivit tidigare både om de ”funkiga” kamerabrillorna från Snapchat och mer nyligen om företagets kommande satsning på AR och kamerateknologi. Nu stänger Snap sin hipsterbutik i New York, men öppnar möjligheten att köpa glajorna online istället. Läs mer: Snapchats ägare ska ta upp kampen mot Facebook – med satsningar på ny hårdvara Snapchat satsade först på att lansera sina kameraglasögon via varuautomater (kallade ”Snapbots”) på hemliga platser, och efter ett tag även i en rätt speciell butik i centrala New York.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Mätningen som vill frälsa poddvärlden med korrekt data

Bakom mätningen RAD har flera större podcast-bolag anslutit sig. Tanken är att hitta en öppen standard som vem som helst kan använda. Först och främst handlar det här om USA.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Pushnotiser fungerar riktigt bra om du gör det rätt

Innan du drar igång en strategi för att aktivera push-notiser måste du ha koll på din relation med konsumenten. Att integreras med konsumentens upplevda hemma-miljö kan vara känsligt. Helt plötsligt dyker du upp med ett erbjudande i webbläsarfönstret utan att konsumenten befinner sig på dina sidor.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Konsumenter ratar reviews som är mer än 3 månader gamla

När det kommer till reviews/recensioner så är det en färskvara. Över 40 procent säger att de bara tittar på recensioner som är från högst två veckor tillbaka. Hela 85 procent säger att recensioner som är 3 månader gamla är förlegade och irrelevanta, enligt en kartläggning som genomförts i USA bland 1.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Facebook testar annonser i sin sök

Facebooks agenda är att klämma in annonser i samtliga vrån på Facebook. Senast är nu deras egna sökmotor. Annonser i sökresultaten testas nu på några marknader.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Sociala medier nu förbi tidningar som nyhetskälla – tv är störst

I Trump-styrda USA har sociala medier seglat förbi tidningar som den största källan för nyheter. Bakom upptäckten finner vi Pew Research som kartlagt hur många som läser nyheter på sociala medier versus papperstidningar. Enligt resultatet är det 20 procent som läser på sociala medier och bara 16 procent i tidningar.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Hubspot har numera en fond som riktas till ”Customer-First Startups”

Över 270 miljoner kronor ska delas ut till företag som vill förbättra och utveckla kundupplevelser som placerar kunden i första rum. Lyssna också: Intervju med internationella marknadschefen för Hubspot Här kan du läsa deras pressmeddelande och få information om du kan söka: HubSpot announced today the launch of HubSpot Ventures, a $30 million fund that aims to bolster and expand the impact of startups focused not just on growing bigger, but on growing better. Through the venture fund, HubSpot will seek out companies that take the long-view on success by putting their customers first, investing in an inclusive company culture and delivering highly differentiated products.

Dagensanalys.se - 15 timmar sedan

OutSystems fortsätter sin satsning i Norden och rekryterar svenskt

OutSystems har anställt två för att stärka sin roll som den ledande low-code aktören även i Sverige. Jörgen Simon med en bakgrund som bland annat Partner Director Nordic hos Alteryx, SDL plc och Qliktech samt Business Director för TietoEnator Healthcare i Nederländerna är sedan i början av hösten ny nordisk chef för ”Channel and Alliances”. Och han säger såhär om sin nya tjänst hos OutSystems: – Jag valde att börja på OutSystems for att det är ett av de få europeiska high-tech företagen som expanderar stenhårt på marknaden och den snabba tillväxtfas som vi befinner oss i passar mig perfekt.

Dagensanalys.se - 15 timmar sedan

Intellecta rekryterar nya talanger

Intellecta har rekryterat Andreas Ericson och Linus Areng. Andreas Ericson är senior skribent, redaktör och rådgivare med bakgrund inom opinionsjournalistik och på tankesmedjor. Han är civilekonom och drev tidigare det liberala samhällsmagasinet Neo.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Lägst förtroende för sociala medier

Svenskarna har dock störst förtroende för bankerna när det kommer till hanteringen av deras privata data – Lägst är förtroendet för sociala plattformar. Detta visar en ny Sifo-undersökning som NTT Security låtit genomföra. Undersökningen visar även vilken typ av företag som svenskarna har mest förtroende för när det gäller förmågan att hantera personuppgifter.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

”För tryckta medier blev november en katastrofmånad”

Nedgången för tryckta medier ökade på bred front och tuffast under månaden hade kategorin fackpress som backade med 25,6 procent. Totalt förmedlades under november drygt 1,3 miljarder kronor, anger Sveriges Mediebyråer. Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, landade på en oförändrad nivå under november, jämfört med samma period föregående år.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.