Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 24 September, 18:09

Dagensanalys.se - 25 jan 17 kl. 16:41

Snapchats satsning på TV fortsätter – nu säljer man annonser enligt Nielsens TV-standard



Vi har skrivit om det tidigare – Snapchats växande försök att satsa på bli en ny, digital TV-kanal. Detta handlar inte minst om att få tillgång till mer annonsintäkter och nu säljer man även annonser enligt Nielsens TV-standard. Snap (som är Snapchats moderbolag) avslöjade nämligen nyligen att man börjat ett samarbete med Nielsens digitala avdelning, mobile Digital Ad Ratings (mDAR). Nu ska företag kunna köpa annonser baserade på publiksegment som ålder och kön, i enlighet med ett system som också används för Nielsens TV-relaterade erbjudanden. Läs mer: Snapchats riktade annonser ska baseras på vad konsumenterna köper utanför appen Detta ska ses i ljuset av Snaps satsningar på TV-branschen, som kontrakten skrivna med TV-kanalerna NBC och MTV och det mer nyliga k
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
TV, Nielsens TV, Snapchats, Nielsens, Digital Ad Ratings, mDAR, Detta, Snaps, NBC, MTV, Turner Broadcasting, Dagensanalys, Facebook

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Snapchats, satsningpå TV fortsätter nu , säljerman , annonser, enligt Nielsens TV-standard
DN - 19 feb 18 kl. 09:30

Snapchats vd säljer aktier för 400 miljoner

Snapchats vd Evan Spiegel har aldrig sålt några aktier i sitt företag förut. Men nu har han sålt aktier till ett värde av 400 miljoner kronor, skriver Recode..

Dagens PS - 9 timmar sedan

Tonåringar avskyr Snapchats annonser

Aegis Capital har genomfört en studie om tonåringar ser på annonser i Snapchat. Utfallet är nedslående och fått banken att justera sina prognoser för ägaren Snap. Det rapporterar Seeking Alpha.

Dagensanalys.se - 08 mar 18 kl. 10:13

Under Armour skapar Snapchat annonser på 5 sekunder

Från virtuella slamdunks till interaktiva mobilspel skapar Under Armor snabbt olika annonser på Snapchat. Alla stora företag testar hela tiden nya annonsformat. Under Armor jobbar hårt på att ligga i framkant av utvecklingen och använder den Snapchat för att testa olika digitala kampanjer.

Dagensanalys.se - 02 maj 16 kl. 11:28

Snapchats första kampanj med köp i annonser

Snapchat, fortfarande det stora ”heta” inom sociala medier, har experimenterat på sistone med interaktiv reklam. Nu öppnar man för direkta köp via annonser, i och med man låter make-up företaget Lancome och butikskedjan Target köra interaktiva annonser med köpfunktion. Denna annonskampanj körs på magasinet Cosmopolitans Discover-kanal.

Dagensanalys.se - 16 maj 17 kl. 08:30

Snapchat lanserar AR-annonser

Den senaste kvartalsrapporten för Snap, företaget bakom Snapchat, visade på en förlust på 2,2 miljarder dollar och aktien rasade med 24%. Kanske kan Snapchats nya AR-annonser få dem på banan igen? Med Snapchats nya AR-annonser kan marknadsförare betala så att användaren kan se bilder eller ord i sin omvärld.

Dagensanalys.se - 30 aug 16 kl. 11:00

Trots tidigare uttalanden – nu lanserar Snapchat beteendestyrda annonser

Evan Spiegel, Snapchats VD, har tidigare uttalat sig skeptisk till vad han kallat ”creepy” annonser som minns vad vi klickat på för två veckor sedan. Men nu kommer Snapchat ut med något som närmar sig just detta – beteendestyrda annonser. Det är en av de ekonomiansvariga cheferna på Snapchat, Clement Xue, som kommit ut med nyheten i samband med en rapport från analysföretaget eMarketer.

Dagensanalys.se - 16 nov 16 kl. 15:00

Snapchat kommer få bättre riktade annonser

Den sociala fotoappen Snapchat har nyligen skrivit på ett avtal med Foursquare, som specialiserar sig inom geografiska rekommendationer och geodata. Det nya avtalet innebär att Snapchat nu kan få ut mer data från sina geofilter, som i sin tur kan användas av marknadsförare för mer lokalt riktade annonser. Geofilters är färgglada filter som kan läggas på foton och videoklipp i snapchat, och som kan vara unika beroende på vart användaren befinner sig.

Dagensanalys.se - 11 aug 16 kl. 17:18

Nu blir det ännu fler annonser i Snapchat

Snapchat ökar mängden annonser som visas i användarnas flöden, bara några månader efter att man lanserat sin annonstjänst ”Snap Partners” i juni. Annonserna som visas mellan de foton och videos som användarna skickar mellan varandra verkar nu bli allt fler, rapporterar bland annat AdWeek. Läs mer: Snapchat vill anpassa annonserna efter dina foton Annonserna skulle ursprungligen dyka upp tre gånger per dag – morgon, eftermiddag och kväll – dyker nu upp oftare.

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 16:05

Snapchats annonser ska snart bli ännu bättre med direktlänkar och ”auto-fill”

Snapchats kommer att börsnoteras om bara några månader, och man verkar göra allt man kan för att visa annonsörer att Snap Ads är en god annonsplattform. Nu kommer uppgifter om att man testar nya funktioner, som riktar in sig på bland annat E-handel. Det är Adweek som skriver om två nya funktioner som håller att testas av den sociala fotoappen.

Dagensanalys.se - 11 jan 18 kl. 18:01

Nu vet vi varför det är svårt att få ROI på annonser i Snapchat

Snapchat fick tidigt mycket uppmärksamhet för att ha lyckats locka till sig dagens unga, som i allt större utsträckning började lämna Facebook för att leta nya sociala plattformar. Snart kom dessutom allt fler annonsörer som ville nå denna grupp som i övriga sammanhang är svåra att kommunicera med. Trots flera försök är det dock få som lyckats bra med att få lönsamhet i sina investeringar, men en ny rapport kanske kan förklara varför.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

LinkedIn ska nu integreras med Office och jag får rysningar

Sedan Microsoft köpte LinkedIn tänkte jag ”nu är det kört för linkan! eftersom det mesta som jätten rör vid blir på något sätt förstört. Se bara på Skype.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Salesforce och Apple i strategiskt partnerskap

Salesforce ingår ett strategiskt partneravtal med Apple med målet att möjliggöra kraftfulla nya mobilapplikationer och kundupplevelser för företagsanvändare. Partnerskapet i sig kommer i huvudsak att innebära följande: Utbildningsstöd och bättre karriärmöjligheter för utvecklare genom nytt innehåll från Apple på Trailhead, Salesforces kostnadsfria utbildningsplattform. Introduktionen av världens första Trailhead-app, först på iOS.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Globala investeringar i digital marknadsföring snart över 100 miljarder dollar

Investeringarna i digital marknadsföring växer och når snart 100 miljarder dollar-gränsen, det visar en ny undersökning från företaget Moore Stephens. I USA och Storbritannien ökade de digitala investeringarna med hela 44 procent förra året till 52 miljarder dollar. Enligt undersökning beror ökningen till stor del på att företag satsar mer internt.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Pinterest lanserar Shop the Look Pins till alla företagare

Nu kan alla företag tagga sina produkter på Pinterest med Shop the Look Pins. Pinterest har över 250 miljoner månatliga användare. Nu kan vem som helst börja tagga upp sina produkter inom ”fashion and home decor Pins”.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Netflix är en favorit bland millennials

Netflix toppar YouGovs BrandIndex-lista över varumärken med högst word of mouth-värde bland unga. Drygt var tredje person i åldern 18-34 år som har sett eller hört något positivt om varumärket har i samtal, online eller via sociala medier pratat om Netflix. Ett annat varumärke de unga också pratar mycket om är den mobila betaltjänsten Swish, som ligger på listans andraplats.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Statens medieråd satsar på sociala medier på ”föräldriska”

Hur talar man om sociala medier med barn och unga som ofta har bättre kunskaper än föräldrarna? Statens medieråd lanserar nu ett antal snabbguider om sociala medier riktade till vuxna för att kunna undvika en ”cringe stämning vid middagsbordet”. — Vi ser att det finns en klyfta mellan föräldrars insyn i ungas digitala vardag och den ökande medianvändningen bland unga.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Framtidsspaning med Nikos Acuña

Jag fick nyligen förmånen att sitta ner med Nikos Acuña som är futurist och chefsvisionär på Sizmek, för att prata om framtiden för AI, marknadsföring och mänskligheten i stort. Om du vill hänga med i framtidens trender ska du läsa den här artikeln. En av mina första frågor till Nikos är: Hur ska man göra för att hänga med i allt som händer?

Dagensanalys.se - Igår: 05:27

Lokalanpassa inläggen på Instagram

Snart kommer det att vara möjligt att lokalanpassa inlägg geografiskt på Instagram. Bakom upptäckten är utvecklaren Jane Manchun Wong som såg funktionen när hon testade att göra inlägg. Den nya funktionen verkar gälla för både vanliga inlägg och Stories.

Dagensanalys.se - Igår: 05:18

Google Data Studio lämnar betafasen och rullas ut

Två år efter att Google lanserade Google Data Studio lämnar nu datatjänsten sin betafas och blir tillgänglig på alla marknader fullt ut. Data Studio är idag en del av Google Marketing Platform och har integrationer med Google Analytics, Google Ads, Display & Video 360, Search Ads 360, YouTube Analytics, Google Sheets och Google BigQuery. Det finns även hundratals integrationer utanför Google till Data Studio.

Dagensanalys.se - Igår: 05:09

Adobe köper Marketo för nära 40 miljarder kronor

Molnbaserade B2B-företaget Marketo har köpts upp av Adobe för nära 40 miljarder kronor. Nu ska Adobe på allvar ta upp fighten med Oracle och Microsoft. Köpet av Marketo är Adobes största köp av ett bolag någonsin.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.