Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 23 January, 05:11

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 15:48

Instagram testar nya annonsformat



Med 150 miljoner dagliga användare är Instagram en av de större annonsplatserna i mobilen. För att nå ännu fler annonsörer testar man nu ett nytt annonsformat i Stories. Hela 30 procent av de mest tittade inläggen i Stories är de av varumärken. Därför vill man nu ta interaktionen steget vidare och lanserar två nya format som ska engagera samt skapa effekt. Stories insight – ska leda till räckvidd – som kommenterare och självklart visningar.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Instagram, Stories, ’oreal, Netflix

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Instagram, testarnya , annonsformat
Dagensanalys.se - 12 dec 17 kl. 10:22

Instagram testar en ny meddelande-app – Instagram Direct

Instagram testar just nu en egen fristående Instagram meddelande-app som de kallar Direct, det är fortfarande en betaversion som du kan testa här. Instagram vill vara den naturliga platsen där man kan dela sina saker varje timme, varje dag i veckan. Att även kunna dela saker privat med sina vänner är nu nästa steg, då man kanske inte vill publicera allt offentligt.

Dagensanalys.se - 18 jan 18 kl. 11:05

Instagram testar komplement till Stories som ska lyfta funktionen

Instagram Stories är en av de mest populära sätten att dela innehåll på sociala medier, men ibland är bilder och videor helt enkelt inte lika effektivt som vanligt text. Därför testar Instagram ett nytt textverktyg som ska kunna användas som komplement till Stories. Den nya funktionen kallas Type och ger användaren en rad olika fonter att välja mellan för att skriva en text till en bild eller video.

Dagensanalys.se - 02 nov 16 kl. 12:51

Instagram testar shoppingtaggar och ny köpknapp

Facebookägda Instagram testar nu en ny funktion som ska göra det möjligt att handla direkt från bilder i appen. Tanken är att underlätta för användare att handla utan att ”störa” sitt skrollande – samtidigt som man kan locka fler företag till att annonsera i appen, med hjälp av finurliga lösningar. Den främsta funktionen ska vara, enligt blogginlägget som lanserar testet, möjligheten att få information om en produkt och dess pris bara genom att ”hålla kvar” fingret på bilden.

Dagensanalys.se - 01 dec 17 kl. 09:31

Instagram testar massor av nya funktioner

Instagram, liksom moderbolaget Facebook och konkurrenterna Snapchat, Twitter etc. testar kontinuerligt nya funktioner för sin app. Just nu verkar dock Instagram planera något stort för de testar en rad olika funktioner samtidigt, bland annat GIF-sökning, ”Close Friends” och att kunna följa specifika hashtags.

Dagensanalys.se - 08 dec 17 kl. 10:13

Instagram testar ny meddelande-app

Facebookägda Instagram meddelade igår att de just nu testar en separat meddelande-app med namnet Direct. Detta blir den sociala mediejättens tredje chattverktyg tillsammans med populära WhatsApp och Messenger. Appen Direct kommer initialt att släppas på försök i Chile, Israel, Italien, Portugal, Turkiet och Uruguay.

Dagensanalys.se - 27 apr 16 kl. 16:00

Instagram testar ny, ”fräschare” design

Enligt uppgifter så experimenterar Instagram – som inte ändrat sitt designkoncept nämnvärt på väldigt länge – med en ny look. En ljusare, luftigare svart-vit design med tydligare symboler och andra moderniteter kan vara ett sätt för Instagram att öka sin popularitet. Eller?

Dagensanalys.se - 29 maj 17 kl. 17:55

Instagram testar action-annonser

Appen Instagram håller just nu på att testa annonser där man kan ta action direkt i formatet. På engelska heter formatet ”direct response ads”. Det var under onsdagen i förra veckan som Instagram visade annonser från företaget SumUp där man kunde i formatet svepa uppåt för att bli medlem i deras betaltjänst.

Dagensanalys.se - 09 aug 17 kl. 09:02

Så här gör du: Instagram testar live-streaming med en kompis

Bild-appen Instagram ska nu ta nästa steg och göra det möjligt för sina användare att live-streama till varandra. Att lägga till en kompis till en lives-stream (eller broadcast) är enkelt. Bara klicka på den nya ikonen nere till höger (ser ut som två smileys) and välj vilken kompis till vill live-streama med.

Helsingborgs Dagblad - 01 nov 16 kl. 21:12

Instagram testar ny annonsering

En ny slags annonsering som skapar en genväg mellan köpare och säljare ska börja testas på amerikanska användare av Instagram i nästa vecka. Annonsörer ska kunna visa upp till fem produkter i en Instagram-post, och om du klickar på en länk får du upp yt.

BT - 01 nov 16 kl. 21:12

Instagram testar ny annonsering

En ny slags annonsering som skapar en genväg mellan köpare och säljare ska börja testas på amerikanska användare av Instagram i nästa vecka. Annonsörer ska kunna visa upp till fem produkter i en Instagram-post, och om du klickar på en länk får du upp ytterligare information om produkten.(TT).

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

”E-handlare efterfrågar en tjänst som hjälper dem att ta vara på kraften som finns i sociala medier”

E-handelsplattformen Jetshop inleder ett samarbete med svenska företaget Flowbox för att hjälpa e-handlare ta tillvara på användares innehåll från sociala medier. ”Allt fler företag som satsar på e-handel har insett att kundernas egna bilder i sociala medier ofta är mer inspirerande och engagerande är traditionella reklambilder. Det har gett ett uppsving för det som kallas användargenererat innehåll, eller UGC (user-generated content),” skriver Jetshop i ett pressmeddelande.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Facebook ska utbilda en miljon människor och företagsägare inom EU

För att hjälpa människor och företagare inom EU att få den digitala kunskap som ”de behöver för att öka sin tillväxt och skapa jobb”, lanserar Facebook programmet Facebook Community Boost EU. Programmet ska hjälpa företag att växa och öka människors digitala kunskap. Interna siffror visar att 72 % av cheferna på små och medelstora företag runt om i världen tycker att digital kunskap en viktig faktor vid anställning.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Podden: Susanne Persson från Oath delar med sig av sina insikter

I det här avsnittet av Destination Digital pratar vi med Susanne Persson som är Sverigechef på Oath sedan sommaren 2017 och leder säljarbetet, utvecklingen av den svenska organisationen och kunderbjudandet. Susanne rekryterades till Oath från Aller Media där hon bland annat var Head of programmatic. Innan dess var hon affärsutvecklingschef på Bonnier Publications och innan dess olika roller inom sälj och säljledning på Matchad, Expressen, Metro International, Wrigley och Mentor Online.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Allt om världens största reklamdag

Du kanske trodde att Black Friday eller Singles Day var världens största reklamdag? Tänk igen, det är nämligen den 4:e februari, när det är final i Super Bowl. I år räknar NBC med att omsätta över 1 miljard dollar i reklamintäkter, vilket gör det till världens mest inkomstbringande reklamdag för ett enskilt företag.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Bonnier News ansluter sig till Googles programmaticplattform

I fredags blev det klart att mediehuset Bonnier News ansluter sig till Googles DoubleClick Ad Exchange, en plattform för programmatiska annonsköp. Det gör att Bonnier nu kan erbjuda sina tjänsten ”Programmatic Guaranteed” till sina kunder. Bonnier News har tidigare varit ansluten till Googles DoubleClick For Publishers, men tar nu knyter man sig närmare till teknikjätten genom att nu bli en partner i Ad Exchange-programmet.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Svenska chefer har dålig kunskap om artificiell intelligens

Nästan nio av tio ser det som en utmaning att hänga med i den tekniska utvecklingen och drygt två tredjedelar av chefer på svenska storföretag uppger att deras kunskap om artificiell intelligens (AI) är svag eller obefintlig. Det visar en ny undersökning på uppdrag av Pegasystems. Artificiell intelligens (AI) är ett fenomen som väntas ta allt större plats i våra liv de kommande åren.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Mätningar av digital marknadsföring är bäst när undersökningsföretag gör dem

En studie som InSkin Media gjort tillsammans med Research Now SSI visar att människor inom marnadsföringsbranschen har svårt att lita på mätningar av digital annonsering. När mediabyråer och adtechföretag gör mätningar har de nämligen en egen försäljningsagenda, vilket påverkar kvaliteten. Mest pålitliga är undersökningsföretagen, men en kvalitetsstämpel efterfrågas.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Nu ska e-post få sin egen valuta

E-postbranschen och flera organisationer har gått samman i England för att skapa en valuta för e-post. Ett smart drag som vi borde ta efter här i Sverige. Valutan som kallas för Jicmail (joint industry committee mail) ska göra det möjligt att värdera epostens insatser bredvid andra valutor som tv, radio, utomhus och internet.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Student från Kambodja vinner Stipendium från ESOMAR, WIRe och Unilever

Bakom stipendiet finner vi Women in Research (WIRe), ESOMAR Foundation och Unilever som årligen ger en person möjligheten att utvecklas. Den här gången gick stipendiet till Esther Tot från Kambodja. Med stipendiet kan Esther genomföra kandidatexamen på International Business at the National University of Management (NUM), Cambodia, och efter det fortsätta en karriär inom Research.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

”Alla kan koda” säger Tim Cook samtidigt som han inte tycker om överdrivet användande av teknik

Tim Cook, som är vd för Apple, gillar att tycka till. Under sin resa till Storbritannien för att marknadsföra ”Alla kan koda” delade han sina åsikter om teknik. Det var när Tim talade på Harlow College som han berättade för publiken att han inte tycker vi ska överdriva vår användning av teknik.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.