Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 23 April, 00:03

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 13:12

Så här optimerar du din digitala närvaro för röststyrda sökningar



Enligt sökjätten Google är det hela 20 procent som söker med hjälp av röstfunktionen dvs de skriver inte in sökfrågan utan istället talar in den via en mikrofon. Fast siffran är nog ännu högre om man inkluderar alla apparater som har röststyrda sökningar. Det finns ju inte bara Google som har en funktion för röstsökning. Även Apples Siri, Amazon Echo (Alexa) och Cortana. Sen har ju Google sin egna Google Home också.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Google, Apples Siri, Echo, Cortana, Google Home, Stockholm, Fråga-Svar, Google My Business

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: här , optimerardu din , digitala, närvaroför , röststyrda, sökningar
YA - 13 okt 16 kl. 16:04

Bidrag ska öka museets digitala närvaro

Ystads konstmuseum får 240 000 kronor från Region Skåne. Pengarna ska användas till att öka museets digitala närvaro..

Dagensanalys.se - 30 aug 16 kl. 09:09

5 tips hur du optimerar din digitala marknadsföring med CTA

All digital marknadsföring måste ha någon form av CTA, annars är den inte värd namnet digital marknadsföring. Om man arbetar med digital marknadsföring och inte vet vad CTA är, då är det hög tid att lära sig annars kommer någon annan att ta ditt jobb. Vad är då CTA, jo det är Call To Action – OK nu vet ni om vad det är och känner att ert jobb är säkrat, eller?

Dagensanalys.se - 13 jan 17 kl. 17:29

Den smarta AI-assistenten är en ny utmaning för den digitala reklamen

Det verkar som att AI-assistenten, den smarta och internetuppkopplade mjukvaran som finns för Google Home eller Amazon Echo är här för att stanna. Men med dessa, ofta röststyrda, enheter så kommer nya utmaningar för marknadsföringen. Hur kan man anpassa sig till ett internet där AI, och inte människor, hittar den rätta varan åt kunden?

Dagensanalys.se - 05 sep 16 kl. 09:41

Man ser endast 9 av 100 digitala bannerannonser – CPM måttet är en trasig valuta för annonseffekt

Majoriteten av all digital reklam tittar man inte på över huvud taget, marknadsförare har än idag inte tillämpat tidigare lärdomar som man har från print, TV och utomhusreklam för att skapa bra effektiva digitala annonskampanjer. Man stirrar sig blind på CPM-måttet med hur många tusen potentiella visningar varje displayannons har som valuta för digital annonsering. En ny studie där undersökningsföretaget Lumen har monterat eye tracking kameror på 300 användares bärbara datorer för att samla in visuell data om vad de interagerar med när de är online, kommer med nya spännande insikter på hur man tar del av digital reklam.

Dagensanalys.se - 04 sep 16 kl. 10:00

Ansvarig Digitala Kanaler till Riksbyggens huvudkontor

I rollen som Ansvarig Digitala Kanaler kommer du ha en central roll i att bygga Riksbyggens varumärke digitalt. Tycker du att det låter som en spännande utmaning? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med utveckling av webb och digitala medier samt en stor kunskap om det digitala landskapet, då är detta rollen för dig!

Dagensanalys.se - 08 mar 18 kl. 16:02

Ny satsning ska stärka vuxnas digitala kompetens inför valet

Bakom en till synes trovärdig nyhet kan det finnas en hel trollfabrik och bilden som rör upp känslor på sociala medier kan vara tagen helt ur sitt sammanhang. Det krävs mer av internetanvändare i dag än någonsin tidigare. Inför valet storsatsar därför Internetstiftelsen i Sverige, IIS, på att stärka vuxnas digitala kompetens.

Dagensanalys.se - 12 mar 18 kl. 10:02

Ny satsning ska stärka vår digitala kompetens

Bakom en till synes trovärdig nyhet kan det finnas en hel trollfabrik och bilden som rör upp känslor på sociala medier kan vara tagen helt ur sitt sammanhang. Det krävs mer av internetanvändare i dag än någonsin tidigare. Därför satsar Internetstiftelsen i Sverige, IIS, på att stärka vår digitala kompetens.

Dagens Media - 13 maj 14 kl. 09:36

BLOGG: "Polisens digitala närvaro – nästan lika viktig som patrullering"

Läs mer i Berghs Studentbyrå-bloggen..

Dagensanalys.se - 28 feb 18 kl. 12:39

6 viktiga digitala trender som du bör ha koll på under 2018

Alla har idag en strategi för sin digitala marknadsföring och man jobbar med sin digitala transformation. Men det är oerhört mycket man skall ha koll på för att lyckas, vi bjuder på sex heta trender. Här kommer mina 6 heta trender 1.

Dagensanalys.se - 28 feb 18 kl. 12:53

5 viktiga digitala trender som du bör ha koll på under 2018

Alla har idag en strategi för sin digitala marknadsföring och man jobbar med sin digitala transformation. Men det är oerhört mycket man skall ha koll på för att lyckas, vi bjuder på fem heta trender. Här kommer mina 5 heta trender 1.

Dagensanalys.se - 02 jun 16 kl. 13:15

6 viktiga digitala trender du måste ha koll på under 2016

Det går inte att leva på gamla meriter längre. Det är dags att sätta den digitala marknadsföringsstrategin för resten av 2016 och det snabbt.  Här kommer våra viktigaste spaningar för hur du skall lyckas under resten av året.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Youtubern Simone Giertz får spons av HBO och försöker bli amerikan

Simone som är mer känd som ‘Queen of Shitty Robots’ har fått HBO att sponsra en av hennes värdelösa robotar, som de ju nu ska vara. I videoklippet som betalats av HBO ska hon förvandla en plastdocka till att bli en värd för Westworld. Westworld är en amerikansk science fiction- och thriller-TV-serie skapad av Jonathan Nolan och Lisa Joy för HBO.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

TUI får ny nordisk kommunikationschef

Magnus Hüttenberend, som sedan tidigare varit ansvarig för TUI-koncernens digitala kommunikation, blir ny nordisk kommunikationschef. I den nya rollen blir han ansvarig för företagets interna och externa kommunikation, samhällskontakter och hållbarhet..

Dagensanalys.se - Igår: 10:24

Webbläsare och publicister går ihop för att skära bort mellanhänderna i annonsaffären

Dow Jones Media Group gör nu gemensam sak med webbläsaren Brave för att tillsamman koppla publicisten direkt till läsaren och se till att mer av annonspengarna går till publicisten istället för till mellanhänderna. I dagens digitala annonsvärld är det många aktörer som är inblandade, framför allt när det kommer till programmatisk annonsering. Att en stor del av annonspengarna går till olika mellanhänder har dock irriterat publicisterna, som är de som står för innehållet.

Dagensanalys.se - Igår: 07:46

Nyhetsmedia och annonsörer skapar gemensam ny mätvaluta

I England har tre stora aktörer inom nyhets- och annonsindustrin gått samman för att skapa en ny mätvaluta som ska öka transparens i nyhetsmedia. Den nya valutan heter ”Audience Measurement for Publishers” och är efterlängtad av alla aktörer på marknaden. Att mäta nyhetsmedia är ett arbete som med tiden blivit allt svårare.

Dagensanalys.se - I förrgår: 12:01

Åtta av tio svenskar saknar kunskap om nya personuppgiftslagen

Kunskapen är låg bland privatpersoner om vad den nya dataskyddsförordningen GDPR innebär. Med bara drygt en månad kvar tills den börjar gälla, svarar åtta av tio att de har låg eller ingen kunskap alls om hur den påverkar dem. Det visar en ny undersökning från Visma, genomförd av Sifo.

Dagensanalys.se - I förrgår: 11:12

Netflix kostar de svenska tv-husen en halv miljard kronor i förlorade reklamintäkter

De svenska TV-husen tappar en halv miljard kronor per år på grund av att allt fler ser på Netflix istället. Om vi svenskar tittade på TV-husens sändningar istället för Netflix skulle dessa kunna dra in 500 miljoner kronor mer om året i reklamintäkter. Under 2017 la vi 11 procent av vår tittartid på Netflix enligt SVTs Publikrapport.

Dagensanalys.se - I förrgår: 11:01

Åldersgränsen på nätet är numera 13 år

I dagarna klubbade Riksdagen igenom den nya dataskyddsförordningen med en åldersgräns på 13 år för att få själv registrera sig på hemsidor utan målsmans godkännande. Man har därmed valt att gå i linje med utredningens rekommendation som lades fram för ungefär ett år sedan. Den nya dataskyddsförordningen från EU måste antas i sin helhet av samtliga EU-medlemsländer för att börja gälla den 25e maj.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:58

Tittandet på onlinevideo fortsätter kraftigt uppåt

Tittandet på onlinevideo fortsätter att öka kraftigt i Sverige. När MMS tittar på antalet spenderade timmar i sin onlinevideomätning ser man i mars månad en ökning med 37 procent, jämfört med samma period förra året. MMS ser även kraftiga ökningar i januari och februari i år, jämfört med hur tittandet såg ut förra året.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:27

Miljontals användare har installerat falska annonsblockerare

Google har raderat de fem högst rankade annonsblockerings-tilläggen i deras webbläsare Chrome. Det har visat sig att ”annosblockerarna” samlar på sig information om vilka webbsidor som användarna besöker. Det hela upptäcktes av en säkerhetsexpert hos firman Adguard, som själva utvecklar annonsblockerare.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:01

IBM vill med hjälp av blockkedjan förbättra annonsmarknaden

På IBM vill man med hjälp av blockkedjan få till teknik som skapar en helt annan transparens på annonsmarknaden. IBM anser att transparens är det underliggande problemet för dagens annonsmarknad. Därför vill man ta fram ett nytt system för att leverera annonser, med hjälp av blockkedjan.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.