Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 19 January, 18:03

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 13:00

Mediebyråer har svårt att engagera ”generation Z”



Generation Z – de mellan 16 och 19 år – är svårare att engagera än någon annan åldersgrupp, enligt forskning från analysföretaget Kantar Millward Brown. Det verkar som om marknadsförarna kan räkna med en ny utmaning i framtiden. Den globala studien AdReaction har kollat på hur konsumenter tittar på reklam, och funnit att de i ”gen Z” har minst tålamod av alla när det kommer till reklam. Det är exempelvis tre sekunder snabbare på att skippa reklam än de i ”generation X”, alltså de mellan 35-49 år. ”Marknadsförare  måste ta denna grupp av unga vuxna på högsta allvar”, säger Jane Ostler från Kantar Millward Brown UK, ”de har markant annorlunda preferenser och beteende jämfört med tidigare generationer”.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Kantar Millward Brown, AdReaction, Jane Ostler, Kantar Millward Brown UK, Generation, Bättre, Ostler

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Mediebyråerhar , svårtatt , engagera, generationZ
Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Aftonbladets program och klipp i onlinevideovalutan

Hösten 2015 började MMS mäta Aftonbladets reklam i onlinevideovalutan. Därmed blev Aftonbladet det första mediehus utan linjär TV-kanal i världen, som ingår i en onlinevideovaluta. Från och med januari 2017 rapporterar MMS även tittandet på program och klipp från Aftonbladet.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Därför behöver du inte oroa dig för konkurrenternas webbtrafik

Många av de verktyg som finns på marknaden för företag på webben idag ger inte bara information om ens egen webbtrafik, utan även konkurrenternas. Detta kan skrämma många, i synnerhet småföretag – men man oroar sig ofta i onödan. Läs mer: Människorna är snart lika många som botarna på nätet Webbtrafik är nämligen inte allt!

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

RAM lanserar ett kampanjindex

RAM lanserar nu en ny typ av resultatrapport som sätter fokus på annonsens effektivitet och grundläggande uppgifter: att skapa handling och förstärka varumärket. ”Med hjälp av denna utveckling av KPI och grafer vill vi förenkla och sätta ljus på reklamens
grundstenar; förmågan att förstärka varumärket och förmågan att skapa handlingskraft.
Den totala effektiviteten är en kombination av dessa båda” säger RAMs analyschef Staffan Hultén ”Utgångspunkten för dessa index är de effektresultat en annons eller kampanj erhåller i en
RAM mätning.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Video: Smygtitt på Samsungs kommande flaggskepp Galaxy S8

Det verkar som att videos som visar Samsungs kommande supermobil Galaxy S8 har, oavsiktligt, läckt ut. En tunn, storskärmad smartphone som dykt upp på… mobiltillverkarens officiella YouTubekanal. Man kan förstås ställa sig ett par frågor kring detta – är det verkligen en S8?

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Studie: Konsumenter förväntar sig att man använder deras data för bättre annonser

En ny studie visar på att den uppkopplade, digitala konsumenten tvärtom från vad många kanske tror faktiskt vill att företag ska använda tillgänglig data kring deras konsumentvanor. Man förväntar sig intelligent och skräddarsytt innehåll, som är unik för just en själv. Studien, ”State of the Connected Customer,” från Salesforce går igenom svar från över 7 000 deltagare från hela världen, inklusive konsumenter och företagskunder.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Bli expert inom ditt område på sju år

Du har säkert hört den gamla devisen att det krävs 10.000 timmar för att bli expert på något. Utifrån det kan du alltså bli expert inom ett område på sex-sju år.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Olle F. förklarar: När du har hela ansvaret

Att vara chef för ett eget företag har sina speciella svårigheter. Jag startade verksamheten utan eget kapital, drev den i början som ett 5000-kronorsbolag, hade hela tiden fullt upp att göra, tog för lite betalt, accepterade ett fördelaktigt erbjudande om ett mycket större kontor, började anställa folk, bland annat en kvalificerad medkonsult för att ta emot ännu fler uppdrag. Men ekonomin blev för svag.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Snapchat vill att annonsörer ska köra videoberättelser på plattformen

Snapchat verkar vilja få företag att lägga ut längre videoannonser – och samtidigt betala för större, nyss lanserat annonspaket. Men dessa längre annonser ska sändas i korta, 10-sekundersklipp och samtidigt berätta en linjär historia. Det nya annonspaketet som Snap (Snapchats moderbolag) nu börjat lansera under de senaste veckorna består av något som kallas ”sekvenserad annonsering” (”sequential advertising”).

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Forskning får inte alltid ta del av de ökade budgetsatsningarna inom annonsindustrin

Vi har skrivit tidigare om siffror som pekar på att investeringarna i marknadsföring går upp, trots oro kring bland annat Brexit. Men det visar sig att större satsningar på annonsering inte nödvändigtvis innebär mer satsningar på forskning. Enligt en ny rapport från IPA (Institute of Practitioners in Advertising) Bellwether, så har man fortsatt att minska budgetarna för marknadsforskning under sex på varann följande kvartal.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Juristen svarar: Här är reglerna du ska känna till för native marketing

Ni vill inte längre investera i bannerannonsering och har som mål att närma er kunderna genom att finnas tillgängligt i de forum där de är på nätet. Ett sätt att göra det är att använda sponsrade artiklar. I den här artikeln intervjuar vi experten Sofia Edvardsen från Sharp Cookie Advisors som hjälper oss att reda ut vilka lagregler som gäller när du använder sponsrade artiklar.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.