Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 24 June, 22:40

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 13:00

Mediebyråer har svårt att engagera ”generation Z”



Generation Z – de mellan 16 och 19 år – är svårare att engagera än någon annan åldersgrupp, enligt forskning från analysföretaget Kantar Millward Brown. Det verkar som om marknadsförarna kan räkna med en ny utmaning i framtiden. Den globala studien AdReaction har kollat på hur konsumenter tittar på reklam, och funnit att de i ”gen Z” har minst tålamod av alla när det kommer till reklam. Det är exempelvis tre sekunder snabbare på att skippa reklam än de i ”generation X”, alltså de mellan 35-49 år. ”Marknadsförare  måste ta denna grupp av unga vuxna på högsta allvar”, säger Jane Ostler från Kantar Millward Brown UK, ”de har markant annorlunda preferenser och beteende jämfört med tidigare generationer”.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Kantar Millward Brown, AdReaction, Jane Ostler, Kantar Millward Brown UK, Generation, Bättre, Ostler

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Mediebyråerhar , svårtatt , engagera, generationZ
Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Dagensanalys.se - 09 maj 17 kl. 09:31

Unga har mindre tilltro till mätningar

Närmare 60 % av de som inte litar på dagens sätt att mäta reklam och kampanjer är under 30 år visar en ny studie. De tror heller inte att viewability är ett relevant mått. Det är företaget Morar Consulting, på uppdrag av insiktsföretaget Turn Marketing Platform som genomfört studien.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Bolagsverket missar öppet mål

Det pågår hos flera myndigheter ett frenetiskt och lovvärt arbete för att göra det möjligt att lämna in årsredovisningar digitalt. Underbart och inte en dag för sent, tycker förstås vi på dagensanalys.se.

Dagensanalys.se - Igår: 17:48

Glad midsommar!

Vi önskar alla läsare av Dagensanalys.se en riktigt glad midsommar..

Dagensanalys.se - I förrgår: 19:06

Här är dina vänner på Snapchat just nu

Med tjänsten Snap Map kan du ha koll på dina vänner i realtid. Du får fram en karta som visar exakt var de håller hus. Läskigt eller?

Dagensanalys.se - I förrgår: 19:03

Nu kan du bli rik på att liveströmma med Periscope

Periscope har lanserat en ny funktion som gör det möjligt att tjäna pengar när man liveströmmar. Funktionen heter Super Hearts och kan ge dem som strömmar stora intäkter. Det går till så att tittare kan köpa Super Hearts som de sedan kan ”kasta” på den som liveströmmar.

Dagensanalys.se - I förrgår: 17:11

News55 tillförs 8 MSEK via nyemission

News55 har nu fler än 300 aktieägare och har tillförts 8 MSEK i samband med den nu avslutade nyemissionen som genomförts inför bolagets planerade notering på̊ NGM Nordic MTF. Totalt tecknades 320 000 aktier vilket innebär att emissionen tecknades till 100 procent. Emissionen innebär att News55:s aktiekapital ökar från 500 000 SEK till 613 565,87 SEK samt att antalet aktier ökar från 1 408 874 stycken till 1 728 874, vilket motsvarar en utspädning på̊ 18,5 procent.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:18

Svenskarna prioriterar midsommarmaten före nätshopping

Sviktande väder i kombination med färskpotatis, dans runt midsommarstången och umgänge med nära och kära är midsommartraditioner som år efter år får svenskarna att samlas. Inför det årliga firandet visar Criteos data att svenskarna stänger ned webbläsaren och lägger kreditkortet på hyllan, åtminstone när det kommer till nätshopping. Criteo analyserar dagligen data från miljontals transaktioner och har studerat statistiken kring svenskarnas shoppingvanor dagarna inför och efter midsommar 2016.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:16

LinkedIn lanserar ett nytt sökverktyg

Över 20 miljoner medlemmar inklusive rekryterare, chefer och beslutsfattare använder LinkedIn varje dag. För att ge sina medlemmar en chans att bättre kunna optimera sin profil efter vilka sökningar man har, lanserar nu LinkedIn Search Appaerance – ett nytt sökverktyg som hjälper medlemmar att enklare se vilka som besökt ens profil och hur de har hittat dit. Veta hur du har blivit hittat via LinkedIn Nu kan man via både desktop och mobil gå in på sin LinkedIn-profil och se hur många personer som har hittat en via en LinkedIn-sökning.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:10

Microsofts reklamfilm för deras Surface Book

Man blir sugen på den här godingen som är både laptop och pekskärm. Så här skriver Microsoft ”Mycket av det vi skapat har vi gjort med hjälp av datorer. Nu lanserar vi Surface Book.

Dagensanalys.se - I förrgår: 12:59

Machine Learning och framtiden för annonsörer

Under eventet Quantcast Eclipse hade jag förmånen att sitta ner med företagets grundare och VD Konrad Feldman och prata lite om machine learning, annonsering och framtidens annonsmarknad. Idag ger människor upp massor av information till olika företag i utbyte mot bättre och mer personliga tjänster. Men dessa datamängder är sedan länge ohanterliga för människor, och därför använder Quantcast och flera andra företag avancerade algoritmer och system för att analysera och dra slutsatser av all data.

Dagensanalys.se - I förrgår: 12:32

Olle F. förklarar: Vad vill du ha ut av de här timmarna – egentligen?

Klockan var tio, det var kaffepaus. Framför mig i kaffekön hade jag två seminariedeltagare. Två marknadsdirektörer i stora företag.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.