Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 21 October, 10:35

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 13:00

Mediebyråer har svårt att engagera ”generation Z”



Generation Z – de mellan 16 och 19 år – är svårare att engagera än någon annan åldersgrupp, enligt forskning från analysföretaget Kantar Millward Brown. Det verkar som om marknadsförarna kan räkna med en ny utmaning i framtiden. Den globala studien AdReaction har kollat på hur konsumenter tittar på reklam, och funnit att de i ”gen Z” har minst tålamod av alla när det kommer till reklam. Det är exempelvis tre sekunder snabbare på att skippa reklam än de i ”generation X”, alltså de mellan 35-49 år. ”Marknadsförare  måste ta denna grupp av unga vuxna på högsta allvar”, säger Jane Ostler från Kantar Millward Brown UK, ”de har markant annorlunda preferenser och beteende jämfört med tidigare generationer”.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Kantar Millward Brown, AdReaction, Jane Ostler, Kantar Millward Brown UK, Generation, Bättre, Ostler

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Mediebyråerhar , svårtatt , engagera, generationZ
Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Dagensanalys.se - 09 maj 17 kl. 09:31

Unga har mindre tilltro till mätningar

Närmare 60 % av de som inte litar på dagens sätt att mäta reklam och kampanjer är under 30 år visar en ny studie. De tror heller inte att viewability är ett relevant mått. Det är företaget Morar Consulting, på uppdrag av insiktsföretaget Turn Marketing Platform som genomfört studien.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Intervju med Pamela Davidsson om rapporten Svenskarna och Internet

”Svenskarna och internet 2017” produceras av Internetstiftelsen i Sverige. Bakom allt arbete finner vi bland andra Pamela Davidsson som svarat på våra frågor om rapporten, arbetet och framtiden. Varför publicerar ni rapporten Svenskarna och internet?

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Varför inte en robotfight så här på fredag eftermiddag?

USA och Japan har precis gjort upp om vem som skapat den starkaste roboten. En fight mellan maskin och maskin. Vem som segrade får du reda på här.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Komediserie om Silicon Valley släpps på YouTube

Hur man än vrider och vänder på det är det i Silicon Valley det händer. Precis som HBO:s serie Silicon Valley handlar denna nyproducerade ”mockumentary” om startups i just Silicon Valley. Här kan du se de fyra första avsnitten.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Will Ferrell visar på ett roligt sätt hur mobilen styr våra liv allt mer

Det är ingen nyhet att våra mobiler gör oss mer frånkopplade från vår omgivning (samtidigt som vi dokumenterar allt som sker). Men hur påverkar det egentligen familjelivet? Spana in det här klippet med Will Ferrell som är en del av en kampanjserie.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Annonser i Android-appar ger tillgång till allt du har på din telefon

Det visar sig att annonser i Android-appar öppnar ett kryphål där man får tillgång till allt du har i din telefon Forskare från University of Washington har hittat ett sätt att spåra en persons plats och appanvändning genom att placera annonser i mobilappar. Resultatet blir att via annonser öppnas dörren till din telefon genom det appbaserade annonseringssystemet. Forskarna hittade kryphålet när de köpte en rad annonser riktade till specifika platser och appar för att sedan kontrollera vilka mobilabonnenter som passar målgrupper bäst.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Nu börjar Facebook med prenumerationer och betalväggar

För några månader sedan skrev vi om Facebooks planer att införa möjligheten för publicister att ha betalväggar och prenumerationer även på Facebook via Instant Articles. Nu är man igång och testar konceptet. Så här kommer det att fungera Facebook erbjuder två betalväggslösningar.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Vårt nyhetsbrev Veckans Hetaste artiklar skickas ut på lördag

Tidigare har vi skickat ut veckans hetaste artiklar på fredagar, men det krockar med nyhetsbrevet som samlar upp just fredagens artiklar. Så för att undvika två nyhetsbrev på samma dag flyttar vi Veckans Hetaste till lördag. Sweet as pie!

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

En av sju har ingen plan för GDPR

Trots att det bara är månader bort har en av sju företag ingen plan för hur de ska hantera GDPR. Tur för er att vi har ett webinar om detta i nästa vecka. Nära hälften av tillfrågade marknadsförare (56 procent) anser att deras företag har koll på det här om GDPR och är på väg att anpassa sig till den nya lagen, enligt en undersökning genomförd av Direct Marketing Association (DMA).

Dagensanalys.se - Igår: 10:25

Vi får lära oss att leva med fejk news avslöjar en ny undersökning

Fejk news har varit en het potatis sedan Donald Trump och hans kollegor började sprida budskapet i USA. Nu avslöjar en ny undersökning att vi får lära oss att leva med det, för det finns inget botemedel. Tråkiga nyheter för alla, inte minst digitala marknadsförare.

Dagensanalys.se - Igår: 09:45

IAB Sverige motsätter sig EUs beslut gällande ePrivacy

European Parliament’s Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs (LIBE) röstade igår för förslaget om ePrivacy. En effekt av detta som IAB Sverige lyfter fram är att sajter kan bli tvingade att ”erbjuda sitt innehåll gratis”. Vad menar du att de måste erbjuda det gratis?



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.