Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 24 May, 02:25

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 13:00

Mediebyråer har svårt att engagera ”generation Z”



Generation Z – de mellan 16 och 19 år – är svårare att engagera än någon annan åldersgrupp, enligt forskning från analysföretaget Kantar Millward Brown. Det verkar som om marknadsförarna kan räkna med en ny utmaning i framtiden. Den globala studien AdReaction har kollat på hur konsumenter tittar på reklam, och funnit att de i ”gen Z” har minst tålamod av alla när det kommer till reklam. Det är exempelvis tre sekunder snabbare på att skippa reklam än de i ”generation X”, alltså de mellan 35-49 år. ”Marknadsförare  måste ta denna grupp av unga vuxna på högsta allvar”, säger Jane Ostler från Kantar Millward Brown UK, ”de har markant annorlunda preferenser och beteende jämfört med tidigare generationer”.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Kantar Millward Brown, AdReaction, Jane Ostler, Kantar Millward Brown UK, Generation, Bättre, Ostler

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Mediebyråerhar , svårtatt , engagera, generationZ
Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Dagensanalys.se - 09 maj 17 kl. 09:31

Unga har mindre tilltro till mätningar

Närmare 60 % av de som inte litar på dagens sätt att mäta reklam och kampanjer är under 30 år visar en ny studie. De tror heller inte att viewability är ett relevant mått. Det är företaget Morar Consulting, på uppdrag av insiktsföretaget Turn Marketing Platform som genomfört studien.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Så här skickar Google och Facebook trafik till ditt innehåll

Jättarna Facebook och Google står för 75 procent av all trafik som skickas till ditt innehåll. Den här så kallade referenstrafiken ökar och minskar beroende på ditt innehåll. Här får du reda på vad som gäller.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Amazon tv är på väg till Sverige

Alla vill äga den rörliga bilden. I Sverige tävlar klassisk tv med nya aktörer som Netflix. Men Amazon vill inte stå på sidlinjen.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Houston Analytics jublar efter Forrester publicerar rapport

Forrester har publicerat rapporten Vendor Landscape: Customer Analytics Service Providers, Q2 2017 nordiska aktören Houston Analytics är med. – Att vi kom med i Forresters rapport kombinerat med att vi blev tilldelade IBM:s pris Choice Award for High Performing New Business Partner, Europe i början av året ger säkert en bra synlighet speciellt utanför hemmamarknaden. Hittills har vi närmast varit verksamma i Norden.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Mattias Rost till Iteam som digitalstrateg och tech-lead

Iteam stärker nu sitt team i Göteborg med Mattias Rost som går in som digitalstrateg och tech-lead. Mattias Rost har tidigare jobbat som forskare och programmerare på bland annat Mobile Life i Stockholm och University of Glasgow i UK. Som digitalstrateg på Iteam kommer Mattias arbeta med digitalisering av företag och organisationer och att etablera och accelerera en modern utvecklingsprocess hos dem.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Google Lens leder vägen till ”AI First”

Googles I/O konferens bjöd på många intressanta nyheter, men mest uppmärksamhet fick Google Lens, som enligt många är det första verkligt praktiska användningsområdet av AI för kommersiellt bruk. AI har varit på allas läppar en tid nu, men vad är egentligen nyttan för konsumenterna? Att företag kan använda Watson, Einstein, Alexa med flera för att hantera stora datamängder är en sak.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Facebooks videolansering fördröjs ytterligare

Facebook har arbetat hårt för att kunna lansera egenproducerat videomaterial i linje med Netflix. Men nu skjuts lanseringen upp till mitten av, eller efter sommaren, sannolikt på grund av tekniska problem. När Mark Zuckerberg i februari släppte nyheten om att Facebook skulle ta fram egna shower och högkvalitativt videomaterial var lanseringen satt till april.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Företagets syfte är allt viktigare

Yngre generationer är mer benägna att handla av ett företag vars syfte är gott. Varumärken har ett ansvar, och 40 % av kunderna menar att de lämnat ett varumärke på grund av dess värderingar och beteende. Det är en studie från MediaCom som undersökt hur kunder ser på varumärken och deras ansvar.

Dagensanalys.se - 15 timmar sedan

Majoriteten av kunderna vill ha bättre riktade annonser

En nyligen genomförd studie visar att 58 % av kunderna tycker att företag kan ge dem bättre riktad reklam. De vill dessutom ha produkter organiserade annorlunda på e-handelssidor. Det är i en studie av BlueVenn som resultaten framkommit.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

6 tips från Facebook till alla publicister

Facebooks senaste förändringar vars syfte var att motverka ‘click baits ‘och minska spridningen av falska nyheter, kan ha gjort publicister nervösa. Därför erbjuder nu Facebook 6 tips om hur de kan engagerar sina läsare på bästa sätt, samtidigt som de följer de nya reglerna. Ifall du som publicist känner din publik vet du säkert hur du på bästa sätt får kontakt med dem.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Allt du behöver veta om Generation Z – Infographic

Generation Z, även kallad Generation Now, är de som är födda 1996 till 2010. De är uppväxta med internet, sociala medier och digital kommunikation. Här får du veta vad de verkligen tycker om saker, vad de inte kan leva utan och vem de lyssnar på.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.