Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 24 April, 20:58

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 13:00

Mediebyråer har svårt att engagera ”generation Z”



Generation Z – de mellan 16 och 19 år – är svårare att engagera än någon annan åldersgrupp, enligt forskning från analysföretaget Kantar Millward Brown. Det verkar som om marknadsförarna kan räkna med en ny utmaning i framtiden. Den globala studien AdReaction har kollat på hur konsumenter tittar på reklam, och funnit att de i ”gen Z” har minst tålamod av alla när det kommer till reklam. Det är exempelvis tre sekunder snabbare på att skippa reklam än de i ”generation X”, alltså de mellan 35-49 år. ”Marknadsförare  måste ta denna grupp av unga vuxna på högsta allvar”, säger Jane Ostler från Kantar Millward Brown UK, ”de har markant annorlunda preferenser och beteende jämfört med tidigare generationer”.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Kantar Millward Brown, AdReaction, Jane Ostler, Kantar Millward Brown UK, Generation, Bättre, Ostler

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Mediebyråerhar , svårtatt , engagera, generationZ
Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

IAB Sverige svarar på artikel om reklamblockerare

När vi på Dagensanalys.se publicerade en artikel om ett initiativ att ta fram en branschutvecklad reklamblockerare fick vi svar från Charlotte Thür, från IAB Sverige. Hon säger att det inte alls stämmer att IAB ska vara bakom en sådan satsning.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Facebook, Google och IAB i dialog om att utveckla en reklamblockerare

Några av världens största onlinetjänster och annonsörer försöker nu samarbeta för att ta bort de värsta annonsformaten på internet. Bakom initiativet finner vi bland andra Google, Microsoft, WPP, Facebook och överraskande nog IAB. Vad som verkar mest troligt är att man kommer tillsammans utveckla en reklamblockerare som ska städa bort de värsta annonstyperna, de som irriterar konsumenterna mest.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Får vi snart se AR-glasögon från Apple?

Det är ingen nyhet att Apple är intresserade av AR (augmented reality). Nu har tech-sajten Gizmodo tagit del av en olycksrapport vilket stärker ryktet om att Apple snart kommer ut med ett par AR-glasögon. Olycksrapporten innehåller ny information kring Apples beryktade AR-projekt.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Den populära bot-tjänsten Instagress har stängts ned

Bot-tjänsten Instagress som har använts för att få fler följare på Instagram har nu stängts ned på begäran av Instagram. Instegress är en tjänst som automatiskt följer, gillar bilder och kommenterar och är ett effektivt för att få fler följare. Men nu har alltså Instagram tagit tag i problemet med fejk-konton och fejkade följare genom att blockera tjänsten Instagress.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Facebook och Google står för 90% av all digital annonsering i USA

Varje halvår publicerar Interactive Advertising Bureau (IAB) en rapport för den digitala annonsbranschen. Deras senaste rapport visar att intäkterna i sociala medier ökade 57 procent och omsatte 7 miljarder dollar Det är en svindlande ökning jämfört med föregående år. Intäkterna i sociala medier har ökat i varje rapport sedan IAB började inkludera dem 2012.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Apple satsar stenhårt på 360 VR – rekryterar Tim Dashwood skapare av vassa 3D och 360 VR plugins

Apple har rekryterat Tim Dashwood skaparen av en serie olika 3D och 360 VR plugins för videoredigering. Hans existerande plugins för appar som Final Cut Pro X är nu helt gratis att ladda ner. Nyheten om om rekryteringen kommer från Final Cut Pro community webbplats fcp.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Är du ditt eget största problem på jobbet?

Många menar att de inte trivs på jobbet, att chefen inte fattar eller att arbetsuppgifterna är tråkiga. Men felet kan bero på dig själv. Här kommer därför tre tips för att trivas bättre, eller i alla fall minska risken för vantrivlsel.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Reklaminvesteringarna ökar i Sverige, men saktar ner internationellt

IRM presenterade nyligen sin rapport ”Svensk reklammarknad 2016”, som visar att reklaminvesteringarna slår rekord och ökningen är den största på fem år. Samtidigt visar statistik från Standard Media Index att ökningen av reklaminvesteringarna internationellt sett är de lägsta sedan 2011. IRMs rapport innehåller information om hur reklampengarna spenderats under året.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Slut på likes för Pinterest

I fredags gick Pinterest ut med ett meddelande om att de kommer ta bort möjligheten att gilla pins. Istället kommer spara-funktionen att få en tydligare och mer framträdande roll. Kim O´Rourke, skribent och marknadsstrateg, skrev i ett uttalande: ”Eftersom vi har både en gillaknapp och en sparaknapp så har det inte varit tydligt vad som skiljer de båda åt”.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

SMIF väljer ny Generalsekreterare

Efter sex år på posten som generalsekreterare väljer Anna Broback att kliva av. SMIFs styrelse fattade i förra veckan beslut om att ny generalsekreterare för föreningen blir Mattias Strandberg, till vardags skribent på Dagensanalys.se.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.