Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 21 August, 21:40

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 13:00

Mediebyråer har svårt att engagera ”generation Z”



Generation Z – de mellan 16 och 19 år – är svårare att engagera än någon annan åldersgrupp, enligt forskning från analysföretaget Kantar Millward Brown. Det verkar som om marknadsförarna kan räkna med en ny utmaning i framtiden. Den globala studien AdReaction har kollat på hur konsumenter tittar på reklam, och funnit att de i ”gen Z” har minst tålamod av alla när det kommer till reklam. Det är exempelvis tre sekunder snabbare på att skippa reklam än de i ”generation X”, alltså de mellan 35-49 år. ”Marknadsförare  måste ta denna grupp av unga vuxna på högsta allvar”, säger Jane Ostler från Kantar Millward Brown UK, ”de har markant annorlunda preferenser och beteende jämfört med tidigare generationer”.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Kantar Millward Brown, AdReaction, Jane Ostler, Kantar Millward Brown UK, Generation, Bättre, Ostler

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Mediebyråerhar , svårtatt , engagera, generationZ
Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 13:36

AOL lanserar mobil marknadsföringsplattform i Sverige

Ny plattform gör det möjligt för marknadsförare att nå användare av smartphones och surfplattor i Norden och skapar nya intäktsmöjligheter för företag som publicerar innehåll i mobila enheter. Här nedan är ett pressmeddelande från AOL: AOL har idag lanserat företagets mobila plattform i Sverige. Genom att skapa nya marknadsföringsmöjligheter för annonsering inuti applikationer gör AOL det möjligt för varumärken att interagera bättre med sin mobila målgrupp.

Dagensanalys.se - 09 maj 17 kl. 09:31

Unga har mindre tilltro till mätningar

Närmare 60 % av de som inte litar på dagens sätt att mäta reklam och kampanjer är under 30 år visar en ny studie. De tror heller inte att viewability är ett relevant mått. Det är företaget Morar Consulting, på uppdrag av insiktsföretaget Turn Marketing Platform som genomfört studien.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Infograf: 5 faktorer om Viewability – Google förklarar

Lär dig allt om Viewability .

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Viewability problemet med mobilannonsering – 40 procent av alla mobila annonsvisningar är falska

Marketing Science har undersökt hur många av de mobila annonsvisningarna som verkligen har setts av användarna, drygt 40 procent är falska visningar. Resultaten baseras på 1 miljard visningar och närmare 1000 olika appar, det är tydligt att falska annonsvisningar är ett klart stort problem som de flesta som säljer annonser blundar för. Att köpa annonser direkt från trovärdiga publicister ger dock flest visningar, uppemot 91 procent.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Snart kan du glömma alla lösenord och fingeravtryck

Förvänta dig teknik med ansiktsigenkänning i kommande telefoner och datorer, tekniken går otroligt snabbt och det som fanns i futuristiska framtidsfilmer är snart en verklighet. Fingeravtryck som identifiering har snabbt adapterats i iPhone och Apple-datorer, man behöver bara sätta fingret på och så är man inne. Men det är inte alltid tekniken fungerar som den skall och då får man snällt knappa in sin kod.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Enklare att hitta de senaste nyheterna på YouTube

Nu lanserar YouTube fliken ”Breaking News” på sin sajt och i apparna. Under fliken kommer videoklipp och livesändningar om stora nyheter att finnas, allt för att du snabbt ska kunna få veta det senaste om stora händelser. Den nya fliken verkar dock inte ha dykt upp för alla användare ännu, och det är också oklart om fliken kommer att vara ett permanent inslag på plattformen eller om den bara kommer att aktiveras vid stora händelser.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Chef för produktutveckling

Brinner du för samhällsbyggande och vill bidra till att öka säkerheten på vägarna? Då kan tjänsten som chef för produktutveckling vara något för dig! Bravura söker just nu för kunds räkning en chef för produktutveckling.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Snart kommer Facebooks AR-glasögon

Nyligen lämnade Facebooks dotterbolag Oculus in en patentansökan till Amerikanska patentverket. Enligt dokumentet rör det sig om ett par AR-glasögon, men det kommer dröja innan patentet kan omsättas till en verklig produkt. Patentet som lämnats in gäller ett par glasögon med möjlighet att placera grafiska objekt ovanpå den verkliga världen i synfältet.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Nytt sätt att mäta viewability

Nu släpper mediebyråkoncernen GroupM sin nya standard för att mäta viewability. Syftet är att skapa en ökad tydlighet och bättre mätningar av när en annons har synts eller inte. Frågan om hur viewability ska mätas har varit het den senaste tiden.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Stor framgång för NBCs satsning på Snapchat

För en månad sedan lanserade NBC sitt nyhetsprogram ”Stay Tuned” på Snapchat. Nu visar resultatet att de har över 29 miljoner unika följare, tre gånger så många som ser deras program på linjär TV. Men kommer framgången hålla i sig?

Dagensanalys.se - 18 aug 17 kl. 20:54

Meltwater köper Cosmify

Cosmify är Meltwaters femte uppköp inom maskininlärning. Uppköpet innebär att Cosmifys anställda som är experter på dataanalys kommer att gå samman med Meltwaters team med liknande expertis. Cosmify plattform erbjuder en dataanalys som använder avancerad maskininlärning för att förstå data online.

Dagensanalys.se - 18 aug 17 kl. 13:31

Deloitte köper Acne

Nu står det klart att redovisnings- och konsultbolaget Deloitte köper upp byrån Acne. Målet är att stärka företagets utbud av kreativa och digitala tjänster. I samband med köpet meddelar Deloitte även att de kommer dubbla antalet anställda i Västeuropa för att stärka sin marknadsposition i regionen.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.