Dagensanalys.se > Ekonomi

Friday, 20 January, 18:59

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 12:47

Här är knepen annonsörer använder för att ta snygga bilder



Att ta en snygg produktbild är något som alla annonsörer strävar efter. Här är några knep som man använder för att ta bilder som gör att produkten ser fräsch och snygg ut i annonsen..
Läs mer på Dagensanalys.se

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Här är knepen, annonsörer, använderför att ta , snygga, bilder
Dagensanalys.se - 01 feb 16 kl. 08:45

Apple Safari ger dig möjlighet att inte dela data med annonsörer – Do Not Track (DNT)

Av de tre stora webbläsarna till iOS är det endast Safari fortfarande erbjuder Do Not Track (DNT) sekretessalternativ som skall avskräcka annonsörer från att spåra dig på nätet. Tidigare i veckan uppdaterade Google Chrome till iOS som tog bort vissa funktioner, inklusive DNT. Mozilla Firefox för iOS erbjuder inte heller antitracking funktionen.

Dagensanalys.se - 21 jul 16 kl. 11:35

Annonsörer låt mobilen vara ifred

Varannan svensk är kritisk till reklam och mest negativt inställd till reklam är man när den förekommer i mobilappar. Det visar Novus stora undersökning kring svenskarnas inställning till reklam som är beställd av Sveriges Annonsörer. Sveriges Annonsörer har med hjälp av undersökningsföretaget Novus gjort en studie av svenskarnas inställning till reklam.

Dagensanalys.se - 29 jun 16 kl. 13:28

Facebookcheferna varnar – annonsörer luras betala för ögon som aldrig sett deras annonser

Med ett nytt inlägg kring mätmetoder av annonser på den svenska marknaden så skapar två chefer från Facebook en debatt kring vad de ser som stora brister. Samtidigt visar inlägget på att Facebook nu vill ta plats på allvar på den svenska annonsmarknaden. ”[T]yvärr håller nu ni, som annonsörer, på att luras att betala för ögon som aldrig sett eller ens kunnat se er annons.

Dagensanalys.se - 11 nov 16 kl. 15:00

Annonsörer vill mäta KPI hellre än antal klick för digital video

Forskning från branschorganisationen IAB (Interactive Advertising Bureau) Europe visar att mat i allt större mängd rör sig från att mäta antal klick till KPI (som varumärkesmedvetenhet eller köpvilja) när det kommer till digital video. Undersökningen gjordes på 650 annonsörer, agenturer och publicister från 31 olika marknader. I stort sett alla (90 procent) använder sig nu av videos som en del av sin annonsstrategi.

Nyteknik - 06 dec 13 kl. 16:39

Lamp-app skickar data till annonsörer

Appen Brightest Flashligt som har laddats ner av 50 miljoner användare sänder data om användaren till annonsörer..

SR - 11 nov 16 kl. 16:45

Facebook vänder: Annonsörer ska inte kunna utesluta etniska grupper

Facebook drar tillbaka möjligheten för annonsörer att utesluta användare utifrån etnisk tillhörighet..

Dagensanalys.se - 23 aug 16 kl. 15:00

Så använder Facebook personlig data för riktade annonser

Alla känner vi igen dem, annonserna i Facebookflödet som känns väldigt träffsäkra. Som om fejjan visste precis vad du tänkte på just nu. Många undrar kanske skräckslaget – hur mycket vet de om oss?

Dagensanalys.se - 25 feb 16 kl. 10:04

Instagram har fler än 200.000 annonsörer

Instagram har idag fler än 200.000 annonsörer på sin plattform vilket är en otrolig siffra. 75 procent av annonsörerna kommer utanför USA och representerar alla företagsstorlekar från 200 länder.

Dagens Media - 13 okt 16 kl. 11:17

Seinabo Sey: "Så använder du musik i reklam"

För få annonsörer vet vad som gäller vid användandet av musik i reklam. Därför släpper Musikförläggarna nu en guide. "Det handlar om respekt", säger artisten Silvana Imam..

Dagens Media - 26 jan 15 kl. 08:42

Sveriges Annonsörer: "Behovet av juridisk rådgivning ökar"

Tobias Eltell återvänder som förbundsjurist på Sveriges Annonsörer. Anledningen är att medlemmarnas behov av juridisk rådgivning har ökat..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Nu tänker Google bekämpa pop-ups i mobilen

Sökmotorjätten ska se till att vi äntligen kan slippa alla dessa störande ”pop-ups” i mobilen. Det impopulära annonsformatet leder säkert till att många installerar reklamblockerare, och är nog en av orsakerna till att Google nu tar i med hårdhandskarna. Nu ser man nämligen till att mobila webbsidor som innehåller så kallade ”pop-ups” (alltså de annonser som öppnar ett nytt fönster) som är påträngande kommer få sin rankning sänkt.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Kvällspressen: The Guardian ertappas med att ljuga i artikel om WhatsApp

Att fabricera rubriker och hela artiklar är inget nytt för kvällspressen. Denna gång är det The Guardian som pinsamt nog ertappats med att skriva en helt fabricerad artikel om WhatsApp. Fejknyheter, rena lögner och kryddade artiklar är vardagen för oss läsare.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Katastrof: Över 6 miljarder nedspolade annonspengar förra året

Bara i England under förra året spenderade annonsörer 6,6 miljarder kronor på annonser som aldrig kunnat ses av konsumenter på webben. Flera länder i Europa lider av samma problem inklusive Sverige. Studien är genomförd av mätföretaget Meetrics.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

61 procent av Expressens annonsintäkter är digitala

Expressen har verkligen lyckats med sin digitalisering över hälften av annonsintäkterna kommer från digitala kanaler rapporterar Dagens Media. En stor del av intäkterna kommer från programmatisk annonsering samt branded content-affärer med nativeerbjudanden eller sponsorskap. Här har ni artikel i sin helhet från Dagens Media 61 procent av Expressens annonsintäkter kommer nu från digitala källor.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Annonsplattformen som berättar för kunderna om deras annonser har visats – utan kostnad

Detta må vara något av en udda nyhet – ett företag som gör det som andra i branschen gärna tar betalt för. SteelHouse erbjuder nu marknadsförarna att faktiskt få reda på om deras investeringar ger resultat – alltså visningar. Och nyligen släppta siffror visar på att det nu är viktigare än någonsin, när miljontals kronor läggs på annonser som ingen ser.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Är du kreativ och brinner för mode?

Då kan det här jobberbjudandet från MQ vara något som passar dig. MQ söker en Projektledare PR & Event till MQs Marknadsavdelning på huvudkontoret i Göteborg. Som Projektledare PR & Event leder och koordinerar du MQs mode- och PR-bearbetning i syfte att förstärka och utveckla MQs varumärke.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Snapchats riktade annonser ska baseras på vad konsumenterna köper utanför appen

Den sociala fotoappen Snapchat, som ska börsnoteras om några månader, fortsätter att bidra med nya möjligheter för marknadsförare som vill nå deras unga millennial-publik. Nu blir man ännu en i mängden av sociala plattformar som erbjuder riktad annonsering baserad på konsumenternas köpdata utanför Snapchats ekosystem. Snapchat har nämligen just undertecknat ett avtal med mättjänsten Oracle Data Cloud (enligt bland andra Wall Street Journal), något som innebär att man får tillgång till köpdata från även sånt som icke-digitala köp.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Trött på virala videohits? Den här sajten tar dig på en resa genom YouTubes underligaste, osedda hörn

Det finns videos på YouTube som har miljontals, tja, även miljarder visningar. Virala hits som nästan alla känner till. Men mitt i detta flöde av miljonvisningar så kan det finnas en kvalitet i sig själv i att se något som nästan ingen annan sett, klipp med bara någon enstaka visning.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Aftonbladets osmakliga bilreklam

Under den senaste incidenten i Melbourne där en person körde in i en folkmassa med sin bil får man innan man skall se på videoklippet på Aftonbladet reklam för olika bilmärken. Jag som annonsör skulle inte vara särskilt nöjd med att få min reklam exponerad i samband med att någon mejat ned en massa folk med sin bil och innan det få bilreklam med “iskalla erbjudanden” och sen BDS som “tar han om bilen”. Detta är ett stort problem med den programmatiska annonshandeln som inte kräver någon handpåläggning, de saknar därmed även kontroll.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

RAM räknar ut när reklamen ökar annonsörens intäkt

RAM, ett av världens ledande undersökningsföretag inom media och med världens största referensdatabas inom kommunikation, lanserar nu en förenklad ROMI-kalkylator som gör det möjligt att analysera både break-even och beräkna det ekonomiska resultatet av en annonskampanj. ROMI (Return on marketing investments) som begrepp är ibland omdiskuterat men för framförallt utbudsannonsering är det både trovärdigt och affärsmässigt relevant. Med hjälp av underlag från RAMs enskilda mätningar av reklam ges möjligheten att både diskutera och simulera de resultat som verkar rimliga och möjliga av kampanjerna.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.