Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 23 August, 17:45

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 12:47

Här är knepen annonsörer använder för att ta snygga bilder



Att ta en snygg produktbild är något som alla annonsörer strävar efter. Här är några knep som man använder för att ta bilder som gör att produkten ser fräsch och snygg ut i annonsen..
Läs mer på Dagensanalys.se

Dela artikeln

4 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Här är knepen, annonsörer, använderför att ta , snygga, bilder
Dagensanalys.se - 01 feb 16 kl. 08:45

Apple Safari ger dig möjlighet att inte dela data med annonsörer – Do Not Track (DNT)

Av de tre stora webbläsarna till iOS är det endast Safari fortfarande erbjuder Do Not Track (DNT) sekretessalternativ som skall avskräcka annonsörer från att spåra dig på nätet. Tidigare i veckan uppdaterade Google Chrome till iOS som tog bort vissa funktioner, inklusive DNT. Mozilla Firefox för iOS erbjuder inte heller antitracking funktionen.

Dagensanalys.se - 21 jul 16 kl. 11:35

Annonsörer låt mobilen vara ifred

Varannan svensk är kritisk till reklam och mest negativt inställd till reklam är man när den förekommer i mobilappar. Det visar Novus stora undersökning kring svenskarnas inställning till reklam som är beställd av Sveriges Annonsörer. Sveriges Annonsörer har med hjälp av undersökningsföretaget Novus gjort en studie av svenskarnas inställning till reklam.

Dagensanalys.se - 26 jan 17 kl. 11:31

Snapchat genererar miljontals dollar för annonsörer

Snapchat är den mest använda sociala plattformen bland unga idag, men den har på senare tid blivit mer än en kul app för sociala kontakter. Siffror för 2016 visar att annonsörer som använder Snapchat som kanal för sin reklam har intäkter i miljonklassen, och i vissa fall till och med hundratals miljoner kronor per år. Anledningen är deras nätverk Discover, som dagligen presenterar reklambudskap till Snapchats 150 miljoner användare.

Dagensanalys.se - 29 jun 17 kl. 17:33

Om Sveriges Annonsörer kunde samsas med IAB skulle det bli drei

Både IAB och Sveriges Annonsörer vill båda lösa den ständiga frågan om svenskarnas reklamtrötthet. Tyvärr väljer de att inte jobba tillsammans utan istället kämpar på olika håll. 2016 svarade 52 procent av svenska folket att de har en negativ inställning till reklam.

Dagensanalys.se - 21 jan 17 kl. 17:51

Google dissar mätkakor och bygger nytt mätsystem till annonsörer

Över 50 procent av Googles besökare använder mobilen. Den beteendeförändringar kopplat till att man också använder fler skärmar tvingar Google att inte bara se över sina mätningar utan även hur de själva använder bland annat pixlar och kakor (cookies) till sina tjänster. Det är en ny värld på internet och den är inte lika enkel som den tidigare.

Dagensanalys.se - 14 jun 17 kl. 12:31

Facebook hjälper annonsörer att värdera sina kunder bättre

Facebook har insett att målet med en kampanj inte är klick eller konvertering, utan omsättning och vinst. Därför lanserar de nu två nya verktyg för att bättre kunna beräkna resultatet av en kampanj och värdet av olika användare. De två nya verktygen heter Value Optimization targeting och Value-based Lookalike Audiences.

Dagensanalys.se - 29 jun 16 kl. 13:28

Facebookcheferna varnar – annonsörer luras betala för ögon som aldrig sett deras annonser

Med ett nytt inlägg kring mätmetoder av annonser på den svenska marknaden så skapar två chefer från Facebook en debatt kring vad de ser som stora brister. Samtidigt visar inlägget på att Facebook nu vill ta plats på allvar på den svenska annonsmarknaden. ”[T]yvärr håller nu ni, som annonsörer, på att luras att betala för ögon som aldrig sett eller ens kunnat se er annons.

Dagensanalys.se - 11 nov 16 kl. 15:00

Annonsörer vill mäta KPI hellre än antal klick för digital video

Forskning från branschorganisationen IAB (Interactive Advertising Bureau) Europe visar att mat i allt större mängd rör sig från att mäta antal klick till KPI (som varumärkesmedvetenhet eller köpvilja) när det kommer till digital video. Undersökningen gjordes på 650 annonsörer, agenturer och publicister från 31 olika marknader. I stort sett alla (90 procent) använder sig nu av videos som en del av sin annonsstrategi.

Dagensanalys.se - 28 apr 17 kl. 16:25

Annonsörer kan nu veta om de syns i bra eller dåliga artiklar

Genom att kombinera Rocket Fuels AI-teknik med IBM Watson Discovery får annonsörer tillgång till ett kraftfullt verktyg som identifierar artiklar som är bra att associeras tillsammans med, men hittar även artiklar att undvika. Allt sker i realtid. Den nya funktionen kallad Brand Moments och gör det möjligt för Rocket Fuel’s AI teknologi att agera på nyhetsartiklar i realtid.

Nyteknik - 06 dec 13 kl. 16:39

Lamp-app skickar data till annonsörer

Appen Brightest Flashligt som har laddats ner av 50 miljoner användare sänder data om användaren till annonsörer..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 15 minuter sedan

Krönika: 2017 – året då programmatisk annonsering blir prediktiv

”Det går otroligt snabbt i vår digitala marknadsföringsvärld och framförallt inom det programmatiska området. Med aktörer som Accenture Interactive och Clear Channel på väg in på marknaden och den uppmärksamhet ad-tech-företag fick under Cannes Lions 2017, verkar det som att förändring är det enda konstanta i vår bransch,” skriver Magnus Johansson som är Nordenchef på Rocket Fuel. Jeff Bezos, vd på Amazon, beskriver artificiell intelligens som en “renässans” vars framfart kommer att “stärka och förbättra alla företag, statliga myndigheter och filantropiska aktiviteter”.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Facebook har fler användare än det finns människor?

Vad får man egentligen när man annonserar på Facebook, hur många fejkkonton finns det egentligen? Breakit påstår att finns det fler användare på Facebook än det finns människor, när man tittar på åldersgruppen skall glappet vara 330 000 personer, skillnaden är antagligen ännu större då inte alla 15-24-åringar använder Facebook utan befinner sig på Snapchat. Enligt Breakit påstår Facebook att man i åldern 15-24 år har en potentiell räckvidd på 1,5 miljoner människor i Sverige.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Hahaha, Facebook saknar dig

Har du varit inaktiv på Facebook och fått push-meddelande att de saknar dina inlägg, vansinnigt irriterande. Facebook tycks ha tappat trafik då allt fler har uppmärksammat deras push-meddelanden att de saknar dina inlägg. Det är få saker som irriterar så mycket som ”Vi Saknar Dig” kampanjer som bedrivs av många publicister för att rädda en fallande affär.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Viralsajten Newsner säljs till Mediaplanet

Newsner, en av Sveriges största viralsajter säljs nu, det rapporterar Breakit. För fem år sedan startade bolaget N365 Group, tidigare Nyheter365, sajten Newsner som var en av de första i Sverige att visa att man kan tjäna pengar på virala nyheter. Förra året omsatte bolaget 89,9 miljoner kronor med ett resultat om 5,9 miljoner kronor.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Så här ska Google bli bättre kompis med alla publicister

Google vill hjälpa publicister förbättra deras betalprenumerationer så att de kan tjäna mer pengar på läsarna, det rapporterar Bloomberg. Google arbetar just nu med att utveckla nya verktyg för att hjälpa tidningar att öka deras intäkter från prenumerationer. De nya verktygen kommer initialt att testas tillsammans med New York Times och Financial Times.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Man vet att esport är på allvar när till och med Nielsen börjar mäta

Ja, jag vet att det redan spenderas miljardtals dollar inom esport. Jag har till och med själv varit en del av den världen, i begynnelsen. Vad gör du för satsningar inom den här växande marknaden?

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Nu ska internet bli ännu snabbare – om Google får bestämma

Desto snabbare internet, desto bättre tjänster och desto mer business. Så går tesen om internets utveckling. Hade vi som exempel inte haft dagens bredband så hade vi inte heller kunnat använda video som annonsformat.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Linkedin vill komma ikapp både Youtube och Facebook – med videoklipp

Att göra det möjligt att publicera videoklipp känns redan passé, men för Linkedin är det fortfarande något nytt och häftigt. För marknadsförare innebär det, så småningom, att även det formatet kan rulla ut på Linkedin. För oss som är närvarande på Linkedin innebär video (som kan vara 10 minuter långa) att vi kan istället för att ha en fin CV också stoltsera med en häftig video, om vad vi gör under vår arbetsdag.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

P&G är trött på dåliga annonsplaceringar och botar

När Proctor & Gamle ryter till stannar branschen och lyssnar. Jätten är trött på att betala för onlineannonser som inte visats eller hanterats enligt gällande standarder och där botar ersatts av konsumenter. Proctor and Gamle har en annonsbudget om 90 miljarder kronor per år.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Trenden är tydlig – tonåringarna lämnar Facebook

Tonåringar lämnar Facebook snabbare än väntat, det visar en ny studie från analysföretaget eMarketer. Om din målgrupp är tonåringar eller unga vuxna så är det dags att ta Snapchat på allvar. Studien förutspår att Facebooks användarbas på 12-17-åringar i USA kommer att minska med 3,4 procent under 2017.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.