Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 17 October, 20:47

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 12:47

Här är knepen annonsörer använder för att ta snygga bilder



Att ta en snygg produktbild är något som alla annonsörer strävar efter. Här är några knep som man använder för att ta bilder som gör att produkten ser fräsch och snygg ut i annonsen..
Läs mer på Dagensanalys.se

Dela artikeln

4 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Här är knepen, annonsörer, använderför att ta , snygga, bilder
Dagensanalys.se - 01 feb 16 kl. 08:45

Apple Safari ger dig möjlighet att inte dela data med annonsörer – Do Not Track (DNT)

Av de tre stora webbläsarna till iOS är det endast Safari fortfarande erbjuder Do Not Track (DNT) sekretessalternativ som skall avskräcka annonsörer från att spåra dig på nätet. Tidigare i veckan uppdaterade Google Chrome till iOS som tog bort vissa funktioner, inklusive DNT. Mozilla Firefox för iOS erbjuder inte heller antitracking funktionen.

Dagensanalys.se - 21 jul 16 kl. 11:35

Annonsörer låt mobilen vara ifred

Varannan svensk är kritisk till reklam och mest negativt inställd till reklam är man när den förekommer i mobilappar. Det visar Novus stora undersökning kring svenskarnas inställning till reklam som är beställd av Sveriges Annonsörer. Sveriges Annonsörer har med hjälp av undersökningsföretaget Novus gjort en studie av svenskarnas inställning till reklam.

Dagensanalys.se - 26 jan 17 kl. 11:31

Snapchat genererar miljontals dollar för annonsörer

Snapchat är den mest använda sociala plattformen bland unga idag, men den har på senare tid blivit mer än en kul app för sociala kontakter. Siffror för 2016 visar att annonsörer som använder Snapchat som kanal för sin reklam har intäkter i miljonklassen, och i vissa fall till och med hundratals miljoner kronor per år. Anledningen är deras nätverk Discover, som dagligen presenterar reklambudskap till Snapchats 150 miljoner användare.

Dagensanalys.se - 21 jan 17 kl. 17:51

Google dissar mätkakor och bygger nytt mätsystem till annonsörer

Över 50 procent av Googles besökare använder mobilen. Den beteendeförändringar kopplat till att man också använder fler skärmar tvingar Google att inte bara se över sina mätningar utan även hur de själva använder bland annat pixlar och kakor (cookies) till sina tjänster. Det är en ny värld på internet och den är inte lika enkel som den tidigare.

Dagensanalys.se - 29 jun 17 kl. 17:33

Om Sveriges Annonsörer kunde samsas med IAB skulle det bli drei

Både IAB och Sveriges Annonsörer vill båda lösa den ständiga frågan om svenskarnas reklamtrötthet. Tyvärr väljer de att inte jobba tillsammans utan istället kämpar på olika håll. 2016 svarade 52 procent av svenska folket att de har en negativ inställning till reklam.

Dagensanalys.se - 14 jun 17 kl. 12:31

Facebook hjälper annonsörer att värdera sina kunder bättre

Facebook har insett att målet med en kampanj inte är klick eller konvertering, utan omsättning och vinst. Därför lanserar de nu två nya verktyg för att bättre kunna beräkna resultatet av en kampanj och värdet av olika användare. De två nya verktygen heter Value Optimization targeting och Value-based Lookalike Audiences.

Dagensanalys.se - 29 jun 16 kl. 13:28

Facebookcheferna varnar – annonsörer luras betala för ögon som aldrig sett deras annonser

Med ett nytt inlägg kring mätmetoder av annonser på den svenska marknaden så skapar två chefer från Facebook en debatt kring vad de ser som stora brister. Samtidigt visar inlägget på att Facebook nu vill ta plats på allvar på den svenska annonsmarknaden. ”[T]yvärr håller nu ni, som annonsörer, på att luras att betala för ögon som aldrig sett eller ens kunnat se er annons.

Dagensanalys.se - 11 nov 16 kl. 15:00

Annonsörer vill mäta KPI hellre än antal klick för digital video

Forskning från branschorganisationen IAB (Interactive Advertising Bureau) Europe visar att mat i allt större mängd rör sig från att mäta antal klick till KPI (som varumärkesmedvetenhet eller köpvilja) när det kommer till digital video. Undersökningen gjordes på 650 annonsörer, agenturer och publicister från 31 olika marknader. I stort sett alla (90 procent) använder sig nu av videos som en del av sin annonsstrategi.

Dagensanalys.se - 28 apr 17 kl. 16:25

Annonsörer kan nu veta om de syns i bra eller dåliga artiklar

Genom att kombinera Rocket Fuels AI-teknik med IBM Watson Discovery får annonsörer tillgång till ett kraftfullt verktyg som identifierar artiklar som är bra att associeras tillsammans med, men hittar även artiklar att undvika. Allt sker i realtid. Den nya funktionen kallad Brand Moments och gör det möjligt för Rocket Fuel’s AI teknologi att agera på nyhetsartiklar i realtid.

Nyteknik - 06 dec 13 kl. 16:39

Lamp-app skickar data till annonsörer

Appen Brightest Flashligt som har laddats ner av 50 miljoner användare sänder data om användaren till annonsörer..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Svenska konsumenter litar inte på varumärken

Att vinna svenska konsumenters förtroende är lättare sagt än gjort. Enligt en ny studie från Cohn & Wolfe tycker endast fem procent av de svenska konsumenterna att varumärken är öppna och ärliga och sju procent att man kan lita på ett varumärke. De varumärken som man upplever som mest autentiska är Systembolaget, Apoteket AB och Apoteket Hjärtat.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

ANA uppskattar att Ad Fraud kostar annonsörer 7 miljarder dollar per år

ANA – Association of National Advertisers – uppskattar att annonsbedrägerierna uppgick till 7 miljarder dollar under 2016 och detta eskalerar då allt mer pengar investeras i digital annonsering. Områden där det sker annonsbedrägeri är följande: bots, domain spoofing, click farms, cookie stuffing och ad stacking alla dessa falska annonsvisningar kan minskas väsentligt med den teknik som redan finns tillgänglig idag. Det är självklart en mer komplicerad fråga än att man blir lurad på på stora pengar när det gäller digital annonsering, det handlar om politik och vem som bär ansvaret – men det innebär inte att man kan sopa det under mattan och inte diskutera problemet.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Video: Så här fungerar 5G – din mobila framtid

Det har snackats länge om 5G – nästa generation av våra mobila liv. Spana in det här videoklippet för att ha koll på vad 5G är för något och vad det kan användas till. På bara några minuter har du  koll på framtiden..

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Facebook testar ny CV-funktion

Facebook håller just nu på att testa en CV-funktion som låter användarna dela sin arbetserfarenhet med sina vänner. Användarna kan lista sin arbetserfarenhet och utbildning, såväl som kontaktinformation, en bild och annan information. Upplägget påminner mycket om LinkedIns liknande funktion och är ett tecken på att Facebook inte bara vill vara en fritidssyssla utan även en professionell plattform för jobb.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

”Needl Analytics är en spännande utveckling inom webbanalys som kommer att demokratisera Google Analytics”

Needl Analytics lanserar ett nytt automatiserat verktyg för Google Analytics i öppen beta. Needl Analytics Ltd är ett svensk-brittiskt bolag som startades 2016 med målet att bygga ett nästa generationens verktyg för automatiserad webbanalys. I teamet bakom Needl Analytics ingår Rickard Almér, medgrundare och ansvarig för analys och R&D, Andrew Dempsey, medgrundare och CMO, Phil Roach, medgrundare och CTO, Anders Hagström, medgrundare och investerare och Siew Sai Hoo, medgrundare och investerare.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Youtubern Therése Lindgren släpper bok

Therése Lindgren är en av Sveriges största kvinnliga Youtubers och en röst som många unga lyssnar till. Nu släpper hon boken ”Vem bryr sig?” där hon uppmanar oss alla att börja bry oss – om oss själva, hur vi lever, vad vi äter, och inte minst: om djuren.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Mindre än en vecka kvar till vårt webinar om GDPR

Att den nya dataskyddslagen GDPR är på intåg kan inte ha undvikit någon. Så vad innebär den? Vad behöver du göra?

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

70 procent av tiden online är med en mobil enhet

Mobila enheter står idag för 70 procent av vår tid online, enligt en sprillans ny undersökning från Zenith Media. Redan nästa år är prognosen att siffran stiger till 73 procent, vilket är en ökning från 65 procent år 2016. Rapporten från Zenith tror även att räckvidden för smarta mobiler kommer att nå 66 procent nästa år.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Videoannonser är nu större än banners

Enligt IAB och konsultföretaget PwC är video det största enskilda formatet inom displayannonsering. “The time people spend watching online video has grown tremendously over the last few years, so it’s little wonder that video is now the fastest-growing ad format as advertisers look to tap into the changing way people consume content,” kommenterar Jon Mew från IAB i TheDrum. Video står idag för 35 procent av alla displayannonsering på nätet.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

4 Tips från Google hur du skriver högkvalitativt för att få bra SEO

Om du vill skriva så att du för bra betyg i SEO från Google kan det vara bra att använda deras tips och guider. Google har i sina algoritmer sätt att ge högkvalitativt innehåll bättre SEO än rent klickbete, men vad är då högkvalitativt innehåll enligt Google och hur skriver man för att få bra SEO. Det är både svårt och enkelt!

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.