Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 16 December, 06:16

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 12:47

Här är knepen annonsörer använder för att ta snygga bilder



Att ta en snygg produktbild är något som alla annonsörer strävar efter. Här är några knep som man använder för att ta bilder som gör att produkten ser fräsch och snygg ut i annonsen..
Läs mer på Dagensanalys.se

Dela artikeln

4 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Här är knepen, annonsörer, använderför att ta , snygga, bilder
Dagensanalys.se - 01 feb 16 kl. 08:45

Apple Safari ger dig möjlighet att inte dela data med annonsörer – Do Not Track (DNT)

Av de tre stora webbläsarna till iOS är det endast Safari fortfarande erbjuder Do Not Track (DNT) sekretessalternativ som skall avskräcka annonsörer från att spåra dig på nätet. Tidigare i veckan uppdaterade Google Chrome till iOS som tog bort vissa funktioner, inklusive DNT. Mozilla Firefox för iOS erbjuder inte heller antitracking funktionen.

Dagensanalys.se - 31 okt 17 kl. 17:55

Annonsörer världen över har en positiv syn på digital video

Alla i mediabranschen är överens om att digital video är både oundviklig och ovärderlig för annonsörer. Men vilka utmaningar finns det? Vilka verktyg ser annonsörer och utgivare som de viktigaste för att lyckas med digital video – nu och i framtiden?

Dagensanalys.se - 21 jul 16 kl. 11:35

Annonsörer låt mobilen vara ifred

Varannan svensk är kritisk till reklam och mest negativt inställd till reklam är man när den förekommer i mobilappar. Det visar Novus stora undersökning kring svenskarnas inställning till reklam som är beställd av Sveriges Annonsörer. Sveriges Annonsörer har med hjälp av undersökningsföretaget Novus gjort en studie av svenskarnas inställning till reklam.

Dagensanalys.se - 26 jan 17 kl. 11:31

Snapchat genererar miljontals dollar för annonsörer

Snapchat är den mest använda sociala plattformen bland unga idag, men den har på senare tid blivit mer än en kul app för sociala kontakter. Siffror för 2016 visar att annonsörer som använder Snapchat som kanal för sin reklam har intäkter i miljonklassen, och i vissa fall till och med hundratals miljoner kronor per år. Anledningen är deras nätverk Discover, som dagligen presenterar reklambudskap till Snapchats 150 miljoner användare.

Dagensanalys.se - 21 jan 17 kl. 17:51

Google dissar mätkakor och bygger nytt mätsystem till annonsörer

Över 50 procent av Googles besökare använder mobilen. Den beteendeförändringar kopplat till att man också använder fler skärmar tvingar Google att inte bara se över sina mätningar utan även hur de själva använder bland annat pixlar och kakor (cookies) till sina tjänster. Det är en ny värld på internet och den är inte lika enkel som den tidigare.

Dagensanalys.se - 29 jun 17 kl. 17:33

Om Sveriges Annonsörer kunde samsas med IAB skulle det bli drei

Både IAB och Sveriges Annonsörer vill båda lösa den ständiga frågan om svenskarnas reklamtrötthet. Tyvärr väljer de att inte jobba tillsammans utan istället kämpar på olika håll. 2016 svarade 52 procent av svenska folket att de har en negativ inställning till reklam.

Dagensanalys.se - 14 jun 17 kl. 12:31

Facebook hjälper annonsörer att värdera sina kunder bättre

Facebook har insett att målet med en kampanj inte är klick eller konvertering, utan omsättning och vinst. Därför lanserar de nu två nya verktyg för att bättre kunna beräkna resultatet av en kampanj och värdet av olika användare. De två nya verktygen heter Value Optimization targeting och Value-based Lookalike Audiences.

Dagensanalys.se - 29 jun 16 kl. 13:28

Facebookcheferna varnar – annonsörer luras betala för ögon som aldrig sett deras annonser

Med ett nytt inlägg kring mätmetoder av annonser på den svenska marknaden så skapar två chefer från Facebook en debatt kring vad de ser som stora brister. Samtidigt visar inlägget på att Facebook nu vill ta plats på allvar på den svenska annonsmarknaden. ”[T]yvärr håller nu ni, som annonsörer, på att luras att betala för ögon som aldrig sett eller ens kunnat se er annons.

Dagensanalys.se - 11 nov 16 kl. 15:00

Annonsörer vill mäta KPI hellre än antal klick för digital video

Forskning från branschorganisationen IAB (Interactive Advertising Bureau) Europe visar att mat i allt större mängd rör sig från att mäta antal klick till KPI (som varumärkesmedvetenhet eller köpvilja) när det kommer till digital video. Undersökningen gjordes på 650 annonsörer, agenturer och publicister från 31 olika marknader. I stort sett alla (90 procent) använder sig nu av videos som en del av sin annonsstrategi.

Dagensanalys.se - 11 dec 17 kl. 11:01

Reddit använder Sprinklr för att nå ut till annonsörerna

Reddit försöker som alla andra internetaktörer att tjäna pengar. Deras problem är att de är ett forum som haft en stark organiskt tillväxt pågrund av att man inte gått in i trådarna med reklam, men nu blir det alltså ändring på det. Som första aktör får nu Sprinklr möjlighet att läsa av och skjuta in innehåll på Reddit.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Kosing ska konkurrera ut Trisslotten som belöningsverktyg

De senaste åren har allt fler i undersökningsbranschen uppmärksammat att svarsfrekvenserna minskat, något som även vi skrivit om. Allt fler har därför börjat ge ut incentives/belöningar till deltagarna, men det är jobbigt att administrera och är svårt att göra vid mycket korta undersökningar. Nu kommer dock ett nytt verktyg som avser råda bot på problemet.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

MMS: Julkalendern slår rekord på onlinevideo

Uppladdningen inför julafton har börjat och årets julkalender Jakten på tidskristallen visas på SVT 1, Barnkanalen samt SVT Play. Årets premiär av julkalendern sågs av 2,7 miljoner personer, vilka hade sett på någon av tv-sändningarna 1 december. Detta är 85 000 färre tittare jämfört med förra årets premiär av julkalendern Selmas saga.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Snapchat låter användarna få skapa egna filter

Igår meddelande Snapchat att de öppnar upp sin AR-plattform för alla. Det innebär att du kan skapa dina egna AR-filter för Snapchat, dock är vissa funktioner fortfarande förbehållna företagen. I syfte att öka engagemanget bland användarna och skapa fler filter som de kan interagera med öppnar Snapchat nu upp sin AR-plattform för alla att leka med.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Branschönskningar till tomten är helt bortkastade för han lyssnar inte

En av Resumes bloggare, Daniel Collin, har lämnat sina branschönskningar till tomten. Helt vettiga tankar men problemet är att han inte vill lyssna, för då måste han släppa biran och börja jobba. Tweet, tweet och tweet … oj, vad jag tycker till om händelser i branschen utan någon effekt.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Nytt verktyg identifierar subliminala ansiktsuttryck

Företaget Human, som utvecklar teknik för att tolka undermedvetna känslomässiga egenskaper och förutspår mänskligt beteende, har lanserat ett verktyg som kan läsa konsumenternas subliminala ansiktsuttryck och reaktioner på produkter och kampanjer i realtid. Med termen subliminal perception avses fenomenet att en individs tankar, beteenden eller känslor påverkas av stimuli som inte uppfattas på en medveten nivå. Den omedvetna registreringen av stimuli kallas för subliminal perception.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Social Media Coordinator till Outnorth AB

Är du en vass digital kommunikatör som har ett intresse för outdoor och utomhusträning? Då kan det här vara en tjänst för dig! Outnorth AB stärker upp sitt team och söker efter en Social Media Coordinator.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Så tycker användarna om reklamblockerare

Företaget Statista genomförde nyligen en stor undersökning i USA för att ta reda på vad internetanvändarnas inställning till reklam och reklamblockerare är. Resultaten är delvis väntade, och delvis förvånande. Statista fick omkring 1000 svar på sin undersökning om hur användare uppfattar reklam och reklamblockerare.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Mailchimp automatiserar välkomstmail

Den enormt populära mailutskicksmotorn Mailchimp satsar allt mer på automatisering. Senaste funktionen som rullas ut tar hand om välkomstmail till nya prenumeranter av exempelvis e-postbaserade nyhetsbrev. ”MailChimp’s automations are like a second brain for your business.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Apple lanserar analystjänst för poddar

Nu är Apples analystjänst för alla poddägare igång som listar sina poddar hos Apple. Tjänsten är fortfarande i beta, men fungerar som ska, enligt Apple. Du kan spåra unika enheter och se statistik för playback.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Slut på könsstereotyp reklam i England

Tidigare i år gjorde Advertising Standards Authority (ASA) en genomgång som visade att könsstereotyp reklam begränsar möjligheter och önskemål hos såväl barn och unga som hos vuxna. Därför lanseras nu en ny regel som förbjuder reklam som baseras på skadliga könsstereotyper. Det är organisationen Committees of Advertising Practicies (CAP) som tagit fram förslaget till den nya regeln som kommer att införas i deras UK Advertising Code under 2018.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.