Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 24 May, 10:04

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 12:47

Här är knepen annonsörer använder för att ta snygga bilder



Att ta en snygg produktbild är något som alla annonsörer strävar efter. Här är några knep som man använder för att ta bilder som gör att produkten ser fräsch och snygg ut i annonsen..
Läs mer på Dagensanalys.se

Dela artikeln

4 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Här är knepen, annonsörer, använderför att ta , snygga, bilder
Dagensanalys.se - 14 mar 18 kl. 14:45

Annonsörer är missnöjda med mätmetoder för digitala annonser

Enligt en studie som World Federation of Advertisers (WFA) gjort är en klar majoritet av såväl annonsörer som byråer och rådgivare missnöjda med de modeller som finns för att utvärdera annonsinsatser i digitala miljöer. Det krävs nya metoder menar de. Idag genomförs klassisk mediarevision genom att priset ett företag betalar för en annons jämförs med vad en anonym pool av annonsörer betalar för motsvarande annonser.

Dagensanalys.se - 09 mar 18 kl. 15:08

YouTube lär ut hur man använder olika videolängder effektivt

Under konferensen South By SouthWest (SXSF) som just nu pågår lägger YouTube ner mycket tid och kraft på att lära ut hur man effektivt jobbar med de olika längder av annonsvideo som finns på plattformen. När 6 sekunders, 15 sekunders och längre annonsformat blivit standardiserat är det även dags att fundera på hur man använder formaten för att skapa en sammanhängande berättelse och när de olika formaten lämpar sig bäst. YouTube tar flera av sina annonsörer till hjälp för att visa hur man på bästa sätt kan jobba med de olika formaten.

Dagensanalys.se - 31 okt 17 kl. 17:55

Annonsörer världen över har en positiv syn på digital video

Alla i mediabranschen är överens om att digital video är både oundviklig och ovärderlig för annonsörer. Men vilka utmaningar finns det? Vilka verktyg ser annonsörer och utgivare som de viktigaste för att lyckas med digital video – nu och i framtiden?

Dagensanalys.se - 01 feb 16 kl. 08:45

Apple Safari ger dig möjlighet att inte dela data med annonsörer – Do Not Track (DNT)

Av de tre stora webbläsarna till iOS är det endast Safari fortfarande erbjuder Do Not Track (DNT) sekretessalternativ som skall avskräcka annonsörer från att spåra dig på nätet. Tidigare i veckan uppdaterade Google Chrome till iOS som tog bort vissa funktioner, inklusive DNT. Mozilla Firefox för iOS erbjuder inte heller antitracking funktionen.

Dagensanalys.se - 28 mar 18 kl. 17:09

Sveriges Annonsörer om Googles åtgärder för säkrare annonsmiljöer

För drygt ett år sedan uppdagades att annonsörer synts i samband med olämpligt innehåll på Google och Youtube. Nyligen träffade Sveriges Annonsörer representanter för Google för att se vad de vidtagit och vidtar för åtgärder i frågan. Samtalet kretsade framförallt kring vilka insatser Google tagit sedan det för snart ett år sedan uppdagades att annonsörer synts i samband med hatvideos på plattformen Youtube, samt vilka åtgärder man nu tar då medias granskning visat att annonsörer även synts i kontexter med olämpligt innehåll på Google.

Dagensanalys.se - 16 mar 18 kl. 13:48

Odysseys Click 2 buy ger annonsörer information om kundens hela köpresa

Att förstå kundens hela köpresa är något som många annonsörer drömmer om, men som få lyckats med. Nu lanserar den nystartade företaget Odyssey projektet Click 2 buy, som genom en kombination av digital beteendetracking och enkäter kan fånga hela kundresan, och hjälpa annonsörer att optimera sin marknadsföring säger Tobias Sjöqvist, grundare och partner på Odyssey och VD i Qogai Analytics (bilden). Det är svårt att kombinera såväl digitala som analoga beröringspunkter, koppla ihop annonser på olika digitala plattformar och även förstå när köp skett både på nätet och i fysiska butiker.

Dagensanalys.se - 16 apr 18 kl. 14:01

YouTube och Google använder GDPR för att stänga ute tredjepartsaktörer

YouTube meddelar att de från och med den 21 maj (fyra dagar före GDPR) kommer stoppa möjligheterna för tredjepartsaktörer att annonsera på plattformen. De tar även bort möjligheterna att använda tredjeparts-pixlar för att följa annonser. Istället tillåts enbart Google-ägda verktyg, och anledningen menar man är den nya EU-lagen GDPR.

Dagensanalys.se - 21 jul 16 kl. 11:35

Annonsörer låt mobilen vara ifred

Varannan svensk är kritisk till reklam och mest negativt inställd till reklam är man när den förekommer i mobilappar. Det visar Novus stora undersökning kring svenskarnas inställning till reklam som är beställd av Sveriges Annonsörer. Sveriges Annonsörer har med hjälp av undersökningsföretaget Novus gjort en studie av svenskarnas inställning till reklam.

Dagensanalys.se - 16 feb 18 kl. 08:50

New York Times ska bygga data- och tekniklösningar för annonsörer

New York Times vill bli en teknikleverantör åt andra och skapar en ny division som de kallar nytDemo. NytDemo kommer att vara ett tvärfunktionellt team bestående utgivarens data, produkt och design, teknik och reklamgrupper. Syftet är att utveckla dataledda kommersiella produkter baserat på New York Times insikter från sina läsare.

Dagensanalys.se - 13 mar 18 kl. 11:01

Brand Metrics vill mäta fyra områden som är viktiga för alla annonsörer

Igår lanserade företaget Brand Metrics sitt verktyg för automatiserad mätning av brand lift som en följd av annonsexponeringar. Jag fick chansen att prata med Andreas Lithner och Mikael Larsson, två av personerna bakom företaget för att höra vem tjänsten egentligen är till för och vad de faktiskt mäter. Det hela startade egentligen ur ett önskemål från en kund till undersökningsföretaget Inizio som ville veta vilken effekt deras annonskampanjer faktiskt hade.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 3 minuter sedan

Nyhetsanvändningen tar allt större plats på sociala medier

Morgontidningsläsningen sjunker kraftigt i Sverige och vi tillbringar istället allt mer tid på sociala medier. Idag använder fyra av tio svenska ungdomar sociala medier för att ta del av nyheter och Facebook är deras viktigaste nyhetskanal. Det visar 2017 års Mediebarometer, genomförd av Nordicom vid Göteborgs universitet.

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Här är de nya jobben – och här är de som försvinner

Kulturkurator, technovator och konceptdirigent. Det är nya yrkesroller som vi kommer att få se alltmer av på framtidens arbetsmarknad. Är du däremot digital analytiker eller CEO-specialist riskerar du att ditt jobb tas över av en robot.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Sista-minuten-panik över GDPR? Här är alla artiklar du behöver läsa

Om du vaknade i morse med lätt panik över att stora GDPR-dagen infaller imorgon ska du nu ta och andas, kocka lite kaffe eller te och luta dig tillbaka. Här är nämligen alla våra våra artiklar om GDPR. Du är inte ensam att ha GDPR-panik – bara 33 procent av svenska företag är redo för GDPR GDPR kommer ge användarna en större trygghet när de skall dela data 5 tips till annonsbranschen inför GDPR 5 praktiska tips för digitala marknadsförare inför GDPR Stor GDPR-guide för marknadsförare Mycket stress kring GDPR beror på missförstånd Och här hittar du resten av våra artiklar om GDPR..

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

MTG köper videogänget på Zoomin.tv

MTG har nu lagt vantarna på Zoomin.tv. Zoomin.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Avhoppare från Facebook öppnar upp digital mediabyrå

I maj öppnar avhoppare från sociala media-jätten Facebook upp en mediabyrå med slagorden ‘digital strategi på dina villkor’. “Vi kommer att erbjuda en modell där vi arbetar med långsiktighet i transparenta samarbeten för att leverera tjänster kunden faktiskt kan applicera in i sin verksamhet” säger en av grundarna Mattias Persson. – Att vara aktiv på sociala medier med sin produkt och sitt företag har aldrig varit viktigare.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

10 Buzzwords inom digital marknadsföring du måste ha koll på

Inom marknadsföringsvärlden slängs det omkring massor med buzzwords, och för den oinsatte kan det verka som rena grekiskan. Men jobbar du i branschen måste du ha koll, annars tror inte andra att du vet vad du pratar om. Här kommer därför 2017 års mest förekommande buzzwords och vad de betyder.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

AI stöttar valet av bilder till din annons

Nu lanserar bildbanken Getty Images en funktion tillsammans med AI-plattformen Cortex som ska hjälpa annonsörer och marknadsförare att välja bilder till sina annonser på sociala medier. Genom att låta en AI ge rekommendationer hittas bilder både snabbare och mer anpassat efter annonsens budskap och målgrupp. Med över 80 miljoner bilder i databasen kan det vara svårt att hitta rätt bild, men genom samarbetet med Cortex kommer det nu gå både snabbare och ge bättre resultat lovar Getty Images.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Socialbakers drar till med artificiell intelligens för att skapa vassare segment

Tjänsten kan identifiera olika personlighetstyper inom ett utvalt segment baserat på deras beteenden och intressen. “By adding AI-powered Audience Segmentation to our platform, we are turning data into productivity. Marketers are pulling in audience data from multiple sources like social, web and their own e-commerce, but combining it to identify audience personas is a real challenge,” förklarar Yuval Ben-Itzhak från Socialbakers.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Nya funktioner på Instagram ska förbättra ditt nyhetsflöde

Instagram jobbar just nu med två nya funktioner som dels gör det möjligt att bättre styra vad som syns i ditt flöde, och dels informerar dig om när du sett allt i flödet. De nya funktionerna följer den senaste trenden om att minska mobilsurfande som görs utan något egentligt syfte. Den första funktionen är möjligheten att dölja inlägg från vissa användare.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Adidas fortsätter att sponsra Uefa

Mycket fotboll just nu, men Adidas har gått ut med att fortsätter sponsra Uefa. Adidas betalar för Champions League, Super Cup, Youth League och Futsal Champions League till år 2021. Adidas kommer även sponsra Fifa VM i Ryssland med officiella bollar.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.