Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 27 February, 02:49

Dagensanalys.se - 01 aug 16 kl. 09:01

5 heta tips hur du blir en mästare på Big Data – Insikter som skapar framgång



Data är det nya guldet, det vet alla. Analytikerna är företagens guldsmeder som omvandlar data till snygga enkla och lättöverskådliga presentationer till ledningen och resten av organisationen. Att analysera data har blivit en central och viktig del i alla verksamheter idag. Man lägger mängder av tid på att extrahera, sammanställa och analysera data för att ge ledningen en bra överblick. Det finns dock genvägar att effektivisera Big Data arbetet i verksamheten.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Big Data, Excel, Fem, Tableau

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: 5 heta, tipshur du blir en , mästare, Big Data Insikter som skapar framgång
Dagensanalys.se - 03 maj 16 kl. 13:45

5 heta tips hur du blir en mästare på Big Data – Insikter som skapar framgång

Data är det nya guldet, det vet alla. Analytikerna är företagens guldsmeder som omvandlar data till snygga enkla och lättöverskådliga presentationer till ledningen och resten av organisationen. Att analysera data har blivit en central och viktig del i alla verksamheter idag.

Dagensanalys.se - 09 maj 16 kl. 13:14

eBay köper svenska analysföretaget Expertmaker

Onlinehandeljätten eBay – en känd motsvarighet till svenska Tradera eller Blocket – köper nu det svenska analysföretaget Expertmaker. Köpet kommer stärka eBays arbete och insikter kring Big Data. Expertmaker kombinerar AI-teknologi med maskininlärning och Big Data -analyser.

Dagensanalys.se - 04 maj 16 kl. 14:04

En ny ISO-standard för webbanalys på gång

The British Standards Institution (BSI) – som arbetar med att ta fram internationella standarder – har nu öppnat för en allmän konsultation kring en ny standard för digital- och webbanalys. Denna nya standard kommer vara viktig för organisationer som företag och professionella konsulter som arbetar med digital och webbbaserad analys. Vidare kommer den också att sätta en standard för den mängd digital data för företag, och forskning kring värderingar och sociala strukturer.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - I förrgår: 18:41

Svenska Spel satsar stenhårt på digital marknadsföring

Svenska Spel vill nå ut till nya kundgrupper med ny teknik samtidigt som de också vill få oss att spela mindre. Med ren Trump-logik försöker de här argumentera sitt case. Konkurrensen från utländska bolag hårdnar för vårt svenska spelmonopol så det gäller att kavla upp ärmarna och nå ut till nya målgrupper med hjälp av datadrivna kampanjer, en satsning som nu kör igång.

Dagensanalys.se - I förrgår: 16:00

Spotify satsar på fler podcasts för att locka lyssnare till tjänsten

Musikstreamingjätten Spotify ska satsa på Podcasts och lanserar nu tre egna serier på sin plattform, med planer för fler under året. Detta kan visa sig vara smartare än satsningarna på egenproducerad video som ligger i pipe:n. Läs mer: Nu ska Spotify hjälpa marknadsförarna förstå dem som streamar musik Att göra videomaterial som musikstreamingprogram verkar inte ha varit Spotifys smartaste drag (enligt TechCrunch) men det kan vara intressantare att lansera spännande podcasts.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:19

Nu kommer mid-rollannonser i livesändningar på Facebook – som på TV

Nu kommer Facebooks reklam att nå konsumenterna på ännu fler ställen – annonsvideos kommer att sändas mitt under livesändningar och on demand-videos. Facebook vill bli som TV fast i det här fallet är det kanalen själv som bestämmer när det är dags för reklam. Detta enligt ett blogginlägg som sociala mediejätten nyligen släppt ut.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:01

Är Snapchat på väg att bara ha varit en ”fluga”?

En ny undersökning visar att Snapchat förvisso är poppis bland den yngre publiken – men få kolla in annonserna. Det verkar också som att den sociala fotoappen kan visa sig bli en fluga på väg bort. Kan detta bli en smolk i bägaren för Snaps kommande börsintroducering?

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:22

comScore ska mäta YouTubes videotittande på mobilen

Mätföretaget comScore har nyligen gått ut med att man kommer mäta videoplattformen YouTubes mobila videovisningar, för att på så sätt få fart på annonsintäkterna bland de som annonserar på plattformen. Enligt comScore så sker 70 procent av de YouTubes visningar på mobila enheter. För att bättre förstå konsumenterna som tittar på detta sätt så krävs det specifika mätningar som ska ge den där  ”cross-platform”-effekten som många eftertraktar.

Dagensanalys.se - I förrgår: 12:56

Mediamarkt är först ut att endast betala för visningar i webb-tv

Smartclip lanserar ett nytt sätt att annonsera i webb-tv där annonsörerna endast betalar för visningar i deras målgrupp. Första kunden är MediaMarkt berättar Smartclip till Dagensanalys.se.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:56

Volkswagen Group Sverige söker en Produktspecialist

Vill du jobba på en arbetsplats med högt tempo och ständigt nya utmaningar? Volkswagen Group Sverige expanderar kraftigt och behöver därför utöka försäljningsavdelningen för deras servicemarknad med en produktspecialist. I rollen som produktspecialist för däck och fälg svarar du för kontakterna med Volkswagens återförsäljare och leverantörer samt vårt lager och deras huvudmän i Tyskland.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:04

”Behovet av meningsfull feedback från kunder är större än någonsin tidigare”

Det pågår en branschglidning i undersökningsvärlden. Den triggas av internationalisering, digitalisering och kundernas ökade makt. Karin Nelsson som är ordförande i undersökningsorganisationen SMIF diskuterar i denna intervju om framtiden för research.

Dagensanalys.se - 23 feb 17 kl. 16:00

Mobilen på väg att bli den främsta enheten för videotittande

Enligt en ny undersökning från techfirman AOL så är det mobilen som redan nu håller på att bli den största källan för konsumenternas videotittande. Rapporten från AOL (läs mer här) visar att vi nu tittar på videos lika mycket på mobilen som vi gör på våra datorer. Faktum är att i snitt 57 procent tittar dagligen på videos via mobilen, jämfört med 58 procent som gör det på datorn.

Dagensanalys.se - 23 feb 17 kl. 15:00

Facebook tar efter Twitter – jobbar på att börja livestreama sportsändningar

Vi har skrivit en del om att Twitter i allt större grad satsat på att bli den nästa stora kanalen för livesänd sport (och inte bara) på nätet. Nu kommer det uppgifter om att den stora konkurrenten Facebook jobbar på egna avtal med stora sportligor för samma sak. Twitter har avtal med bland annat amerikanska fotbollsligan NFL för att sända deras torsdagsmatcher och med en fransk kanal kring rättigheterna för att sända ett kommande stormästerskap i Europeisk Rugby.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.