Dagensanalys.se > Ekonomi

Friday, 24 November, 10:09

Dagensanalys.se - 15 maj 16 kl. 13:10

LG lägger i en växel till för att gasa om GoPro med livestreaming



LG har skapat en action-kamera som kan live streama derekt på YouTube (eller någon annanstans på internet) utan telefon eller WiFi. LG Action CAM LTE (tydligt att man har lagt timmar på namnet) har 4G i kameran som kan streama online-video direkt på webben. Kameran ser ut som en långsträckt GoPro Hero4 Session (ram och snabbkoppling på bilden ser ut som de kommer direkt från Hero). Till skillnad från GoPro kameror har LG Action CAM inbyggd GPS och rörelsesensorer – likt Garmin eller TomTom action kameror. Detta betyder att du kommer att kunna spela upp direkt när du har filmat.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
GoPro, YouTube, WiFi, Action CAM LTE, GoPro Hero4 Session, Hero, LG Action CAM, GPS, Garmin, TomTom,  cam, UHD, Livestreaming, TB, Bluetooth,  usb, CAM,  action, Periscope, LG

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: LG lägger i en växeltill för att , gasa, om GoPro med livestreaming

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Médiamétrie lanserar Social Media TV Ratings

Franska mätbolaget Médiamétrie kommer inom kort lansera en tjänst som ska mäta hur tv påverkar sociala medier. Kombinationen sociala medier och tv närmar sig allt mer. Redan 2015 lanserade mätbolaget Twitter TV Rating, ett verktyg som mäter hur tweets påverkar tv-tittandet.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Podcastgeddon – om uppblåsta siffror och bryska uppvaknanden

Tidningen Breakit har grävt fram uppgifter som visar på att svenska poddcastunder såsom ”Alex & Sigge” och ”Wahlgren & Wistam” har kraftigt uppblåsta lyssnarsiffror. Det handlar om 40-80% minskning av siffrorna när bättre mätmetoder användes, något som givetvis upprör alla inblandade. För en månade sedan lanserade Sveriges Annonsörer tillsammans med Bauer Media, Acast och MTG ett index för att jämföra poddcasts, kort och gott kallat Poddindex.

Dagensanalys.se - 45 minuter sedan

Här är vinnaren av årets PR-kampanj i sociala medier

Under årets gala för alla PR-byråer, Spinn-galan, delades det ut en massa guld och silver. Flesta priser fick PR-byrån Jung som dominerade scenen. Årets kampanj i sociala medier:
Guld – Oddsets partiska kommentatorer – Svenska Spel/Oddset – Jung Relations/DDB
Motivering: Genom att kasta objektiviteten i papperskorgen, och låta känslorna styra, har Årets vinnare tagit second screen användandet in i matchen.

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Tieto skapar nationellt register för dataskyddsombud inför GDPR

EUs nya dataskyddsfördordning GDPR träder i kraft i maj 2018. En av konsekvenserna är att många företag och organisationer måste utse ett dataskyddsombud för att säkerställa att förordningen efterföljs. I Norge är norska Datainspektionen (Datatilsynet) tillsynsorganet och myndigheten skapar nu ett nationellt register för dataskyddsombud, en lösning som utvecklas av Tieto.

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Rörligt innehåll på nätet fortsätter att öka stadigt

Den dagliga räckvidden fortsätter att öka, 54 procent av 9-99-åringarna i Sverige använder dagligen YouTube, TV- kanalernas eller tidningshusens play-tjänster för att se på rörligt innehåll. Trenden för YouTube, som har den högsta räckvidden av de mätta kanalerna, är att de bygger räckvidd i äldre målgrupper. Vi kan se att den genomsnittliga tittartiden inte rör sig men att räckvidden ökar i de äldre målgrupperna och minskar i de yngsta.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Lista: 50 smartaste företagen i världen

MIT Technology Review har listat de 50 bästa företagen i världen som kombinerar innovativ teknik med en effektiv affärsmodell. Varje år tar MIT fram vad de tycker är det smartaste företagen just nu som kombinerar en vass affärsmodell med ledande teknik. Vissa av företagen är jättar som Amazon och Apple, medan andra är ambitiösa startups, som SpaceX, på listan.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

The Local börjar ta betalt från läsarna och satsar på fördjupning

The Local har anslutit sig till den växande skara medier som tar betalt från läsarna för innehåll på webben, och satsar samtidigt på djupare reportage om det svenska samhället. ”Journalistik kostar pengar, och vi vill ge våra läsare den bästa möjliga inblicken in i det som händer i Sverige,” säger Chief Publishing Officer James Savage (på bild). ”The Locals kärnläsare är högkvalificerade människor som kommer från hela världen för att jobba i Sverige.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Ännu en gång är internet under hot från USA

Några av de största internetföretagen har ännu en gång börjat samla sina krafter för att gå emot förslaget att ta bort internetneutraliteten. Ett förslag som ska röstas igenom den 14 december. Det här är något som berör alla på internet, även vi i Sverige.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Kan någon av dessa ta över tronen som Årets Roligaste Reklamklipp?

Vi letar efter årets roligaste reklamklipp. I topp ligger just nu ett reklamklipp med Melissa McCarthy så frågan är om någon av dessa kan putta ned henne från tronen? Tycker du att någon av nedan klipp slår – Årets roligast reklam med Melissa McCarthy?

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

3 sätt att fånga konsumenternas korta uppmärksamhet

Konsumenter idag har ett uppmärksamhetsspann på ca 2,5 sekunder när de scrollar på Facebook, och det gäller bara om de är på desktop. På mobilen sjunker uppmärksamheten till 1,7 sekunder, och det är ännu lägre för de yngre generationerna, som dessutom i högre utsträckning använder telefonerna. Men det går att fånga uppmärksamheten och öka varumärkeskännedomen även på denna korta tid.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.