Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 19 January, 05:26

Dagensanalys.se - 13 mar 16 kl. 17:48

Söndagsdokumentären på YouTube – Ronnie Petersson Sveriges F1 hopp



Helgtipset: Kolla in dokumentären om Sveriges F1 hopp som gick bort i unga år på Monza banan i Italien. Snygg tillbakablick i 70-tals frillor och hur det såg ut på banorna då med den legendariska Lotus JPS bilen och diskussion om tobaksreklam. Ronnie och Lotus teamet under Monacos Grand Prix 1975 samt i studion där han talar om sin karriär.
 .
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
YouTube, Petersson Sveriges F1, Sveriges F1, Monza, Italien, Lotus JPS, Lotus,  Monacos Grand Prix

Dela artikeln

5 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Söndagsdokumentären, YouTube, Ronnie, PeterssonSveriges F1 , hopp

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Netflix tänker satsa över 50 miljarder på eget innehåll

Alltså vem gillar inte Netflix? Det är ju som att videobutiken flyttat hem till vardagsrummet. Bara att luta sig tillbaka och njuta av serier i mängder och gamla rullar.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Här är de mest sedda reklamfilmerna under 2016

Vilka kommer du ihåg? Själv kunde vi pricka in två av de fem mest sedda under 2016. Rankingen kommer från ”The Swedish YouTube Ads Leaderboard for 2016 highlights the top ten performing ads on YouTube in Sweden.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Så här skapades Matpriskollen som i dagarna påbörjade ett samarbete med Arla

Matpriskollen är en matprisapp som varje vecka visar cirka 200.000 nya erbjudanden från landets matbutiker till sina 100.000 aktiva användare.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Ny tjänst från APT ska undersöka hur onlineannonser påverkar butiksförsäljning

Hur påverkar digitala annonser och onlinerecensioner faktiska försäljningssiffror? Detta vill det Mastercardägda mjukvaru- och analysföretaget APT (Applied Predictive Technologies) ta reda på. Därför startar man tjänsten ”Digital Omnichannel Testing” – DOT.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

TV-mätningar över flera plattformar är kanske inte så bra som man kan tro

Nielsens TCR (Total Content Ratings) och GroupM:s kommande mätvaluta är vad som kallas cross-plattform TV-mätningar. Dessa lovar att man ska kunna ge ny kunskap om hur konsumenterna som hoppar mellan olika enheter tar del av TV-annonserna i vardagsrummets soffa. Men gör dessa nya mätningar verkligen någon nytta?

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Infograf: Så kan du använda historieberättelser för att få fart försäljningen

Vi har skrivit om det förr, det här med att man kan få bättre försäljningssiffror genom att berätta spännande historier (”storytelling”) som knyter an till konsumenterna. Men exakt hur bra är historieberättande för att öka säljsiffrorna? Företaget Origin bestämde sig för att testa.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Facebook startar företagskuvös – i Paris

Facebook verkar vilja få fart på techentreprenörerna i Europa. Nu öppnar man en inkubator (företagskuvös) i Frankrikes huvudstad Paris där de nystartade företagen ska kunna få tillgång till Facebooks enorma resurser. Den nya startup-huben som Facebook lanserar ska kallas Startup Garage, och kommer vara belägen på en plats som heter Station F.

Dagensanalys.se - Igår: 00:32

När clickbait är viktigare än sanning – kvällspressen

När vi skrev om clickbait i en artikel under veckan inkluderade vi ett exempel från Expressen.se. Reaktionen från Expressen blev att långt mail om att rubriken faktiskt ”inte missvisande sett till bakgrunden och hela storyn”.

Dagensanalys.se - Igår: 17:59

Fyra kommande trender inom marknadsföring år 2017

Vad är det för trender som kommer styra (den digitala) marknadsföringen under det kommande året? Chatbotar, reklamblockerare och videoannonsering – 2016 års nyheter kan helt komma att forma om det kommande årets utveckling. Företag och varumärken kommer att använda sig av chatbotar ännu mer De är spännande, chatbotarna, men för att konsumenterna ska använda sig av dem så måste de erbjudas något användbart och relevant av botarna.

Dagensanalys.se - Igår: 17:48

Kvartalsrapport: Svenska företag på Facebook

I den senaste kvartalsrapporten från Smampion får vi veta att Metros Viralgranskaren och SVT imponerat i sociala medier. Här nedan finner du information från rapporten: De som lyckats attrahera flest nya gillare i Q4:a är Metros ”Viralgranskaren”. De lyckas bäst för perioden och de fyller en viktig roll då effekten av spridning i sociala medier kan ske i rask takt och gammal information som blir ”ny igen”.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.