Resume > Ekonomi

Thursday, 28 March, 10:06

Resume - 15 apr 21 kl. 11:45

Den vetenskapliga anledningen till att inte kolla bebisens kön



Vilket beteende gör oss mer tillfredsställda, säkerhet och förståelse eller mer spänning i vardagen? Den frågan reder beteendevetaren Beate Undén ut i veckans Beteendebank..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Beate Undén, Beteendebank

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Den vetenskapliga, anledningentill att inte , kolla, bebisens, kön

Fler nyheter från Resume

Resume - 15 minuter sedan

Agency ökar byråintäkten och har flyttat till nya lokaler

Det går framåt för Agency trots tuffa tider. Byrån har dessutom flyttat till en ny lokal på Biblioteksgatan i Stockholm..

Resume - 1 timme sedan

H&M redovisar kraftigt vinstlyft – nu investerar företaget i butiksnätet

Aktien rusade när H&M presenterade vinstlyft, ny kampanj från Kronans apotek vill göra pollenallergi trendigt och Amazons svenska filial går mot förlust. Det och mer i morgonsvepet..

Resume - 2 timmar sedan

Checklista för att undvika AI-bråk och kollektiv skam efter Kates cancer-video

Missa inte veckans avsnitt av Debrief – lyssna här..

Resume - 2 timmar sedan

BBC backar från AI-utskick: ”Vi har inga planer på att göra det igen”

BBC har inga planer på att använda AI igen för att marknadsföra Doctor Who, efter att de fått en våg av klagomål från tittare..

Resume - 19 timmar sedan

Linda Nilsson försvarar Guldäggskampanjen: ”Diskussionen om AI är sekundär”

Det är inte bara en fråga om vad AI kan eller inte kan göra i dag, utan snarare HUR den används och av VEM, skriver Komms vd Linda Nilsson i en replik..

Resume - I förrgår: 13:35

Startade byrå på gymnasiet – hjälper varumärken att flyga på Tiktok: ”Hade kunnat växa mycket snabbare”

Hans Tiktok-kampanjer bidrog till listettor i Sverige och Norge. Nu ska Butterfly Effect hjälpa varumärken att trenda på plattformen. För Resumé delar Simon Bálogh med sig av sina bästa tips och berättar om framtiden för affärerna.

Resume - 21 timmar sedan

Botkyrka låter invånarna ta över kommunens Tiktok: ”Inte okontroversiellt”

Arbetet för en tryggare kommun har många uttryck. Botkyrka kommuns kommunikationsdirektör Pascal Tshibanda vill att invånarna ska styra bilden av kommunen – bland annat med hjälp av Tiktok.
– Det är inte en journalist eller pr-byrå från innerstan som filtrerar deras berättelser..

Resume - 21 timmar sedan

”Inte så konstigt att många är trötta på reklam”

Frilansande art och creative director Erik Bielke ser mer kvantitet än kvalitet när kanalerna blir fler, och tycker Sveriges regering borde ta efter Frankrike..

Resume - 21 timmar sedan

Experternas tips för utsatta områden: ”Finns inget förtroende för kommunikationen”

Bilden av förorter och utsatta områden är för negativ och ensidig, menar All of us-grundarna Nicole Kavander och Roshanak Fatahian.
? ”Finns en underton av stigmatisering”
?

Resume - 21 timmar sedan

Kompetenserna att leta efter i en AI-värld

En fråga på mångas läppar är om AI kommer göra människor arbetslösa, en annan är vilka personer som behövs i alltmer AI-orienterad värld. Erik Modig identifierar tre personlighetstyper som blir avgörande..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter


Prenumerera på nyheter (RSS)

RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.

Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.





Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.