BT > Ekonomi

Thursday, 24 September, 10:02

BT - 15 nov 11 kl. 09:16

Ökade reklamköp i medierna



Reklaminvesteringarna i olika medier ökade i oktober med nästan 14 procent jämfört med samma månad i fjol, enligt siffror som omfattar medlemmarna i Sveriges Mediebyråer.
"Såväl TV, radio, utomhus, internet och direktreklam har samtliga utvecklats mycket starkt", skriver branschorganisationen i ett pressmeddelande.
Tryckta medier, med undantag för fackpress, har dock fortsatt motvind, enligt statistiken.
.
Läs mer på BT
Läs mer om:
Sveriges Mediebyråer, TV

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Ökade, reklamköpi , medierna
Dagensanalys.se - 12 dec 17 kl. 10:38

Google nu större trafikkälla för medierna än Facebook

Facebook skickade 25 procent mindre trafik samtidigt som Google ökade trafiken till medierna med 17 procent. Bakom kartläggningen finner vi företaget Parse.ly.

Helsingborgs Dagblad - 06 sep 15 kl. 04:00

Ökade krav på snabb och korrekt information i kris.

Två uppmärksammade händelser i Helsingborg i närtid:Militärer övar på Berga industriområde i norra Helsingborg. Helikoptrar flyger i området och skottlossning från automatvapen hörs nattetid. Många människor blir oroliga och larmar polis och medier.

Sydsvenskan - 25 feb 14 kl. 07:34

"Intresset för politik ökade, förtroendet för politiker förstärktes och valdeltagandet gick upp."

Noga planerade kampanjer och nya strategier för att nå väljare möts ofta av misstänksamhet och debatteras flitigt i medierna som problematiska för demokratin. Men utvecklingen visar på något annat.
Det skriver Kajsa Falasca, doktorand i politisk kommunikation vid Mittuniversitetet..

Affärsvärlden - 28 aug 14 kl. 12:15

Medierna som går starkast

Mediemarknaden fortsätter växa under det andra kvartalet och tillväxten ökade 1,9 procent relativt samma period i fjol och omsättningen är 8,3 miljarder kronor..

E24 - 07 jun 16 kl. 10:24

Radion ökar mest av medierna

Medieinvesteringarna ökade med 10,3 procent till 1,3 miljarder kronor i maj jämfört med samma månad i fjol, enligt månadssiffror från Sveriges mediebyråer. En extra faktureringsdag i år förklarar till stor del skillnaden..

Sydsvenskan - 10 jan 19 kl. 21:00

Så bidrog medierna till SD:s triumf

Petter Larsson: Studier visar att mediebevakningen 2006–2010 ökade SD:s stöd..

Helsingborgs Dagblad - 10 jan 19 kl. 21:00

Så bidrog medierna till SD:s triumf

Petter Larsson: Studier visar att mediebevakningen 2006–2010 ökade SD:s stöd..

Dagensanalys.se - 10 okt 17 kl. 09:32

Mediebyråerna överger print

När man läser senaste mediebyråbarometern är det tydligt att mediebyråerna inte längre prioriterar print. Mediebyråbarometern är en sammanställning av de pengar som förmedlas av mediebyråerna, det är inte alla reklamköp för en del annonsörer köper fortfarande direkt från medierna utan att gå via en mediebyrå. Om man vill se de totala medieinvesteringarna får man vända sig till IRM som sammanställer alla medieinvesteringar i Sverige.

Politologerna - 23 okt 13 kl. 08:00

Kampen om opinionen under den långa valrörelsen avgörande

Det här är ett gästinlägg av Jesper Strömbäck, professor i politisk kommunikation och journalistik, Mittuniversitetet.
*** Om mindre ett år är det dags för nästa riksdagsval. Då kommer vinnare och förlorare i kampen om opinionen åter att koras.

Dagensanalys.se - 13 okt 17 kl. 12:12

Hur länge ska vi ignorera reklamblockeraren?

“Half the money I spend on advertising is wasted,” sa en gång pionjären John Wanamaker med slutsatsen “The trouble is, I don’t know which half.” Men nu vet vi faktiskt vilken halva. Det är ju den som inte syns för att besökaren har en reklamblockerare.

YLE - 06 maj 16 kl. 17:00

Panamaläckan beredd att samarbeta med myndigheter

Yle publicerar ett öppet brev från den person som står bakom den så kallade Panamaläckan. Enligt läckan är det rätt beslut av mediehusen att inte samarbeta med myndigheterna. Läckan säger att motivet för verksamheten har varit en vilja att avslöja kriminell verksamhet och en oro för ökade inkomstskillnader.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder


Prenumerera på nyheter (RSS)

RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.

Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.



?>


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.