Helsingborgs Dagblad > Nyheter

Friday, 10 April, 10:37

Helsingborgs Dagblad - 14 okt 11 kl. 06:35

Ikea går över till egna matmärken



Ikea går över till att bara sälja mat på sina varuhus som företaget själv har recepten till, skriver Fri Köpenskap. I stället för att använda svenska företag kommer Ikea att beställa från en global leverantörsdatabas. Därmed stängs en viktig exportkanal för klassiska svenska varumärken som Cloetta, Abba och Göteborgskex..
Läs mer på Helsingborgs Dagblad
Läs mer om:
Fri Köpenskap, Ikea, Cloetta, Göteborgskex

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Ikea, gåröver till , egna, matmärken
Dagensanalys.se - 11 feb 16 kl. 11:30

Marknadsföringens hemligheter eller 5 tips från Ikea

”Marknadsföringens hemligheter” är en brittisk faktaserie från 2012 om de största varumärken som knäckte koden till marknadsföringens hemliga rum. Varumärken – hur skapas de egentligen? Vi är omgivna av dem ständigt.

Resume - 11 mar 15 kl. 11:09

Därför satsar varumärken på att skapa egna emojis

Ikea, Coca-Cola och Mentos. Det är några av företagen som den senaste tiden har lanserat egna emojis och ikoner. Syftet är att bygga relationer med publiken genom deras telefoner, skriver Adweek.

BT - 01 okt 12 kl. 14:04

Sportprylar kan bli billigare

Snart kan löparskorna, ishockeyskydden och cyklarna bli billigare.
Konkurrensen blir allt tuffare i sporthandeln. Internationella jättar som franska Decathlon och norska XXL etablerar sig nu i Sverige.

Helsingborgs Dagblad - 08 mar 15 kl. 00:01

"Information och kommunikation och varumärkesbyggande kan brukas och missbrukas."

När denna tidnings undersökande reportrar granskade Helsingborgs kommuns arbete med information, kommunikation och varumärkesbyggande var det inte bara kontroversiella fakta som kom på bordet. Det blev också startpunkten för en viktig demokratisk debatt om vem kommunikatörerna tjänar – de styrande politikerna, medborgarna eller rent av egna ambitioner att bygga imperier.Allmänt kan sägas att verkligt stora varumärken byggs underifrån.

Dagensanalys.se - 28 okt 16 kl. 16:10

Dags att företag tar emojis på allvar :)

Emojis har tagit över en stor del av vår personliga onlinekommunikation. Individer använder dem för att uttrycka en känsla, en smak eller ett intresse utan att använda en lång skriftlig beskrivning. Nu är det dags för företag och varumärken att börja visa sina känslor med emojis i sin kommunikation, skriver The Amazing Society.

Cornucopia - 26 mar 19 kl. 12:19

Sova-butikernas konkurs - e-handel, bostadsbubblan eller konjunktur?

Sovakoncernens konkurser i huvudbolagets kvarvarande sju egna butiker är en möjlig intressant studie kring butiksdöden. Handlar det om konjunkturen, bostadsbubblans och bostadsbankomatens nedstängning eller om konkurrens från e-handel? Kedjans hälsosammare butiker lever vidare via lite internaffärer inom koncernen.

BT - 06 mar 13 kl. 00:30

Vem lagar köttbullens rykte?

Det verkar som om det numera är risk att det finns häst i alla färdiglagade köttprodukter. Är det tillräckligt mycket kallas det iblandning, är det lite eller av obetydlig mängd kallas det kontaminering. Oavsett vilket ?

Dagensanalys.se - 21 feb 18 kl. 09:07

Fem sätt som en app kan förbättra relationen till ert varumärke

Trots att Google och Facebook dominerar i appvärlden finns det utrymme för varumärken att också fånga sin egna publik. Med appar kan varumärken inte bara öka tiden med sina produkter eller tjänster utan också öka lojaliteten hos sina konsumenter. Det är lätt att bygga en app, behöver inte heller kosta så mycket pengar.

Dagensanalys.se - 23 maj 18 kl. 10:01

5 sätt som en app kan förbättra relationen till ditt varumärke

Trots att Google och Facebook dominerar i appvärlden finns det utrymme för varumärken att också fånga sin egna publik. Med appar kan varumärken inte bara öka tiden med sina produkter eller tjänster utan också öka lojaliteten hos sina konsumenter. Det är lätt att bygga en app, behöver inte heller kosta så mycket pengar.

Kristianstadsbladet - 24 okt 14 kl. 21:15

De här får mest gratisreklam


Att det går så bra för Ikea, Lush och Webhallen beror inte främst på att de är duktiga på traditionell reklam. I stället är det de egna kunderna som är de bästa reklampelarna.Branschtidningen Market har tillsammans med undersökningsföretaget GFK undersökt vilka butiker och kedjor som har flest kunder som rekommenderar vänner och bekanta att också handla där.

BT - 24 okt 14 kl. 21:15

De här får mest gratisreklam

Att det går så bra för Ikea, Lush och Webhallen beror inte främst på att de är duktiga på traditionell reklam. I stället är det de egna kunderna som är de bästa reklampelarna. Branschtidningen Market har tillsammans med undersökningsföretaget GFK undersökt vilka butiker och kedjor som har flest kunder som rekommenderar vänner och bekanta att också handla där.

Fler nyheter från Helsingborgs Dagblad

Helsingborgs Dagblad - 10 minuter sedan

Öresund har blivit ett tystare hav

Fartygen, flygplanen, segelbåtarna och bilarna har försvunnit från Sundet..

Helsingborgs Dagblad - 5 minuter sedan

Fritidschefen: Föreningar ska räkna med hjälp

Så ska Helsingborgs krisdrabbade föreningar få rättvis stöttning..

Helsingborgs Dagblad - 15 minuter sedan

Företag vill ställa om – men saknar signaler

Volvo Cars är ett av företagen som hjälper vården under coronakrisen. Men det tar tid att ställa om en fabrik – och industrin saknar tydliga signaler om vad som behövs. – Man måste börja med behoven.

Helsingborgs Dagblad - 15 minuter sedan

Pengar från tv-röster går till coronadrabbade

I påskaftonens avsnitt av "Stjärnornas stjärna" ska deltagarna tävla i operasång, och tittarnas röster avgör vem som blir kvar i tävlingen, som vanligt. Däremot ska pengarna som kommer in via telefonröstningen gå till Radiohjälpens insatser för de som p.

Helsingborgs Dagblad - 15 minuter sedan

Telefonbedragare lurade äldre på stora belopp

Hävdar att hon blev hotad att föra över 150 000 kronor.

Helsingborgs Dagblad - 15 minuter sedan

Tomt i Röstånga har fått ny ägare – priset: 175 000 kronor

Hon har köpt fastigheten på Ask 844 i Röstånga..

Helsingborgs Dagblad - 30 minuter sedan

Romantik helt utan charm

Oscar Westerholm ser ”Love. Wedding. Repeat” på Netflix..

Helsingborgs Dagblad - 30 minuter sedan

Kyrkans hopp genom alla tider är att smärta och död inte har sista ordet

Påsken är en tid då kyrkan kan fungera som både tröst och gemenskap för många, även digitalt..

Helsingborgs Dagblad - 30 minuter sedan

Oparfymerat och fett – här är hudläkarens råd för friska händer i coronatider

En hel värld tvättar, tvålar och spritar nävarna som aldrig förr..

Helsingborgs Dagblad - 30 minuter sedan

Elevens dagbok om studier på distans och längtan efter vännerna: ”Jag vill bara att detta ska vara över”

Wendela Muhola: ”Jag vill bara att detta ska vara över.”.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.