Resume > Ekonomi

Sunday, 07 March, 03:01

Resume - 17 feb 21 kl. 14:29

Den outnyttjade marknadsföringskanalen – det här måste varumärken veta om unboxing experience



Paketet i brevlådan kan utgöra den första kontakten med ditt varumärke – inte minst i coronatider. Att göra ett bra första intryck är alltså en god idé för den som vill bygga lojalitet, och kan till och med göra dig till en viralsuccé. Resumé Insikt går igenom allt du behöver veta för en framgångsrik unboxing experience..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Insikt

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Den outnyttjade, marknadsföringskanalendet här måste , varumärken, vetaom , unboxing experience
SR - 22 dec 17 kl. 15:43

Jurist: "Kulturministern får inte marknadsföra varumärken"

Det är inte förenligt med grundlagens krav på att ministrar ska vara objektiva och sakliga, att kulturministern exponerar och talar väl om enskilda varumärken i sociala medier. Det säger Olle Lundin, professor i förvaltningsrätt på Uppsala universitet..

Dagensanalys.se - 10 jun 16 kl. 14:28

Senaste trenderna inom marknadsföring med extra fokus på varumärken

Boken ”Marknadsföring – modeller och principer” uppdaterades nyligen med  de senaste trenderna inom marknadsföring med ett extra fokus på varumärken. Boken ges ut på Sanoma Utbildning och den första utgåvan utkom år  2007. Författarna Per Wildenstam, Carl Gezelius och Henrik Uggla har sin bakgrund som lärare, konsulter samt föreläsare.

Dagensanalys.se - 20 mar 18 kl. 06:42

Varumärken med bäst helhetsintryck bland svenska kvinnor

YouGov BrandIndex lanserar kvinnors topplista bland varumärken 2017 och listan domineras av svenska varumärken inom dagligvaror, möbler och hushåll. Svenska klassiker som ICA, IKEA och Volvo toppar YouGov BrandIndex lista över varumärken som svenska kvinnor har bäst intryck av. Det visar en årssammanfattning av YouGov BrandIndex.

Dagensanalys.se - 20 nov 17 kl. 17:06

Sveriges mest rekommenderade varumärken 2017

YouGov har i BrandIndex tittat närmare på vilka företag och varumärken som är bra på att skapa ambassadörer, det vill säga nöjda kunder som rekommenderar dem och deras varumärke.   Det är den mobila betaltjänsten Swish som är det mest rekommenderade varumärket 2017 med ett värde på 73,5 poäng. Det är ett långt försprång till andraplatsens Nokian (66,5) som är tätt följd av ännu en däckproducent, Michelin (66,3).

Dagensanalys.se - 18 jan 18 kl. 08:23

Sveriges mest positivt omtalade varumärken 2017

Volvo är det varumärke som flest svenskar har hört något positivt om under 2017. Det visar en årssammanfattning av YouGov BrandIndex. Betaltjänsten Swish har tillkommit i BrandIndex under året och intar en andra plats före ICA och IKEA.

Dagensanalys.se - 26 apr 16 kl. 13:34

Infograf: allt om hur kvinnor vill interagera med varumärken online

En studie från Adweek kring varumärken och interaktion visar att webbsidor och sociala konton fortfarande får större genomslag bland kvinnor än appar. Läs mer nedan om detta och annat som har att göra med kvinnor och varumärken online. Kan du gissa vilken typ av varumärken som är populärast?

Dagensanalys.se - 13 sep 18 kl. 14:55

När det stormar om varumärken på sociala medier

Året var 2010 och modeföretaget GAP presenterade sin nya logotyp. Den skulle vara modern, men följarna på sociala medier reagerade starkt – och GAP tvingades backa och ta tillbaka sin gamla logga. En ny studie från Ekonomihögskolan vid Lunds universitet visar att det här var det första av många fall där varumärken måste anpassa sig till en ny och oförutsägbar webbnärvaro.

YLE - 13 sep 13 kl. 04:30

Finländska företag satsar inte på varumärken

Finländska företag gör produkter av hög kvalitet men är ovana med att investera stora summor i att bygga upp ett starkt varumärke. Vi har en tradition av ett starkt ingenjörskunnande men ligger till exempel långt efter Sverige i att bygga upp starka varumärken, säger Jaakko Aspara, professor i marknadsföring vid Aalto-universitetet. Vissa företag har inte nått den framgång de haft potential till, eftersom de inte kunnat eller velat satsat tillräckligt mycket på sitt varumärke, menar Aspara och nämner Fiskars och Marimekko som exempel.

Dagensanalys.se - 03 nov 17 kl. 09:31

Konsumenter upplever sig ha stor makt över varumärken

En studie från företaget Quadrangle presenterades under gårdagens Customer Summit i London. Den visar att konsumenter idag upplever att de har större makt över varumärken eftersom de enkelt kan byta till en annan leverantör. De har dessutom lägre tålamod, i synnerhet med dålig kundservice.

Affärsvärlden - 02 aug 13 kl. 09:09

SCA utvecklar nya varumärken

Skogs- och hygienbolaget SCA ska utveckla sex till åtta nya varumärken med en årlig omsättning på 9 miljarder kronor vardera som en del av en ny marknadsföringsstrategi..

Mobil - 21 jan 15 kl. 15:40

Så lyckas topp-varumärken på Instagram

Allt fler varumärken marknadsför sig via Instagram. Och konsumenterna är allt mer mottagliga..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.