Dagens Media > Ekonomi

Saturday, 27 February, 06:56

Dagens Media - 16 feb 21 kl. 14:14

IAB: Inhouse-trenden mattas av



Inhouse-trenden är på tillbakagång samtidigt som sökmarknadsföringen ökar ytterligare i betydelse. Det visar en undersökning från IAB som presenteras i ett blogginlägg..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
IAB

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: IAB, Inhouse-trenden, mattasav
Dagensanalys.se - 03 feb 20 kl. 17:03

Inhouse trenden fortsätter – fler vill få närhet till data och beslut

IAB Sverige genomförde tillsammans med Task Force Sök i december en studie med nästan 50 av deras största varumärken från olika branscher om framtidens sök. Enligt IRM beräknas SEM/SEO omsätta 15 miljarder kronor under 2020 vilket är över hälften av de digitala investeringarna i Sverige. 76 % av bolagen uppger att SEM är avgörande eller viktigt för att kunna nå sina affärsmål och studien visar också att SEM har två primära syftet som dominerar – att sälja produkter online och […] Inlägget Inhouse trenden fortsätter – fler vill få närhet till data och beslut dök först upp på Dagensanalys.

Dagens Media - 21 feb 18 kl. 08:58

Inhouse-trenden fortsätter i USA

Byråer som Adweek talat med bekräftar att fler annonsörer rör sig mot att plocka hem planering och medieköp..

Dagens Media - 21 feb 18 kl. 08:58

Inhouse-trenden växer i USA

Byråer som Adweek talat med bekräftar att fler annonsörer rör sig mot att plocka hem planering och medieköp..

Dagens Media - 14 jan 19 kl. 10:28

Rapport: Bristande transparens driver på inhouse-trenden

87 procent av beslutsfattare är oroade över mediebyråernas transparens, visar en färsk rapport framtagen av Digiday och Bannerflow..

Dagensanalys.se - 28 maj 18 kl. 18:19

Telenor hakar på trenden med ny inhouse-byrå

Telenor bildar inhouse-byrå och Jenny Rosander blir chef. Byrån som heter Telenor Inhouse Agency ska med sina 20 anställda vara navet i kommunikationen med omvärlden. Målet med byrån är att öka produktionstakten genom att arbeta i  tvärfunktionella team med tillgång till ett designlabb och fotostudio och tätare samarbeten.

Dagensanalys.se - 25 apr 16 kl. 11:06

Digitala reklamintäkterna ökar i USA – kommer Sverige nås av den positiva trenden?

Onlinebaserad reklam har, enligt en sammanställning från branschorganisationen IAB (Interactive Advertising Bureau) nått rekordnivåer under 2015. Frågan är förstås om liknande siffror kan komma att skönjas kring svensk onlinereklam? Enligt rapporten, Internet Advertising Revenue Report, så ökade intäkterna från digital reklam med 20 procent sedan 2014 till 2015, med en summa på 59.

Dagensanalys.se - 30 apr 17 kl. 18:45

Nu investeras det mest i mobila kampanjer

Enligt IAB i USA köptes det digitala kampanjer för 72,5 miljarder dollar under förra året och mobilen stod för en stor del. Det är en ökning om 22 procent och mobilen stod för 51 procent av hela kakan (36,6 miljarder dollar). Trenden är med andra ord supertydlig.

YLE - 23 jun 15 kl. 15:14

Skärmar som aldrig förr

Finländare använder nätet allt mer och vi utnyttjar i medeltal tre olika apparater (2012 använde finländaren i medeltal endast 1,9 apparater). Det här rapporterar Googles internationella konsumentundersökning. Mobilanvändningen ökar mest, nu har två av tre finländare en smarttelefon.

Dagensanalys.se - 17 feb 16 kl. 14:22

Garanterad synlighet – så ska annonsörernas krav tillgodoses

Nu kräver annonsörer att reklamen ska synas. Schibsted är först ut med en produkt som ska garantera att alla mottagare ser annonsen. Det kan nu vara en tidsfråga innan andra mediekoncerner som Bonnier, Talentum och Stampen följer samma koncept.

Dagensanalys.se - 13 okt 17 kl. 14:20

Transparens – det stora samtalsämnet på dmexco

Det har länge debatterats vilket globalt event som är viktigast att delta på för den som jobbar inom adtech, Dmexco i Köln eller Cannes Lions? Tyska Dmexco har vuxit för varje år och gradvis dragit till sig allt fler internationella besökare, först från resten av kontinentaleuropa, därefter Storbritannien, USA och i år också Asien och Stillahavsregionen. Antalet besökare dippade visserligen från 48 000 till 40 000 i år, främst eftersom man valde att inte längre dela ut gratisbiljetter.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.