Resume > Ekonomi

Friday, 05 March, 11:13

Resume - 11 feb 21 kl. 10:56

Hur ska varumärken hantera appen på allas läppar – Clubhouse?



Intresset för Clubhouse har fullkomligt exploderat under de senaste veckorna. Insiktspodden tar hjälp av Casper Törnblom för att reda ut vilka möjligheter – och risker – som finns för varumärken på plattformen..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Clubhouse, Casper Törnblom

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Hur ska varumärken, hantera, appen, allas, läppar, Clubhouse
Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 10:01

Facebook gör det enklare för varumärken att hitta influencers

Facebook vill hjälpa varumärken att hitta influencers på sina nätverk. Lanseringen av Brand Collabs Manager ska få fler företag att satsa på influencers för att få ut sina varumärken. Facebook har även lanserat flera nya funktioner för influencers som vi listar här.

Dagensanalys.se - 10 okt 17 kl. 09:41

De ungas topp 10 när det gäller varumärken

Vilka varumärken pratar unga om? YouGov BrandIndex lanserar nu de ungas rankninglista över varumärken. Facebook, Volvo och Apple toppar YouGov BrandIndex lista över varumärken med högst word of mouth-värde bland unga i åldern 18-34 år.

Dagensanalys.se - 17 okt 17 kl. 17:55

Svenska konsumenter litar inte på varumärken

Att vinna svenska konsumenters förtroende är lättare sagt än gjort. Enligt en ny studie från Cohn & Wolfe tycker endast fem procent av de svenska konsumenterna att varumärken är öppna och ärliga och sju procent att man kan lita på ett varumärke. De varumärken som man upplever som mest autentiska är Systembolaget, Apoteket AB och Apoteket Hjärtat.

Dagensanalys.se - 13 mar 19 kl. 17:55

”Konsumenter föredrar att köpa av varumärken som delar deras värderingar”

Årets resultat från Meaningful Brands®  visar att 77 procent av alla varumärken skulle kunna försvinna utan att någon bryr sig. Och att 55 procent av konsumenterna tycker att varumärken har en viktigare roll än politikerna när det kommer till att skapa en bättre framtid. Men samtidigt anser 58 procent av all content som skapas av världens 1800 ledande varumärken är dåligt, irrelevant och misslyckas med att leverera på konsumenternas förväntningar samtidigt som konsumenterna kräver meningsfullt content.

Dagensanalys.se - 20 mar 18 kl. 06:42

Varumärken med bäst helhetsintryck bland svenska kvinnor

YouGov BrandIndex lanserar kvinnors topplista bland varumärken 2017 och listan domineras av svenska varumärken inom dagligvaror, möbler och hushåll. Svenska klassiker som ICA, IKEA och Volvo toppar YouGov BrandIndex lista över varumärken som svenska kvinnor har bäst intryck av. Det visar en årssammanfattning av YouGov BrandIndex.

YLE - 16 mar 16 kl. 14:43

Finländska varumärken kapas i Kina

Tiotals finländska varumärken kapas varje år. Trots det är finländska företagare inte särskilt aktiva då det gäller att registrera sina varumärken. I flera fall har finländska företag som velat utvidga verksamheten till Kina märkt att någon annan redan har registrerat just deras varumärke.

Dagensanalys.se - 14 nov 18 kl. 13:15

Här är Sveriges mest rekommenderade varumärken

YouGov BrandIndex lanserar nu Sveriges mest rekommenderade varumärken 2018. Det är den mobila betaltjänsten Swish som är det mest rekommenderade varumärket och Huawei är varumärket med den största positiva förändringen. Swish är återigen det mest rekommenderade varumärket enligt YouGov BrandIndex men är i år tätt följt av det trådlösa hemmaljudsystemet Sonos, som är ett nytt varumärke på tio-i-topplistan.

Dagensanalys.se - 05 mar 19 kl. 16:24

Ingen skulle bry sig om 77 procent av alla varumärken försvann

En ny undersökning från Havas Media säger att 77 procent av alla varumärken inte är viktiga för konsumenterna. I studien Meaningful Brands kartlägger Havas Media vilka varumärken som vi tycker är viktiga och vilka vi kan leva utan. I studien ingick 1.

Dagensanalys.se - 09 okt 17 kl. 12:31

De 10 varumärken vi älskar mest

Företaget MBLM har undersökt vilka varumärken konsumenterna älskar mest, och vilka de helt enkelt inte kan leva utan. 386 företag i 15 olika industrier undersöktes i fråga om vilken emotionell koppling konsumenterna har med dem, och resultatet är delvis förvånande. Att konsumenter har en emotionell koppling till varumärken som påverkar deras köpbeslut har allt fler pratat om på senare år.

Dagensanalys.se - 20 nov 17 kl. 17:06

Sveriges mest rekommenderade varumärken 2017

YouGov har i BrandIndex tittat närmare på vilka företag och varumärken som är bra på att skapa ambassadörer, det vill säga nöjda kunder som rekommenderar dem och deras varumärke.   Det är den mobila betaltjänsten Swish som är det mest rekommenderade varumärket 2017 med ett värde på 73,5 poäng. Det är ett långt försprång till andraplatsens Nokian (66,5) som är tätt följd av ännu en däckproducent, Michelin (66,3).

Dagensanalys.se - 18 jan 18 kl. 08:23

Sveriges mest positivt omtalade varumärken 2017

Volvo är det varumärke som flest svenskar har hört något positivt om under 2017. Det visar en årssammanfattning av YouGov BrandIndex. Betaltjänsten Swish har tillkommit i BrandIndex under året och intar en andra plats före ICA och IKEA.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder


Prenumerera på nyheter (RSS)

RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.

Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.



?>


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.