Resume > Ekonomi

Monday, 25 January, 17:52

Resume - 12 jan 21 kl. 10:09

Så mycket minskade medieinvesteringarna under 2020



Medieköpen förmedlade av mediebyråerna minskade med 17,8 procent till 12,4 miljarder under helåret 2020. Enda mediekategorin som går emot trenden är online video. Det visar sammanställningen av Sveriges Mediebyråers statistik..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Sveriges Mediebyråers

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: mycket minskade , medieinvesteringarnaunder , 2020
Dagens Media - 31 aug 20 kl. 12:38

Kraftigt ras för medieinvesteringarna 2020: ”Värre än finanskrisen”

Medieinvesteringarna föll med hela 18 procent i årets andra kvartal, enligt IRM:s senaste mätning. Läget är därmed värre än under finanskrisen 2008..

Dagens Media - 31 aug 20 kl. 12:38

Rekordras för medieinvesteringarna 2020: ”Värre än finanskrisen”

Medieinvesteringarna föll med hela 18 procent i årets andra kvartal, enligt IRM:s senaste mätning. Det är ett större tapp än under den svåra finanskrisen 2008..

Dagensanalys.se - 07 apr 20 kl. 09:29

Medieinvesteringarna rasar över 6 procent

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 6,2 procent under mars, jämfört med samma period föregående år. Dessutom hade mars 2020 en extra faktureringsdag, vilket gör tappet ännu större. Siffrorna visar att coronakrisen slår hårt även mot medieinvesteringarna och tuffast hade kategorin bio som uppvisade en negativ tillväxt om 61,6 procent.

Dagensanalys.se - 07 maj 20 kl. 09:34

Kraftigt ras för medieinvesteringarna

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 49,6 procent i april, jämfört med samma period föregående år. Investeringsnivån är den lägsta för en april-månad sedan mätningarna påbörjades. Det kraftiga raset slår brett och påverkar samtliga mediekategorier.

Dagensanalys.se - 08 jan 19 kl. 13:58

Medieinvesteringarna slår rekord – igen

Under 2018 ökade medieinvesteringarna med 6,2 procent, jämfört med 2017 vilket gör de totala medieinvesteringarna de högsta i Mediebyråbarometerns historia. Detta innebär att investeringarna slår all time high – för andra året i rad. Dessutom avslutades året starkt och i december ökade medieinvesteringarna med 4,9 procent, jämfört med samma månad föregående år.

Dagensanalys.se - 09 jan 18 kl. 09:34

Rekordår för medieinvesteringarna

Under 2017 ökade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 3,7 procent, jämfört med 2016. De totala medieinvesteringarna under 2017 är de högsta i Mediebyråbarometerns historia. Året avslutades starkt och i december ökade medieinvesteringarna med 14,7 procent, jämfört med samma månad föregående år.

Dagensanalys.se - 10 apr 18 kl. 13:25

Medieinvesteringarna fortsätter att öka

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 2,2 procent under mars, jämfört med samma period föregående år. Ackumulerat uppvisar medieinvesteringarna en positiv tillväxt om 4,3 procent, vilket är den högsta noteringen för det första kvartalet sedan mätningarna startades. Månadens stora vinnare blev radio med en positiv tillväxt om 53,8 procent.

Dagensanalys.se - 11 sep 18 kl. 14:54

Medieinvesteringarna fortsätter att öka

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 1,7 procent under augusti, jämfört med samma period föregående år. Månadens stora vinnare blev bio, online video och radio. Den mediekategori som hade det tuffast under augusti var dagspress kväll.

Dagensanalys.se - 13 nov 18 kl. 15:11

Medieinvesteringarna ökar igen

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 4 procent under oktober, jämfört med samma period föregående år. Totalt förmedlades under oktober nästan 1,8 miljarder kronor, vilket är den högsta noteringen för i år. Sett till enskilda mediekategorier blev den stora vinnaren i oktober utomhus/trafikreklam med en positiv tillväxt om 20 procent.

Dagensanalys.se - 11 jun 19 kl. 14:50

Medieinvesteringarna backade under maj månad och bio tog största smällen

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 4,8 procent i maj jämfört med samma period föregående år. En majoritet av mediekategorierna backade under månaden, dock gick utomhus/trafikreklam mot strömmen och uppvisade en positiv tillväxt om 14,2 procent. Bio blev den kategori som backade mest under maj med en negativ tillväxt om 37,4 procent.

Dagensanalys.se - 13 aug 19 kl. 09:46

Medieinvesteringarna tappar fart

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade under sommarmånaderna juni och juli med totalt 7,8 procent, jämfört med samma period föregående år. Flertalet mediekategorier uppvisade negativ tillväxt under sommarmånaderna och tuffast hade kategorin dagspress kväll. Sommarens vinnare blev bio, online video, utomhus/trafikreklam och radio.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.