Resume > Ekonomi

Tuesday, 26 January, 10:52

Resume - 12 jan 21 kl. 07:53

Efter annonsörsbojkotterna – Facebook tillsätter chef med ansvar för medborgerliga rättigheter



Amazon plockar bort produkter som marknadsför QAnon, Angela Merkel kritisk till sociala mediers bannlysning av Trump och Roy Austin får den nyskapade rollen som chef med ansvar för frågor om medborgerliga rättigheter på Facebook. Det är några av nyheterna i morgonsvepet..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
QAnon, Merkel, Trump, Roy Austin, Facebook

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Efter annonsörsbojkotterna, Facebook, tillsätter, chefmed , ansvarför , medborgerliga, rättigheter
Dagensanalys.se - 01 aug 19 kl. 21:42

Facebook fortsätter satsa på sökannonser

Redan i december förra året började Facebook testa sökannonser. Nu får ännu fler annonsörer möjlighet att testa det nya annonsformat. Initialt var det endast ett fåtal marknader som hade möjligheten att testa sökannonser.

Dagensanalys.se - 26 apr 18 kl. 11:05

Facebook fortsätter jobba med sin etik och moral

Flera nya funktioner för annonsörer har tagits fram som styr dem gällande etik och moral på Facebook. I tisdags lanserade Facebook förändringar till sin API och publicerade nya riktlinjer för hur annonsörer ska göra målgruppstyrning ”safe and civil”. Enligt Facebooks blogg har man jobbat med experter inom integritet, dataetik och civilrätt i syfte att förhindra att annonsörer utnyttjar Facebook i sin målgruppstyrning, speciellt då det gäller uteslutande av olika målgrupper som kan anses vara diskriminerande.

Dagensanalys.se - 01 feb 17 kl. 13:26

Facebook fortsätter att sno från Snapchat – nu kommer sponsrade filter till Facebook

Vi har skrivit tidigare om de många idéer som kommer från den yngre utmanaren Snapchat men som dyker upp på Facebook. Nyligen handlade det om en kommande Storiesfunktion (med försvinnande inlägg) och nu rapporteras Facebook vara på gång med att låta företag sponsra AR-filter för selfies på plattformen. Läs mer: Jättarna fortsätter att stjäla Snapchats idéer – nu kommer Stories till Facebook Messenger Uppgifterna kommer från AdAge, som skriver att Facebook har inlett samtal med flera Hollywoodstudios kring möjligheterna för att göra reklam för filmer med olika AR-filter.

SVT - 22 jul 20 kl. 12:09

Annonsörernas bojkott mot Facebook fortsätter

Disney, Facebooks största annonsör, är senast i raden av företag som väljer att lämna plattformen. Bojkotten beror på att företagen inte tycker att sociala medier-plattformen kontrollerar hatiska, falska och rasistiska inlägg..

Dagensanalys.se - 16 feb 17 kl. 09:09

Kommer Facebook nu krossa LinkedIn på riktigt?

Igår (onsdag 15/2) lanserade Facebook sin senaste utveckling för den nordamerikanska marknaden: Möjligheten att lägga upp jobb som personer kan ansöka om direkt på Facebook. Med 1,3 miljarder användare dagligen kan det här på riktigt utmana LinkedIn. Använder du LinkedIn när du letar nytt jobb men du spenderar mer tid på Facebook till vardags?

Dagensanalys.se - 13 mar 19 kl. 09:00

Facebook uppdaterar sin annonsplattform med nya mätvärden

Facebook vill förbättra sin annonsplattform och uppdaterar med tre nya mätvärden. Samtidigt passar de på att ta bort mätvärden som inte används så ofta och förändrar hur de beräknar räckvidd. Förbättrar hur de mäter relevans Nuvarande mätvärdet Relevance Score ger annonsörer insikt i hur relevant en annons är för den specifika målgruppen.

Dagensanalys.se - 20 sep 17 kl. 13:15

Här är Facebooks svar till alla svenska annonsörer

Facebook har samlat sig och författat ett svar till alla annonsörer i Sverige om synlighet, digitala annonsmätningar och huruvida annonser riskerar dyka upp i felaktiga sammanhang. Nedan text publicerades först i Resumé. Här nedan följer Facebooks svar på alla frågor: I somras hade Facebook folk på plats under Cannes Lions International Festival of Creativity, ett av årets största möten för annonsörer.

Dagensanalys.se - 19 apr 16 kl. 11:05

Stora Annonsördagen 2016 – för alla som arbetar med reklam och marknadsföring

Du har väl bokat biljetter till Stora Annonsördagen den 28 april på Grand Hotel. Programledare för dagen är Frida Boisen författare till boken Digital Succé. Du bjuds på en heldags inspiration med flera vassa talare som exempelvis Ben Williams, Communications Manager på Adblock Plus, Björn Ulvaeus från ABBA och Tomas Franzén koncernchefen för Bonnier och många, många fler… Här har ni alla talare för dagen: ADBLOCKERS – NÄR BLEV KONSUMENTEN VÅR FIENDE?

Dagensanalys.se - 15 mar 17 kl. 12:16

Google och Facebook öppnar för 3:epartsmätningar – Svenska medier stänger dörren?

DEBATT: Från Peter Mackhé Chef KIA-index Den digitala marknadsföringen och reklamen i digitala kanaler fortsätter sin starka tillväxt och hälften av alla svenska medieinvesteringar kommer att vara digitala i år, Google och Facebook tar över hälften av dem. Det råder ingen tvekan om att de två stora amerikanska digitala drakarna tar över mediemarknaden och alla reklaminvesteringar världen över. Samtidigt är de ödmjuka och vill gärna bli granskade via 3:eparstsmätningar.

Dagens PS - 03 sep 18 kl. 08:11

Mäklarens mansgrisiga annons väcker vrede

”Skrattretande”, skriver en kvinna på Facebook. Men jättens vd förstår inte kritiken. ”Nej, inte alls.

Dagensanalys.se - 15 jun 17 kl. 12:31

Facebook öppnar sin svarta låda för annonsörer

Facebook har beskyllts för att hålla mycket information hemlig, bland annat var annonsörernas kampanjer syns. Men nu gläntar de på locket och låter annonsörer veta var deras innehåll kan publiceras. En annonsör som köper annonsplats på Facebook får inte alltid annonsen visad bara på Facebook, ibland kan annonserna hamna på andra plattformar genom Facebooks Audience Network.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.