Resume > Ekonomi

Sunday, 29 November, 23:46

Resume - 19 nov 20 kl. 10:24

Därför gör varumärken bäst i att undvika ”Patagonia-strategin”



Oavsett vilka personliga politiska åsikter du har är det en dålig idé att som varumärke alienera en stor del av din kundbas, det skriver Resumés bloggare och Isobars byråchef Nils Andersson Wimby..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Patagonia, Resumés, Isobars, Nils Andersson Wimby

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Därför gör, varumärken, bästi att , undvika, Patagonia-strategin
Dagensanalys.se - 20 nov 17 kl. 17:06

Sveriges mest rekommenderade varumärken 2017

YouGov har i BrandIndex tittat närmare på vilka företag och varumärken som är bra på att skapa ambassadörer, det vill säga nöjda kunder som rekommenderar dem och deras varumärke.   Det är den mobila betaltjänsten Swish som är det mest rekommenderade varumärket 2017 med ett värde på 73,5 poäng. Det är ett långt försprång till andraplatsens Nokian (66,5) som är tätt följd av ännu en däckproducent, Michelin (66,3).

Expressen - 23 jan 18 kl. 10:27

Bekämpningsmedel i välkända varumärken

Flera importerade livsmedel innehåller glyfosat, visar en granskning av SVT Nyheter och Testfakta. Det omstridda bekämpningsmedlet fanns i bland annat linser, kikärtor och frukostflingor. – Om man vill undvika glyfosat eller andra bekämpningsmedelsrester så ska man välja ekologiska livsmedel, säger Peter Bergkvist, utredare på Kemikalieinspektionen, till SVT.

PrivataAffärer - 26 feb 19 kl. 09:02

”MQ en aktie att undvika”

Sektorfavoriter innehåller Swedbanks favoritaktier i respektive sektor, och ibland även en aktie att undvika. Favoriterna inom konsumentsektorn är Essity, Husqvarna och Kambi medan MQ ensam kvalar in på listan över aktier i sektorn att undvika. Under rubriken ”Utsatt affärsmodell” konstaterar Swedbank att MQ lider av sjunkande försäljning, strukturella utmaningar, hög skuldsättning och dåligt kassaflöde.

Dagensanalys.se - 15 aug 17 kl. 12:31

Nya funktioner för att skydda ditt varumärke på Google

Efter YouTube-skandalen där många annonsörer avslutade sitt samarbete med Google har företaget genomfört en hel del förändringar. Nu kommer ytterligare uppdateringar i hur du kan exkludera sidor och sammanhang från att visa dina annonser. Det är Google Display Network som omfattas av förändringarna, där det nu bland annat går att göra exklusioner på individuella kampanjer, och inte bara på hela ditt annonskonto.

Helsingborgs Dagblad - 01 okt 15 kl. 08:10

Teorier som klickar

I en rapport från Karlstad universitet 2013 visade två svenska forskare - Michael Karlsson och Christer Clerwall, verksamma vid Karlstads universitet att redaktionernas fixering vid läsarnas klickande redan förändrat journalistiken. Forskarna hade studerat morgontidningar (DN och Svenska Dagbladet), kvällstidningar (Aftonbladet och Expressen) och public servicekanaler (SVT och SR) och såg att på både morgon- och kvällstidningarna var man särskilt känsliga för avvikelser från det förväntade. Man prioriterade snabbt om i materialet: om en notis drog till sig många klick, placerades den högre upp på den digitala sidan och längre fram i papperstidningen och byggdes gärna ut.

Dagensanalys.se - 26 feb 18 kl. 12:06

E-handel i mobilen ökar, men konsumenter föredrar mobilhemsidan framför appen

Ända sedan den smarta mobilen såg dagens ljus har den haft en ökande inverkan på människors shoppingbeteende. Idag bedöms en tredjedel av alla köp involvera en mobiltelefon på något sätt. Dock har inte användandet av appar fått samma genomslag, och företag uppmuntras numera att ha enkla och bra mobilsidor framför appar.

Dagensanalys.se - 30 aug 17 kl. 09:45

Människor vill se ansikten i företagens kommunikation

När du ser ett ansikte ökar din uppmärksamhet, och används det i ett företags kommunikation så ökar sannolikheten att du tycker om varumärket. Det visar en ny studie från USA, och ligger väl i linje med tidigare forskning som visar att människor vill få en personlig relation till sina favoritvarumärken. Studien ”Seeing faces: The role of brand visual processing and social connection in brand liking” undersökte just hur ansikten påverkar hur människor processar och skapar en social koppling till varumärken.

Dagensanalys.se - 17 maj 16 kl. 16:11

Så hittar du rätt strategi för riktad annonsering

Riktade annonser på internet (så kallad retargeting) är ett ämne som berör, och upprör. En del tycker det känns kusligt att se annonser som ”följer” dem på nätet, även om produkten eller tjänsten är relevant för dem. Men trots vissa negativa känslor är detta en mycket effektiv form av reklam.

Dagensanalys.se - 28 apr 17 kl. 16:25

Annonsörer kan nu veta om de syns i bra eller dåliga artiklar

Genom att kombinera Rocket Fuels AI-teknik med IBM Watson Discovery får annonsörer tillgång till ett kraftfullt verktyg som identifierar artiklar som är bra att associeras tillsammans med, men hittar även artiklar att undvika. Allt sker i realtid. Den nya funktionen kallad Brand Moments och gör det möjligt för Rocket Fuel’s AI teknologi att agera på nyhetsartiklar i realtid.

Entreprenör24 - 11 nov 13 kl. 13:05

Så undviker du misstagen

Sociala medier kan bidra till att förbättra ditt personliga och ditt företags varumärke, om det görs rätt. Om det görs fel, kan det skada ditt varumärke.  Sociala medier kräver hårt och medvetet arbete.

Dagensanalys.se - 11 jan 19 kl. 15:19

Varför röststyrning är det nästa i utvecklingen

Röststyrning ser ut att bli det viktigaste användargränssnittet framöver, tack vare innovationer inom AI och tolkning av tal, samt nya enheter och tjänster. En färsk undersökning förutsäger att marknaden för röststyrning kommer att vara värd 128 miljarder dollar, drygt 1,1 biljoner kronor, 2024. 40 procent av alla konsumenter förutsägs använda röststyrning för ett stort antal olika uppgifter redan 2021.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.