Sydsvenskan > Opinion

Sunday, 29 November, 17:11

Sydsvenskan - 30 okt 20 kl. 20:39

Sociala medier efter döden ofta olöst fråga



Efter döden finns den avlidnes sociala medier kvar..
Läs mer på Sydsvenskan

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Sociala, medierefter , döden, ofta, olöst, fråga
YLE - 30 dec 15 kl. 09:29

Rykten och hot på sociala medier

Brandbastion hjälper bolag och stater att hantera rykteskriser och andra problem på sociala medier. Jenny Wolfram grundade bolaget för två år sedan, då under namnet Faceforce. Tillväxttakten under de två första åren har varit snabb.

YLE - 30 dec 15 kl. 09:29

Jenny Wolframs företag stoppar rykten på sociala medier

Brandbastion hjälper bolag och stater att hantera rykteskriser och andra problem på sociala medier. Jenny Wolfram grundade bolaget för två år sedan, då under namnet Faceforce. Tillväxttakten under de två första åren har varit snabb.

Cornucopia - 04 dec 17 kl. 12:27

Klickonomin och delningar i sociala medier

Ett antal personer i mina sociala nätverk har i egenskap av rasande eller kränkta delat en krönika från Aftonbladet av Linnea Claesson. Det är själva vitsen med krönikan - att den ska vara så idiotisk att lättkränkta delar den maximalt och den därmed får maximalt med klick. Det kan vara bra att påminna hur mycket Aftonbladet lever på just dessa delningar och att krönikörer är valda att provocera maximalt i den nya klickonomin.

Dagensanalys.se - 09 jan 19 kl. 16:57

Så här använder vi sociala medier på jobbet

I Manpower Work Life om sociala medier i yrkeslivet anger svenskarna att de sociala kanalerna främst används för att få nya uppslag och idéer, för att kommunicera med kolleger samt till research. Detta skiljer sig från 2016, då man i högre grad knöt professionella kontakter, spanade på nya arbetsgivare och marknadsförde sig själv. En fjärdedel av svenskarna, 25 procent, använder sociala medier för att kommunicera med kollegor, vilket är en ökning med tio procentenheter på två år.

DN - 25 dec 14 kl. 00:05

”Åsikter på sociala medier är inte den allmänna opinionen”


Inte representativt. Inlägg i sociala medier används ofta för att ge en bild av den allmänna opinionen. I själva verket är det ofta de extrema åsiktsuttrycken som får mest spridning.

Sydsvenskan - 21 dec 13 kl. 06:30

Så tar du julledigt från sociala medier

Många användare av sociala medier, oavsett om det är Facebook eller Twitter eller Instagram eller något annat, känner sig ibland stressade av tjänsterna. Det är ju inte meningen. De ska vara kul, och gärna ge någon form av nytta också – men det nya sättet att umgås som följer av den digitala revolutionen skapar onekligen nya små utmaningar.

Dagensanalys.se - 25 jan 18 kl. 09:53

5 saker som du du bör se up med i sociala medier

Facebook, Instgram, SnapChat, Linkedin, Twitter tar allt mer av vår vakna tid. Vi spanar in vad våra ”vänner” gör och läser ”nyheter” via sociala medier. Men bilden som man får av alla andra och nyheterna är många gånger FAKE, hur skall de som inte har koll kunna veta att deras favoriter har köpt sina följare eller vilka nyheter som är sanna eller falska.

YLE - 08 mar 13 kl. 16:01

Klinik hjälper mot beroende av sociala medier

Tekniken har gett upphov till ett nytt hälsoproblem, nämligen beroende av sociala medier. En av dem som har kämpat mot beroendet är Gemini Adams, bosatt i London, Storbritannien. I Finland finns ännu inget behov av liknande kliniker.

Dagensanalys.se - 19 jan 18 kl. 11:01

Vill du hänga med i nyhetsflödet ska du undvika sociala medier

En ny studie från JMG på Göteborgs universitet visar att personer som följer nyheter via sociala medier har lägre kunskap om vad som händer än de som följer traditionella nyhetsmedier. Samtidigt har antalet personer som vänder sig till just sociala medier för nyheter ökat de senaste åren. Studien har framför allt fokuserat på politiska händelser, där de som får till sig sina nyheter via TV, dagstidningar, radio eller nyhetssajter har bättre kunskaper än de som får sina nyheter via sociala medier.

Dagensanalys.se - 15 aug 16 kl. 11:00

Här är de mest populära OS-atleterna i sociala medier

OS är i full gång och olympier från hela världen möts i Rio de Janeiro för att tävla. Inför OS har Adobe låtit granska över 4 miljoner inlägg i sociala medier för att se vem som är den mest omnämnda atleten inför OS.  I den nya rapporten, Adobe Digital Insights: 2016 Rio Summer Olympics Insight, har Adobe undersökt vilka av OS-deltagarna som inför OS är populärast i sociala medier.

Dagensanalys.se - 13 maj 16 kl. 10:39

Colin Farrell berättar varför han dissar sociala medier

Vi fick möjligheten att lyssna på Colin Farrell om hur han ser på att fylla 40 år och hans syn på digitala kanaler och sociala medier. En mycket intressant pratstund om hur kändisar hanterar sociala medier och digitala kanaler. Superkändisar tycks inte ha ett behov att exponera sig i sociala medier, snarare tvärt om.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.