Resume > Ekonomi

Thursday, 03 December, 05:26

Resume - 26 okt 20 kl. 15:06

Kampanjen som driver med ointressant reklam slår konverteringsrekord



Hedvigs senaste Facebook-kampanj har gett upphov till en rad frågor. Evelina Rönnung, creative lead på hemförsäkringsbolaget, berättar att den på tolv timmar rönte större uppmärksamhet och intresse än den näst bästa kampanjen i hela oktober..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Facebook, Rönnung

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Kampanjensom , drivermed , ointressant, reklamslår , konverteringsrekord
Resume - 03 nov 14 kl. 12:40

12 medelålders stjärnor som driver framtidens reklam

20 procent av alla digitala annonser köps via programmerade köp idag, enligt IAB. Adweek har nu identifierat tolv stjärnor som driver den utvecklingen. Den gemensamma nämnaren är att alla är runt 40 och uppåt och tror stenhårt på utvecklingen av programmerade reklamköp..

Resume - 24 feb 15 kl. 11:44

De driver med dubbad reklam

Företag anlitar ekonomer på magkänsla och egna nätverk. Det menar bemanningsföretaget Poolia. I den nya kampanjen driver de med stereotyperna.

YLE - 01 sep 15 kl. 04:06

Finländska bloggare gör reklam i smyg

Att bloggare samarbetar med företag har blivit allt vanligare. Mot betalning kan en bloggare till exempel tala om en viss produkt eller upplevelse som företaget säljer. Problemet är att flera finländska bloggare låter bli att nämna att det handlar om kommersiellt samarbete, vilket lätt kan lura publiken.

Dagensanalys.se - 22 jan 19 kl. 11:53

Casino-reklam-året 2018

En tillbakablick på casino-reklam-året 2018 Under 2018 har vi sett riktigt mycket reklam och marknadsföring när det kommer till spelbolag och online casinon. Det går inte en dag utan att vi ser annonser i våra tidningar, sociala media och när vi knäpper på TV:n. Vi vet med facit i hand att 2018 var hektiskt år med många nya trender som avspeglade sig i marknadsföringen.

Dagensanalys.se - 19 apr 16 kl. 11:05

Stora Annonsördagen 2016 – för alla som arbetar med reklam och marknadsföring

Du har väl bokat biljetter till Stora Annonsördagen den 28 april på Grand Hotel. Programledare för dagen är Frida Boisen författare till boken Digital Succé. Du bjuds på en heldags inspiration med flera vassa talare som exempelvis Ben Williams, Communications Manager på Adblock Plus, Björn Ulvaeus från ABBA och Tomas Franzén koncernchefen för Bonnier och många, många fler… Här har ni alla talare för dagen: ADBLOCKERS – NÄR BLEV KONSUMENTEN VÅR FIENDE?

Sydsvenskan - 29 okt 11 kl. 23:26

Reklam utlöste grannbråk

Arkivbild: Henrik Montgomery
Rix FM får uppmärksamhet - men ber om ursäkt.
I helgen fick tusentals hushåll i Malmö, Göteborg och Stockholm en till synes handskriven lapp i brevlådan med texten "Det är inget större fel på din musiksmak, men ÄRLIGT, KLOCKAN 03.00 PÅ NATTEN föredrar vi att sova!!

Cornucopia - 28 nov 15 kl. 15:34

Nyttiga idioter bjöd SD på reklam för 52 MSEK

SD:s tunnelbanekampanj på Östermalmstorg kostade 365 000:- kronor. Beräkningar visar att täckningen över Sverige, som var den riktiga målgruppen och inte turisterna, gav SD gratis reklam värt 52 000 000:- kronor.
Riksdagsdebatt.

Cornucopia - 28 jul 18 kl. 16:22

Brexit vanns med dold riktad reklam i slutspurten

På kort tid inför själva folkomröstningen vände brittiska folket från pro-EU till pro-Brexit. Det har nu visat sig att det hela berodde på en dold riktad reklamkampanj mot den osäkra målgruppen, utformad med lögnaktig desinformation. Efter valet och desinformationen upphört har den brittiska opinionen återgått till pro-EU och anti-Brexit.

Dagens PS - 30 okt 19 kl. 12:15

Klarnas pudel – tvingas dra in Snoop Dogg-reklam

Klarnas uppmärksammade reklam med Snoop Dogg dras nu nästan helt tillbaka från företagets kanaler. Detta efter att Konsumentverket under våren drivit en kampanj mot reklamen, som man menar är missvisande. Få kan ha undgått svenska it-jätten Klarnas samarbete med rapparen Snoop Dogg, som utmynnat i flera reklamfilmer där rapparen tar rollen som en sorts extravagant middagsvärd.

Dagensanalys.se - 18 jan 18 kl. 10:33

Allt fler upplever reklam som irriterande och även förvirrande

En undersökning som Kantar Millward Brown genomfört visar att hela 69 % av de tillfrågade upplever att reklam är störande eller påträngande. Att ha kampanjer som är välintegrerade i olika kanaler kan minska irritationen, dessvärre har marknadsförare och konsumenter olika uppfattning om vad som är en välintegrerad kampanj. Kantar Millward Brown har i sin undersökning tillfrågat 14.

Dagensanalys.se - 18 jan 18 kl. 19:33

Allt fler upplever reklam som irriterande och förvirrande

En undersökning som Kantar Millward Brown genomfört visar att hela 69 % av de tillfrågade upplever att reklam är störande eller påträngande. Att ha kampanjer som är välintegrerade i olika kanaler kan minska irritationen, dessvärre har marknadsförare och konsumenter olika uppfattning om vad som är en välintegrerad kampanj. Kantar Millward Brown har i sin undersökning tillfrågat 14.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.