Resume > Ekonomi

Monday, 19 October, 17:27

Resume - 14 okt 20 kl. 14:37

Otydligt, undanskymt och förvirrat – så gick det när vi försökte shoppa fast fashion-bolagens “hållbara” kollektioner



I marknadsföringen ska de rädda världen. Men när vi försöker shoppa hållbart hos de stora modekedjorna hittar vi knappt de hållbara alternativen – eller tillräcklig information. Fast fashion-industrin är bland de mest klimatskadliga i världen och vi ställer oss frågan om dessa bolag någonsin med trovärdighet kan hävda att fler kläder bidrar till en bättre miljö. Eller handlar allt bara om att ge konsumenten en chans att friskriva sig från dåligt samvete med en grön symbol?.
Läs mer på Resume

Dela artikeln

delningar på Facebook.


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.