Dagens Media > Ekonomi

Tuesday, 27 October, 06:50

Dagens Media - 12 okt 20 kl. 14:47

Emma Blom: Tre misstag att undvika när du mäter framgång i sociala medier



Mät riktiga värden och sluta dilla om hur trevligt kommentarsfält ni har. Det krävs mer än att bara räkna likes, kommentarer och delningar när man ska mäta framgång i sociala medier, skriver Emma Blom i sin blogg på Dagens Media..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Blom, Emma Blom, Dagens Media

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Emma, Blom, Tre, misstagatt , undvikanär du , mäter, framgång i sociala medier
Dagens Media - 03 sep 20 kl. 09:57

Emma Blom: Tre simpla risker med Facebook-marknadsföring som du inte har koll på

Dagens Medias bloggare Emma Blom har identifierat flera risker med Facebook-marknadsföring som hon menar förbises av allt för många annonsörer..

Dagen - 27 dec 17 kl. 05:05

Emma Blom var nära att dö efter förlossningen - bönen ändrade allt

Emma Blom blev gravid som 17-åring och efter förlossningen var hon nära att dö av en allvarlig blodförgiftning. Men en desperat bön till Gud förändrade allt. Emmas berättelse är den första delen av tre i Dagens webb-tv-serie ”Min väg till tro” som kan ses på dagen.

Dagens Media - 13 sep 18 kl. 15:44

Emma Blom: "Därför är sociala medier dött"

BLOGG. Emma Blom ger tre bevis för att sociala medier är på väg att dö ut..

Dagens Media - 04 sep 19 kl. 07:14

Emma Blom: ”Facebook slopar likes”

BLOGG. Facebook testar att ta bort likes på vissa marknader. Om man mot förmodan blir ”skrämd” av den här nyheten och tänker vad händer nu med mina likes: här kommer tre uppmuntrande faktan!

Dagens Media - 01 nov 19 kl. 10:30

Emma Blom om Halloween: Varumärken drunknar i en flod av fladdermöss och prinskorvmumier”

Emma Blom skriver av sig kring tre av veckans händelser. Bland annat om hur varumärken försöker få draghjälp av Halloween: ”Man hamnar inte högre i algoritmen – tvärtom drunknar man i en flod av fladdermöss och prinskorvmumier”.

Dagens Media - 01 nov 19 kl. 10:30

Emma Blom om Halloween: Varumärken drunknar i en flod av fladdermöss”

Emma Blom skriver av sig kring tre av veckans händelser. Bland annat om hur varumärken försöker få draghjälp av Halloween: ”Man hamnar inte högre i algoritmen – tvärtom drunknar man i en flod av fladdermöss och prinskorvmumier”..

Dagens Media - 17 dec 19 kl. 14:23

Emma Blom: ”Politiska annonser fortsatt kontroversiellt”

Emma Blom gör upp med tre vanliga ”sanningar” kring marknadsföring på sociala medier med anledning av Donald Trumps massiva Facebook-kampanj. Men svenska partier slösar både tid och resurser på organisk räckvidd, menar hon..

Dagens Media - 28 jan 18 kl. 08:00

Emma Blom: "Jag är sönderbokad och överöst av frågor"

HELGLÄSNING. IAB Sverige och Emma Blom några av skribenterna när Dagens Media gör blogg-comeback. Djupare analyser och provokation – läs om vad IAB och Emma Blom ska blogga om..

Dagens Media - 29 jan 18 kl. 14:37

Social Industries Emma Blom svarar på de vanligaste frågorna

Grundaren och vd:n för Social Industries, Emma Blom, inledde sitt bloggande här på Dagens Media med att svara på de vanligaste frågorna hon får. Frågor som hon bemöter med frågor..

Dagens Media - 27 mar 18 kl. 14:27

Emma Blom: "Även politiska partier måste tänka om"

Politiker kan inte göra som de alltid har gjort och sedan göra en ”aktivering på Facebook" och överlåta ansvaret åt ”de som jobbar med digitala medier och ansvarar för det där med datan,” skriver Emma Blom, vd på Social Industires, i det senaste blogginlägget..

SVT Debatt - 01 maj 18 kl. 07:00

Emma Blom: ”Tåga är viktigt, men vore jag politiker skulle jag ha ena ögat på mobilen”

”Det är fyra år sedan senaste valet. Oceaner av tid när vi tittar på hur landskapet ritas om från valstugor och utdelning av pamfletter till att den absolut största källan till information och reklambudskap idag finns online”, skriver Emma Blom..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.