Resume > Ekonomi

Thursday, 22 October, 02:14

Resume - 07 okt 20 kl. 15:57

Marknadschefer ser nya kundbeteenden och samspel mellan taktiskt och varumärkesbyggande



Ett nytt medielandskap för köparna och förändrade konsumentbeteenden under pandemin har banat väg för alternativa sätt att arbeta med både kampanjkommunikation och kundupplevelse. För Resumé berättar Meds, ICA, Hallon, Lyko och TUI om hur de upplever att pandemin satt kommunikationens plats på dagordningen..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Resumé, Meds, ICA, TUI

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Marknadschefer, sernya , kundbeteendenoch , samspelmellan , taktisktoch , varumärkesbyggande
Opinionen.se - 30 nov 99 kl. 00:00

Marknadschefer ser ljus framtid

En majoritet av landets marknadschefer planerar inte att dra ner på investeringarna under tredje kvartalet, enligt Stampens Marknadschefsindex. Det kan ses som en indikation på att marknadscheferna tror på en fortsatt stark konsumtion. Index steg med 0,2 enheter till 47,7 jämfört med andra kvartalet.

Helsingborgs Dagblad - 13 sep 12 kl. 08:02

Marknadschefer ser ljus framtid

En majoritet av landets marknadschefer planerar inte att dra ner på investeringarna under tredje kvartalet, enligt Stampens Marknadschefsindex. Det kan ses som en indikation på att marknadscheferna tror på en fortsatt stark konsumtion. Index steg med 0,2 enheter till 47,7 jämfört med andra kvartalet..

Dagensanalys.se - 11 jan 19 kl. 03:46

Här vill svenska marknadschefer förbättra sig

Tidningen Resumé har skickat ut en enkät till olika svenska marknadschefer och frågat dem inom vilka områden de vill förbättra sig. Marknadscheferna svarade: Kunna använda AI när man analyserar olika kundbeteenden Jobba med omnikanal Bli bättre på digital affärsutveckling Implementera systemstöd för att bli effektivare Identifiera och använda rätt data Lära sig hitta och motivera rätt medarbetare Få bättre ROI i sina satsningar Förstå och använda mer komplexa digitala köp Effektmätningar Ta fram KPI:er för digitala kampanjer som automatiseras Använda Martech på rätt sätt Förstå och använda nya kanaler Om du vill läsa mer ska du klicka här. .

Dagensanalys.se - 09 nov 17 kl. 11:30

Nordiska marknadschefer är Europamästare på AI

Fyra av tio nordiska marknadschefer använder aktivt Artificiell intelligens (AI) för att förbättra kundupplevelsen medan den moderna konsumenten kräver personliga, effektiva och transparenta kundupplevelser. Samtidigt finns det varumärken som fortfarande ser på smarta telefoner som andrahandsmedia. Det visar en ny rapport som Goldsmith-universitetet har gjort på uppdrag av Adobe.

Sydsvenskan - 04 jul 11 kl. 06:30

Perfekt samspel får publiken att jubla

Foto: Anna Bank
"Wolf gang! Wolf gang! Wolf gang!

Dagensanalys.se - 11 jul 17 kl. 12:31

En av tre är kvinnor och 40 % är på teknikföretag – Här är världens mest inflytelserika marknadschefer

Forbes har rankat världens 50 mest inflytelserika marknadschefer och hela 40 % av dem arbetar på teknikföretag, dessutom är en av tre kvinnor, dock innehas topp tre platserna av män. Undersökningen genomfördes genom att undersöka hur stor andel av varumärkets potentiella kunder som interagerade med kampanjer och innehåll, hur ofta marknadschefen nämndes på twitter, bloggar, hemsidor och i nyheter, samt hur många LinkedIn-kopplingar marknadschefen hade inom marknadssektorn. Världens mest inflytelserika marknadschef är enligt Forbes genomgång ingen mindre än Unilevers Keith Weed.

Resume - 09 aug 13 kl. 14:49

Trendbrott: marknadschefer ökar reklamsatsningar


För första gången på två år är det fler marknadschefer som tror att tillväxttakten för den privata konsumtionen ökar än som tror att den minskar. Det leder i sin tur till ökade marknadsföringsinsatser de kommande månaderna. Allt enligt Stampens Marknadschefsindex för det andra kvartalet.?

Dagensanalys.se - 25 okt 16 kl. 14:30

Svenskt Marknadsföringsindex: Fortsatt stark investeringsvilja bland Sveriges marknadschefer inför 2017

En nyligen genomförd undersökning bland Sveriges marknadschefer visar att 41 procent (40) av de tillfrågade kommer att öka sin budget för marknadsföring för 2017. Samtidigt är det färre företag, cirka 12 procent (14), som minskar sin budget jämfört med föregående års resultat i undersökningen. Det är nätverket Marknadscheferna tillsammans med kommunikationsbyrån Pyramid Communication som för andra året i rad presenterar Svenskt Marknadsföringsindex.

Resume - 08 nov 13 kl. 10:08

Spelbolag sätter odds på konkurrenters marknadschefer

Resumé-tävlingen Sveriges bästa marknadschefer går av stapeln på Berns under onsdag nästa vecka. Det åländska spelbolaget Play among friends, Paf, sätter nu odds på konkurrenternas marknadschefer..

YLE - 14 feb 13 kl. 16:56

Ahtisaari: Bättre samspel skapar jobb

Bara bättre samspel på arbetsmarknaden skapar jobb, säger president Martti Ahtisaari Diplomatins David Beckham, bättre beröm än så kan man inte få, menar president Martti Ahtisaari. Jämförelsen med fotbollslegenden gjordes när Ahtisaari utsågs till hedersdoktor i London. Särskilt diplomatisk är Ahtisaari ändå inte när han kommenterar arbetsmarknadsläget i Finland.

Uppsalanyheter.se - 12 feb 15 kl. 01:43

34 år i innebandyns tjänst "jag ser inget slut"

Man pratar om eldsjälar, föredömen och legendarer men sällan talar vi om pionjärer, de som varit med och startat upp något. Leif Ericsson är en av Upplands innebandys verkliga pionjärer, nyss dömde han sin 4000:e match och ser inget slut på engagemanget inom innebandyn, trots 34 år i innebandyns tjänst.Man pratar om eldsjälar, föredömen och legendarer men sällan talar vi om pionjärer, de som varit med och startat upp något.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.