Cornucopia > Ekonomi

Wednesday, 21 October, 12:30

Cornucopia - 07 okt 20 kl. 07:14

Reklam: Kapitalförsäkring för ditt företag hos Lysa - rabatt på avgiften med Cornucopia



Detta inlägg är publicerat i samarbete med Lysa.Idag lanserade sparrobottjänsten Lysa sin kapitalförsäkring för företag, som går att teckna sig för helt online med BankID utan papper.
Läs mer på Cornucopia
Läs mer om:
Lysa, Cornucopia, BankID, Lysas, BankIDLysa, Futur Pension, Lysakonto, Mobilt BankID, Öppnar,  lysa

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Reklam, Kapitalförsäkringför ditt , företag, hos, Lysa, rabatt, avgiften med Cornucopia
Cornucopia - 13 aug 14 kl. 13:21

Välj kapitalförsäkring och inte ISK för utländska utdelningspapper

Privata Affärer uppmärksammar något jag själv kommit fram till och tillämpar, eventuellt skrivit om tidigare på bloggen. Men det är värt att uppmärksamma igen för nyare läsare. Man bör välja kapitalförsäkring (KF) om man har utländska utdelningsaktier, medan den skuldsatte skuldslaven bör välja investeringssparkonto (ISK).

DI - 16 maj 19 kl. 17:03

Creades flyttar över Lindab-innehav till kapitalförsäkring

Creades sålde för två dagar sedan drygt hälften av sitt innehav i Lindab och minskade sin ägarpost från 10,07 till 4,67 procent. Nu flyttas resten av innehavet till en kapitalförsäkring hos Avanza. .

Dagensanalys.se - 30 jun 16 kl. 14:23

Så mycket lägger svenska annonsörer på reklam

För första gången har svenska annonsörers reklambudgetar kartlagts på ett övergripande plan. Bland annat framkommer det att reklambudgeten i snitt utgör 3,3 procent, sett till företagens omsättning. Mest investerar detaljhandel och FMCG.

Cornucopia - 08 nov 19 kl. 05:56

Så var man likvid igen - vilken bank är det enklast att byta fonder hos?

Så var man likvid igen, då alla långa och utländska obligationsfonder har avyttrats. Med åldern blir det några konton att hantera, i synnerhet för alla gamla arbetsgivares olika tjänstepensioner, och det är stor skillnad i hur enkelt det är att byta fonder hos olika banker. Några erfarenheter kring Avanza, Swedbank och sparbankerna, SEB och förstås Pensionsmyndighetens PPM.

Dagensanalys.se - 29 sep 16 kl. 17:11

Barn gillar reklam mer än vuxna

Tre av tio barn tycker reklam är mycket eller lite bra, att jämföra med allmänheten i stort där knappt var femte har en positiv inställning till reklam. Men de negativa till reklam är i majoritet och åtta av tio barn tycker det finns för mycket reklam. Det visar Novus stora undersökning kring barns inställning till reklam som är gjord på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer.

Dagensanalys.se - 04 jun 18 kl. 15:30

Guide mot könsdiskriminerande reklam

World Federation of Advertisers, WFA, har släppt en ny guide för annonsörer, framtagen med stöd av medlemmarna. Guiden är ett första steg för att adressera frågan kring stereotyp reklam på global nivå. – Det här är steg ett.

Dagensanalys.se - 25 okt 17 kl. 10:01

Moodscore mäter hur du känner inför reklam

För knappt två veckor sedan lanserade Moodscore sitt nya verktyg i samband med ett event på Goto10. Vi fick möjlighet att prata en stund med Fredrik Wallner, en av grundarna till Moodscore, för att förstå vad det faktiskt är och hur det kan användas för att skapa bättre reklam.
Fredrik Wallner, Moodscores Med en bakgrund på Microsoft vet Fredrik hur svårt det kan vara att trycka på de rationella delarna i reklamsammanhang, och missa de mer emotionella delarna av kommunikationen.

Dagensanalys.se - 31 jan 18 kl. 13:43

Förbud mot reklam för Bitcoins på Facebook

Den senaste tiden har kryptovalutor såsom Bitcoins fått mycket uppmärksamhet, och fusk kring de elektroniska valutorna har skapat stora fluktuationer i deras värde, samt skapat stora ekonomiska problem för såväl individer som företag. Därför lägger Facebook nu till kryptovalutor i listan över reklam som är förbjuden på nätverket. Bitcoins skapades 2009 och är en elektronisk valuta som inte är baserad på någon central utgivare eller bank.

Dagensanalys.se - 15 maj 17 kl. 17:50

GDPR och undersökningsföretag – Intervju med Axel Tandberg

Det är nu mindre än 450 dagar till GDPR vinner laga kraft, och för företag som jobbar med undersökningar innebär det en hel del saker att tänka på. Jag intervjuade Axel Tandberg, jurist på Tandberg & Partners, ordförande i ERM och med anknytning till SMIF, för att få reda på vad som gäller och vad företagen bör tänka på. Efter lite förvirring kring vilken tid vi faktiskt skulle ta vårt telefonmöte (klockan 3 eller 13) får vi till slut tag på varandra.

Dagensanalys.se - 02 maj 17 kl. 12:30

Företag spenderar mer trots ökande missnöje

Trots att en majoritet är missnöjda med standarden i marknadsföring online så menar två tredjedelar att de kommer att öka budgeten för reklam på internet till 2018. Siffrorna kommer från en studie som genomförts av World Federation of Advertising (WFA) tillsammans med företaget Ebiquity. Den visar att endast 21 % räknar med att minska budgeten för onlinereklam till 2018, och 12 procent räknar med linkande siffror.

Dagensanalys.se - 25 sep 17 kl. 10:49

Syftet med dagens reklam är att uppfattas som allt annat än just reklam

Var tredje tillfrågat barn tycker att reklam är okej, samtidigt finns en reklamtrötthet som skapat nya dolda, marknadsföringsvägar. Vad vet vi egentligen om dess effekter på barn och unga? Kan kunskap ge skydd mot påverkan?

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder


Prenumerera på nyheter (RSS)

RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.

Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.



?>


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.