Resume > Ekonomi

Tuesday, 20 October, 07:16

Resume - 25 sep 20 kl. 15:00

Varumärkesexperterna om Guldfynds samarbete med Lilla Hjärtat: ”Gäller att ha ett tydligt omdöme”



Guldfynd samarbete med Lilla hjärtats förening har både hyllats och sågats i sociala medier. Är rätt att använda en död flickas namn för att sälja halsband? ”Det behövs fingertoppskänsla i kommunikationen kring ett sådant här samarbete”, säger varumärkesexperten Anna-Karin Lingham..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Guldfynds, Lilla Hjärtat, Lilla, Anna-Karin Lingham

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Varumärkesexperternaom , Guldfynds, samarbetemed , Lilla, Hjärtat, Gälleratt , ha ett tydligt omdöme
YLE - 05 maj 14 kl. 10:20

Våga tro på den lilla hjälten inombords

Multikonstären Stefan Lindfors vill inspirera och skapa entusiasm. Ett starkt varumärke kräver en stark tro på sig själv och sin produkt. Men mera samarbete och kommunikation behövs om det ska lyckas, säger Lindfors Som den inredningsarkitekt han är spatserar multikonstären Stefan Lindfors runt i Wasa teater - en byggnad han aldrig tidigare besökt.

Dagensanalys.se - 09 jun 16 kl. 11:31

Tillsammans mot framtiden – samarbete ledordet på SIME Consciousness

En dryg vecka har gått sedan SIME Consciousness, och fortfarande ekar Alexander Bards ord i huvudet ”Vi vill inte längre ha Individer, vi vill ha Divider; svärmar av människor som tillsammans utgör något större”. Att få vara delaktig i att skapa något större är något som allt fler eftersträvar, eftersom vi är begränsade i vad vi själva kan åstadkomma. Att jobba på ett kul företag räcker inte, idag vill vi associera oss med företag och organisationer som drivs av ett högre syfte än att tjäna pengar.

Dagens PS - 12 sep 18 kl. 13:11

Expert: ”Det är förödande för ditt varumärke”

Nyhetsbrevet har gått från ”slasktratt” till många varumärkens starkaste och i flera fall mest lönsamma kommunikationskanal. Men det krävs att man jobbar på rätt sätt och inte låter produktägarna ta över. Och just det sistnämnda är viktigt.

DrivaEget - 22 jun 16 kl. 12:25

Musikern Robert Haglund frågade stjärnorna – som sa ja till samarbete

 Inspiration  Musikern Robert Haglund siktade högt och tog kontakt med ungdomsårens stora idoler. Resultatet blev inte bara en gemensam skiva utan också ett stärkt varumärke och nya vänner. Robert Haglund växte upp med hårdrocken men älskade samtidigt Frank Sinatra.

Skånskan - 04 jun 19 kl. 22:17

Sjöbos varumärke ska stärkas

FOTBOLL Ett samarbetsavtal har slutits mellan Österlen FF och Sjöbo IF.– I ett steg att utveckla och främja klubbens varumärke så har Sjöbo IF herrseniorer och juniorer ingått ett samarbete med Österlens FF i division 2. Detta för att öka kvaliteten och utvecklingsmöjligheterna för spelarna i föreningen, upplyser Sjöbo IF:s herrsektion på sin hemsida.

Helsingborgs Dagblad - 13 aug 15 kl. 09:44

Du. Är. Ditt. Varumärke.

Mitt liv är ett misslyckande. Ofta tänker jag på vad den store Sven Lidman yttrade på dödsbädden, hans livs sista ord: ”Fiasko! Fiasko!

Barometern - 01 dec 13 kl. 17:36

Kyrkan: ?IKO ett oerhört viktigt varumärke?

Hockey är snudd på religion i Oskarshamn.
Nu kliver Svenska kyrkan dessutom in i Arena Oskarshamn och stöttar IKO. Att Svenska kyrkan sponsrar idrottsklubbar är ovanligt.

Barometern - 01 dec 13 kl. 17:36

Kyrkan: ?IKO ett oerhört viktigt varumärke?

Hockey är snudd på religion i Oskarshamn.
Nu kliver Svenska kyrkan dessutom in i Arena Oskarshamn och stöttar IKO. Att Svenska kyrkan sponsrar idrottsklubbar är ovanligt.

Dagensanalys.se - 20 jan 16 kl. 15:00

Retriever får tillgång till Facebook topic data genom samarbete med DataSift

Retriever kan nu erbjuda kunder i hela Skandinavien tillgång till världens intressantaste källa till konsumentbeteenden. I samarbete med DataSift kommer Retriever förse sina kunder med djupgående insikter i vad Facebooks 1,55 miljarder medlemmar delar och engagerar sig kring på den sociala plattformen. – Vi ser fram emot att med Facebook topic data kunna ge våra kunder värdefulla insikter om delar av deras verksamhet, som exempelvis produkter, kampanjer, konkurrenter och branschfrågor i allmänhet.

Dagensanalys.se - 08 maj 17 kl. 17:12

Ooyala i samarbete med Adobe Experience Cloud för att avancera den digitala transformationen för tv

Ooyala i nytt samarbete med Adobe som kombinerar Ooyalas Integrated Video Platform (IVP) med Adobe Experience Cloud. Samarbetet ger företag som jobbar med premiuminnehåll och underhållning en ny lösning för digital-tv och OTT. Med Adobes teknologier för distribution av tv kan företag som levererar premiuminnehåll dra nytta av samma tillförlitliga distributions- och skalfördelar som uppnåtts under några av de största OTT-eventen i världen, som exempelvis Super Bowl och internationell OS-bevakning.

Alingsås tidning - 06 feb 19 kl. 05:30

Utvecklar spel under världskänt varumärke

Mobilspelföretaget Qiiwi Interactive (Qiiwi) inleder nu ett samarbete med ITV Studios Global Entertainment för att utveckla och agera publicist för ett Match-3-spel under det välkända internationella varumärket Hell’s Kitchen.
– Det här är extremt stort för oss, säger Qiiwis vd Erik Dale Rundberg.
Den amerikanska realityserien Hell’s Kitchen, som lanserats i flertalet länder världen över, leds av den brittiske stjärnkocken Gordon Ramsay, som står redo att piska en grupp krögar­aspiranter när de tävlar mot varandra för att vinna Hell’s Kitchen-kronan.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.