Realtid > Ekonomi

Saturday, 26 September, 23:56

Realtid - 16 sep 20 kl. 13:30

Ett skott i benet på Handelsbankens varumärke



Alexanderhugget i Handelsbankens kontorsrörelse och stängningen av insättningar till personalstiftelsen Oktogonen är i sig helt rationella. Problemet är att det riskerar att torpedera varumärket och förvandla den till en bank bland alla andra. Det skriver Realtids Per Lindvall..
Läs mer på Realtid
Läs mer om:
Handelsbankens, Oktogonen, Realtids Per Lindvall

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Ett skotti , benet, Handelsbankens, varumärke
Dagensanalys.se - 02 okt 17 kl. 13:45

Sedan igår kan du registrera flera aspekter av ditt varumärke

Enligt en ny EU-förordning kan du sedan igår (söndag 1/10) registrera flera aspekter av ditt varumärke än bara en grafisk logotyp i tryck. Det kan nu även vara en filmsekvens, ett ljud eller ett hologram som representerar ditt varumärke. Patent- och Registreringsverket (PRV) har sannolikt en hel del arbete framför sig nu när det är möjligt att registrera flera olika aspekter av ditt varumärke.

Dagensanalys.se - 11 apr 18 kl. 10:22

5 tips hur du använder programmatic för att bygga ditt varumärke

Programmatisk handlar inte bara om räckvidd och försäljning, det är ett otroligt effektivt verktyg för att din varumärkesstrategi. Traditionellt försöker man bygga sitt varumärke med kampanjer i TV och print då man får en bra räckvidd och kan bygga det över tid. Men få använder digitala medier med programmatic för sina varumärkeskampanjer När vi pratar om digital marknadsföring tenderar fokus att vara på PPC, SEO och sociala medier.

Entreprenör24 - 15 aug 13 kl. 12:00

Så skapar du ett personligt varumärke på nätet

Idag speglar ditt personliga varumärke den information som finns tillgänglig om dig på webben, främst på sociala medier. Men hur kontrollerar man egentligen denna information? Här är fyra knep till att skapa ett starkt personligt varumärke på nätet.

Dagens PS - 12 apr 18 kl. 10:56

Coop är Sveriges grönaste varumärke

Livsmedelskedjan Coop, med hållbarhetschef Louise König (vänster), tilldelas det prestigefyllda priset Sveriges Grönaste Varumärke som nu delas ut av varumärkesbyrån Differ för tionde året i rad. (Foto: Emeli Karlsson) Livsmedelskedjan Coop tilldelas det prestigefyllda priset Sveriges Grönaste Varumärke som nu delas ut av varumärkesbyrån Differ för tionde året i rad. ”Vi tar det på allvar”, säger Louise König, hållbarhetschef på Coop, som är van att vinna fina utmärkelser.

Helsingborgs Dagblad - 29 jan 15 kl. 00:28

Varumärke för alla

Den senaste tidens skriverier i Helsingborgs Dagblad och uppmärksamhet i sociala medier om Helsingborgs stads varumärkeskommunikation vittnar om att stadens varumärkesarbete är en brännande fråga men också om att alla inte kan identifiera sig med den bild som hitintills har förmedlas av staden. Det får anses vara något av ett misslyckande för Helsingborgs stads kommunikationsavdelning. Anledningen till den uteblivna framgången, anser vi, är att mottagarens perspektiv – i detta fall helsingborgarens – är frånvarande i kommunikationsstrategierna.

Dagensanalys.se - 05 sep 17 kl. 19:09

29 % har bojkottat ett varumärke – här får du reda på varför

29 % av svenska konsumenter har bojkottat ett varumärke som följd av en skandal eller ett negativt rykte visar en ny undersökning från YouGov. 2 av 5 (39 %) som har slutat använda ett varumärke har gjort det på grund av dålig behandling av djur. Produkter som har negativ inverkan på konsumenternas hälsa är också en av de huvudsakliga orsakerna till bojkott av ett varumärke (38 %), tillsammans med orättvis behandling av de anställda (37 %).

YLE - 20 nov 13 kl. 11:30

"Vi har alla ett personligt varumärke, vare sig vi vill det eller ej"

Ditt personliga varumärke innefattar allt du gör och säger, både i verkligheten och på sociala medier. Och frågan är inte om vi vill ha ett personligt varumärke eller inte, utan om vi vill styra det själva, menar Harini Chari, marknadsföringsstrateg på American Chambers i Helsingfors. - Då jag föreläser om personliga varumärken finns det ofta någon i publiken som säger att de inte är intresserade av att skapa något personligt varumärke och att det inte hör hemma i deras kultur.

Dagensanalys.se - 14 apr 16 kl. 16:00

IKEA är Sveriges ekonomiskt värdefullaste varumärke – men Ericsson är starkast

Brand Finance har i sin årliga rapport kring världens ledande varumärken listat Sveriges värdefullaste varumärken. Det visar sig bland annat att IKEA är värdefullast i kronor och ören – medan Ericsson har det starkaste varumärket. Ericcsons starka status byggs till en del på idogt arbete kring sin egen ”branding”, och ”en aktiv samhällsdialog” enligt Brand Finance.

Dagensanalys.se - 12 jun 19 kl. 07:21

Instagrams varumärke växer snabbast i världen

Facebook-ägda Instagram är det varumärke som har ökat mest i värde det senaste året visar Kantars årliga mätning BrandZ. Kantar har nyligen publicerat sin årliga globala varumärkesranking. I toppen hittar vi Amazon som numera är världens högts värderade varumärken.

Dagens PS - 12 sep 18 kl. 13:11

Expert: ”Det är förödande för ditt varumärke”

Nyhetsbrevet har gått från ”slasktratt” till många varumärkens starkaste och i flera fall mest lönsamma kommunikationskanal. Men det krävs att man jobbar på rätt sätt och inte låter produktägarna ta över. Och just det sistnämnda är viktigt.

Dagensanalys.se - 14 mar 16 kl. 15:20

Hur man kan använda domäner och toppdomäner för att bättre bygga sitt varumärke

Att anpassa och använda sitt domännamn för att optimera sitt varumärke kan vara en väldigt god idé. Alltfler företag och kändisar tar det av det som kallats ”the Not-Com revolution”. Undvik anonyma ”URL-shorterners” –  alltså slumpade sifferkombon från exempelvis Bit.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.