Dagens Media > Ekonomi

Sunday, 20 September, 02:58

Dagens Media - 15 sep 20 kl. 12:21

Annonsörerna om prispressen: ”Underskattar oss som köpare”



Mediebyråerna upplever ett ökat fokus på prisgarantier och pressade mediepriser i pitcher, och varnar för att det kan drabba annonsörerna negativt. Men det går inte att komma ifrån att priset är viktigt, menar Coop, Lidl och Systembolaget..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Coop, Systembolaget

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Annonsörernaom , prispressen, Underskattaross som , köpare
Dagens Media - 30 dec 14 kl. 09:47

Annonsörerna som köpt mest reklam i år

Ica är, återigen, Sveriges största reklamköpare..

Dagens Media - 03 dec 18 kl. 13:23

Ny undersökning: 43 procent av annonsörerna undviker nyhetsinnehåll

Brand safety-frågan har fått medieköpare att undvika nyhetsinnehåll. Det visar en undersökning från Digiday..

Dagensanalys.se - 21 nov 16 kl. 14:00

Annonsörernas ultimatum till Facebook – garantera oberoende mätningar eller stå inför globala åtgärder

Facebook har varit i ordentligt blåsväder på senare tid; inte bara kring sitt sätt att hantera nyheter. Många annonsörer känner sig missnöjda efter att det uppdagats att Facebook räknat grovt fel vid flera tillfällen när det gällt mängden annonsvisningar. Nu säger man till på skarpen.

Dagensanalys.se - 08 dec 16 kl. 12:12

17 experter tycker till om Sveriges digitala valuta

Här är de 25 heta personerna som ingår i KIA-index expertteam och som ska vidareutveckla den digitala valutan under 2017. Vi har intervjuat 17 av dem. här kan du läsa om deras åsikter, tankar och visioner.

Dagensanalys.se - 18 apr 18 kl. 13:01

Hit försvinner pengarna i programmatic-kedjan

För ungefär 1,5 år sedan förfärades annonsvärlden när tidningen The Guardian testade att köpa sina egna annonsytor och konstaterade att de endast fick tillbaka 30 % av pengarna som annonsen kostade. Många tänkte sig att det måste vara unikt, men nu visar en undersökning från Warc att The Guardians siffror inte alls var långt ifrån snittet för branschen. Så var tar då pengarna vägen?

Dagensanalys.se - 29 mar 17 kl. 15:11

5 heta trender för mobil marknadsföring 2017

Carl Christian Dyrssen, sverigechef på AOL Sverige, delar med sig av sina insikter om heta trender för mobil marknadsföring under året. Mobilannonsering växer
De annonsörer AOL har talat med bekräftade det vi alla redan vet – att de planerar att investera mer i mobilannonser, mestadels i videoformat. I genomsnitt tittar 57% av konsumenterna på videos på sin mobil varje dag enligt AOLs data (globalt).

Dagensanalys.se - 01 jun 17 kl. 11:01

Programmatisk videoannonsering är framtiden

För ett tag sedan genomförde Springtime en föreläsning med Stephen Byrne, expert på programmatisk videoannonsering på SpotX. Jag fick chansen att intervjua honom och fråga mer om framtiden och de utmaningar som finns. Video på nätet är ett segment som växer enormt, och allt fler vill ha en del av kakan.

Dagensanalys.se - 07 dec 17 kl. 10:42

10 Buzzwords inom digital markandsföring du måste ha koll på

Inom marknadsföringsvärlden slängs det omkring massor med buzzwords, och för den oinsatte kan det verka som rena grekiskan. Men jobbar du i branschen måste du ha koll, annars tror inte andra att du vet vad du pratar om. Här kommer därför 2017 års mest förekommande buzzwords och vad de betyder.

Dagensanalys.se - 23 maj 18 kl. 13:01

10 Buzzwords inom digital marknadsföring du måste ha koll på

Inom marknadsföringsvärlden slängs det omkring massor med buzzwords, och för den oinsatte kan det verka som rena grekiskan. Men jobbar du i branschen måste du ha koll, annars tror inte andra att du vet vad du pratar om. Här kommer därför 2017 års mest förekommande buzzwords och vad de betyder.

Dagensanalys.se - 07 dec 18 kl. 16:32

TV4 lanserar dynamiskt anpassad reklam tillsammans med Com Hem och Boxer

Tjänsten lanseras på Com Hems och Boxers Play-tjänster, vilket innebär att TV4-tittarna får en bättre anpassad och skräddarsydd reklamupplevelse. Dessutom får annonsörerna möjlighet till både utökad räckvidd och bättre anpassade reklambudskap. Därmed är TV4 som enda kanalhus live med dynamisk reklam hos tre av de sex stora tv-distributörerna i Sverige.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.