Resume > Ekonomi

Thursday, 24 September, 04:04

Resume - 14 sep 20 kl. 14:36

1500 svenska marknadsförare har blivit av med jobbet sedan mars



Enligt nya siffror från Arbetsförmedlingen har drygt 1500 personer som jobbar med marknadsföring och reklam berörts av varsel sedan pandemins inledning..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Arbetsförmedlingen

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: 1500svenska , marknadsförarehar blivit av med , jobbetsedan , mars
Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:05

5000 digitala marknadsförare i London: Adobe Summit 2017

Adobe Summit är som en rock’n roll konsert för digitala marknadsförare där alla introduceras i snabb fart med musik i hög volym med coola presentationer, varvat med samtal med stora etablerade företag som berättar om hur de använder det digitala för att skapa en bättre kundupplevelse. Man kastar fram cheferna från Adobe som rockstjärnor de berättar om den digitala revolutionen och lyfter fram alla som jobbar med digital marknadsföring som hjältar som är delaktiga i att transformera marknaden med digitala verktyg kombinerat med data och analys. ”Temat för årets Adobe Summit- Make Experience Business” Digitala transformationen sker här och nu allt finns tillgängligt med direkt access och nya produkter och tjänster växer fram i rekordfart tack vare den digitala rev

Dagensanalys.se - 27 nov 17 kl. 10:01

Marknadsförare strukturerar om för att hantera martech

En sprillans ny studie från Chief Marketing Technologist visar hur viktigt nya teknologier blivit för marknadsförare. En fjärdedel (26,9 procent) svarar i en undersökning att de håller på eller redan har strukturerat om marknads- och IT-avdelningen för att bättre kunna använda nya marknadsteknologier, som AI, prediktiva system och mer. 15 procent av de tillfrågade har ännu inte börjat göra om på jobbet men sa att de ska göra det inom 12 månader.

Dagensanalys.se - 05 okt 16 kl. 14:22

Den digitala verkligheten gör marknadsförare osäkra

Nästan hälften av alla marknadsförare är oroliga för sin förmåga att hålla jämna steg med den digitala utvecklingen och de förändringar som den medför. Det visar den nya rapporten Digital Roadblock från Adobe. Europeiska marknadsförare har svarat på hur de förhåller sig till marknadens snabbt skiftande förutsättningar.

Dagensanalys.se - 25 jul 17 kl. 11:33

Konsumentresan står i fokus för dagens marknadsförare och artificiell intelligens hjälper till att hantera all data

Salesforce, världens ledande leverantör av CRM-lösningar, visar i sin fjärde årliga rapport “State of Marketing”, att konsumentresan fortsätter att förändra marknadsförares tankesätt. Artificiell intelligens utmärker sig som en viktig komponent för att skapa en personlig konsumentupplevelse över alla kanaler och på så sätt behålla befintliga kunder. Rapporten, som baseras på svar från 3 500 ledande marknadsförare världen över, avslöjar bland annat att en av de största utmaningarna för dagens marknadsförare är att utnyttja all data för att leverera en personlig konsumentupplevelse.

Dagensanalys.se - 05 jul 18 kl. 14:25

”Med stöd av AI hjälper teknologier marknadsförare att fatta smartare beslut”

Redan idag påverkar AI våra dagliga liv. Netflix förutspår vilken serie vi vill sträcktitta på och Nest lär sig vilken temperatur vi föredrar hemma. Med AI-tekniken blir våra arbeten enklare, snabbare och mer effektiva, inom marknadsföring likaså vilket kommer leda till smartare varumärken och medieföretag.

Dagensanalys.se - 20 mar 17 kl. 12:31

Marknadsförare osäkra på mobilkommunikation med konsumenter

I en studie som genomförts av Mobile Marketing Association tillsammans med RadiumOne rapporteras att hela 66% av marknadsförare är osäkra på hur de ska identifiera kritiska köpsignaler via mobilen. Även om de 300 seniora marknadsförare som ingick i studien höll med om att mobilanvändningen har ökat mängden tillgänglig data, är fortfarande osäkerheten stor kring hur de kan kapitalisera på denna data. Huvudsakligen är det svårt att läsa av kundens köpresa, och hela 61% av deltagarna i studien menar att de är tveksamma till om de kommer hitta nya kunder genom mobilen.

Dagensanalys.se - 19 dec 17 kl. 01:57

Trendspaning: Detta kan marknadsförare vänta sig under 2018

Digital marknadsföring står inför stora förändringar under nästa år. De kommer att förändra allt för vissa företag, medan det kommer innebära slutet för andra. I den här krönikan spår Magnus Johansson som är Nordenchef på Sizmek nästa års trender.

Dagensanalys.se - 04 apr 18 kl. 12:00

Marknadsförare och konsumenter har dålig kunskap om AI

Över hälften av marknadsförare (65%) berättar att de vet vad maskinintelligens är, och 61% har hört talas om eller vet vad maskininlärning är. Inom den allmänna befolkningen är det endast 35% som vet vad maskinintelligens och maskininlärning är. Den nya kvartalsrapporten AI Radar visar också att konsumenters kunskaper om AI-relaterade teminologier är begränsad.

Dagensanalys.se - 24 okt 16 kl. 14:38

Infograf: Så uppfattar marknadsförare landskapet de arbetar i

En undersökning framtagen på uppdrag av Rocket Fuel visar att dagens förändrade marknadsföringslandskap kräver bättre förståelse för möjligheterna med artificiell intelligens och dataanalys. Undersökningen visar att marknadsförare i Europa ser dataanalys som den viktigaste delen i en framgångsrik marknadsföringskampanj. 95 procent tror att det går att göra mer med data och 80 procent ser att framgången ligger i hur bra företag är att anpassa sig till teknikutvecklingen.

Dagensanalys.se - 05 aug 17 kl. 19:38

Salesforce senaste rapport visar hur marknadsförare blir framgångsrika med sociala medier

Salesforce senaste rapport “State of Marketing”, som bland annat fokuserat på trender inom sociala medier visar att företag måste ha en marknadsstrategi för sociala medier och att det är av stor vikt att strategin integreras med övriga kanaler, framförallt kundtjänst, för att bli framgångsrik. Varumärken måste finnas tillgängliga i sociala medier Sociala medier är en integrerad del av den moderna kundresan som ofta börjar med ett inlägg på Facebook, följt av e-postmarknadsföring och till slut köp på en e-handelssajt för att sedan eventuellt ta kontakt med kundtjänst via Twitter eller Facebook. En marknadsföringsstrategi för sociala medier är inte längre bara bra att ha utan ett måste för alla varumärken som vill interagera framgångsrikt under hela kundres

Dagensanalys.se - 21 nov 17 kl. 10:31

Marknadsförare är dåliga på att använda ny teknik effektivt

I undersökningen Global Media Technology Report framgår att marknadsförare upplever sig dåliga på att effektivt använda sig av ny teknik för marknadsföring. Det gör dem mer beroende av PR-byråer, vilket även bekräftas av byråerna själva. Mediekonsultföretaget ID Comms genomför varje år en undersökning kring marknadsförare och teknik, i år bestod den av deltagare från 229 företag med en marknadsföringsbudget på över 40 miljarder dollar per år.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.