Resume > Ekonomi

Wednesday, 23 September, 05:25

Resume - 10 sep 20 kl. 14:40

Annonsörer söker färre byråer för större uppdrag: ”Finns pengar att tjäna”



Efter att pitchmarknaden hållit uppe är annonsörer återigen ute och letar nya byråer. Byråvalskonsulterna Max Aperia och Gunilla Bergh tycker sig se ett ökat intresse för byråer som kan erbjuda extra allt..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Max Aperia, Gunilla Bergh

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Annonsörer, söker, färre, byråerför större , uppdragFinns , pengar, att tjäna
YLE - 24 feb 15 kl. 05:35

Tidningen Östnyland miste en del annonsörer

Jämfört med de gamla tidningarna Östra Nyland och Borgåbladet har tidningen Östnyland tappat lite annonsörer. Men det är svårt att säga om det beror på den nya tidningen eller på den allmänna trenden alla tidningshus tampas med. Så här gjorde vi Vi valde ut sex nummer av tidningen Östnyland: 27.

Dagensanalys.se - 14 mar 18 kl. 14:45

Annonsörer är missnöjda med mätmetoder för digitala annonser

Enligt en studie som World Federation of Advertisers (WFA) gjort är en klar majoritet av såväl annonsörer som byråer och rådgivare missnöjda med de modeller som finns för att utvärdera annonsinsatser i digitala miljöer. Det krävs nya metoder menar de. Idag genomförs klassisk mediarevision genom att priset ett företag betalar för en annons jämförs med vad en anonym pool av annonsörer betalar för motsvarande annonser.

Dagensanalys.se - 29 sep 17 kl. 09:54

Facebook Marketing Science team i Norden ska bli fler och söker nu dig som vill vara med och förstärka relationen med mediebyråer och annonsörer

Facebook söker en analytiker, företrädesvis med erfarenhet av kvantitativ marknadsanalys, för att driva arbetet med Facebooks strategi för research tillsammans med annonsörer och mediebyråer i Norden. Vi letar efter en person som har ett kritiskt och utforskande tankesätt för att inspirera hur mediebyråer, annonsörer och branschen i stort kan genomföra och använda mätning och research. I rollen ingår att förstärka relationerna med intressenter på mediebyråer.

Dagensanalys.se - 03 okt 17 kl. 11:30

Facebook Marketing Science team i Norden ska bli fler och söker nu dig som vill vara med och förstärka relationen med mediebyråer och annonsörer

Facebook söker en analytiker, företrädesvis med erfarenhet av kvantitativ marknadsanalys, för att driva arbetet med Facebooks strategi för research tillsammans med annonsörer och mediebyråer i Norden. Vi letar efter en person som har ett kritiskt och utforskande tankesätt för att inspirera hur mediebyråer, annonsörer och branschen i stort kan genomföra och använda mätning och research. I rollen ingår att förstärka relationerna med intressenter på mediebyråer.

Dagensanalys.se - 20 sep 17 kl. 13:15

Här är Facebooks svar till alla svenska annonsörer

Facebook har samlat sig och författat ett svar till alla annonsörer i Sverige om synlighet, digitala annonsmätningar och huruvida annonser riskerar dyka upp i felaktiga sammanhang. Nedan text publicerades först i Resumé. Här nedan följer Facebooks svar på alla frågor: I somras hade Facebook folk på plats under Cannes Lions International Festival of Creativity, ett av årets största möten för annonsörer.

Dagensanalys.se - 13 jun 16 kl. 13:00

Ännu ett bakslag för den blå fågeln; Instagram lockar fler annonsörer än Twitter

Siffror från undersökningsföretaget Strata (en del av det stora analysföretaget comScore) visar att Twitters nerförsbacke trots allt fortsätter att luta neråt. Nu visar det sig att Facebookägda Instagram lockar till sig mer annonsörer än Twitter. Andra undersökningar från exempelvis eMarketer visar att Snapchat också är på väg att gå om Twitter.

Dagensanalys.se - 22 jun 17 kl. 12:59

Machine Learning och framtiden för annonsörer

Under eventet Quantcast Eclipse hade jag förmånen att sitta ner med företagets grundare och VD Konrad Feldman och prata lite om machine learning, annonsering och framtidens annonsmarknad. Idag ger människor upp massor av information till olika företag i utbyte mot bättre och mer personliga tjänster. Men dessa datamängder är sedan länge ohanterliga för människor, och därför använder Quantcast och flera andra företag avancerade algoritmer och system för att analysera och dra slutsatser av all data.

Dagensanalys.se - 15 feb 18 kl. 09:18

Annonsörerna räknar inte med att minska spenderandet trots annonsfusk

Den senaste tiden har det varit mycket prat om annonsfusk, varumärkesskydd och hur det kommer påverka annonsbranschen och framför allt hur mycket pengar som spenderas på digital marknadsföring. Men en undersökning från Warc menar över hälften av annonsörerna att de inte kommer ändra hur de spenderar sina pengar, även om inga förändringar sker. Senast i förrgår uttalade sig Unilevers marknadschef Keith Weed på IABs konferens och menade att jätteföretaget inte skulle spendera några pengar i kanaler som inte på ett positivt sätt bidrar till samhällets utveckling.

Dagensanalys.se - 16 mar 17 kl. 12:35

Facebook Norden söker ny medarbetare

Martin Hehrne som är Measurement Lead på Facebook Norden berättar här om deras behov av att anställa en ny medarbetare som ska hjälpa annonsörer med sin expertis inom attributionsmodeller och konvertering. Så uppdatera din CV och skicka den till Facebook för att söka jobbet. ”Vi ser en allt större efterfrågan från annonsörer att bättre kunna förstå konsumentens väg till köp online, eller för den delen i butik.

Dagensanalys.se - 21 maj 17 kl. 02:43

Vi välkomnar ännu en annonsör och omfamnar prestationsångesten

Vi på Dagensanalys.se oroar oss denna vecka för att vi inte hinner nå ut till alla potentiella annonsörer. Det finns så många företag där ute som vi vill jobba med, men dygnet har bara 24 timmar.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.