Resume > Ekonomi

Saturday, 19 September, 16:42

Resume - 08 sep 20 kl. 13:51

Möjlig ljusning för medieinvesteringarna



Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, bryter nu den negativa trenden för året och visar på positiv tillväxt..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Sveriges Mediebyråers

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Möjlig, ljusningför , medieinvesteringarna
YLE - 19 jul 13 kl. 06:10

Möjlig ljusning för krantillverkaren Levator

Spela upp klipp på ArenanDe arbeten som för tillfället finns att göra ger sysselsättning åt alla fram till årsskiftet hos lyftkranstillverkaren Levator i Hangö. Enligt företaget, som helt och hållet levererar till utlandet, är läget fortfarande osäkert och omsättningen ungefär hälften av det goda året 2008. Levator fungerar som Konecranes Finland Oy:s samarbetspartner gällande kranleveranser.

Hela Gotland - 26 jul 17 kl. 05:04

Möjlig ljusning för fiskaffären i Hemse

Det senaste året har flera affärer slagit igen i Hemse..

Dagensanalys.se - 08 jan 19 kl. 13:58

Medieinvesteringarna slår rekord – igen

Under 2018 ökade medieinvesteringarna med 6,2 procent, jämfört med 2017 vilket gör de totala medieinvesteringarna de högsta i Mediebyråbarometerns historia. Detta innebär att investeringarna slår all time high – för andra året i rad. Dessutom avslutades året starkt och i december ökade medieinvesteringarna med 4,9 procent, jämfört med samma månad föregående år.

Dagensanalys.se - 09 jan 18 kl. 09:34

Rekordår för medieinvesteringarna

Under 2017 ökade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 3,7 procent, jämfört med 2016. De totala medieinvesteringarna under 2017 är de högsta i Mediebyråbarometerns historia. Året avslutades starkt och i december ökade medieinvesteringarna med 14,7 procent, jämfört med samma månad föregående år.

Dagensanalys.se - 10 apr 18 kl. 13:25

Medieinvesteringarna fortsätter att öka

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 2,2 procent under mars, jämfört med samma period föregående år. Ackumulerat uppvisar medieinvesteringarna en positiv tillväxt om 4,3 procent, vilket är den högsta noteringen för det första kvartalet sedan mätningarna startades. Månadens stora vinnare blev radio med en positiv tillväxt om 53,8 procent.

Dagensanalys.se - 11 sep 18 kl. 14:54

Medieinvesteringarna fortsätter att öka

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 1,7 procent under augusti, jämfört med samma period föregående år. Månadens stora vinnare blev bio, online video och radio. Den mediekategori som hade det tuffast under augusti var dagspress kväll.

Dagensanalys.se - 07 apr 20 kl. 09:29

Medieinvesteringarna rasar över 6 procent

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 6,2 procent under mars, jämfört med samma period föregående år. Dessutom hade mars 2020 en extra faktureringsdag, vilket gör tappet ännu större. Siffrorna visar att coronakrisen slår hårt även mot medieinvesteringarna och tuffast hade kategorin bio som uppvisade en negativ tillväxt om 61,6 procent.

Dagensanalys.se - 13 nov 18 kl. 15:11

Medieinvesteringarna ökar igen

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 4 procent under oktober, jämfört med samma period föregående år. Totalt förmedlades under oktober nästan 1,8 miljarder kronor, vilket är den högsta noteringen för i år. Sett till enskilda mediekategorier blev den stora vinnaren i oktober utomhus/trafikreklam med en positiv tillväxt om 20 procent.

Dagensanalys.se - 11 jun 19 kl. 14:50

Medieinvesteringarna backade under maj månad och bio tog största smällen

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 4,8 procent i maj jämfört med samma period föregående år. En majoritet av mediekategorierna backade under månaden, dock gick utomhus/trafikreklam mot strömmen och uppvisade en positiv tillväxt om 14,2 procent. Bio blev den kategori som backade mest under maj med en negativ tillväxt om 37,4 procent.

Dagensanalys.se - 13 aug 19 kl. 09:46

Medieinvesteringarna tappar fart

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade under sommarmånaderna juni och juli med totalt 7,8 procent, jämfört med samma period föregående år. Flertalet mediekategorier uppvisade negativ tillväxt under sommarmånaderna och tuffast hade kategorin dagspress kväll. Sommarens vinnare blev bio, online video, utomhus/trafikreklam och radio.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.