DI > Ekonomi

Friday, 29 May, 15:55

DI - 20 maj 20 kl. 12:40

Så lyckas du med ditt företag i krisen – del två



Nu mer än någonsin behöver Sverige sina duktiga entreprenörer och livskraftiga företag..
Läs mer på DI
Läs mer om:
Sverige

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: , lyckasdu med ditt , företagi , krisen, del, två
Corren - 07 feb 16 kl. 19:00

Så lyckas företag på sociala medier

Niklas Myhr är en av världens ledande professorer inom marknadsföring på sociala medier..

HBL - 25 apr 13 kl. 04:43

Krisen har blivit vardag för Europa

De svarta rubrikerna har mattats av men Europa har fortfarande stora ekonomiska problem. Hbl har frågat olika debattörer om hur Europa kan ta sig ur krisen. Som lösning föreslår de antingen en upplösning av euron, sänkta löner eller en mer koordinerad skattepolitik.

HBL - 31 jul 14 kl. 04:00

Industrin varnar: Snart syns krisen på verkstadsgolvet

Tillväxten inom den finländska ­teknologiindustrin har stannat ­under våren och det verkar inte bli fart på den på ett tag, varnar branschorganisationen.Sanktionerna mot Ryssland slår hårt mot den finländska teknologiindustrin. Särskilt utsatta är företag inom metallförädling och elektronik.

BT - 15 nov 13 kl. 12:53

Sveriges företag behöver Europa

Sverige är ett unikt land på många sätt. Tack vare att våra naturresurser finns spridda från norr till söder, så medförde industrialiseringen och framväxten av basindustrin ett uppsving för hela landet och inte bara i de största städerna. Inte mycket har ändrats, Sveriges ekonomi är fortfarande till mycket stor del beroende av vår basindustri, av skogen och av stålet, liksom för 100 år sedan.

Dagensanalys.se - 05 apr 16 kl. 11:14

Big Data 2016 – Vad som krävs för att ni skall lyckas

Alla företag har en digital agenda, vad krävs för att man skall lyckas? Här kommer 9 tips om vad jag tror om 2016 1. Data, data, data – Nästan alla företag är nu medvetna om att man måste ta beslut grundat på data och analys, det är avgörande om man skall lyckas.

YLE - 23 okt 16 kl. 19:50

Företag satsar där det finns goda vägar och bra skolor

Stig Strömberg har haft ett företag inom byggbranschen i över tjugo år. De senaste femton åren har han främst jobbat som underleverantör för stora byggfirmor. Enligt en analys som Centralhandelskammaren nyligen har gjort, har Stig satsat rätt.

Dagensanalys.se - 28 mar 17 kl. 11:14

Alla företag har en digital agenda – vad krävs för att man skall lyckas

Här kommer 9 tips till en digital framgång! 1. Data, data, data – Nästan alla företag är nu medvetna om att man måste ta beslut grundat på data och analys, det är avgörande om man skall lyckas.

Dagensanalys.se - 04 jun 18 kl. 16:44

Så här kan medelstora företag lyckas med sin digitalisering

Medelstora företag har liknande digitala utmaningar som större företag trots att de inte har samma resurser. De måste snabbt se över sina verksamheter, produkter och tjänster – och samtidigt vara öppna för helt nya affärsmodeller. Det framkommer i en ny global studie av Oxford Economics.

Dagensanalys.se - 12 feb 18 kl. 13:55

Content Marketing Monstret – Vilka lyckas och vilka misslyckas

I år skall alla bygga upp ett eget Content Marketing Team. I slutet av året skall det bli spännande att se hur många av dessa som lyckades och hur många som havererade. Är det någon av er som minns Big Data trenden för ett par år sedan?

Sydsvenskan - 13 nov 11 kl. 06:30

Så kommer krisen utvecklas

Statsskuldkrisen i eurozonen har skakat om världens finansmarknader och en lösning på krisen verkar ?
Italiensk härdsmälta Krisen förvärras i Italien, får spridningseffekter och hotar att spräcka EMU. Värsta tänkbara scenario eftersom Italien är ett mycket större hot mot euron och Europa jämfört med Grekland.

Fler nyheter från DI

DI - 15 minuter sedan

Di:s expert: Överdriven skräck för bostadsmarknaden

Faran för en stor prisnedgång på bostadsmarknaden är överdriven. Det säger Di:s Felicia Åkerman i Analyspodden. ”Jag tror inte att risken….

DI - 15 minuter sedan

Nordenanalytikern: Sverige bästa indikatorn när grannländerna öppnar upp

Sverige är bästa indikatorn på hur det går för ekonomin i grannländerna när de öppnar upp, anser Bloomberganalytikern Johanna Jeansson..

DI - 15 minuter sedan

Branta fall – nu kan utvecklingen börja spreta

De nordiska länderna gick svagt redan under årets första kvartal. Skillnader mellan ekonomierna och hur öppningen av samhällena sköts kan….

DI - 30 minuter sedan

Tunga siffror för Autoliv i april – ”en prekär situation”

Nära två tredjedelar av Autolivs marknad utraderades under april som en konsekvens av covid 19-pandemin. .

DI - 30 minuter sedan

Förstärkt prisuppgång i Stockholm enligt boprisindikator

Danske Banks boprisindikator för priset på bostadsrätter i Stockholms kommun pekar på en förstärkt uppgång av priserna i maj jämfört med….

DI - 30 minuter sedan

USA-börserna ser ut att öppna på minus

Nervositet inför USA-presidenten Donald Trumps presskonferens om Kina präglade finansmarknaderna på fredagen..

DI - 45 minuter sedan

Astra Zeneca presenterar nya resultat från cancerstudier

Astra Zeneca presenterar ett flertal studier under cancervårdskongressen ASCO som i år hålls virtuellt med tanke på utbrottet av covid-19..

DI - 1 timme sedan

Kanadas BNP sjönk mindre än väntat i mars

Kanadas BNP sjönk 7,2 procent under mars jämfört med föregående månad. .

DI - 1 timme sedan

Amerikanska privatkonsumtionen föll mer än väntat i april

De privata inkomsterna i USA steg 10,5 procent i april, jämfört med föregående månad..

DI - 1 timme sedan

Balders finanschef häktad

Balders finanschef Marcus Hansson har häktats på sannolika skäl misstänkt för grovt insiderbrott, meddelar åklagaren Pontus Hamilton för….

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.