Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 30 March, 12:11

Dagensanalys.se - 21 feb 20 kl. 12:13

Kundupplevelsen ger klirr i glasskassan



Butiksdöd, lågkonjunktur och ökad reklamtrötthet. Nedslående tendenser för företag som marknadsför produkter – om man inte har en tydlig bild av vilket upplevt värde man skapar. Här är en kommersiell solskenshistoria, för alla företag att inspireras av: Fram till ett par år sedan såg Hemglass alla kurvor konstant peka åt fel håll. De var en organisation med stukat självförtroende. Hade företaget spelat ut sin roll?
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Hemglass, Kundupplevelsen, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Kundupplevelsenger , klirri , glasskassan
Dagensanalys.se - 07 nov 16 kl. 16:08

Vinn affären på nätet med den bästa kundupplevelsen!

De flesta digitala marknadsförare jobbar mer eller mindre med kundupplevelsen (CX) som ledstjärna – men det finns mycket mer att lära. Vi dyker djupare i fenomenet som betyder make or break för din produkt, tjänst eller varumärke. Det är dags att ställa krav på säljavdelningen och ledningsgruppen – CX är skillnaden mellan vinna eller försvinna.

Dagens PS - 08 apr 19 kl. 15:13

Renässansen ställer nya krav på kundupplevelsen

På medeltiden spred sig kunskap och lärdom från mun till mun och kunskap var lika med makt. När Johann Gutenberg under 1400-talet revolutionerade världen med boktryckarkonsten kunde man helt plötsligt trycka kunskapen i böcker och sprida den till gemeneman. Den revolutionerande tekniken och skiftet kan liknas med den tid vi befinner oss i dag, den industriella renässansen.

Sydsvenskan - 16 feb 13 kl. 06:30

?En nyckelknippa fäst i en modells bälte slår mot höften för varje steg hon tar. Vaktmästarljudet. Klirr, klirr, klirr.?

Vi befinner oss vid Gråbrødretorv i en gammal restaurangskola.Redan innan de första modellerna vandrar ut har publiken börjat förberedas på eftermiddagens tema. Under vita valv vilande på korintkolonner i guld serveras champagne av personer klädda i labbrockar.

Dagensanalys.se - 04 jun 18 kl. 19:39

Digital transformation handlar om att skapa den bästa kundupplevelsen genom att använda sig av data på ett smart och automatiserat sätt

Digital transformation har skapat ett digitalt kaos allt går snabbare och det är svårt att hänga med, men vi gillar när allt går snabbare och snabbare så det gäller att hänga med på resan in i en digital framtid. Därför behöver man smarta system som hjälper till att skapa en optimal kundresa. Live från PegaWorld Las Vegas 2018 morgonsession (i en annan tidsson).

VA - 06 dec 18 kl. 16:08

Så kan du förbättra kundupplevelsen – satsa på digital dialog

Att kommunicera på ett personligt och relevant sätt med miljontals kunder i alla kanaler är en viktig del av kundupplevelsen hos Skandia. .

Dagensanalys.se - 23 aug 19 kl. 09:57

Krävs mer än data för att förbättra kundupplevelsen

En ny studie visar att när marknadsförare har extra pengar att investera, så väljer 32 procent att lägga dem på data, analys och teknologi. Men det krävs mer än data för att leverera en personlig kundupplevelse. Merkle har nyligen släppt rapporten The Customer Engagement Report Q3 2019 som har fokus på CRM.

Dagensanalys.se - 29 aug 19 kl. 09:23

”Digitala kundupplevelsen är en minst lika stark konkurrensfaktor som biljettpriset”

Återigen har SJs mobilapplikation blivit nominerad till Svenska Designpriset 2019 i kategorin Device – Smarttelefon. Kul för SJ men det finns något mer intressant bakom deras senaste appversion. Appen har fått stora visuella förändringar och funktioner som ”Travel mode” och tidtabellsvyn har förbättrats och förtydligats.

Resume - 05 sep 13 kl. 11:34

Så ska Klirr skapa framtidens reklambyrå


Fusionen mellan Klirr Stockholm och Tewonder innbär inga personalnedskärningar. Med Tewonder får Klirr ett starkare digitalt erbjudande. Nu vill man skapa kommunikation som ännu inte görs..

Resume - 02 apr 14 kl. 13:52

Klirr går samman med Cloud Agency

Reklamyrån Klirr, som tvinagst till besparingar, går samman med Cloud Agency. – Cloud stärker vårt erbjudande inom design, säger Anders Hasselstrand, vd på Klirr, i en kommentar..

Resume - 06 nov 14 kl. 13:47

Klirr planerar nya neddragningar

Resumé kunde i början av året rapportera att Klirr inledde fackliga förhandlingar och drog ned personalstyrkan efter att flera av byråns kunder valt att dra ned sin budget. Nu pekar allt på att det blir nya uppsägningar hos Klirr – byrån har redan haft särskilda möten med den personal som i så fall berörs..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Så här påverkas annonsinvesteringarna

Under första hälften av mars minskade annonsinvesteringarna något i och med att många av världens största ekonomier började reagera på hotet från COVID-19. Påverkan varierar stort mellan olika branscher. Den största minskningen finns i resebranschen samt inom sport och vetenskap medan branscher som nyheter, hobby och fritid samt teknologi och datorer däremot ökade markant under samma period.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:00

SMIF väljer ny styrelse och ny ordförande

Igår (torsdag 26 / 3 2020) valde Svenska Marknadsundersökningsföretag (SMIF) ny styrelse. Till ordförande valdes Per Hörnsten, partner och seniorkonsult på Demoskop, och till nya styrelseledamöter valdes Tobias Sjöqvist, VD på Odyssey, och Emelie Löfdahl, produktdirektör på Tobii. Per Davidsson, grundare och ägare av Xtreme Insight, har ett år kvar av sin mandatperiod i styrelsen.

Dagensanalys.se - 26 mar 20 kl. 22:37

Columbia Roads når 100 miljoner kronor – ökning med 56 procent

Columbia Road, en byrå inom digital försäljning med kunder inom såväl B2C och B2B, firade att man ökat förra årets nettoomsättning med 56 procent till 100 miljoner kronor varav närmare 8 miljoner av dessa som från den nystartade svenska satsningen. Företaget som startade sin resa i Sverige under föregående år sysselsätter redan över tio konsulter på den svenska marknaden. Under 2020 siktar man på att fördubbla den siffran för att möta efterfrågan.

Dagensanalys.se - 26 mar 20 kl. 22:25

“Det är inte längre en konkurrensfördel att skapa innehåll”

Att skapa bra innehåll räcker inte längre enligt content marketing-experten Pontus Staunstrup. Han gästar podcasten Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund och pratar om vikten av att arbeta med innehållsdistribution och content repurposing. När content marketing började bli stort för 10-15 år i USA.

Dagensanalys.se - 25 mar 20 kl. 06:43

”Receptet för ett nordiskt ekosystem som kan konkurrera med Google och Facebook”

Smartclip vill bjuda in alla medieägare till en dialog om hur man på små nordiska marknader kan samverka för att bygga för en långsiktigt hållbar lokal videoannonsmarknad med smarta och konkurrenskraftiga lösningar, skriver Jonas Rundgren, Managing Director på smartclip Nordics. I dag kan vem som helst med ett kreditkort och baskunskaper skapa en effektiv annonskampanj med några knapptryckningar. Dessutom har Google och Facebook förstått hur man på bästa sätt kan aktivera den data man får från sina användare.

Dagensanalys.se - 25 mar 20 kl. 06:32

Apple ger kakorna dödsstöten

I och med uppdateringen av Apples ITP (intelligent tracking prevention) blockeras nu alla tredjepartskakor för alla användare i utgångsläge. Det betyder att användare som vill ändå ha tredjepartskakor i sin Safari måste slå på dem i inställningarna. Effekten är massvis då nära 20 procent av alla användare har just Safari.

Dagensanalys.se - 23 mar 20 kl. 16:31

SEO- & Google Ads-försäljning i osäkra tider

Genom att optimera SEO, Google Ads och arbeta med konverteringsoptimering går det att behålla eller öka försäljningen trots att budgeten för marknadsföring sänks. Fredagen den 27 mars kl 10:00 håller Marcus Sandström, medgrundare till marknadsföringsbyrån Viseo, ett gratis webbinarium där han visar hur detta går till. Webbinariet kommer innehålla konkreta tips och exempel på hur andra företag har gjort för att öka försäljningen, utan att spendera mer.

Dagensanalys.se - 23 mar 20 kl. 15:01

Nutanix löser dataanalysens gordiska knut

Nutanix tar nästa steg för analys av riktigt stora datamängder. Nutanix Objects 2.0 kan hantera större datamängder som är spridda på flera datakällor.

Dagensanalys.se - 20 mar 20 kl. 16:25

Paula Backman har utsetts till CMO för Paulig Group

Paula Backman har utsetts till Chief Marketing Officer (CMO) och medlem i Pauligs koncernledningsgrupp. Paula kommer att arbeta vid Pauligs kontor i Mölndal. Paula har mer än 20 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom FMCG-företagen Essity och Johnson&Johnson.

Dagensanalys.se - 20 mar 20 kl. 13:55

Dags för nästa steg i molnet

Nu är det dags att ta nästa kliv i användningen av molnteknik. Med rätt verktyg och en del hårt jobb blir belöningen flexibel IT-drift, både för gamla och nya applikationer. Det skriver Sammy Zoghlami på Nutanix.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.