Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 04 April, 17:35

Dagensanalys.se - 16 feb 20 kl. 21:17

Bästa marknadskanalerna för att nå dina B2B-kunder



Beslutsprocessen för b2b-kunder är mycket längre och mer komplex än för vanliga konsumenter (b2c). Att veta vilka kanaler som ger mest effekt är därför avgörande. Undersökningen genomfördes med bolag som har minst 500 anställda och 500 miljoner kronor i omsättning och som köpt martech, senaste året. En genomsnittlig köpresa för b2b-kunder tar mellan två till sex veckor att genomföra med tre till fyra beslutsfattare i processen. En av de viktigaste stoppen på resan var leverantörens egna webbplats.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
B2B, Bästa, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Bästa marknadskanalernaför att , dina , B2B-kunder

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - Igår: 15:19

Här finns lediga jobb

Du vet väl att vi listar lediga jobb här på Dagens Analys. Just nu finns det jobb hos Skoman, Euroflorist, Ellos och fler. Skoman i Stockholm söker både en Content Manager och en E-commerce Manager.

Dagensanalys.se - Igår: 15:13

Ställ dig i kö – Facebook ska anställda 10 000

Officiellt att Facebook ska anställa 10.000 personer till sina kontor runt om i världen. I Sverige finns det redan flera jobb att söka.

Dagensanalys.se - Igår: 14:04

Så kan smarta hem-produkter minska lidandet för pollenallergiker

I år började den svenska pollensäsongen tidigt. Bland annat uppmättes höga halter hassel och al så tidigt som i mitten av januari. Som tur är kan smarta hem-produkter och data minska lidandet för pollenallergiker.

Dagensanalys.se - I förrgår: 12:02

70 procent viewability på desktop i Sverige

Integral Ad Science (IAS) presenterar idag sin Media Quality Report för andra halvåret 2019 som visar att viewability på desktop under 2019 för första gången översteg 70%. I Sverige var siffran 70,8%, en ökning med 4,3% jämfört med året innan. 71,4% av visningar som köpts direkt från publicister och 70,2% av programmatiska visningar, uppfyllde viewability standards under 2019.

Dagensanalys.se - I förrgår: 09:45

NTM väljer Litium för sin e-handelssatsning

NTM har valt Litium som plattform för sin nya e-handelssatsning. Kärnan i NTM är de lokala mediehusen och med fler än 19 titlar knutna till sig verkar koncernen i Östergötland, Småland, Sörmland, Uppland, Norrbotten och på Gotland. Mot denna bakgrund satsar NTM nu på e-handel som värnar om det lokala med fokus på lokala samarbeten.

Dagensanalys.se - I förrgår: 08:34

Självutnämnda experter haglar vilt i dessa tider

Sunny och Benedict diskutera nyupptäckta experter, livsvetare och underbara tyckare i dessa tider av social distans, isolering och oro. Sunny: Har du hängt på LinkedIn senaste tiden? Benedict: Såklart, tillsammans med alla andra som också vill få inspiration och hitta nytt jobb.

Dagensanalys.se - I förrgår: 08:06

SurveyMonkey trycker ned gaspedalen med nya funktioner

SurveyMonkey tänker inte sitta still under dessa tider utan passar istället på att både rekrytera nya toppchefer och lansera nya funktioner för testning. Först om rekryteringarna Karen Budell har fått rollen VP för Brand marketing, Gary Fuges är numera VP för Investor relations och Amit Sethi är kort och gott VP för Data. Själv ger jag tummen upp för den sista titeln ”VP för Data” då den är lika kort och meningslös som många andra titlar där ute.

Dagensanalys.se - I förrgår: 07:51

Nu får det vara nog tycker Youtube som lanserar TikTok-utmanare

TikTok fortsätter att ta över allt mer av tiden yngre målgrupper spenderar på nätet och det har fått Youtube att rusta. Streamingjätten har börjat snickra på en konkurrent som man är på väg att namnge till Shorts. Som det låter ska tjänsten innehålla korta klipp och ge dig tillgång till olika filter som du kan använda när du går bananas med din kreativitet.

Dagensanalys.se - 01 apr 20 kl. 11:29

”Så här ska man navigera i det nya IT-landskapet”

Smartbox som säljer upplevelser, både online och i butik, är ett typexempel på ett modernt tjänsteföretag som riktar sig både mot konsumenter och företag. Tanken är enkel: boka en upplevelse och få ett köpbevis som används för att realisera den. Köpbevis levereras i en liten fysisk kartong eller i form av ett mejl, kunden väljer vilket.

Dagensanalys.se - 01 apr 20 kl. 11:17

66% av svenskarna tror att Corona kommer påverka dem negativt

En ny undersökning från företaget Userneeds har frågat svenskarna om deras inställning till Corona, och hur de tror att de själva och Sverige kommer att påverkas. Överlag är svenskarna inställda på att den nya Coronaviruset som nu sveper över världen kommer att påverka dem själva negativt, och de flesta tror att det kommer att ta 1 år innan Sverige är tillbaka på fötter. Man anser dock att regeringen har hanterat situationen bra, och oron för att man själv ska smittas […] Inlägget 66% av svenskarna tror att Corona kommer påverka dem negativt dök först upp på Dagensanalys.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder


Prenumerera på nyheter (RSS)

RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.

Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.



?>


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.