Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 18 February, 08:49

Dagensanalys.se - 29 jan 20 kl. 00:01

Var tredje vill förbättra sina digitala kunskaper



Ledarskap, digitala kunskaper och kommunikativ förmåga. Det är egenskaper som man vill utveckla för att stärka sin arbetskompetens enligt en undersökning från Blocket Utbildning och Kantar Sifo. Övergången från ett år till ett annat är ett bra tillfälle för förändring både inom privatlivet och karriären, och en färsk undersökning visar att viljan att växa inom arbetslivet är stark hos svenska folket. Nio av tio yrkesverksamma i Sverige skulle vilja utveckla egenskaper för att stärka sin arbetskompetens (89 %), framförallt inom [. ] Inlägget Var tredje vill förbättra sina digitala kunskaper dök först upp på Dagensanalys.se..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Blocket Utbildning, Kantar Sifo, Sverige, Var, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Var tredje vill förbättrasina , digitala, kunskaper
Dagensanalys.se - 14 aug 19 kl. 08:47

Att investera i digitala kunskaper lönar sig

Organisationen Econcultancy har frågat nära 800 marknadsförare om deras digitala kunskaper och sen mappat det mot hur framgångsrika bolagen som de jobbar för är. Resultaten visar att det lönar sig att investera i digitala kunskaper. Studien avslöjar att de bolag som storinvesterar i digitala kunskaper också utvecklas bättre på marknaden.

Dagensanalys.se - 09 nov 19 kl. 17:21

Här kan du testa dina digitala kunskaper helt gratis

Om du vill testa hur väl du hänger med i digitala språket, händelser, teknik och annat har Pew Research Center tagit fram ett gratistest. Testet är bara 10 frågor. Bara att klicka på den här länken och börja.

YLE - 11 jun 19 kl. 12:08

Google grundar utbildningscenter i Helsingfors – 10 000 får möjligheten att utveckla sina digitala kunskaper

Helsingfors stads borgmästare Jan Vapaavuori har i dag tecknat ett avtal med teknologijätten Googles regionchef Matt Britt om att grunda ett utbildningscentrum i Helsingfors. Målet är att utbilda 10 000 arbetslösa personer och småföretagare i digitala kunskaper..

SVT - 14 feb 20 kl. 11:05

Ny rapport: Svaga digitala kunskaper hos svenskar

I en studie om svenskarnas digitala kunskaper gjord av Novus svarar 69% av de tillfrågade att de ser sig som en ganska eller mycket digital person. Men av undersökningens nio frågor är det bara tre frågor som hälften de tillfrågade svarar rätt på..

Dagensanalys.se - 06 dec 16 kl. 13:55

Vi söker dig som vill vara med och lyfta den digitala upplevelsen av ICA

Om Kund- och Kampanjinsikt Vi skapar möjlighet för ICA Sverige att fatta bättre och faktabaserade beslut, baserat på insikter om konsumenter, kunder och kampanjer – i både digitala och analoga kanaler. Nu söker vi en driven digital analytiker som kan ta fram beslutsunderlag och analyser samt vara med och utveckla ICAs digitala plattformar, bland annat ICA.se – en av Sveriges mest besökta sajter Arbetsuppgifter Som Digital analytiker kommer ditt arbete till stor del baseras på analysförfrågningar och utvecklingsbehov ifrån olika delar av organisationen men även ske inom ramen för olika utvecklingsprojekt som drivs av ICA.

Dagensanalys.se - 19 feb 18 kl. 13:31

Nu startar vinterns bästa digitala utbildning

Vill du bli ännu bättre på digital marknadsföring? Nu sätter vår utbildning igång som vi har satt ihop för digitala marknadsförare, du får möjlighet att förbättra dina kunskaper inom följande områden: Marknadsanalys, Data, Google Analytics, Sökmotoroptimering (SEO), Sociala medier, E-postmarknadsföring och Displayannonsering. Så boka upp dig så att du kan säkerställa att du ökar din synlighet i digitala kanaler – helt enkelt hur du säljer mer med hjälp av digital kunskap.

Dagensanalys.se - 12 mar 18 kl. 13:55

Du har väl inte missat årets digitala utbildning

Vill du bli ännu bättre på digital marknadsföring? Då ska du gå vår kurs. Du kan börja när som helst då kursen är digital och du studerar i egen takt.

Dagensanalys.se - 25 feb 19 kl. 13:12

5 digitala trender som företag måste ha koll på inför framtiden

I den nya, ”post-digitala” eran kommer framgång att bygga på en organisations förmåga att behärska nya teknologier, skriver konsultjätten Accenture i en ny rapport. Genom att kombinera dessa teknologier kan företag möjliggöra personliga upplevelser för kunder, anställda och affärspartners. Detta är en av slutsatserna i Accenture Technology Vision 2019, en årlig rapport från Accenture som förutspår vilka digitala trender som kommer att definiera företag och marknader de kommande tre åren.

YLE - 25 nov 15 kl. 15:43

Högskolarna är välutrustade med digitala verktyg

Digitaliseringen av samhället berör också utbildningen på högskolorna. Trots att högskolorna i Finland och Sverige är välutrustade med digitala verktyg så utnyttjas de inte fullt ut. Digitala verktyg används inte mer i Norden än i övriga Europa, berättar Jan Hylén, en av Sveriges främsta experter inom digitaliseringen av skolan.

Dagensanalys.se - 05 apr 16 kl. 15:00

Ny rekrytering visar att IBM tänker ta sina digitala insikter till marknaden

Techjätten och PC-pionjären IBM kommer att ta med sina digitala kunskaper till marknaden, och gör så med full kraft. Nyligen rekryterade man också Bob Lord, föredetta ledare för AOL. Lord ledde mycket av AOLs expansion inom det digitala företagandet, bland annat med programmatisk marnadsföring och relaterade uppköp av analysföretag.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 15 timmar sedan

Datalagring epicentrum i det moderna affärssystemet

I takt med digitaliseringen och utveckling av realtids- och prediktiv analys av data bl­­­ir det uppenbart att datalagring blir en allt mer affärskritisk funktion, skriver Fredrik Arveskär, Norden- och Beneluxchef på Infinidat. Det är uppenbart av flera olika skäl att datalagring är en nyckelfunktion för i stort sett alla företag i dag. Och även för myndigheter och organisationer, kort sagt för alla.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Varför används inte smarta högtalare för marknadsföring?

Försäljningen av smarta högtalare har stadigt ökat, och idag finns över 200 miljoner enheter i hem världen över, men trots det har ingen börjat nyttja denna kanal för marknadsföring. De första smarta högtalarna började dyka upp på marknaden 2014, det vill säga för sex år sedan. Trots att frågor kring integritet och säkerhet lyfts har försäljningen ökat år från år.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Test: Sudio Fem trådlösa hörlurar in-ear

Sudio har släppt Sudio Fem, ett par nya Truly Wireless in-ear-hörlurar. Jag fick möjlighet att prova och här är mina tankar. Fördelar med Sudio Fem Lagom storlek Hörlurarna Sudio Fem kommer i en rund dosa som laddar upp dem när de inte används.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Framtidens teknologitrender handlar om människor och organisation

I en värld när teknologin utvecklas snabbare än någonsin menar trendspanaren och IT-experten Dan Hushon, Senior Vice President and Chief Technology Officer på DXC Technology, att morgondagen kommer att definieras av hur vi organiserar våra företag och hur vi jobbar med personalförsörjningen. Under många års tid har Dan gjort trendspaningar för att hitta nästa teknologi som kommer att skaka om och förändra hur företag agerar. Men när han nu ser sig om i världen är det inte längre tekniken som […] Inlägget Framtidens teknologitrender handlar om människor och organisation dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

“Tror att jag har blivit professionell vloggare istället för marknadschef”

Louise Andersson och Jobylon har under ett år spelat in över 40 avsnitt av den populära HR-vloggen #HREats. Det som började som ett test har idag blivit företagets viktigaste varumärkesinitiativ. Louise Andersson som är head of marketing på Jobylon medverkar i det senaste avsnittet av podcasten Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund.

Dagensanalys.se - Igår: 21:17

Bästa marknadskanalerna för att nå dina B2B-kunder

Beslutsprocessen för b2b-kunder är mycket längre och mer komplex än för vanliga konsumenter (b2c). Att veta vilka kanaler som ger mest effekt är därför avgörande. Undersökningen genomfördes med bolag som har minst 500 anställda och 500 miljoner kronor i omsättning och som köpt martech, senaste året.

Dagensanalys.se - Igår: 10:01

Här får kidsen 5 gånger mer betalt än vuxna

I en sprillans ny rapport får vi lära oss att om man vill få bra betalt som influencer ska man vara ung. Rapporten avslöjar att de som är yngre än 24 år får 44 procent mer betalt per inlägg än de som är äldre än 25+ år. Snittintäkten för en post på exempelvis Instagram var bland 17-åringar och yngre var 8.

Dagensanalys.se - 14 feb 20 kl. 16:39

Tips om kurser i digital marknadsföring på distans

Med kurser i digital marknadsföring lyfter du din kompetens till nya högre nivåer. Kurserna blandar teoretiska delar med praktiska moment där du själv får lära dig att hantera verktyg som behövs. Tillsammans med Dagensanalys erbjuds en rabatt på 10 procent på alla kurser.

Dagensanalys.se - 14 feb 20 kl. 14:32

Nyhetssajter viktigare än Facebook i ny undersökning

En undersökning från företaget Audience Project visar att Facebook tappar i popularitet medan nyhetssajter blir allt viktigare bland personer i Norden. 2017 gjorde undersökningsföretaget Audience Project en studie kring var man fick sina nyheter. Studien kallades News Consumption Study, och visade att Google och Facebook låg topp 3 över de hemsidor man ansåg viktigast för sitt nyhetsinhämtande.

Dagensanalys.se - 14 feb 20 kl. 12:50

En effektiv API-strategi är en förutsättning för fortsatt utveckling

Mulesoft, som tillhandahåller den marknadsledande plattformen Anypoint Platform™ för att bygga applikationsnätverk, släpper idag rapporten 2020 Connectivity Benchmark Report som visar möjligheterna med digital transformation men även svårigheter som dagens företag upplever. Rapporten visar att digital transformation är en allt viktigare strategisk fråga för företag. Samtidigt framkommer det att majoriteten (85 procent) upplever signifikanta fördröjningar i sina digitaliseringsprojekt – något som påverkar omsättningen, tid till marknaden och kundupplevelsen.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.