Dagens Media > Ekonomi

Tuesday, 10 December, 06:56

Dagens Media - 29 nov 19 kl. 13:56

Staffan Slörner till Nord DDB



Nord DDB blir Staffan Slörners nya arbetsgivare, när han snart lämnar Sveriges Mediebyråer..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Slörner, Nord DDB, DDB, Staffan Slörners, Sveriges Mediebyråer

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Staffan, Slörnertill , Nord, DDB
Dagensanalys.se - 20 dec 17 kl. 13:55

Staffan Slörner på Sveriges Mediebyråer svarar på problemet med uppblåst räckvidd

Staffan Slörner som representerar Sveriges Mediebyråer instämmer i problemet med uppblåst räckvidd på Ocast. Han säger även att Ocast bara är en teknikplattform där man kan publicera sin information, det är ingen verifierad 3:e partsmätning av räckvidd vilket många tycks tro. Det som Sveriges Mediebyråer vill göra med MIP som är ett samarbete med Ocast är att skapa access till mediernas prislistor och annonsformat, att revidera siffror skall andra 3:e partsföretag som MRC och KIA-index göra.

Dagens Media - 19 nov 19 kl. 12:15

Staffan Slörner lämnar Sveriges Mediebyråer

Efter tio år som vd på Sveriges Mediebyråer slutar Staffan Slörner. ”Det dök upp ett jättekul jobb som jag inte kunde säga nej till”, säger han till Dagens Media..

Kristianstadsbladet - 10 apr 14 kl. 08:00

Staffan Johansson ska leda Trollacenter

Foto: Tommy Svensson
Ishallen i Glimåkra är inte längre bara en ishall. Med nytt sport- och mässgolv blir det året-runt-användning för i princip alla inomhusidrotter och nöjesarrangemang. Staffan Johansson heter den nye projektledaren.

Nyan - 16 maj 18 kl. 15:52

ÅSS tävlar i Nord Stream Race

SEGLING. 24 juni till 6 juli kommer de bästa kappseglingsklubbarna från fem länder runt Östersjön att göra upp om titeln i Nord Stream Race (NSR).
Och för första gången representerar Åländska segelsällskapet (ÅSS) Finland.

Sydsvenskan - 09 jun 15 kl. 10:13

Reklammarknad på uppgång

Reklaminvesteringarna i olika medier ökade svagt i maj, plus 3,2 procent, jämfört med samma tid i fjol. För första gången på åtta månader ökar annonsinvesteringarna i tv, enligt statistik från Sveriges Mediebyråer.Tryckta tidningar har det däremot fortsatt tufft.

Helsingborgs Dagblad - 09 jun 15 kl. 10:13

Reklammarknad på uppgång

Reklaminvesteringarna i olika medier ökade svagt i maj, plus 3,2 procent, jämfört med samma tid i fjol. För första gången på åtta månader ökar annonsinvesteringarna i tv, enligt statistik från Sveriges Mediebyråer.Tryckta tidningar har det däremot fortsatt tufft.

Sydsvenskan - 09 jun 15 kl. 10:21

Reklammarknad på uppgång

Reklaminvesteringarna i olika medier ökade svagt i maj, plus 3,2 procent, jämfört med samma tid i fjol. För första gången på åtta månader ökar annonsinvesteringarna i tv, enligt statistik från Sveriges Mediebyråer.Tryckta tidningar har det däremot fortsatt tufft.

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform – väljer Ocast som partner

Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). En plattform som konkurrerar med KIA-index från Sveriges Annnsörer. Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer.

Dagensanalys.se - 31 aug 17 kl. 15:45

Sveriges Mediebyråer lanserar medieinformationsplattform för att öka transparensen

Sveriges Mediebyråer väljer Ocast som partner för att bygga en gemensam plattform för medieinformation – Media Information Platform (MIP). Sveriges Mediebyråer och Ocast tecknar avtal för att leverera en exklusiv medieinformationsplattform för medlemmar i Sveriges Mediebyråer. Syftet med plattformen är att effektivisera arbetet och processen för mediebyråerna genom tillgång till sökbar och korrekt information från publicister vad gäller priser, erbjudanden, format, kontaktpersoner med mera.

Dagensanalys.se - 13 nov 18 kl. 15:11

Medieinvesteringarna ökar igen

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 4 procent under oktober, jämfört med samma period föregående år. Totalt förmedlades under oktober nästan 1,8 miljarder kronor, vilket är den högsta noteringen för i år. Sett till enskilda mediekategorier blev den stora vinnaren i oktober utomhus/trafikreklam med en positiv tillväxt om 20 procent.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 15 timmar sedan

Största annonsörerna om 2020: Gasa digitalt, AI och influencers

Snart går vi in i ett nytt decennium. Nya tider innebär nya utmaningar för annonsörerna. Hur ser strategierna ut framåt?

Dagens Media - 15 timmar sedan

Fredrik Virtanen efter domen: ”Aftonbladet borde återanställa mig”

Cissi Wallin har fällts för grovt förtal av Fredrik Virtanen –  som är glad over domslutet men kritisk till nivån på skadeståndet: ”Det är billigt att förstöra en människas liv i Sverige”, skriver han på sin blogg..

Dagens Media - 16 timmar sedan

Cissi Wallin döms för grovt förtal

Stockholms Tingsrätt dömer medieprofilen Cissi Wallin för grovt förtal..

Dagens Media - 17 timmar sedan

Martin Timell kan kosta Bonnier 200 miljoner

TV4:s felaktiga sparkning av Martin Timell kan kosta Bonnier 200 miljoner kronor. Köpeskillingen baseras på vinst och kan reduceras rejält när Telia måste motivera det höga priset för aktieägarna..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Så många såg Tusse ta hem Idol – och storökning för Så mycket bättre

I helgen var det säsongsavslutning för både ”Idol” och ”Så mycket bättre”. Dagens Media har tittarsiffrorna..

Dagens Media - 19 timmar sedan

SVT både fälls och frias för Josefin Nilsson-dokumentär

SVT fälls för att Josefin Nilsson-dokumentären anses strida mot bestämmelsen om respekt för privatlivet, men frias när det kommer till kraven på opartiskhet och saklighet..

Dagens Media - 20 timmar sedan

Dagens Industri prioriterar lojalitet framför volym

På Dagens industri ligger fokus på snittintäkt och prenumerationslängd snarare än volym när det kommer till digitala prenumerationer. ”Det viktigaste är att se på helheten och göra en produkt som användarna är beredda att betala för över tid”, säger DI:s Cecilia Schramm..

Dagens Media - 20 timmar sedan

Malou backar efter kritiserad intervju

TV4:s Malou von Sivers har fått kraftig kritik efter att hon i en intervju med rapparen Greekazo pratade om droger och kriminalitet i stället för hans musik. Nu medger programledaren att det blev obalans..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Analysbrevet 9 december: Metro, Norran och Disney

Metros rekonstruktion stoppas + Norran kapar 22 tjänster + Disneys kassako Frost drar in miljarder dollar..

Dagens Media - 22 timmar sedan

SÖK 2020: Amazon, voice och cookie-död

Stora förändringar väntar sök 2020. Både Amazon, röstsök och cookie-döden ritar om kartan. Dagens Media går igenom vad vi har att vänta av de olika medieslagen under 2020..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.